Sign in to follow this  
Followers 0
PiaK

Hvilke cremer passer sammen?

6 posts in this topic

Nu når jeg ikke blev poltet i dag alligevel, kunne jeg jo ligeså godt bruge tiden til noget (andet) fornuftigt! Så jeg har været ude og købe alt muligt godt til at bage bryllups-prøve-kager - men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal sætte sammen??

Jeg har mulighed for at lave følgende mousser:

Mørk chokolade

Hvid chokolade

Limemousse (SKAL prøves)

Baileys mousse

Hyldeblomstmousse

Bounty creme

Champagnemousse (asti)

Tyndt Marmeladelag

Jeg regner også med at lave to forskellige cremer til at smøre kagerne op med:

Chokoladesmørcreme

Cream-cheesecreme

Enten laver jeg to kager, eller så laver jeg to halve kager, så jeg har mulighed for to forskellige kombinationer.

Jeg vil prøve limemoussen, og jeg tænker lidt den skal mixes med en af chokomousserne? Hvilken creme skal jeg smøre den op med - og vil det passe med marmeladelaget også?

Hvordan vil I sætte den anden sammen? Jeg tænker at hyldeblomst og Champagne er friske, resten søde/tunge. Hvad synes I?

0

Annonce ♥

Jeg er nok mest til det "Traditionelle", altså noget a la en frisk og en tung/sød creme sammen. Jeg elsker bær-mousse (hindbær, skovbær eller ordbær) blandet med chokolade.

Chokolade og lime tror jeg dog også kan være rigtig godt! Har aldrig selv smagt det.

Nu bryder jeg mig ikke specielt meget om hyldeblomst, så har lidt svært ved at forestille mig hvad det passer sammen med. Så var det mig ville jeg lave en hindbær/hvid chokolade :cheerleader3:

0

Jeg tror også jeg ender op med at lave en hindbær (eller andet frugt) mousse, men den har jeg styr på, så jeg tænker at jeg hellere vil prøve nogle af de andre mousser.

Nu har jeg lavet den mørke chokolademousse, og går i gang med limemoussen lige om lidt. Jeg tror jeg prøver at laver begge cremer til at smøre op med, og efter jeg har smagt på dem, bestemmer jeg mig for hvilken der skal på hvilken kage.

Og så tror jeg den anden bliver hyldeblomst og bailey - så må vi se hvordan det smager!

0

Har faktisk for ganske nyligt, lavet vores prøve kage, med lime mousse og hyldeblomst mousse, den var rigtig lækker, det eneste minus var at de begge meget lyse i farverne og vi har to chokolade bunde og en hvid bund i.

Så overvejer lidt at lave med hindbærmousse i stedet for hyldeblomst.

Men har også hørt at lime og hvid chokolade mousse skulle være godt ;-)

0

Annonce ♥

Hvis chokoladen skal være dominerende, så er en chokoladesmørcreme super lækker. Hvilken opskrift er det du bruger?

Hvis frostingen ikke skal være dominerende, så vil jeg klart anbefale en palminsmørcreme, som er meget nemmere at arbejde med end en alm. smørcreme + slet ikke har nogen smørsmag.

Creamcheese synes jeg ikke bliver ordentlig stiv og passer sig bedst som en swirl på cupcakes.

Ellers synes jeg generelt, at alle bærmousser passer til alle chokoladecremer, mere eller mindre! :)

0