Zinfull

At vise strømpebånd..

32 indlæg i dette emne

Ja jeg læste lige dette

"Bruden skal efter opfordring vise sit strømpebånd, og gommen skal vise om han er til trusser eller shorts.

Strømpebåndet kastes;

Gommen, eller bruden selv, tager strømpebåndet og kaster det ud blandt de mandlige ugifte gæster."

Og nu sidder jeg så og tænker at aldrig i livet vil jeg gå med til at nogen hiver min kjole op til lår højde så de kan se /tage strømpebåndet. Har ikke lyst til at stå halvnøgen foran hele sviger-familien og venner...

Så er det noget meget normalt at vise strømpebånd eller?

I så fald kunne jeg tage et rundt om anklen (viklet 2-3 gange rundt)... Og så selvfølgeligt have et på længere oppe som kun er for min kommende mand at se?

Der er mange af de sædvanlige bryllups traditioner jeg ikke bryder mig det mindste om.. kan ikke lide at mennesker jeg ikke kender meget meget godt kommer for tæt på, eller rører ved mig, så fx kysse runder osv ville være ret ubehageligt.. Og ja ja, de er min kommende familie osv men det ændre jo ikke på at jeg ikke kender dem så godt..

Selv en del af min egen familie kender jeg ikke super godt, og synes hello og farvelkram er lige hvad jeg kan klare på dagen..

Burde jeg bare bide det i mig og lade som igenting eller?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal altså heller ikke nyde noget af at vise hele familien + vennerne et strømpebånd placeret på mine lår... Overvejer måske et i tasken, men må indrømme at jeg aldrig har været til et bryllup hvor bruden blev bedt om at vise strømpebånd...

Mth. kysserunder, så sig evt. i velkomsttalen at I ikke ønsker de skal finde sted. Det kan man sagtens sige på en pæn måde. Der er ingen grundt til du bliver "udsat" for noget du ikke bryder dig om!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange måder at gøre det på...

Jeg mener at Miss-Lenas strømpebånd var i hendes mands lomme... Og jeg har også set nogen, der havde strømpebånden siddende ved knæet...

Så man kan jo stadig godt vise strømpebånd, hvis man er lidt kreativ...

:heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg viser heller ikke strømpebånd. Netop det der med at vise lårbasser foran hele familien - nej ellers tak da! Og kysserunderne har vi simpelthen frabedt os i invitationen. Men en sjov idé med det strømpebånd kunne være at gommen har det på. Bare lige op til knæet - så bruden kan nå det og hive det ud når de kalder på det :-D Havde min tilkommende været med på den, så gjorde vi det. Men det er han ikke.... Så når/hvis de kalder på mit strømpebånd får de bare at vide at de ved udmærket godt jeg ikke flasher mine lår for 45 mennesker. Så det strømpebånd må de tænke sig til ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er tacky. Har været til et enkelt bryllup hvor der lige frem blev sunget "vi vil se dit strømpebånd" på melodien skorstensfejren gik en tur. Jeg har slet ikke noget strømpebånd og har absolut ingen forventninger om nogen vil se et. Og hvis de vil så bliver de skuffede.

Den med boksershorts havde jeg ikke hørt om førend jeg kom på BK og der synes jeg godt nok lavpunktet er nået.

KH Frk R

...som måske bare er sur og stramtandet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja jeg læste lige dette

"Bruden skal efter opfordring vise sit strømpebånd, og gommen skal vise om han er til trusser eller shorts.

Strømpebåndet kastes;

Gommen, eller bruden selv, tager strømpebåndet og kaster det ud blandt de mandlige ugifte gæster."

Og nu sidder jeg så og tænker at aldrig i livet vil jeg gå med til at nogen hiver min kjole op til lår højde så de kan se /tage strømpebåndet. Har ikke lyst til at stå halvnøgen foran hele sviger-familien og venner...

Så er det noget meget normalt at vise strømpebånd eller?

I så fald kunne jeg tage et rundt om anklen (viklet 2-3 gange rundt)... Og så selvfølgeligt have et på længere oppe som kun er for min kommende mand at se?

Der er mange af de sædvanlige bryllups traditioner jeg ikke bryder mig det mindste om.. kan ikke lide at mennesker jeg ikke kender meget meget godt kommer for tæt på, eller rører ved mig, så fx kysse runder osv ville være ret ubehageligt.. Og ja ja, de er min kommende familie osv men det ændre jo ikke på at jeg ikke kender dem så godt..

Selv en del af min egen familie kender jeg ikke super godt, og synes hello og farvelkram er lige hvad jeg kan klare på dagen..

Burde jeg bare bide det i mig og lade som igenting eller?

