Sign in to follow this  
Followers 0
Felixia

Betaler gæsterne hos jer?

25 posts in this topic

Vi har fundet et super lækkert luksus sommerhus med en festsal og plads til alle vores overnattende gæster så vi overvejer lige nu at rykke vores bryllup lidt rem så vi kan flytte det til denne lækre location i stedet for.

Det vil gøre en masse ting meget lettere for os og det vil opfylde den drøm vi har og at holde bryllup og overnatning for alle på det samme sted, men her kommer så problemet:

Det er ca. 10.000kr. dyrere end den "nødløsning" vi har nu.

Kan man bede sine gæster om at betale f.eks. 150 kr pr. næse som tilskud til overnatning osv.?

eller hvad siger i?

Jeg er totalt i vildrede for på den ene side har stort set alle vi har snakket med omkring den gratis overnatning vi vil tilbyde vores gæster sagt "hvorfor beder i ikke bare folk om at betale selv" så et eller andet sted vil de vel ikke blive foragede over at skulle betale (det er sgu næsten lige før de er blevet mere foragede over at vi ville betale for dem :cheerleader3: )

og på den anden side føler jeg lidt at det kommer til at lyde som om entré til vores bryllup altså er 150kr. så betal eller skrid og det har vi jo ikke lyst til at det skal lyde som.

Så tøser hjælp os - er der nogen af jer der har bedt om penge til hjælp til festen eller lign??

Og hvordan ville du opfatte det hvis du blev bedt om det?

0

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er noget problem i at man siger til gæsterne at der er mulighed for overnatning og det koster XX kr. Sæt så prisen en anelse højere da der sikkert er nogen som vil køre hjem.

Vi har skaffet rigtig billig overnatning til vores gæster, men det skal de selv betale. Så vi har bedt dem om at indbetale pengene på forhånd. Nogen har valgt at finde anden overnatning og andre har sagt ja tak. Jeg tror ikke der er nogen hverken af vores eller jeres gæster der vil forvente at I betaler overnatningen. Og hvis det kan gøres så billigt som du skriver vil de fleste nok sige ja tak.

KH frk R

Edited by Frk R
0

Jeg synes ikke der er noget problem i at man siger til gæsterne at der er mulighed for overnatning og det koster XX kr. Sæt så prisen en anelese højere da der sikkert er nogen som vil køre hjem.

Vi har skaffet rigtig billig overnatning til vores gæster, men det skal de selv betale. Så vi har bedt dem om at indbetale pengene på forhånd. Nogen har valgt at finde anden overnatning og andre har sagt ja tak. Jeg tror ikke der er nogen hverken af vores eller jeres gæster der vil forvente at I betaler overnatningen. Og hvis det kan gøres så billigt som du skriver vil de fleste nok sige ja tak.

KH frk R

Problemet er bare at vi skal vies i en kirke i Slagelse og derfra vil vi køre alle gæsterne i bus til fyn, hvor fest og overnatning foregår så de kan ikke rigtig komme hjem :cheerleader3:

Så skal de i hvert tilfælde køre selv..

0

Jeg kan sagtens se logikken i det, men det er meget svært at formulere på en ordentlig måde, så det netop ikke lyder som en entre. Men jeg tror nu også, at langt de fleste gæster vil synes at 150 kr. er helt fint, og at det fx. er dejligt at skulle sove samme sted som festen, så man ikke skal spekulere på transport.

Mit forslag vil være, at gøre det til en frivillig ordning ala "der er mulighed for overnatning på feststedet, hvilket koster 150 kr. pr. person". På denne måde risikerer I dog at folk fravælger det, fordi de af en eller anden grund måske hellere vil sove et andet sted. Den risiko tror jeg, I bare er nødt til at løbe. Det er trods alt jeres bryllup, og man kan jo ikke tvinge folk til en overnatning, som de måske ikke har lyst til. Og et evt. underskud må høre ind under jeres bryllupsbudget. Men mon ikke, de fleste vil se det som en hjælp at kunne vælge overnatning på feststedet til så lav en pris?

0

Annonce ♥

Hvis I ligefrem søger for deres transport og alting så synes jeg da slet, slet ikke I skal bekymre jer om at bede folk betale for overnatningen. Jeg har meget svært ved at forestille mig at der er nogen som kan blive stødte over det. I har sikket også en nogenlunde idé om hvorvidt dem der er inviterede har råd til at betale. Men jeg må sige 150,- eller 250,- for den sags skyld er meget billigt for overnatning.

Alternativt skulle de jo ud og finde hotelovernatning som koster meget mere.

Vi har lige været inviteret til bryllup i Hirtshals og der måtte vi da selv finde ud af det med overnatning og det tog vi som en selvfølge og havde så det med i vores overvejelser da vi skulle beslutte om vi ville med. - Nu kunne vi så ikke af andre årsager, men jeg ville ikke drømme om at forvente det var noget brudeparret betalte.

KH frk R

0

Syntes sagtens man kan bede om at gæsterne betaler for overnatning.

Har engang været til bryllup hvor gæsterne i stedet for gave bad om at gæsterne selv betalte maden, og det var da ikke noget problem.

Håber i får en dejlig dag....

0

Syntes sagtens man kan bede om at gæsterne betaler for overnatning.

Har engang været til bryllup hvor gæsterne i stedet for gave bad om at gæsterne selv betalte maden, og det var da ikke noget problem.

Håber i får en dejlig dag....

sikke noget vås jeg fik skrevet, det var selvfælgelig brudeparret der bad gæsterne selv betale for maden i stedet for at komme med gaver. :cheerleader3:

0

Hvis indbydelserne ikke er sendt ud endnu (altså at det ikke er ændring af planerne for alle) så ville jeg syntes det er en fantastisk løsning - men skriv det, som IdaEmilie også skriver, som om det er frivilligt, jeg tror i vil finde ud af at langt de færreste vil melde fra, og at de som gør, vil have praktiske grunde til ikke at overnatte. Jeg har været til 2 bryllupper hvor vi blev nødt til at indlogere os på campingpladser, det er meget dyrere løsninger, men vi syntes da det er fair nok.

0

Annonce ♥

Jeg synes også sagtens, I kan bede folk om at betale for deres overnatning - hvis det er frivilligt! Men jeg ville personligt blive stødt over at føle, at der var entre til et bryllup, jeg var inviteret til. Det er jo i forvejen også ret dyrt som gæst, med evt. PA, evt nyt tøj, transport, gave und so weiter.

Jeg kan sagtens se det fede i konceptet med at være sammen på en anden måde, men ligefrem at fragte folk med bus til Fyn efter vielsen, så deres egne biler står i Slagelse, og de dermed også er "tvunget" til at blive så længe som det passer JER, synes jeg er lidt besynderligt. Kan I ikke finde noget i nærheden i stedet?

Kh Tina

0

Hvis det fremgår af invitationen og gæsterne dermed ved hvad de siger ja tak eller nej tak til, så synes jeg ikke det er noget problem. Så kan folk jo selv vælge om de tager deres egen bil eller hopper på bussen.

Men det er klart at eftersom det er en ændring i forhold til den oprindelige invitation ( sådan som jeg forstår det Felixa har skrevet) så ville jeg nok tage kontakt til hver enkelt telefonisk for at høre med dem om det er et problem at flytte festen til Fyn.

KH frk R

0

Jeg synes også sagtens, I kan bede folk om at betale for deres overnatning - hvis det er frivilligt! Men jeg ville personligt blive stødt over at føle, at der var entre til et bryllup, jeg var inviteret til. Det er jo i forvejen også ret dyrt som gæst, med evt. PA, evt nyt tøj, transport, gave und so weiter.

Jeg kan sagtens se det fede i konceptet med at være sammen på en anden måde, men ligefrem at fragte folk med bus til Fyn efter vielsen, så deres egne biler står i Slagelse, og de dermed også er "tvunget" til at blive så længe som det passer JER, synes jeg er lidt besynderligt. Kan I ikke finde noget i nærheden i stedet?

