Guest Hullu

Børn/Ikke børn

16 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger vel det hele!!

Vi har 2 børn som på det tidspunkt er 9 og næsten 5 år.. En pige og en dreng som skal være brudepige og brudesvend...

Men vi kan ikke finde ud af om vi skal invitere med børn eller uden børn...

Heller mest til uden børn men kan man det??? Vores egne skal jo bare hentes lige efter hovedret eller noget...

For hvis vi skal have børn med er vil lige så mange børn som voksne...

Vi bliver ca 25 - 30 voksne med os selv..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at børn (inkl. vores egne to små) må komme med i kirken og til reception med bryllupskage efterfølgende, men ikke til middagen. Vores to skal så afsted med barnepigen omkring kl 17.30, inden middagen. Jeg mener en bryllupsmiddag med alkohol ikke er egnet for små børn, og desuden alt for kedelig med alle taler.

Skal man have børn inviteret, så mener jeg man skal lægge op til en uformel middag, med legerum med DVD filme, nintendo e.lign. og vente med den helt store fest til efter børnene er taget hjem.

Hvis der er nogle som har helt små børn som ammes, så må de selvfølgelig komme med til vores bryllup :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved fra en tidligere tråd, at der er meget delte meninger om det.

Jeg er klart foretaler for et bryllup uden børn. Det er en fest for voksne eller sådan har vi i hvert fald valgt at gøre det.

Den yngste er min niece, som bliver 17 år 2 dage efter brylluppet.

Vores 2 yngste drenge, som på det tidspunkt er 11 og knap 10 år er velkommen i kirken, men derefter må de hjem til deres andre repektive forældre (vi er begge skilsmisseforældre med barn/børn fra tidligere forhold.

Og det er jeres fest og jeres valg - der vil helt sikkert o jeres famile og vennekreds og være delte meninger om dette!!

Gør hvad du/I synes er bedst!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte kun at inviter de børn, som var brudebørn. Hvilket var min søsters børn. Jeg mente, at man kunne ikke sige, at de skulle være brudebørn uden, at de måtte komme med til festen. Dog var andres børn ikke inviteret med, for at havde vi skulle være dobbelt så mange, som vi var, og så mener jeg, at et bryllup er en voksenfest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener også et bryllup er en voksenfest. Vi skal dog have mine bonusbørn på 9 og 11 med. Jeg ved pigen ville blive meget ked af det hvis hun ikke fik lov at komme med til festen. Drengen er mere ligeglad, men vi kan jo ikke tage den ene og ikke den anden.

De bliver de eneste børn. Vi har booket et værelse til dem hvor vi skal holde festen, så de kan gå i seng når de bliver trætte. Der regner jeg også med at der er film mm. som de kan hygge sig med.

Der er rigtig mange der nyder at komme ud en aften uden børn, så I kan sagtens invitere uden! Selv min svigerinde der normalt ikke kommer til fester hvis ikke børnene var inviteret har sagt hun glæder sig til en aften uden børn :cheerleader3:

I kirken og til receptionen er børn velkomne, men har hørt fra mange at de ikke tager dem med. Ammebørn/babyer kommer selvfølgelig med til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vi har valgt at vores egne børn og vores søskendes børn skal med og ikke andre.

Lige som mange af de andre skriver, så mener jeg at et bryllup sagtens kan være "børnefri". Det er et spørgsmål om hvad man selv ønsker.

Sanne

Redigeret af Misamasi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej...Vi har valgt helt klart at sige børn som tager en plads ved bordet ikke kommer med andres børn under 18 år, jeg har 2 niecer som har børn på 8 mdr og 2 mdr , det er helt op til dem selv om de vil ha deres børn med , men selv om det måske lyder hårdt så vil vi ikke tage hensyn til deres børn, da det er vores fest...Vi har 4 børn som er voksne, den yngste snart 18 og de skal selvfølgelig med....Held og lykke med planlægningen

Redigeret af YouandMe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at holde fest uden børn (selvom min mand har tre af slagsen fra et tidligere ægteskab). De er med i kirken og om eftermiddagen frem til kl. 17.30. Herefter kommer der en af mine arbejdskollegaer (som er pædagogstuderende) og henter børnene 6-12 år... De skal så passes i mine forældres hus (500 meter fra feststedet) hvor der vil være film, spil, slik, pizza og hvad de ellers kunne tænke sig.... Min ældste nevø på 14 (er lige blevet konfirmeret) er inviteret med, men det er også fordi at han og hans lillebror har MEGET svært ved at enes, så er simpelthen bange for at de ryger i topperne på hinanden... Vi ved at vi vil slappe mere af når vi ikke har børnene at tage hensyn til om aftenen.... Der er dog meget delte meninger i familien angående vores valg. Min familie er imod vores beslutning og ikke at invitere børn med om aftenen, mens at mandens familie er af den mening at et bryllup er en voksenfest....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Også børnefri fest her, men de er velkomne under vielsen. Vi har besluttet at vi gerne vil have, at vores bryllup bliver en brag af en fest, og dette synes jeg ikke er for børn. Desuden bliver vi kun knap 30, og hvis 8 af dem pludselig skulle smutte for at kunne komme hjem med deres børn, ville der pludselig ikke være mange tilbage til at feste igennem med. Heldigvis tror jeg faktisk, at de med børn var ret lettet over, at det var børnefri fest. Min svigerinde udbrød faktisk et "jubii" da vi meldte det ud.. (Personligt var det også helt fint med mig, at vi i sommers fik vores datter passet da vi skulle til bryllup: Dette gav mig en dejlig afslappet og sjov aften!) :cheerleader3: Vores egen datter bliver selv afleveret efter bryllupsbillederne er blevet taget..