Til vores bryllup blev der råbt på, at vise strømpebånd, hvilket det også blev en enkelt gang. Men det blev hverken pillet af eller kastet med. Jeg tror det er en amerikansk tradition, som er kommet til DK

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg viste også mit strømpebånd, og blev ikke bedt om at kaste det. Det ske meget stille og roligt, og jeg vidste at det ville komme. Det samme skete med mandens bokser shos.

Jeg kan godt se dialmerne. Dog vil jeg sige at men kan gøre det på mange måder. Jeg stillede mig op op stolen, jeg luftede selv min kjole op og vidste mit strømpebånd..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa!

Hvis jeg var dig/jer, ville jeg klart melde ud, enten i invitationen eller via toastmasteren, at der er visse traditioner som I ikke ønsker. Jeg synes at det vil være synd og skam hvis et strømpebånd og eventuelle kysserunder skal plage dig op til og under brylluppet. Jeg tror ikke at det er noget man bare kan bide i sig hvis man har det som du lyder til at have det, og jeres bryllup skal naturligvis foregå så dine grænser ikke bliver overskredet.

Jeg sætter lige et par billeder ind fra min egen strømpebånds-seance, bare for at vise at hvis det er, kan det godt gøres uden at vise lår til hele forsamlingen. ;)

Håber at det hele flasker sig for dig så du får en fantastisk dag uden bekymringer. :heart:

post-34703-1272998496.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også bare at de vil se det. har ikke oplevet at man ligefrm kaster det. Og som Sarah skriver så kan det sagtens gøres sobert under for megen visen frem.

Ang. kysserunder hvis du ikke har lyst, men samtidige heller ikke vil gøre et stort nummer ud af det så var vi til bryllup hvor brud og gom altid gik på toilet samtidig. Ikke fordi de var imod kysserunder men fordi det var nemmest i forhold til taler og sange. Men det gav ingen sure miner eller noget fra gæsterne, for hovedsagen er jo dagen går godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har intet strømpebånd, manden ville hade kysserunder og da jeg er gravid i uge 33 til brylluppet er der ikke en jordisk chance for at jeg skal til at kravle op på stole og ned under borde - det er bare fysisk umuligt :heart:

Det har vi tænkt os at melde ud, på en god måde, når vi siger velkommen. Ligeledes vil vi heller ikke have at manden slips bliver klippet fordi det er syet til ham sammen med tøjet - og jeg har ikke slør på, så der er ikke noget at rive i.

Men meld dog ud, eller find en sjov måde at gøre noget på. Jeg tror da nok vi skal overveje at gå sammen for at undgå kysserunderne. Også selvom min kæreste så nok skal gå til toiletterne nogle flere gange end han egentlig har brug for :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev bedt om at vise strømpebånd en gang og det var efter brudevalsen..

Da de jo kunne klippe sokker og slips hos min mand og jeg ikke havde slør på, så blev enden at min moster klippede strømpebåndet over istedet for den tradition med at man river i sløret...

Men jeg gjorde det sådan, at kjolen faldt på en måde, sådan at der ikke var meget lår at se.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres gode svar...

Tror jeg melder ud at jeg ikke vil bryde mig om disse ting og ellers kunne vi bruge tricket med at stå på en stol.. så må min kommende mand bare stikke hånden op under kjolen og finde det strømpebånd.. Hvilket han nok ikke har noget imod :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm har nu købt et strømpebånd.. Og fundet 3 mere som jeg også gerne ville have.. ærgeligt at man ikke har lidt flere ben :D

Og da vi jo alle elsker billeder herine smider jeg dem da lige op så i kan se.. (har købt det sorte med rød og det lille dødninge hoved, men giver det nok til min søster)

Kan virkeligt godt lide det sorte/røde med de små sølv hjerter..

Og de 2 andre er fordi kæresten er New York Giants fan.. og jeg er selv New Orleans Saints fan.. Men ved ikke om det måske er lidt underligt at have sådan et på..

post-42597-1273155034.jpg

post-42597-1273155054.jpg

post-42597-1273155065.jpg

post-42597-1273155075.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altid dejligt med billeder.

tror der er rigtig mange der har strømpebånd som repræsentere en klub eller andet som betyder noget for dem, om det så er startrak, Fck, brøndby. Så det er da ikke underligt, bare en detalje.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er vist i egen båd her..

jeg har ikke et problem med at vise mit frem, tværtimod. det er købt for at blive vist frem! først ville jeg slet ikke have et men min kæreste syntes at det skal man, han ved dog ikke at jeg har købt et!!

syntes bare det er en sjov detalje, og jeg er helt sikker på de fleste til mit bryllup har set lidt lår før, ellers får de den oplevelse med i hatten!!