Kh Tina

Nej det er det der har været det store problem vi kan ikke finde nogle steder i nærheden hvor vi kan holde fest og overnatning samme sted. Den "nødløsning" jeg nævnte ville være at festen blev holdt i sorø og overnatningen foregik i Ringsted altså ca. 15 min. væk i bil og vores store drøm er netop at holde bryllup samme sted som overnatningen så folk kan få et glas vin uden at skulle tænke på at de skal ud og køre senere samt at gæsterne kan gå direkte op på deres værelser når det passer dem.

Vi vil derfor skrive i invitationen at der vil være en bus til at køre alle til Fyn og tilbage dagen efter kl. 15 og hvis man så, som du gør, synes at det er irriterende at vi vælger hvornår de skal hjem så kan de jo bare køre derover selv. De bliver ikke tvunget ind i bussen. Vi synes bare det ville være rigtig hyggeligt at køre i bus sammen derover allesammen og så slipper gæsterne for også at skulle betale en tur over broen.

0

Annonce ♥

Hvis det fremgår af invitationen og gæsterne dermed ved hvad de siger ja tak eller nej tak til, så synes jeg ikke det er noget problem. Så kan folk jo selv vælge om de tager deres egen bil eller hopper på bussen.

Men det er klart at eftersom det er en ændring i forhold til den oprindelige invitation ( sådan som jeg forstår det Felixa har skrevet) så ville jeg nok tage kontakt til hver enkelt telefonisk for at høre med dem om det er et problem at flytte festen til Fyn.

KH frk R

Vi har heldigvis ikke sendt invitationerne endnu så de ved ikke hvad den første plan var :)

0

Hvad med at gifte jer i nærheden af sommerhuset? Så sparer i bussen og kan dermed betale for overnatningen og folk er mere frit stillet med hensyn til hvornår de vil hjem.

Vi er så heldige at min venindes far ejer bussen så den kan vi låne ganske gratis og min kære onkel vil gerne være chauffør så vi skal kun betale for broen og det betyder rigtig meget for mig at blive gift i den kirke + vi stadig gerne vil holde receptionen i Slagelse så vi har mulighed for at invitere vores kollegaer og gode venner med der.

0

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er noget problem i at lade gæsterne betale lidt af overnatningen selv, bare de ved hvad de går ind til.

Hvis det er JERES drøm at holde festen et sted hvor alle kan overnatte, så skriv planerne i detaljer i indbydelsen, så gæsterne har mulighed for at vælge til og fra hvor de synes.

Eks:

kl. 13.30 vielse i XX kirke

kl 14.30 En bus er bestilt til at køre de der ønsker det til XX på fyn. (bussen kører tilbage til kirken søndag kl 15 - ankomst kl XX)

kl 18 - ?? Middag og fest. OVernatning er muligt til 100/150 kr pr.person, men så får I også lov til at få en dejlig brunch med de nygifte og snakke lidt om aftenens begivenheder.

Eller noget i den stil. 100-150 kr pr person er BILLIGT, så det tror jeg ikke at nogen har noget i mod at betale

0

Jeg synes ikke der er noget problem i at lade gæsterne betale lidt af overnatningen selv, bare de ved hvad de går ind til.

Hvis det er JERES drøm at holde festen et sted hvor alle kan overnatte, så skriv planerne i detaljer i indbydelsen, så gæsterne har mulighed for at vælge til og fra hvor de synes.

Eks:

kl. 13.30 vielse i XX kirke

kl 14.30 En bus er bestilt til at køre de der ønsker det til XX på fyn. (bussen kører tilbage til kirken søndag kl 15 - ankomst kl XX)

kl 18 - ?? Middag og fest. OVernatning er muligt til 100/150 kr pr.person, men så får I også lov til at få en dejlig brunch med de nygifte og snakke lidt om aftenens begivenheder.

Eller noget i den stil. 100-150 kr pr person er BILLIGT, så det tror jeg ikke at nogen har noget i mod at betale

Tusind tak det er en super måde at sætte det op på! :)

0

Hvad med at gifte jer i nærheden af sommerhuset? Så sparer i bussen og kan dermed betale for overnatningen og folk er mere frit stillet med hensyn til hvornår de vil hjem.

Vi er så heldige at min venindes far ejer bussen så den kan vi låne ganske gratis og min kære onkel vil gerne være chauffør så vi skal kun betale for broen og det betyder rigtig meget for mig at blive gift i den kirke + vi stadig gerne vil holde receptionen i Slagelse så vi har mulighed for at invitere vores kollegaer og gode venner med der.

Jamen så synes jeg det er rigtig fint at folk skal betale lidt for overnatningen og at de kan vælge bus til eller fra :) Stedet I har fundet ser rigtigt lækkert ud.

0

Jeg synes det lyder som en super duper plan. Var lige inde i din tråd og så huset. Jeg kan kun sige go for it!!

Kh frk R

det inspirerede da lige mig til også at kigge forbi og jeg siger bare: :) :) :) :) :) :) :blush::biggrin::) Jeg ville HELT klart skifte til sommerhuset/slottet WOW en drøm!!!!

0

Annonce ♥

Kh Tina

Nej det er det der har været det store problem vi kan ikke finde nogle steder i nærheden hvor vi kan holde fest og overnatning samme sted. Den "nødløsning" jeg nævnte ville være at festen blev holdt i sorø og overnatningen foregik i Ringsted altså ca. 15 min. væk i bil og vores store drøm er netop at holde bryllup samme sted som overnatningen så folk kan få et glas vin uden at skulle tænke på at de skal ud og køre senere samt at gæsterne kan gå direkte op på deres værelser når det passer dem.

Vi vil derfor skrive i invitationen at der vil være en bus til at køre alle til Fyn og tilbage dagen efter kl. 15 og hvis man så, som du gør, synes at det er irriterende at vi vælger hvornår de skal hjem så kan de jo bare køre derover selv. De bliver ikke tvunget ind i bussen. Vi synes bare det ville være rigtig hyggeligt at køre i bus sammen derover allesammen og så slipper gæsterne for også at skulle betale en tur over broen.

Der læste du vist mit indlæg noget mere negativt, end det var ment. Det er da super fedt at kunne overnatte og spise brunch sammen! Og bemærk venligst citationstegnene omkring ordet tvunget...

Som jeg læste dit første indlæg var det givet, at alle skulle køre derover sammen i bussen og tilbage igen dagen efter. Personligt synes jeg at kl 15 er sent at lægge af. Det er rigtig dejligt at hygge sammen formiddagen, men så vil jeg gerne hjem. Der er måske også nogen, der skal hente børn, hunde osv?

Forsigtige hilsner

Tina

0

Kh Tina

Der læste du vist mit indlæg noget mere negativt, end det var ment. Det er da super fedt at kunne overnatte og spise brunch sammen! Og bemærk venligst citationstegnene omkring ordet tvunget...

Som jeg læste dit første indlæg var det givet, at alle skulle køre derover sammen i bussen og tilbage igen dagen efter. Personligt synes jeg at kl 15 er sent at lægge af. Det er rigtig dejligt at hygge sammen formiddagen, men så vil jeg gerne hjem. Der er måske også nogen, der skal hente børn, hunde osv?

Forsigtige hilsner

Tina

Helt enig med dig. Jeg synes også kl. 15 er alt alt for sent. Hele søndagen er jo væk, inden man kommer tilbage til sig selv og der vil jo tit være børn, der skal hentes. Jeg ville også gerne, at man kunne køre fra stedet senest omkring middag, hvis det var mig. Ellers kørte jeg nok selv.

0

Sidst jeg var til bryllup skulle vi betale 250 pr par for overnatning, så dækkede de resten op til de 1000,- pr værelse.. Jeg syntes det er helt okay, da man jo normalt betaler hvis man skal sove ude. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har i mellemtiden besluttet at flytte det hele til Fyn så folk må selv køre til derhen og så betaler vi for overnatningen, da det er vores ønske og alle skal have muligheden for det :thumbsupsmileyanim: Sådan har vi det bedst er vi blevet enige om.

0