KFV

Hvad gør i med jers forlovelsesring???

7 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg har forlovelsesringen på højre lige pt, men går ikke med min forlovelsesring hver dag, så det kommer jeg vist heller ikke til i fremtiden. Jeg skal have vielsesringen på venstre hånd og har ikke tænkt mig at bruge dem sammen på samme hånd, da den ene er hvisguld og den anden guld.

0

Ja det er jo et lidt tircky spørgsmål da det jo er en moderne skik improteret fra GB og USA med forskellig forlovelsesring og vielsesring. Jeg ville holde mig til at forlovelsesringen sidder på venstre hånd og vielsesringen på højre. - Jeg ved godt de gør det omvendt i GB og USA, så efterhånden er der mange herhjemme der vender ringene "forkert". Men medmindre du er bosiddende i et af de lande eller din mand er derfra ville jeg holde mig til den danske skik.

KH Frk R

0

Annonce ♥

Altså vi har forlovelsesringen på venstre hånd, og der har den været de sidste 14 år :thumbsupsmileyanim: Vielsesringen kommer på højre hånd.

Men det er mere om man skal gå med begge, eller tage forlovelsesringen af....

0

Jeg kommer som sagt til at gå med begge mine... ELSKER min forlovelsesring!!!! og da den var ret dyr (6700 kr) synes at det er mange penge, så vil jeg have det dårligt med at den bare skal ligge i smykkeskrinet...

0

Jeg overvejer at rykke den over at sidde på højre hånd sammen med vielsesringen, synes det er lidt voldsomt med ringe på begge hænder, og det begrænser mulighederne for at gå med andre ringe.

Min forlovelsesring er en klassisk hvidguldsring (tror det hedder en alliancering) med 7 sten. Min vielsesring er i guld og har en cirkel foran, så det er ikke det mest oplagte makkerpar. Havde egentlig troet, at jeg bare ville lægge forlovelsesringen i smykkeskrinet, men er gået hen og er blevet ret glad for den. Så nu må vi se, hvad jeg ender med :-)

0