Dbrix

Hvad skal I batale for at få lagt make-up og sat hår?

32 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger det hele...

Hvad skal I betale for enten det ene eller det andet eller begge dele - uanset om det bliver gjort i butik eller hjemme af professionel eller veninde med kreative talenter?

Jeg spurgte min veninde (uddannet frisør) i går, hvad hun skal have for at sætte mit hår og lægge min make-up.

Hun svarede, at det kom jo an på hvad jeg skulle have lavet ved håret, men et sted mellem 500 og 1.000 kr. Er det en ok pris?

Kender ikke hendes talenter i make-up lægning andet end hun altid selv ser skide godt ud, så har også spurgt en som udover sine studier også har to jobs som make-up artist (ikke uddannet). Hun skal have 500 kr. for at komme ud og lægge en make-up og så er der lagt en prøve make-up inden på en af hendes job, hvor det ikke koster mig noget...

Lad mig få noget til sammenligning....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et tilbud fra en på trendsales der er underuddannelse til make up artist (mangler kun eksamen til august hvor jeg skal giftes). Husk skal have 500 for hår + make up. Hun er ikke uddannet til hår, men "god til det" ifølge hende selv. Jeg skal have lavet en prøveopsætning inden jeg beslutter mig, der koster 150 kr.

Så alt i alt 650 for hår + make up incl prøveopsætning. Dertil hendes transportomkostninger som vil udgøre max. 50 kr.

Min lokale frisør tager 800-1500 for brudeopsætning og 200-450 for makeup. Alt efter hvad der skal laves. Ved ikke om hun tager ud, men tror det ikke. Det er dog kun 1 km fra hvor jeg bor, så det går nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 1400 kr for make up og hårsætning hos frisøren. Det er uden prøveopsætning, men når jeg skal ind og klippes og farves inden, vil hun sætte god tid af så vi kan snakke og evt. prøve os lidt frem med frisuren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Piger

Jeg har tænkt på at tage på frisør/kosmetologskolen i Kolding/Århus.

En pakke med div:

Brude-pakke

Prøve opsætning, bryn/vipper farve, make-up, opsætning

på selve dagen

Elev: Uddannet:

fra 995,00 fra 1425,00

Og ellers er priserne derinde til at tage og føle på :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver 3500 kr inkl kørsel for en stylist, som både sætter hår på mig og mine 2 piger, lægger make-up på mig og laver prøve hår og make-up. På dagen får jeg eyelash extensions (enkelte vipper), som kan tages af sammen med make-up'en om aftenen... Betaler gerne for at kunne blive hjemme og få det hele ordnet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg gav 700 kr for at få sat håret og lagt make uppen. Oveni prisen var også en prøveopsætning. Jeg var så heldig at have en veninde, som er uddannet frisør, og det var hende, der gjorde det for mig. Hun var også med som gæst ved brylluppet, så jeg havde hende til at rette noget, hvis håret var ved at falde sammen, eller hvis make uppen skulle friskes lidt op.

Desuden var hun også med til at hjælpe mig i min brudekjole:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan da godt se jeg er ramt ind i nogle priser i den høje ende....

Min frisør skal have 1498 for at sætte hår - inkl prøveopsætningen... De er generelt lidt dyre, men kan godt se at de er RET dyre på det punkt... (plejer at give ca. 900 for striber i 2 nuancer og klip)

De har sat 2 timer af på dagen.

De skal have 400 for at lægge makeup, men har bestilt det ved den lokale "beatybox" som skal have 825,- :biggrin: (det er dog inkl. prøvemakeup)

Der var et andet sted i byen, hvor de skulle have 650, men de havde lukket den dag. Matas havde nogle piger som kunne lægge makeup for 300 - jeg vil bare godt vide nogenlunde hvordan jeg ender med at se ud..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kan da godt se jeg er ramt ind i nogle priser i den høje ende....

Min frisør skal have 1498 for at sætte hår - inkl prøveopsætningen... De er generelt lidt dyre, men kan godt se at de er RET dyre på det punkt... (plejer at give ca. 900 for striber i 2 nuancer og klip)

De har sat 2 timer af på dagen.

