Ezri

Brudekjoler gennem årene

51 indlæg i dette emne

Jeg fandt lige den her side. Victoria and Albert Museum i London har lavet en billedserie, med maaaaange bryllupsbilleder gennem årene.

Klik ind og se de mange smukke brude og deres kjoler

AKHammwed1883.preview.jpg

Scan1_0.preview.BMP

img338_0.preview.jpg

wedding_1.jpg

wedding_2.preview.jpg

Bill%20&%20Jackies%20Wedding%2010-3-87.preview.jpg

22980015.preview.jpg

Redigeret af Banjotten
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: (fik så lige mega grineflip over Bump og general Thump - dværgene (eller er det billedet der snyder) - selv for den tid må det da have været nogle humoristiske personligheder)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:thumbsupsmileyanim: (fik så lige mega grineflip over Bump og general Thump - dværgene (eller er det billedet der snyder) - selv for den tid må det da have været nogle humoristiske personligheder)

Ja så fik du lige pirret min nysgerrighed! Jeg grinede allerede før jeg havde åbnet siden, fordi du havde grinet :cheerleader3: Gad vide om kjolen så har været billigere, da den ikke er almindelig "stang" størrelse? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg studsede og meget over det billede første gang, jeg så det... Hun ligner virkelig et barn. Min første tanke var, man kan da ikke tillade sig, at lægge billeder ind fra et bryllup mellem en voksen mand og et barn!!! Men den mere logiske tanke er selvfølgelig at de begge to er dværge... :thumbsupsmileyanim:

Men det ser altså lidt mystisk ud...

thumbs1.preview.jpg

thumbs2.preview.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn samling :cheerleader3: ja de er lidt skægge de der dværge...men totalt Borte med Blæsten-kjole ellers :thumbsupsmileyanim:

Kjolen med stjernerne er ganske smuk synes jeg...derudover er mine favoritter nok disse:

er helt vild med stilen fra dengang i 1880erne

post-31216-1271844289.jpg

og denne er bare så 50'er-sød

post-31216-1271844370.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu hedder tråden godt nok "hvad kan du bedst lide".... men den her huserer egnetlig på min liste over hvad jeg mindst kan lide hehe, den er simpelhen forfærdelig på alle måder synes jeg, men da det må betegnes som en af de største kjoler gennem årene (på flere måder) fortjener den alligevel en plads i denne tråd synes jeg ;)

post-39268-1271844925.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
nu hedder tråden godt nok "hvad kan du bedst lide".... men den her huserer egnetlig på min liste over hvad jeg mindst kan lide hehe, den er simpelhen forfærdelig på alle måder synes jeg, men da det må betegnes som en af de største kjoler gennem årene (på flere måder) fortjener den alligevel en plads i denne tråd synes jeg ;)

Ja, det har du helt ret i. Den er for meget på alle måder... Den må godt nok have været tung at gå i. Godt det ikke er mig...

Så gik det straks bedre med vores egen kronprinsesse

PicImg_Wedding_Of_Danish_8d88.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gad godt vide hvor meget Mary og Marie har fået lov at bestemme selv :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror faktisk bedst jeg kan lide Maries. Synes underdelen på Marys bliver lidt voldsom. Bryder mig heller ikke rigtig om Marys brudebuket; til gengæld er hendes slør og øreringe fantastiske :cheerleader3:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er nu ret sikker på at prinsesserne har fået lov at bestemme MEGET selv. Og for mig er Mary det ultimative stilikon SUPER STILET! - ja kjolen er ikke den gennemsnitlige med skrå draperinger over mavsen og perlebroderi på slæbet, men det havde nu slet heller ikke passet til hende og et royalt bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er nu ret sikker på at prinsesserne har fået lov at bestemme MEGET selv. Og for mig er Mary det ultimative stilikon SUPER STILET! - ja kjolen er ikke den gennemsnitlige med skrå draperinger over mavsen og perlebroderi på slæbet, men det havde nu slet heller ikke passet til hende og et royalt bryllup.

At dømme ud fra forskellene på de to kjoler og brudebuketter, tror jeg da også de har bestemt en del selv. Men jeg tror da f.eks. det er blevet bestemt af traditioner og/eller Margrethe, at der skal lange ærmer på kjolen.

Jeg synes også overdelen af Marys kjole er vildt flot - jeg er helt vild med udskæringen og den måde den sidder om korsettet på. Jeg bryder mig bare ikke rigtig meget om de der 'dobbelt'-nogen der hænger ned. Og nej, perlebroderier havde på ingen måde passet til hende.

Men ellers er jeg enig - Mary er vildt stilet! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal jo på en eller anden måde udstråle ynde og elegance. Og så skal de vel også være lidt mere tildækkede end "normale" brude er.

Det ville skabe nogle overskrifter, hvis de dukkede op til deres bryllup i en kjole som den her

bridejm6.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
De skal jo på en eller anden måde udstråle ynde og elegance. Og så skal de vel også være lidt mere tildækkede end "normale" brude er.

Det ville skabe nogle overskrifter, hvis de dukkede op til deres bryllup i en kjole som den her

bridejm6.jpg

Hahaha tænk at denne brud selv syntes det var iorden at se sådan ud! Du godeste :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes også overdelen af Marys kjole var vildt flot og så synes jeg også Maries kjole var ganske fantastisk...der var helt klart noget fransk over dén. Det har i øvrigt altid irriteret mig at Marys slør havde den der tykke kant bagved diademet...synes det ser forkert ud...minder om kanten af et gardin

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herligt link :thumbsupsmileyanim:

Der gik eftermiddagen lige med at se på gamle billeder :cheerleader3:

Jeg synes det er lidt sjovt at se størrelsen af buketterne....nogle har nærmest en hel rosenbusk i favnen og andre har rosenbusken+det meste af forhaven med også.....nøj de er STOOORE

post-16781-1271856834.jpg

post-16781-1271856846.jpg

post-16781-1271856863.jpg

Redigeret af Lindaloo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herligt link :thumbsupsmileyanim:

Der gik eftermiddagen lige med at se på gamle billeder :cheerleader3:

Jeg synes det er lidt sjovt at se størrelsen af buketterne....nogle har nærmest en hel rosenbusk i favnen og andre har rosenbusken+det meste af forhaven med også.....nøj de er STOOORE

:cheerleader3: ha ha ha, det er da de sjoveste billeder!! Tænk at slæbe rundt på sådan nogle "buketter".. HVORFOR, siger jeg bare? Kæft, de er hæslige..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Herligt link :thumbsupsmileyanim:

Der gik eftermiddagen lige med at se på gamle billeder :cheerleader3:

Jeg synes det er lidt sjovt at se størrelsen af buketterne....nogle har nærmest en hel rosenbusk i favnen og andre har rosenbusken+det meste af forhaven med også.....nøj de er STOOORE

:cheerleader3: ha ha ha, det er da de sjoveste billeder!! Tænk at slæbe rundt på sådan nogle "buketter".. HVORFOR, siger jeg bare? Kæft, de er hæslige..

Tror vist nok de var kæmpestore fordi de skulle dække spirende gravide maver...de blev vist kaldt "mavebuketter"...ja det var noget værre noget dengang, når man sådan kom i uføre uden at være gift! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Læg så mærke til de MANGE ligheder i Marys kjole og buket(og slør selvfølgelig) og i dronning Margrethes!!!

dkmargrethehenrikwedding1006ue.jpg

dkmargrethehenrkwedding1125mm.jpg

bruden.jpg

Tror IKKE det er tilfældigt at den kommende dronning har haft samme blomster, slør og udskæring som Margrethe. Men det kan da meget vel være noget Mary og designeren har været fælles om at finde på...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og prøv at se hvor slank Henrik er!!!!!!!!!!! Vildt :thumbsupsmileyanim:

Er enig med miss-lena i at Mary er über klasse når det kommer til stil. Hun er altid knivskarp. Hendes kjole var super gennemført, og hun ville have set mystisk ud i puf og blonder. Men Marie´s kjole var lige noget jeg kan lide...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
De skal jo på en eller anden måde udstråle ynde og elegance. Og så skal de vel også være lidt mere tildækkede end "normale" brude er.

Det ville skabe nogle overskrifter, hvis de dukkede op til deres bryllup i en kjole som den her

bridejm6.jpg

Wow! Øh... Patter! Dér blev jeg godt nok lige distraheret :cheerleader3:

Herligt link :thumbsupsmileyanim:

Der gik eftermiddagen lige med at se på gamle billeder :cheerleader3:

Jeg synes det er lidt sjovt at se størrelsen af buketterne....nogle har nærmest en hel rosenbusk i favnen og andre har rosenbusken+det meste af forhaven med også.....nøj de er STOOORE

:cheerleader3: ha ha ha, det er da de sjoveste billeder!! Tænk at slæbe rundt på sådan nogle "buketter".. HVORFOR, siger jeg bare? Kæft, de er hæslige..

Tror vist nok de var kæmpestore fordi de skulle dække spirende gravide maver...de blev vist kaldt "mavebuketter"...ja det var noget værre noget dengang, når man sådan kom i uføre uden at være gift! :cheerleader3:

Var det ikke det man kaldte "en kort graviditet"? Vi har i al fald tænkt os at forsøge - selv om jeg er i uge 33 til brylluppet og alle ved det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer