Annemarie89

Lige endnu en øvekage jeg er nød til at vise frem :)

10 indlæg i dette emne

Så fik jeg lavet nok den sidste kage inden brylluppet :cheerleader3:

Jeg er ved at være godt tilfreds med mine evner, nu bliver det i hvert fald ikke bedre.

Det var til mine kollegaer fordi jeg fik mit svendebrev, og de var vildt imponerede og altid glade når jeg har kage med.. hehe :)

post-36973-1271416173.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den ser super-flot ud og lyder også rigtig lækker! Kan godt forstå de sætter pris på du har dem med. Hvem ville ikke blive glad for sådan en flot kage?? :)

Takker :cheerleader3:

Hvor er den flot og den lýder super lækker! Måske det er en opskrift, du har lyst til at dele?

- og tillykke med svendebrevet! Hvad er du udlært til? (konditor?)

Det kan du tro :cheerleader3:

Jeg har overtrukket kagen med fondant fra kagebutikken, det var super at arbjede med, det skal bare æltes godt og så skal man bruge flormelis når man ruller ud, det er min erfaring.

Jeg bruger desuden kanubicremen til at smøre kagen op med så den bliver pæn og lige, og det kan man sagtens efter min mening, jeg synes ikke jeg kunne få det der smørcreme til at fungere..

Hehe, på mit arbejde mener de også nærmere det var konditor jeg skulle være, men det er altså tandklinikassistent jeg er blevet ;)

Jordbær / Hindbærfromage

1/4 L. Piske fløde

200 gr. Jordbær eller hindbær

2 blade Husblads

vanilliesukker

Bærene tøes op og moses gennem en si.

Husblads lægges i blød i koldt vand i 5 min. Hvorefter den smeltes over vandbad og røres i en tynd stråel i bærpurren.

Stilles på køl mens fløden piskes til skum og kan evt smages til med vaniliesukker.

Vend derefter bærpurren i skummet og stilles i køleskab 1 time

Er nu klar til at fylde i den flækkede kage.

Kan også laves med jordbær, men så skal mængden øges, da der er meget mere vand i jordbær end hindbær…

Kanubi cream

0,5 Liter piskefløde

150 g Mørk chokolade (ca. 55% kakao)

75 g Blød nougat

og evt. rom eller cognac efter smag

Fremgangsmåde

Varm fløde op under omrøring (i en tykbundet gryde).

Bræk chokoladen i mindrestykker og del nougat ligeledes før det smeltes i gryden.

Lad blandingen koge ved svag varme og unger omrøring i ca. 5 min.

før gryden tages af varmen.

Hvis du vil smage den til med rom eller cognac så er det nu.

Stil creamen i køleskabet, tildækket til næste dag.

Pisk cremen op inden brug...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det bare "helt almindelige" lagkagebunde, købt, ikke hjemmebagt? Fungerer det fint? Vi er nemlig ude i også at bage selv, men har simpelthen hverken evner eller overskud til at bage en uge, som jeg så i en opskrift, fordi der skulle bages diverse bunde osv.

Det er hjemmebagte bunde, dog bare helt almindelige, min søde mormor har tilbudt at bage dem til bryllupskagen, så det har jeg takket ja til, synes det var lige rigeligt at stå med selv ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer