Milje

Navne

61 posts in this topic

Vi har jo desværre 2 spontane aborter bag os.. så vi har selvfølgelig snakket navne et par gange...

MEN når det forhåbentlig lykkes at holde en lille inde i maven i 9 mdr... så tror jeg vores lister ser sådan her ud:

Pige:

Lærke

Luna

Elina

Lea

Andrea

Alberte

Nanna

Laura

Dreng:

Sander

Viktor

Simon

Navne jeg godt kan lide, men som kæresten ikke kan ide:

Pige:

Alma

Liva

Ella

Drenge:

August

Anton

Silas

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

åhhhh børnenavne, det er altid et godt emne :-)

Jeg har altid sagt, at mine kommende børn skal have deres oldeforældres navne til mellemnavn, så hvis vi engang får en pige kommer hun til at hedde Ane til mellemnavn, og bliver det en dreng, bliver det Poul

0

[/u]010, 15:12 PM' post='992247']

Når vi engang får børn mener kæresten de skal hedde Kasper og Kasperine. I gætter aldrig hvad han hedder :thumbsupsmileyanim:

Ja, min kommende hr. mand mener også at det var bedst hvis vores børn kom til at hedde Sune Jr., Suna og Suneva (islandsk pigenavn). Alternativt skulle vi skifte efternavn til Rold og kalde dem allesammen noget med T, så de kunne forkortes til T.Rold. :o Sjove, sjove mænd, hva?

0

Annonce ♥

vi har en Käthe maja og en Julius. (julius's fule navn er: Julius Alfred Ole nielsen)

kommer der flere er drømme navnene...

Frederikke

Marius

Johannes

og en mere som vi ikke lige kan huske nu.. :thumbsupsmileyanim:

Edited by bobo...
0

Vi snakker om:

Carl Vinter

Carl Johannes

Ellinor Dagmar

Ingrid og så et mellemnavn

Ingeborg

Dagmar Louisa

Århhh... Min mormor hed Ingrid Marie

Vi fik en niece sidste år der hedder Ingrid Helene...opkaldt efter moderens farmor :thumbsupsmileyanim:

0

Nu hedder vores datter Naya. Hvis den næste også bliver en pige skal hun hedde Luka, men Nova har også været på tale. Jeg er bare HELT pjattet med navnet Luka..

Af drengenavne har vi snakket om Silas, synes bare det er sværere med drengenavne. Jeg er helt vild med navnene Milo og Milton, men den er kæresten ikke helt med på. Hehe..

0

Vi har en Liva (Karin, efter min mor) og en Kaya (Pernille, efter J's mor). Og så har vi faktisk også en Luna - men det er den sorte vovse :cheerleader3:. Ellers havde vi Sara på listen, og hvis den første var blevet en dreng, havde han heddet Noah. Anden gang var det blevet Max (for J nægtede at kalde ham Laurits).

Vores piger er de eneste, i hhv børnehave og vuggestue, der hedder det, til gengæld er der MANGE Freja'er, Frederikker, Valdemar'er, Tobias'er... Det må bare ikke være fedt at være Freja S. hele sin barndom, så jeg er rigtig godt tilfreds med vores navnevalg.

Kh Tina

0

Annonce ♥

Nu hedder vores datter Naya. Hvis den næste også bliver en pige skal hun hedde Luka, men Nova har også været på tale. Jeg er bare HELT pjattet med navnet Luka..

Af drengenavne har vi snakket om Silas, synes bare det er sværere med drengenavne. Jeg er helt vild med navnene Milo og Milton, men den er kæresten ikke helt med på. Hehe..

Jeg kan faktisk også rigtig godt lide Naya/Naja :)

Det er sjovt du nævner Luka - da min søster var gravid, snakkede de om Lucca, hvis det blev en pige... Jeg synes egentlig det er sødt, men det var mens sidste sæson af Skadestuen kørte på tv3, så i min verden, kunne Luka bare ikke være andet, end en virkelig lækker kroatisk mand ;)

Min søster fik så faktisk en dreng, og han hedder Silas :cheerleader3:

Edited by Susanne33
0

Hvis vi får en eller flere piger, tænker jeg på disse navne:

Rosa - efter min elskede farmor

Olivia

Arwen

Athene

Hvis det bliver en dreng - hvilket er meget sværere:

James - min kærestes idé

August

hmm..det er sjovt som pigenavne er så meget nemmere.

:cheerleader3:

0

Min hedder jo Max :cheerleader3:

Skulle vi få en lillebrøster engang, så skal navnet være på 3 bogstaver og nem at udtale for min kommende mand (han er døv)

Dreng: Kai, Lau, Ask (neeej, ingen reference til skyen over os :cheerleader3: )

Pige: Mai, Mie, Ava, Eva, Lea, Ene, Ana, Ane, Liv

Ellers kikker jeg meget efter navne med 3 bogstaver og noter dem ned. Navne med vokaler til sidst er nemmest for Palle at sige, såsom Mai og Ana. Eller navne der ender "hårdt", dvs. f.eks. Max. Kom gerne med forslag.

Vi har en lille Leo herhjemme :cheerleader3:

0