:cheerleader3:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har heller ingen problemer med det :loveflag: og mit er købt til at blive vist frem og forhåbentlig gi et godt grin :cheerleader3:

Men der er jo ingen der skal føle sig presset til noget man er for blufærdig til, der er vores grænser så forskellige. Jeg er noget af et 'krammedyr'(man skal virkelig være en frastødende person for at jeg ikke bryder mig om kropskontakt) som aldrig har generet sig for at skifte tøj osv de mærkeligste steder.

Så hele det hurlumhej med kysserunder og bare lår og boxershorts synes jeg bare er alle tiders og sjovt

men det skal jo ikke hænge som en hel sort sky over dagen. Så hellere sige fra med det samme

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg vil have strømpebånd. Og jeg vil da slet ikke vise det frem! Jeg kan ikke huske, at jeg har været til et bryllup, hvor det belv vist frem eller kastet.

Jeg kaster heller ikke min brude buket, og vi frabeder os kysserunder og deslige, da vi finder det dybt åndssvagt. Jeg vil heller ikke have et "rive-slør", da folk bare skal pille nallerne fra mit slør!

Så vi dropper altså en del af den slags traditioner uden at blinke ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er tacky. Har været til et enkelt bryllup hvor der lige frem blev sunget "vi vil se dit strømpebånd" på melodien skorstensfejren gik en tur. Jeg har slet ikke noget strømpebånd og har absolut ingen forventninger om nogen vil se et. Og hvis de vil så bliver de skuffede.

Den med boksershorts havde jeg ikke hørt om førend jeg kom på BK og der synes jeg godt nok lavpunktet er nået.

KH Frk R

...som måske bare er sur og stramtandet

Det er jo et spørgsmål om hvem man er og hvad man er til. Nogle syntes det er sjovt. Andre kender slet ikke den med boxer shorts og det er heller ikke alle der bruger "strømpebåndet". Det er noget I kan frabede jer. Enten direkte i invitationen men måske bedre, ved bare at hive et strømpebånd op af lommen. Hvis I allerede har frabedt jer kysserunder m.v. så bør folk også have situationsfornemmelse nok til at vide, at I heller ikke er til det andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg er vist i egen båd her..

jeg har ikke et problem med at vise mit frem, tværtimod. det er købt for at blive vist frem! først ville jeg slet ikke have et men min kæreste syntes at det skal man, han ved dog ikke at jeg har købt et!!

syntes bare det er en sjov detalje, og jeg er helt sikker på de fleste til mit bryllup har set lidt lår før, ellers får de den oplevelse med i hatten!!

:)

Du er ikke i samme båd :blush:

Min kæreste ved dog ikke, at jeg har købt et - til og med ét med hans firma´s logo på. Så har faktisk bedt min mor og svigerinde (som også er de eneste, der har set det), at de skal bede om at se det, hvis ingen andre gør det - for vises frem, det skal det! :)

Er egentlig ret blufærdig og har ikke model-ben, men mon ikke det kan vises frem på en fin måde - det satser jeg på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg er vist i egen båd her..

jeg har ikke et problem med at vise mit frem, tværtimod. det er købt for at blive vist frem! først ville jeg slet ikke have et men min kæreste syntes at det skal man, han ved dog ikke at jeg har købt et!!

syntes bare det er en sjov detalje, og jeg er helt sikker på de fleste til mit bryllup har set lidt lår før, ellers får de den oplevelse med i hatten!!

:)

Du er ikke i samme båd :blush:

Min kæreste ved dog ikke, at jeg har købt et - til og med ét med hans firma´s logo på. Så har faktisk bedt min mor og svigerinde (som også er de eneste, der har set det), at de skal bede om at se det, hvis ingen andre gør det - for vises frem, det skal det! :)

Er egentlig ret blufærdig og har ikke model-ben, men mon ikke det kan vises frem på en fin måde - det satser jeg på :)

Jeg er stadig i tvivl om jeg gider skaffe mig et strømpebånd - men hvis jeg ender med at købe et, så skal det da helt sikkert vises frem!! Ellers er der jo ingen grund til at have det til at sidde og irritere hele dagen! :D

EDIT:

Tror faktisk jeg ender med at købe et - for hvis der bliver spurgt/sunget efter det, så vil jeg ærgre mig over det, hvis jeg ikke havde et på...

Redigeret af PiaK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der blev spurgt/sunget efter mit en enkelt gang - tror det var mellem hovedret og dessert. Så jeg var oppe og stå på stolen og flashe, men jeg er heller ikke blufærdig - jeg går jo også i lårkort om sommeren, så jeg synes bare det var hyggeligt :)

Og jeg lagde slet ikke mærke til jeg havde det på i løbet af dagen/aftenen/natten - havde det faktisk på i 15 timer og tænkte overhovedet ikke over det undervejs.

Søren blev også bedt om at vist boksershorts - det synes jeg til gengæld er lidt mærkeligt, og det er ikke en tradition jeg har hørt om før jeg kom på BK, men det var nu stille og roligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer