Sign in to follow this  
Followers 0
kenneth&sara

Hvad gør jeg??? :'(

13 posts in this topic

Ihh piger har lige brug for at komme af med lidt..

Min far er syg..

Han har været alkoholiker hele sit liv, og blev alvorlig syg i 2007.

Han blev så rask igen men er blevet meget alko dement og kommet på plejehjem

Han har siden da ikke drukket eller røget, så vi (os 4 søskende) regnede med at vi havde

ham mange år nu.. Men er så lige blevet ringet op i sidste uge af plejehjemmet, der kunne

fortælle at han er blevet meget syg igen, han vil ikke drikke eller spise og har lige været

til en CT scanning hvor de har fundet kræft celler i hans krop :)

Nu har vi så alle søskende været ude hos ham idag og han er meget afkræftet, siger ingenting,

ser meget sløj ud og han har selv lige udtrykket at han ikke kan mere.

Det var lige en kæmpe sten jeg fik smidt i hovedet, der er knap 2 mdr til jeg skal giftes

og jeg er den første af hans piger han skal følge op..

Men han er her måske ikke så længe mere :cheerleader3:

Jeg har snakket med min kæreste hele dagen om evt at fremskyde brylluppet, fordi det betyder så meget

for mig at han skal følge mig op, men hvad nu hvis alle de ting vi har bestilt til brylluppet ikke passer sammen hvis vi frem skyder det? Ihh det er hårdt.

Jeg slet ikke hvad jeg skal gøre :cheerleader3:

Ved ikke rigtig hvad jeg ville men tak fordi du læste med.

Ville i fremskyde det eller?? Uhh det er sku svært lige nu

Kram Sara

0

Annonce ♥

Det er en meget hård situation du står i lige nu, så først får du lige en :)

Hvis din far allerede nu er meget afkræftet, kan så følge dig op selvom i flytter brylluppet tættere på?

Har ikke selv stået i din situation, men da min fætter skulle giftes fandt de ud af at min faster var meget syg af kræft og at der kun var en vej tilbage. De planlagde i al hast brylluppet så hun kunne komme med. Min faster havde det meget dårligt hele dagen, men min fætter og hans kone er utrolig glade for de fik det planlagt så hun kunne komme med.

Måske du kunne snakke med din far og plejehjemmet om at rykke brylluppet frem, for så kan han også selv være med til at vurdere om han kan deltage, sådan som du ønsker. Ellers er der ikke meget andet at gøre end at lytte til dit hjerte - det er svært for udeforstående at vurdere hans tilstand.

0

Der er også flere måder at blive fulgt op af kirkegulvet af sin far på:

Har han ikke kræfterne til selv at gå, er der evt. mulighed for han han komme i en kørestol

og du så enten kan skubbe ham eller en anden kan skubbe ham ved siden af dig, men du holder

ham i hånden. Så har i da trods alt fulgtes op, selvom det ikke er på traditionel vis.

Stod jeg i samme situation tror jeg, jeg ville fremskynde brylluppet hvis det ellers kunne lade sig gøre.

Det betyder alt for mig at min far kan deltage og jeg ville gøre alt for at give ham denne oplevelse med hvis

jeg vidste han kun have ganske kort tid tilbage at leve i. Mit bryllup ville slet ikke blive det samme hvis jeg skulle

gennemføre det med det store tab det er at miste sin far.

Jeg synes også du skal prøve at tale med din far om det og fortælle at i overvejer at fremrykke brylluppet

- se hans reaktion på det. Han vil formentligt også gerne opleve sin datter blive gift?

Hvis det ikke er muligt at fremrykke alle jeres arrangementer ifm. brylluppet - er i så villige til at

gå på kompromis og finde alternative løsninger i stedet for, for at brylluppet kan blive før?

0

Det er ikke et sjovt dilemma. Men som du selv er inde på, hvor smertefrit (planlægningsmæssigt og økonomisk) vil det mon være at flytte det hele?

Et alternativ er at din far måske kun fører dig det sidste stykke. Han kan jo sidde på en af de forreste bænke og så føre dig de sidste meter op til koret og "aflevere dig" til din tilkomne?

Det allervigtigste er vel at han kommer med til dit bryllup, om han så (desværre) kun sidder på en stol i koret.

Men jeg synes du skal tage en snak med din far om dine bekymringer, han har måske et andet forslag eller ønske. Vær ærlig over for ham.

Det næste er ment som en positiv ting, men måske nok lidt barskt:

Nu ved jeg ikke hvor kræften sidder, men jeg synes tit folk tager alle kræftformer som en dødsdom, hvilket de ikke er. Jeg vil på ingen måde neglisere din fars sygdom, men når nu tankerne er kommet på plads igen og pulsen er nede, så prøv at kigge lidt på nettet om hvad heldbredelsesprocenten er. Min far fik konstateret kræft sidste år i Januar og er nu helbredt for det. Da det første chok havde lagt sig, gik jeg ind og læste en smule på hans kræftform på nettet, der var helbredelsesprocenten beskrevet til ca. 85%. På Riget sagde de at de var oppe på 95% efter 5 år. På den anden side, så skal du heller ikke læse nettet igennem for alt, det er for mange informationer...

0

Annonce ♥

først vil jeg give dig en kæmpe trøste :) , det er rigtig hårdt, når det er ens nærmeste der har det rigtig skidt.

Jeg arbejder som social og sundhedshjælper, og i en skærmet enhed for demente. Så mine tanker er, at i bør se tiden lidt an af hensyn til din far. Han har ikke mange kræfter lige nu og skal lige have lov til at bearbejde, at det som scanningen viste. Lige pt er han i en krise, han har lige fået af vide, at han har en livstruende sygdom, og det skal bearbejdes. Oven i det har han alkoholdemens, hvilket også kan være med til at skabe stor forvirring hos ham, for han har skulle finde ud af, hvad han er og hvad denne demens gør ved ham.

Derfor er mine tanker, at han skal have lidt tid, både til at komme til kræfterne, men også til at vende sig til den situation som han nu står i. Hvis i så samtidig fremskyder brylluppet og det, at han skal følge dig op ad kirkegulvet, kan evt. skabe større press på han - udover alt det, som han kæmper med i forvejen.

0

Hvor er det synd for dig :cheerleader3:

Det må være meget frustrerende, men kan godt sætte mig ind i de tanker du gør dig. Ved du om lægerne har sagt om han er i Levercoma? For det kan man svæve ind og ud af. Den ene dag være helt væk, den næste frisk og oppegående(alt efter sværhedsgrad). Eller har de sagt noget om det er kræften der gør ham endnu dårligere og om han er terminal på plejehjemmet? Synes det er væsentligt for dig at få en "klar" udmelding fra plejere og læge omkring hans sygdom, så du har noget at forholde dig til. At rykke et bryllup er en stor ting, men det er det sørme også at blive fulgt op af sin far. Lige nu lyder han på mig(soon to be sygeplejerske), som om at han ikke kan magte(hverken fysisk el. psykisk) at gennemføre et bryllup. Hvis han hverken drikker eller spiser, er kræfterne små. Så jeg ville overveje hvor realistisk det er at han kan deltage hvis du rykker det frem.

Har du overvejet at blive gift hos ham hvis han er for dårlig og evt. holde fast i brylluppet og så blive velsignet i kirken? Det må man kunne finde ud af med præsten.

Håber at du finder en god løsning for jer, og at han snart får det bedre igen.

:)

Edited by MH2730
0

Hvor er jeg bare ked af det på dine vegne... Jeg ville slet ikke vide hvad jeg skulle gøre.

:)

0

Pyyyh Sara stakkels dig og dine søskende. Tænker på dig!

Synes desværre det lyder som om han ikke er til så meget lige nu, men håber han får noget appetit tilbage så han kan komme sig lidt mere og I kan forholde lidt bedre til hvad chancerne er for at han kan gennemføre.

Knus

0

Annonce ♥

Har I overvejet at holde fast i bryllupsfesten, men fremskynde selve vielsen? Det ville ikke skabe så mange problemer rent økonomisk og planlægningsmæssigt. På den måde kan han stadig give dig bort.

Jeg ville slet heller ikke vide, hvad jeg skulle gøre i sådan en situation. Håber I finder ud af en løsning.

