Dqueen

Pyntning af kirken

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kordegnen pynter kirken for os - og så lader vi det være det. Vi begynder ikke selv at pynte op med flere blomster end kordegnen pynter med.

Præsten sagde at vi bare skulle tage kontakt til degnen, så vi kunne få en snak om pyntningen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi pynter ikke kirken yderligere op.

Jeg synes, at vores middelalderkirke er så smuk med dens hvidkalkede rustikke vægge, at den slet ikke behøver at blive pyntet op... Desuden har jeg som brud en lille økolog på min ene skulder og en lille økonom på den anden, og de er begge enige om at kirken ikke skal pyntes op med en masse drivhusdyrkede blomster... ;)

Der er desuden stolerækker i stedet for kirkebænke, og det begrænser selvfølgelig også oppyntningsmulighederne en smule... Hvis jeg havde valgt en kirke med de klassiske bænke og dertilhørende holdere havde jeg måske valgt at pynte op med lys... I hvert fald hvis vi skulle holde et efterårs, vinter eller aften brylup... Hvis, hvis, hvis.... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har selv fået lov til at komme dagen før og sætte et par enkle blomster i hver vase på kirkebænkene. Kirken sørger selv for buketter ved alteret ganske omkostningsfrit.

Graveren sagde i øvrigt, at det blive mere og mere almindeligt, at brudepar fravælger oppyntning af kirken og at hun synes det var rigtig synd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt "familiekirken", hvor min mormor og morfar i sin tid var gravere, og det er nu min tante, som er det, så hun sørger for at kirken bliver ekstra smuk denne dag :) (det samme gjorde hun da vi fik vores børn døbt i samme kirke)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ikke noget ved kirken. Jeg ved faktisk ikke om de kommer med noget pynt, men gør de ikke, er det også fint med mig.

Det er en meget lille og gammel kirke, så synes ikke den behøver blomster for at vær "fin".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer