Sign in to follow this  
Followers 0
Guest finken83

Hvem bærer brystbuket?

15 posts in this topic

To spørgsmål :heart:

1: Er det nogen regler for hvem, der bærer brystbuket?

2: Hvem bærer/bar brystbuket til jeres bryllup?

Knus Karen

0

Annonce ♥

Vi har lige bestilt blomster til vores bryllup, og der fortalte blomsterdamen, at det normalt er gom, forlover, brudens far og gommens far som bærer brystbuket :heart:

0

hos os er det: Brudgommen, toastmaster/bestmann (han er også toastmaster) og ham der skal føre mig op(onkel).

jeg syntes de mænd der har en "rolle" til brylluppet skal bære en.

0

Hos os var det min gom, min far og forloveren. Vi havde købet en ekstra, så min mands var fin hele dagen, men da den holde rigtig god, fik min lillebror den på..

0

Annonce ♥

Hos os vil det blive gom, forlover, brudens far og gommens far. Gommens far har som sådan ikke nogen rolle, men synes det er en fin gestus, at han også får én (ikke at jeg ved, hvad han mener om det...).

0

Aner ikke hvilke regler, der måtte være - men hos os får følgende en brystbuket:

Gommen, forloveren, brudens far, gommens far og toastmasteren ;)

0

Hos os bliver det til 3 styks - nemlig til :

Gommen

Gommens far

Brudens far

0

To spørgsmål :heart:

1: Er det nogen regler for hvem, der bærer brystbuket?

2: Hvem bærer/bar brystbuket til jeres bryllup?

Knus Karen

jeg mener reglen er, at Gommen, hans forlover, og far, og så brudens far, der fører hende op, bør bærer brystbuket.

Hos os valgte vi, at både min mand, hans forlover og far, samt hans papfar fik en brystbuket hver, papfaren, fordi han har været en meget stor del af min mands liv. Derudover bar mine brudesvende og far brystbuket

0

Annonce ♥

Ja, jeg kender heller ikke reglerne på det område :heart: Men kæresten vil ikke have en.... og derfor skal de andre selvfølgelig heller ikke have. Vi har ellers haft det op og vende, hvor vidt vores fædre alligevel skulle have en brystbuket, men har altså besluttet, at det skal de ikke.

0

Hos os skal gom, bestman og ham der skal føre mig op have en. Jeg synes ikke gommens far skal have en, da han ikke rigtig spiller en rolle... Nu har han selvfølgelig lejet kjole/hvidt sammen med gom og bestman, så måske jeg skal sørge for han får en alligevel :heart: Iiiihhh, tusind ting man skal tage stilling til!

Til gengæld HAR jeg husket at bestille en ekstra til gommen, så han kan tage en frisk på efter al krammeriet :)

0

Dejligt det ikke kun er mig der er i tvivl :heart:

Jeg tænker: Gommen, min far/toastmaster og gommens far

0

Bliver helt i tvivl.

Har bestilt til mig selv, min far, min svigerfar og min bestman.

Men hvad med toastmaster?

0

Annonce ♥

Bliver helt i tvivl.

Har bestilt til mig selv, min far, min svigerfar og min bestman.

Men hvad med toastmaster?

jeg syntes han skal have.

og vi har også som mange andre bestilt en ekstra hvis der skulle blive krammet lidt for meget. husk ligeledes at tage dem af i bilerne hvis i skal ud at køre efter kirken!! den sidder vist lige hvor selen kommer til at sidde - og den skal jo nødig være helt kvast inden festen starter.

0

Hos os vil det blive gom, forlover, brudens far og gommens far. Gommens far har som sådan ikke nogen rolle, men synes det er en fin gestus, at han også får én (ikke at jeg ved, hvad han mener om det...).

Det er præcis det samme hos os :)

0

Her skal alle drengene have en. Vi bliver ikke så mange, så vi blev enige om at alle drenge/mænd skulle have en :)

0