Og så får du lige et kæmpe :)

0

det gør mig rigtig ondt at høre at din far er blevet så syg så hurtigt.. følg jeres hjerte, du snakker om at fremskynde vielsen så han kan nå at være med, men jeg tænker lidt at det måske ville være bedre at få så meget tid sammen med ham som muligt, uden at der sker noget stort.

jeg har selv mistet min far til kræften og ville bytte næsten alt i verden for at få mere tid med ham, (dog ikke mine børn) for mig ville det være vigtigere at få snakket leet, og hygget sig så jeg havde gode minder om min far istedet for alle de dårlige minder der nemt vælter frem.

og så ville jeg holde brylluppet som planlagt, ved godt at han så måske ikke er med (det krydser jeg nu fingre for at han vil være for dig) og hvis han er der så sørge for at dagen er tilrette lagt sådan at han kan være med men også kan slappe af hvis han har brug for det..

(vi skal f.eks til en konfirmation i maj, og vi er inviteret til kl 10:00 i kirken, festen starter kl 13:00 og slutter først igen kl 21:00 og det har R; som også kæmper med kræften slet ikke kræfter til, og da der ikke er nogen steder hvor han kan hvile sig er vi måske nødt til at først komme kl 13:00 og så kører igen måske allerede efter 3 -4 timer, hvilket går ham på.)

men holder i fast i festen , brylluppet og datoen så ville mit råd være så sørg for at din far kan være med på hans premisser og i hans tempo.

kræften er aldrig en sjov modstander at møde jeg har tabt 3 af de personer som jeg elskede meget højt idenne verden til den skide L.... sygdom, men i må ikke opgive håbet, og i må ikke tage alle sorgerne på forskud, selvom det er hårdt så er i nød til at leve og få det bedste ud af den tid der måske kun er tilbage.

jeg sender dig mine varmeste tanker fyldt med en masse kærlige kram for denne kamp kan man ikke klare alene..

0

du får lige en :) fra mig. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, jeg tror jeg ville ligge søvnløs hver nat til jeg havde fundet en løsning. men jeg vil, som de andre, råde dig til at snakke med din far, og få klare udmeldinger fra læge og pleje personale før du træffer beslutningen om at rykke brylluppet! Måske betyder det noget for hans bedring at han har noget at se frem til - at følge sin datter op er en stor ting!!! Alternativet er at i (som andre også skriver) bliver viet mens din far overværer det og senere holder festen!

Håber det bedste for dig/jer!

0

Det gør mig ondt at så lykkelig en dag måske ikke bliver så lykkelig som den gerne skulle være pga. den umenneskelige situation du står i. Jeg er ked af det på dine vegne :thumbsupsmileyanim:

Jeg ved hvor vigtigt det er, at have en far til at følge en op ad kirkegulvet. Selv mistede min far som barn og ville ønske han kunne være ved min side d. 22. maj når jeg skal giftes, men det skulle ikke være for enhver pris. Jeg ved at han er dér et sted og kigger med og han er med i mit hjerte den dag.

Lige nu lyder det som om din far ikke har så mange kræfter til noget.

Jeg ville snakke med personalet som kender ham og er hos ham dagligt, snak evt. med ham hvis han har overskud og sig at det er ok, at du forstår hvis han siger fra, men du gerne vil have han giver dig væk.

Men det svært for andre at sige hvad du skal gøre, du skal føle godt efter og gøre hvad der er bedst for dig og ikke mindst din far.

Men som en anden skriver, sørg for at brug al den tid du kan sammen med ham. Hvis han ikke kan/vil mere og har givet op, har han måske ikke lang tid igen. Han har flere ting der går ham i mod og gøre det hårdt og sværre at kæmpe. Kender én der skulle ha været død af kræft for MANGE år siden, men som ikke vil give op. Viljen er stærk!!

Håber du finder en løsninger for jer. Mange tanker her fra.

0

Annonce ♥

Hej kære ven,

Hvordan går det emd din far?

Jeg håber han holder ud og får lidt styrke tilbage så han kan fører dig op af kirkegulvet på DAGEN!

Kram og knus

Mette

0