Milje

Navne

61 posts in this topic

Vi har ikke børn endnu - men jeg har en lang liste af navne, jeg syntes er fantastiske.

Måske der er andre der er "tosset" som mig ;)

Skal vi inspirere hinanden??

Her er mine favoritnavne:

Får vi en pige, er jeg forelsket i navnet Isolde. Merle, Lucia, Villa og Nellie er også med i opløbet.

Af drengenavne, så er jeg vild med Leander, Anton, Ludvig, Noah og Villads.

Ja lad mig hører jeres ideer til kommende børn - eller hvad jeres børn hedder

0

Annonce ♥

Vi har ikke børn endnu, men snakker meget om navne også :)

Piger har vi nemmest ved, der er fx Linnéa, Isabella og Victoria på listen....elsker nvane med a til sidst

Drengene...hmm...hvis jeg selv skulle bestemme så er Silas, Simon, Sebastian, Loke og Victor på listen...min kæreste vil gerne bruge Gabriel, det kan jeg ikke lide...vi har svært ved at blive enige med drengenavne men ikke pigenavnene

0

Annonce ♥

Uha, pigenavne synes jeg der er rigtig mange af jeg godt kan lide... Især navne der slutter på A

Isabella

Caroline

Alma

Liva

Drengenavne er lidt sværere... Men her er et par af dem jeg godt kan lide... De fleste er bare meget brugte pt...

Noah

Lucas

Oliver

0

Jeg har jo selv en Sif og en Maja

men ellers havde vi Thea, Cille og Freya

Drengenavne havde vi også ret svært ved og kom kun frem til Oliver. Hvorfor mon det altid er drengenavne der driller :)

Sanne

0

Annonce ♥

Jeg har en Kristoffer og en Miamaya..... Og gerne flere på vej :)

Af navne syntes jeg

Carl

Valde

Millemy

Anna

Miabella

og en hel masse andre.... Jeg er lidt skadet af at være pædagog. Man kender næsten altid et barn med alle navne, hvilket kan gøre navnene endnu bedre eller knap så gode.

Af navne der kunne være fede/sjove, dog uden vi ville være bekendt at kalde børnene dem

FinnHolger

Djarnis

0

@Malene

Du bør nok overveje om Loke ikke er for belastende et navn for et barn. Af de fleste ses han jo som ret ond.

- Bare lige en tanke inden du forelsker dig for meget i navnet

KH Frk R

Det har jeg også godt tænkt på og det bliver nok heller ikke dét. Men har en bekendt hvis søn hedder det og han er så kær hehe...jeg tror ikke alle tænker lige meget over navnets oprindelse....hehe så foreslog min kæreste navnet Balder og selvom man siger d'et så synes jeg det er værre end Loke haha :)

0

Annonce ♥

Tillykke tilykke Stikan, hvor fantastisk for jer - vi har også liuge fået en niece der hedder Frida - dejligt navn:-)

Mine favoritter er:

Emilie

Lærke

Ida

Liva

Björck

Drengenavnene driller virkelig også her, men måske

William

Valdemar

Frederik

Derudover vil vi måske gerne opkalde efter vores bedsteforældre, så er det:

Margrethe

Robert

Eskild

0

Min hedder jo Max :)

Skulle vi få en lillebrøster engang, så skal navnet være på 3 bogstaver og nem at udtale for min kommende mand (han er døv)

Dreng: Kai, Lau, Ask (neeej, ingen reference til skyen over os :cheerleader3: )

Pige: Mai, Mie, Ava, Eva, Lea, Ene, Ana, Ane, Liv

Ellers kikker jeg meget efter navne med 3 bogstaver og noter dem ned. Navne med vokaler til sidst er nemmest for Palle at sige, såsom Mai og Ana. Eller navne der ender "hårdt", dvs. f.eks. Max. Kom gerne med forslag.

0

Skulle vi få en lillebrøster engang, så skal navnet være på 3 bogstaver og nem at udtale for min kommende mand (han er døv)

Ellers kikker jeg meget efter navne med 3 bogstaver og noter dem ned. Navne med vokaler til sidst er nemmest for Palle at sige, såsom Mai og Ana. Eller navne der ender "hårdt", dvs. f.eks. Max. Kom gerne med forslag.

Teo, Alf, Ari, Ben, Ian, Joe, Jon, Vic, Zeb

Jeg kender to små drenge der hedder Teo og Zeb og de er simpelthen så kære, hehe...

Ada, Aia, Amy, Bea, Ena, Ica, Ida, Ina, Isa, Iva, Joy, Kia, Mia, Oda, Oma, Ota, Tea, Una, Zoe

0

Annonce ♥

Teo, Alf, Ari, Ben, Ian, Joe, Jon, Vic, Zeb

Jeg kender to små drenge der hedder Teo og Zeb og de er simpelthen så kære, hehe...

Ada, Aia, Amy, Bea, Ena, Ica, Ida, Ina, Isa, Iva, Joy, Kia, Mia, Oda, Oma, Ota, Tea, Una, Zoe

Hold da op... Så mange navne, nogle er søde, fine og andre er lidt spøjse,

0

Vores tvillinger hedder Villads og Tristan. Vi fandt ret hurtigt ud af det var to drenge, der ventede os, så måtte hurtigt lægge pigenavne bag os, men husker vi syntes godt om Sophia og Veronica...

Sjovt, jeg kender en der hedder Veronica Sophia :)

0

Annonce ♥

Vi fik en Frida i onsdags :)

Derudover har vi Linus fælles, jeg har Xander og min kommende mand har Kristoffer og Pernille.

Stort tillykke med Frida.

Her hjemme har vi en Noah og en Andreas.

Hvis Noah var blevet en pige var han blevet en Kira (ved godt der er en stripper der heder det, men vi elsker det navn)

0

Vores tvillinger hedder Villads og Tristan. Vi fandt ret hurtigt ud af det var to drenge, der ventede os, så måtte hurtigt lægge pigenavne bag os, men husker vi syntes godt om Sophia og Veronica...

Sjovt, jeg kender en der hedder Veronica Sophia :)

Begge dele på en gang... ja, det er da sjovt! :cheerleader3:

0

Vi har ingen børn endnu, men jeg har da en del favourit navne alligevel :thumbsupsmileyanim:

Pige navne:

• Klara
  • Lærke
  • Amalie
  • Alberte
  • Isabella
  • Caroline
  • Madeline
  • Frederikke
  • Nicoline
  • Julie
  • May
  • Kamille/Kamille Marie
  • Anna
  • Marie
  • Freya
  • Amy
  • Agnes

Drenge navne:

• Olive
  • Mikkel
  • Frederik
  • Malthe
  • William
  • Victor
  • Benjamin
  • Asger
  • Mads

Min kommende mand driller mig når vi taler om børn "jeg vil have tre drenge og de skal hedde Keld, Kris og Kaare" plejer han at sige... meeeen I DON´T THINK SO!!!

KH. Mette

Edited by Miss-Mette
0