De skal have 400 for at lægge makeup, men har bestilt det ved den lokale "beatybox" som skal have 825,- :td: (det er dog inkl. prøvemakeup)

Der var et andet sted i byen, hvor de skulle have 650, men de havde lukket den dag. Matas havde nogle piger som kunne lægge makeup for 300 - jeg vil bare godt vide nogenlunde hvordan jeg ender med at se ud..

Hehe - du skal ikke være ked af det - jeg skal give 2270,- for opsætning+ prøve samt make-up + prøve ;)

Det er meget dyrt, det ved jeg godt, og jeg kunne sagtens have valgt mange andre og billigere alternativer. Men jeg har Aalborgs bedste frisør (efter min mening ;) ), så hende holder jeg fast ved :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal betale 1200 kr. for håropsætning, uden prøve opsætning, da frisøren fraråder det, da de aldrig kan lave præcis den samme opsætning to gange, der vil altid være en tot hår der sidder anderledes og hvis man nu tilegner den ene tot hår en del værdi for opsætningen, så vil det være rigtig surt til den endelige opsætning hvis den ikke er der på samme måde!

Frisøren vil have 300 kr. for make-up, men da jeg har en søster der er kanon til make-up så regner jeg med at få hende til at ligge den på dagen!

KH. Mette

Redigeret af Miss-Mette
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok kan godt se at prisen svinger meget og at mit ligger i den billigere ende og alt andet lige, så er det jo rart at have folk, som kommer hjem til mig selv, så jeg ikke bevæger mig uden for bopælen.

Og frisøren, min veninde skal også med til festen, klart en fordel hvis der skal justeres på håret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give 1250 kr for opsætning og 500 kr for makeup - begge med prøve.

Men ærlig talt ville jeg blive lidt fortørnet, hvis jeg havde en veninde, der kunne det der med hår og makeup, og hun så ville have i nærheden af salon-priser for at gøre mig fin. Er det ikke sådan noget man gør for veninder? Det ville jeg da, hvis jeg kunne. Vi skal da heller ikke betale for, at min veninde (der er danser) skal lære os brudevalsen...

Kh Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og jeg skal give i den dyre ende kan jeg se... 2.400 kr. for hår og make up inkl. prøveopsætning, og så kommer hun herhjem og gør det :)

Jeg skal have tingene ordnet af indehaveren af Go-Diva, og det er jeg super tryg ved, da hun om nogen må vide, hvordan en brud skal se ud......måske :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 1.275 for opsætning og make-up på dagen samt tilretning af bryn en uges tid før.

Det kunne sikkert gøres billigere, hvis ikke jeg skulle giftes på en helligdag, hvor mange frisører har lukket. Det har denne frisør også, men da jeg spurgte til brudeopsætning var ejeren hurtig til at sige, at de gerne holdt åben for mig på min store dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skal give 1250 kr for opsætning og 500 kr for makeup - begge med prøve.

Men ærlig talt ville jeg blive lidt fortørnet, hvis jeg havde en veninde, der kunne det der med hår og makeup, og hun så ville have i nærheden af salon-priser for at gøre mig fin. Er det ikke sådan noget man gør for veninder? Det ville jeg da, hvis jeg kunne. Vi skal da heller ikke betale for, at min veninde (der er danser) skal lære os brudevalsen...

Kh Tina

Jeg har tænkt det samme, men omvendt har jeg også tænkt at hun er selvstændig (mobil frisør), hun bruger tid og i forvejen får jeg meget fornuftige priser når jeg bliver klippet og farvet. (350 kr. for klip og striber i 3 forskellige farver) og så er hun ikke an af mine tætteste veninder.

Ved mit første bryllup (tilbage i 1999) gjorde hun det gratis og det føler jeg ikke jeg kan forvente at hun gør igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give 500 kr. for opsætning (inkl. prøveopsætning), og frisøren kommer hjem til mig. Hun er endnu ikke udlært, men super dygtig, så jeg er helt tryg ved hende. Det er også hende, der klipper og farver mit hår til hverdag, og jeg er meget tilfreds hver gang!

Min søster skal lægge min makeup, så det skal jeg ikke betale noget for :hug: Hun er uddannet materialist og er virkelig dygtig :) til at lægge makeup

Redigeret af TanjaT
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer