Sign in to follow this  
Followers 0
morja

Øv, skulle bare have sparet de penge..

11 posts in this topic

Over 2000,- har vi brugt på indbydelse, brugt lang tid på at finde den rigtige tekst, lavet en flot hjemmeside på forhånd med ALT man behøver at vide ang. dagen..............

Og så har jeg fået de første 5 som spørger efter gaveønsker:

Mig: "øh, ja de står på vores hjemmeside".... :heart:

Ven: "hov, det vidste jeg ikke I havde, må man få adressen?"

Mig: "Ja den står så i bunden af din indbydelse..." :fløjt:

Ven: "Hehe, der har jeg slet ikke lagt mærke til, jeg kiggede bare dato og sted på indbydelsen. Så må jeg hellere se om jeg kan finde den."

Udover det kan nævnes spørgsmål om overnatning, hvem er forlover, adresse/mail til at give svar osv. Føler man bare skulle droppet den flotte indbydelse, og printet al tekst fra hjemmesiden og sendt ud i stedet :)

3 par, ud af 70 inviterede, har sendt skriftlig/mail om at de kommer, resten har smidt en "ja vi kommer" tilfældig i forbifarten, så nu blir jeg helt nervøs for om vi (læs:min kæreste) kan huske alle de muntlige svar han har fået. Det er godt nok først S.U. den 1. juli, men blir bare ked af at begejstringen ikke er større, når man får en flot indbydelse, ind ad døren :)

0

Annonce ♥

:)

Ihh hvor kan jeg godt følge dig! Jeg har haft lidt samme oplevelse. Dog afleverede vi et par stykker personligt, og der fik vi den ønskede reaktion :heart: Så jeg tror måske ikke, at det er fordi, folk ikke synes den er flot - de siger det bare ikke.

Men kan virkelig godt forstå, at du er træt af det. Man har jo gjort rigtig meget ud af det og brugt mange penge på det, og så vil man da gerne i det mindste have lidt credit for det!

Jeg har i hvert fald lært én ting af det: Alle de kreative ting, som man kan bruge masser af penge og tid på skal man måske overveje, om det er for gæsternes skyld eller ens egen? Jeg tror bare desværre ikke at (alle) gæsterne lægger mærke til alle detaljerne på samme måde, som vi selv gør. Dermed ikke sagt at det ikke skal være pænt :fløjt:

0

De fleste gæster lægger slet ikke mærke til alle detaljerne og hvis man så selv har lagt en frygtelig masse arbejde og penge i projektet, er det let at blive skuffet. Og det er lige præcis her BK kommer ind i billedet :heart: Her kan du få den reaktion du håber på. Men jeg kan sagtens forstå dig og har prøvet at blive skuffet mange gange. Tror bare at man bliver nødt til at arbejde med sig selv på det punkt.

0

Jeg tror altså heller ikke man skal tage det så tungt...

0

Annonce ♥

De fleste gæster lægger slet ikke mærke til alle detaljerne og hvis man så selv har lagt en frygtelig masse arbejde og penge i projektet, er det let at blive skuffet. Og det er lige præcis her BK kommer ind i billedet :heart: Her kan du få den reaktion du håber på. Men jeg kan sagtens forstå dig og har prøvet at blive skuffet mange gange. Tror bare at man bliver nødt til at arbejde med sig selv på det punkt.

Jeg er meget enig. Alt det kreative skal man gøre for sin egen skyld. Især mænd lægger overhovedet ikke mærke til alt det arbejde der er lagt i det. Så jeg ville nok heller ikke tage det så tungt. Op med humøret :carrot:

0

Kan på sin vis godt forstå dig, det er super surt at ha brugt lang tid og mange penge på noget, og det så ikke blir værdsat...

Derudover vil jeg sige vi brugte 900,- på vores invitationer, netop fordi vi valgte at priotere pengene på noget andet, vi har fået positivt feedback på vores invitationer...

Men vil derudover også sige vi har inviteret 60, vi har fået 2 kort tilbage om folk kommer, men ellers har vi også kun haft et par stykker der har ringet, og ellers har folk skrevet på facebook eller lig. at de kommer...

Det tager jeg ikke så tungt hvordan folk svare, jeg har en bog hvor alt der har med brylluppet at gøre står, inkl. hvem der har meldt tilbage osv....

Så vi er sikre på vi husker det.. Har jeg ikk bogen ved mig skriver jeg det lige på armen eller en seddel for at huske...

0

:ditto: jeg kan også sagtens forstå dine frustrationer, vi brude bruger mange mange timer(måske for mange) på at arrangere og gøre ved og i sidste ende er det nok ikke de ting det kommer an på men om vi har fået den mands ja vi ønsker og haft en skøn dag og aften, om vaserne er lige den højde du ønsker eller 5 cm lavere/højere er der nok ingen der ligger mærke til og heldigvis for det!

men det er let at blive lidt irriteret når man invitere til den største fest (for det syntes alle det er) og så rigtig mange ikke lige gider svare - bare indenfor fristen!! (vi har hørt af omveje at flere af vores gæster kommer-de har bare ikke sagt det til os???) og de gider overhovedet ikke læse invitationen igennem som man har siddet og grublet over om var forståelig nok og indeholdende alle de informationer den skal uden at være "bare en informationsfolder" og så skal den også lige være smuk og gerne lidt sjov!!!! det er da også en situation at sæte sig selv i!!!

vi har også skrevet gavekoordinator og navn-tlf og mail på indbydelsen. og mange har spurgt os ad hvad ønsker i jer?

jeg havde klart den opfattelse at mange syntes det kan blive lidt ømt ømråde, "gud de ønsker sig kun dyre ting!" og måske ikke vil spørge om billigere ønsker fx. og ender med at komme med noget hverken de eller brudeparret er 100% glade for (jeg har et mareridt om at ende med 50 gavekort til imeco). for det er vist meget forskelligt alt efter socialelag/indkomst/princip osv hvad et gavebudget er til et bryllup/fest/jul.

vi ønsker os bla. penge da vi har mange større ting vi gerne vil lave på huset og ny sofa ect. det har jeg ikke lyst til at sige, det kan de tinge til min gavekoordinator om! 2 har sagt til mit ansigt. jeg GIDER ikke ringet til en fremmede og spørge om den slags :heart:

mig(os) personligt hvis vi skal til bryllup har vi 500 pr pers. fødselsdag har vi 150-200 pr pers. alt efter hvor tætte vi er og hvad vi bliver inviteret til, runde fødselsdage 250-300 pr pers. vi har ingen børn ellers ville jeg mene pr voksen, børn ryger automatisk indunder der.

det blev en lang smøre... :)

0

Ved godt jeg ikke skal tage det så tungt, men havde lige brug for at lukke dampen ud :heart:

Har forresten lige modtaget en mail fra min moster, på den email adresse vi har opgivet på indbydelsen, hvor hun spørger efter link til den hjemmeside hun har hørt min mor snakke om. Adressen til hjemmesiden står bare lige under den email adresse hun åbenbart har kunnet læse på invitationen :grin2:

0

Annonce ♥

Jeg kan følge dig i, at det er surt at det virker som om at invitationen slet ikke er læst ordentligt. Og jeg tror også at jeg kunne finde på at sidde med samme følelse som dig. Men så har jeg alligevel siddet og funderet over, at man spørger til hjemmeside eller ønskeseddel eller hvad det måtte være, så kunne det jo også være et spørgsmål om at vise interesse i den fest man er inviteret til at deltage i. Tror faktisk at jeg selv godt kunne finde på det.....og jeg er ellers en der værdsætter flotte invitationer og kort....

Blot en tanke herfra...

Kh. Sanne

0

Jeg har været meget positivt overrasket. Alle vi har hørt fra frem til nu har kommenteret invitationen, måske fordi de godt kan se jeg har lavet den selv. Jeg havde faktisk ikke forventet at gæsterne ville lækkge mærke til invitationen så det er jeg meget positivt overrasket over. Der er selvfølgelig rigtig mange der endnu ikke har svaret. Men mest ondt gør det med en veninde der godt nok de sidste par år har været lidt sløv til at vende tilbage (efter der kom børn), men hun har ikke en gang sendt en kvart sms med skønt I skal giftes eller noget. Har sgu næsten frotrudt jeg har inviteret hende.

KH Frk R

0

Mht. at folk spørger efter adresse på hjemmeside eller ønsker tror jeg sakyldes, at ikke alle er vant til hjemmesider og gavekoordinator.

Vi har selv valgt en gavekoordinator ( der er dog ingen der har været itvivl om dette), men jeg tror, hvis vi havde oplyst en hjemmeside var der nok flere der ville spørge - da en del i vores familier slet ikke har pc'er.

Så måske spørger folk fordi, de "plejer" at skulle spørge.

Ang. de mange små detaljer vi brude går op i, så er jeg helt på det rene med at det er for MIN skyld. Min kæreste er ligeglad, men synes det er ok, fordi jeg gerne vil have det sådan. Jeg forventer altså ikke, at alle lægger mærke til det.

Det er selvfølgelig dejligt, hvis nogle kommentere det og der er da også en del, der har meldt tilbage, at det er nogle flotte invitationer.

Men i sidste ende er den røde tråd for min egen skyld :heart:

0