Redigeret af Jayne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt lidt anderledes. Til vores fest er vores egne 2 børn på 3 og 14 år med, min søsters og min mands søsters børn er ligeledes inviteret med og det samme er de børn fra vores vennekreds som vi har et tæt forhold til. Vi har valgt at sige at deres forældre selv må bestemme om deres børn skal med, men hvis de kommer har vi lavet et børne aktivitetsrum med tv, playstation mv. og også madresser og dyner.

De fleste med små børn har valgt at få dem passet, men et par af min ældstesøns venner kommer med, sammen med forældrene.

Vi ender op på at vores mindste på 3 er med hele aftenen og mine forældre sørger for at ligge ham til at sove i børnerummet og tager ham med hjem efterfølgende. Min mands niece på 5 bliver hentet af sin far efter hovedrettet/desserten alt efter hvor træt hun er, min niece på 9 ligger sig også til at sove i børnerummet hvis ikke hun bliver hentet af sin farmor i løbet af aftenen. Herud over er der et par drenge deri blandt min egen søn på 14-15 år, de bliver hele aftenen. De er meget nemme at have med at gøre og skal også sørge for de mindste ved børnebordet under maden. (de er vant til det)

Det blev lidt langt, men vi valgte altså at forældrene selv måtte bestemme om deres børn skulle med til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man tager ikke noget fra børn der er under skolealderen ved ikke at invitere dem. Drenge er for det meste helst fri indtil de bliver.... ja faktisk næsten indtil deres eget bryllup :) pigerne går måske lidt mere op i det - den fine kjole og romantikken og drømmen osv. men de vil blive stillet tilfreds ved at få lov til at være med i kirken og evt. reception.

Man skal også have i baghovedet at børn er børn, de gider ikke sidde og høre på de "kedelige taler" eller synge med på dumme sange, de kan ikke sidde stille ved bordet ret længe af gangen, og forældrene har hele tiden børnene i tankerne. En hygge aften med Dvd, slik, Pizza/pommesfrites og oppe så længe man orker er meget sjovere.

Jeg har været til ET bryllup hvor børnene fyldte for meget, de larmede under talerne og for rundt mellem bordene. Det vil jeg IKKE risikere til mit bryllup. Men jeg snakkede alligevel med min søster omkring min nevø (han vil være 2 år på det tidspunkt) - hun meldte klart ud, uden tøven, at han vil hygge sig meget mere ved bedstemor og bedstefar end til brylluppet - og de ville for den sags skyld også kunne slappe meget mere af.

Jeg har to små "veninder" som jeg kalder dem (mine forældres venners børn, som jeg har meget med at gøre)- på 8 og 9 når brylluppet skal stå. De får deres egen indbydelse til kirke og reception, så gør jeg lidt ekstra ud af det på den måde, de er de eneste som er så store at de forstår det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kommende mand og jeg har valgt kun at invitere 3 børn i det hele..

Det bliver hans forlover og kones 2 børn, som også skal være brudebørn.. Derudover skal vores nevø som på det tidspunkt vil være 1 år og nogle dage..

Brudebørnene tror jeg bliver hentet inden middagen da det ellers vil blive en lang dag.

Nevøen vil være der hele aftenen, hvilket vi begge er rigtig glade for.. Han er vores lille øjesten

Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kun ét barn i vennekredsen og han er 5 mdr nu, så hvis forældrene vil have ham med er han velkommen. Det vil de nok ikke, men de har muligheden.

Jeg har til gengæld to søskende på hhv. 4½ (meget vigtigt med det halve :) ) og 12 år. De skal med. Jeg kunne ikke forestille mig andet. Min bror på 12 har fået lov at tage en ven med, så de kan hygge sig sammen. Det er min søster for lille til, til gengæld er hun rigtig god til at være med til "voksenfester". Hun charmerer folk, går på omgang mellem alle gæster og er derudover ret god til at lege selv. Så jeg tror slet ikke det bliver et problem. Når hun er træt går hun kold under sin fars jakke og det er fint. Har mine forældre mere lyst hyrer de nok en til at hente hende på et tidspunkt, men hun skal med til festen!

Vores fest bliver nu også ret uformel, så jeg regner slet, slet ikke med at det bliver et problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer