Cilliah

Hvis du blev inviteret til bryllup...

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Selv hvis man har en anden religiøs overbevisning ville jeg mene man godt kan komme i kirken. Jeg har aldrig hørt om nogen religioner hvor det er tabu at gå til bryllup i en anden religions bygning. Eller det er måske mig der ikke er opdateret?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med Milstarn. Og jeg synes egentlig ikke at religiøs overbevisning er en virkelig god undskyldning. Jeg ville da med glæde møde op i fx en moske eller en ortodoks kirke, selvom det ikke lige er min religion. For mig er det vigtigt at der er plads til rummelighed både i kirken og i religionerne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Selv hvis man har en anden religiøs overbevisning ville jeg mene man godt kan komme i kirken. Jeg har aldrig hørt om nogen religioner hvor det er tabu at gå til bryllup i en anden religions bygning. Eller det er måske mig der ikke er opdateret?

Jeg ved nogle muslimer ikke ville drømme om at gå ind i en kristen kirke, selv ville jeg ikke have noget imod at gå ind i en anden religions hus for at deltage i et bryllup

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nok også kristne der ikke ville gå i en moske - i alle religioner er der nogle, der er "ekstreme" og ikke så rummelige. Men for mig er det god stil at møde op og fejre brudeparret på den måde og i den religion de ønsker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis du modtog en invitation til et bryllup fra en fra din familie, hvor der i indbydelsen stod hvilken kirke og alt det med hvornår vielsen starter..

ville du så vælge at møde op der, eller først ankomme senere til festen?

kort og godt :)

Jeg ville klart møde op i kirken!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis du modtog en invitation til et bryllup fra en fra din familie, hvor der i indbydelsen stod hvilken kirke og alt det med hvornår vielsen starter..

ville du så vælge at møde op der, eller først ankomme senere til festen?

kort og godt :)

Klart med i kirken!!!

Redigeret af Miss-Mette
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også klart møde op i kirken - selve vielsen er jo en fantastisk oplevelse :)

Når det så er sagt, så ved jeg allerede at der ihvertfald er en af vores gæster, som ikke kommer med i kirken, nemlig min onkel. Han er aldrig helt kommet ud af 70'erne og er imod alt hvad der hedder organiseret religion. Han respekterer at vi vil giftes i kirke, men af princip kommer han aldrig selv i kirken og det respekterer jeg. Jeg ved til gengæld at han glæder sig til at dele resten af dagen med os :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis du modtog en invitation til et bryllup fra en fra din familie, hvor der i indbydelsen stod hvilken kirke og alt det med hvornår vielsen starter..

ville du så vælge at møde op der, eller først ankomme senere til festen?

kort og godt :)

hvad enten det er familie eller venner, så når der kommer en indbydelse til et bryllup, hvor man både er inviteret til kirken og festen, så ville jeg klart møde op til begge dele. Selve vielsen er den vigtigste del af selve brylluppet, det er jo der parret giver hinanden deres Ja. Uden vielsen ville det jo ikke være et bryllup :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mening er at man starter i kirken, når man får sådan en invitation.

Kan det slet ikke lade sig gøre, så giver man parret besked.

Min papsøster kunne ikke komme i kirken idet hun ikke kunne bytte en vagt på sit job trods flere forsøg på at bytte den. Enden blev at hun dukkede op til festen en time før middagen startede... Men hun havde også givet besked til os, så vi vidste det.

Men det der med at man ikke vil dukke på kirken pga. religion, den forstår jeg ærlig talt ikk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Jeg ville da komme til kirken.... :hug:

Vi inviterer både kristne, ateister, muslimer, agnostikere og et enkelt johovas vidne og de kommer alle i kirken...

Det er da et spørgsmål om pli, ikke om hvorvidt man godt kan lide religiøse ceremonier, synes jeg... Inviteres man til noget kommer man enten til det hele eller ingenting ved mindre man har talt med værten om det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fuldstændig enig med Eakatrina. Det er et spørgsmål om pli. jeg græmmes stadig over min fætter og hans kone der ikke ville gå med til den kirkelige højtidelighed der blev holdt den dag min bedstefar ville være fyldt 100 år i hans gamle kirke. For de syntes ikke dett var passende når de ikke troede på Gud. Men de syntes åbenbart at det var passende at gøre vores bedstemor ked af det.

Hvis mn ikke tror på den Gud man "besøger" er der vel ikke det store problem i det. Jeg kan forstå hvis der er tale om man beder en muslim om at gå til alters, for muslimen må jo hverken drikke alkohol eller blod. Men nu er der jo ikke altergang ved et bryllup.

KH Frk R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer