laerke-felix

Sort/lyserødt bryllup med pæoner

550 posts in this topic

De er da for seje - de MadHatter-kager!! Ligger du ikke et link op til you-tube om hvordan man gør?

Jeg bagte selv bryllupskager til mit bryllup - men det blev kun et-lags...

Ellers er det da en god idé med den DJ - kunne være fedt hvis han gad. Vi havde akkurat samme tanker som jer - anlæg/DJ?!?! Men frygtede, at hvis vi brugte private højtalere ville det blive noget juks. Vi valgte derfor at have DJ hele aftenen fra kl. 18 til 03 = 5200 kr. Synes det var rigtig fint man overhovedet ikke skulle tænke på musikken, og da han så pakkede ned kl 03 var folk færdige med at danse og sad bare og snakkede (dem der var tilbage) så der satte vi bare et mini-anlæg op, så de stadig kunne høre musik.

0

Annonce ♥

det lyder spændende med den kok lærke.

jeg ved ikke om i er klar over det, eller om det passer, men jeg mener bare at kunne huske at man kun må spille musik indtil kl. 02 i sdr. harritslev. men prøv lige at undersøge det. det ville bare være træls hvis i bestilte en hvor i troede at han kunne spille meget længere.

0

Kagebagning...

Så er pakken fra specialkøbmanden landet, og jeg er gået i gang med DIY bryllupskage-bagning :)

Hele eftermiddagen har stået på fremstilling af marsh mellow fondant (mmf), jordbærmousse og chokoladeganache. Er helt ør i hovedet af alle de sukkerholdige ting og sager - man skal jo lige smage på det, ikk?! :bunny_4:

I aften skal alle herlighederne samles - og så står den på prøvesmagning med moderen min og den kage-kyndige veninde i morgen mens vi ser Kronprinsesse Victoria blive gift, hi hi...

Altså - jeg er ikke sikker på, at den smags-og udseende-kombi jeg er ved at lave bliver anvendt til brylluppet. Det er mere lissom et forsøg på at komme i gang. Drømmer jo også stadigvæk om cupcakes.... :boohoo:

Men her et mit inspirationsbillede:

post-38032-1276872790.jpg

I får selvfølgelig en update i morgen....med billeder :cheerleader3:

0

Annonce ♥

du har bare den bedste smag for bryllupskager..!! de er vildt flotte.

men efter at have set gør-det-selv videoen!- jeg tror det er en møj kedelig kage at spise!!! der er ikke meget fyld i, mest kage bunde og de ser lidt hårde ud, men det skal de nok være for at kunne holde til den vægt!!

og bare rolig der kommer til at være masser af faser du skal igennem de næste mange måneder, jeg er kommet til min blomster dekorations fase.. ligger nærmest søvnløs, og det er meget usædvanligt!! der er kagefasen betydelig sjovere!!

Edited by Beate007
0

Jeg er glad kageamatør og vil faktisk mene at jeg er rimelig god, kan desværre ikke uploade mine fotos :) , men har ikke selv turde begive mig ud i whimsical cakes som de også kaldes. De skulle faktisk være ret svære at stable korrekt så skidtet ikke vælter, men hvis du er bare lidt trænet, så go for it! Jeg ville nok holde mig til en almindelig stablet kage istedet...

jeg bruger altid selv mmf. Det er let at arbejde med, men husk rigeligt med maizena når du ruller ud. Drys - rul- drys - rul - HELE TIDEN! Så får du en tynd elastisk overtræk.

happy caking!

Edited by MH2730
0

1. forsøg på at lave bryllupskage...

Tak for Jeres kommentarer og gode råd.

Ja, det er ikke en mad hatter kage jeg har kastet mig over her første gang...hi hi! Den jeg har lavet er faktisk ret så flad :cheerleader3: Men det var også mest for at få lov til at prøve at lege med mmf og dekorationer. Det kan nok heller ikke betale sig at lave en tre-lags kage, når det bare er mig, veninden og min mor, som skal spise den ;)

Det har sammenlagt taget mig en små 5-6 timer - fordelt over hele dagen - at lave kagen. Her er hvad jeg gjorde:

Først lavede jeg fondanten og stillede den i køleskabet. Så lavede jeg jordbærmoussen og chokoladecremen og de to ting røg også på køl. Sidenhen lagde jeg jordbærmoussen imellem tre købte lyse lagekagebunde - og så kom kagen i fryseren ca 20 min, for at den kunne sætte sig lidt. Imens tog jeg noget af fondanten og rullede ud, og lavede margueritblomsterne. Det er udstikkere jeg har købt ved specialkøbmanden. Så tog jeg en lille klat fondant, og æltede gul farvepasta ind i klumpen, hvorefter jeg satte små gule hoveder fast i blomsterne - jeg brugte lidt vand som lim. Så kom kagen op af fryseren igen og blev smurt op med chokoladecremen overalt - derefter igen i fryseren i 20 min. Så tilsatte jeg rød frugtpasta til fondanten og rullede et stort stykke ud, som jeg beklædte kagen med. Rundt om kanten skar jeg det overskydende fondant af med et pizzahjul. Så kom turen til det sorte fondant - sammme procedure som ved de andre indfarvninger. Rullede det sorte ud, og skar igen med pizzahjulet, så jeg fik et langt sort bånd. Det satte jeg fast rundt om kagen, og lavede derefter en lille sløjfe til båndet. Herefter klistrede jeg margueritterne på med lidt vand. Og så i køleskabet. Er lige blevet færdig, og nu skal den stå på køl indtil i morgen eftermiddag.

TADAAA..

post-38032-1276894582.jpg

Puha, alt i alt en kæmpe proces - er bare helt flad nu...men også rigtig sjovt! I skal nok få en update i morgen på om den smagte godt. Det håber jeg den gør :)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Det synes jeg altså er supergodt gået...det er da bare rigtig flot :) er ikke sikker på, at jeg ville ende ud med så flot resultat i første forsøg, uanset hvor meget af min kreativitet jeg fandt frem.

0

Super, dejlige farver:) Et fif med mmf´en... pak den ind i film, put den ikke i køleskabet. Den skal bare opbevares ved rumtemp. i en lufttæt beholder. DEn bliver meget lettere at arbejde med. Derudover er det også en god idé at tilføje farve inden flormelis, så bliver farven hurtigere fordelt(sparer en masse tid!). Hvis du også vil have maguritter som på din inspirations kage, så skal du bruge sådan et lille redskab med en kugle for enden(bone tool), til at forme bladene.

Blomsterne kan du lave laaaang tid for inden. De kan holde sig i ca 3mdr, hvis de er tørret ordentligt og bliver opbevaret i lufttæt beholder. Du kan derfor bare have lidt hvid og gul mmf liggende og lave blomster, når du har tid :)

0

Rigtig flot kage! (meget flottere end den jeg fik bikset sammen i sin tid) Den kan du da virkelig være stolt over.... Og i mit hovede gør det intet, at den ikke er helt "skarp", det er charmerende, man kan se den er hjemmelavet (selvgjort er velgjort!) :)

0

Annonce ♥

Wauw, det er rigtig godt gået i første forsøg Lærke :)

Den ser virkelig flot ud! Og margueritterne ligner altså ikke spejlæg :cheerleader3: Med lidt mere øvelse, så kan du da blive den næste kagedronning ;)

0

Tusind tak for alle Jeres søde kommentarer - det er så dejligt, at I gider læse med :cheerleader3:

I eftermiddags blev kagen spist og den var rigtig god!! Den var lækker let og frisk - ikke tung og sukkerbombe-agtig. Så tror faktisk, at fyldet er et meget godt bud på et fyld til brylluppet. Skide nemt at lave, ikke så mange dikkedarer - og så smager det bare GODT!

Men teknikkerne skal selvfølgelig finpudses - godt der er lang tid til endnu - så kan man jo rigtig øve sig :)

I får lige et billede af kagen, efter at den er skåret i:

post-38032-1276971271.jpg

0

Vores dejlige venner skal giftes på lørdag :cheerleader3::boohoo:

Det er bare et bryllup jeg har set frem til lææænge...

Jeg har fået syet en kjole til anledningen - fik den tilrettet i mandags, og skal hente den færdige kjole i morgen efter arbejde!!

Uhh, jeg glæder mig altså bare så meget :)

Det var bare en lille update herfra

0

Annonce ♥

Tusind tak for alle Jeres søde kommentarer - det er så dejligt, at I gider læse med :boohoo:

I eftermiddags blev kagen spist og den var rigtig god!! Den var lækker let og frisk - ikke tung og sukkerbombe-agtig. Så tror faktisk, at fyldet er et meget godt bud på et fyld til brylluppet. Skide nemt at lave, ikke så mange dikkedarer - og så smager det bare GODT!

Men teknikkerne skal selvfølgelig finpudses - godt der er lang tid til endnu - så kan man jo rigtig øve sig :)

I får lige et billede af kagen, efter at den er skåret i:

post-38032-1276971271.jpg

Mmmmh... Den ser godt nok lækker og fin ud!!! :cheerleader3:

0

Vores dejlige venner skal giftes på lørdag :cheerleader3::boohoo:

Det er bare et bryllup jeg har set frem til lææænge...

Jeg har fået syet en kjole til anledningen - fik den tilrettet i mandags, og skal hente den færdige kjole i morgen efter arbejde!!

Uhh, jeg glæder mig altså bare så meget :)

Det var bare en lille update herfra

Var selv til bryllup hos et par venner i går, og det er bare en kæmpe oplevelse + at man jo lige kan få nogle gode råd med på vejen ;)

0

Du er da dygtig til at lave kage :)

Vi skal have cup cakes til vores reception, min veninde er kagemager og elsker at lave cupcakes,

og synes ideen er genial da vi ikke ved om det 15 grader eller 30 grader.

God tråd du har fået lavet dig her :cheerleader3:

0

Tak for din søde kommentar i min tråd - skønt, når nogle vil tage stilling og give sit besyv med! Jeg vil prøve båndet "uden ender" næste gang :)

Skrifttypen på chokoladen - og i øvrigt også brugt på vores invitationer (hvis du vil se mere)- går igen i alt vores papir-ting. Det er "AR BONNIE". Den er automatisk på vores vista-program...

Du skrev at opskriften på jeres bryllupskage var nem, er det én du vil dele? Jeg har kun prøvet Bettys, og den er også god, men det kunne være spændende at lure, hvad der er i din :cheerleader3:

0