Sign in to follow this  
Followers 0
Stikan

Vi skal bruge mange mennesker

8 posts in this topic

Jeg har lige fundet ud af at vi skal bruge en masse mennesker - og med vores lille familie er det da lige før at alle kan få et job og stå ved alteret i stedet for at sidde på bænkene.

1 til at bære barnet ind (det bliver min bonusdatter på 12, men hun må ikke holde under selve dåben da hun ikke er konfirmeret endnu)

1 til at holde barnet under dåben

3 - 5 faddere til dåben

2 vidner til brylluppet

1 forlover

1 til at følge mig op af gulvet (min far?)

1 dåbsbarn

1 brud + 1 gom

Det bliver 14 personer hvis vi vælger forskellige til alle rollerne og familien består af:

svigermor og svigerfar

mine forældre

Kærestens to søskende + deres kærester

vores 5 børn

en niece på 3 år

Os selv

I alt 8 voksne og 6 børn.

0

Annonce ♥

Ellers tror jeg at en person gerne må ha flere roller...

Tro da godt faddere og vidner må være de samme...

0

Vidnerne til brylluppet skal ikke med op til alteret :balloons:

Og mon ikke faddere og børn kommer ned på bænken igen efter dåben? Men ja, der er da mange roller, I skal have udfyldt :(

Edited by Miss-Lena
0

jeg melder mig gerne som vidne til brylluppet :-)

0

Annonce ♥

jeg melder mig gerne som vidne til brylluppet :-)

Du er velkommen som fyld i kirken :balloons: Håber jo på en fyldt kirke og jo flere jo bedre :(

Puslespillet er jo ikke lettere af at vi allerede har en masse børn der er døbt, for familien går desværre ret meget op i at der ikke er nogen der får lov flere gange end andre. Men som det ser ud nu bliver det:

Pernille på 12 bærer Frida ind og ud

Min kæreste holder Frida under dåben (Pernille er ikke gammel nok) da jeg holdt Linus da han blev døbt (og så slipper jeg for at have et evt. gylpebarn i nærheden af kjolen ;))

Min mor, svigermor og den ikke gravide svigerinde spørger vi om vil være faddere.

Svigerfar og svoger til ovenstående spørger vi om vil være vidner.

Min far følger mig op.

Xander og Linus bliver 'ansvarlige' for uddeling af risposer (eller skal stå ved døren med kassen :rolleyes:)

Min gravide svigerinde bliver ikke noget (hun var fadder ved Linus) og hendes kæreste får vist nok at gøre med at varte hende op og passe deres datter på 3 :)

Så må vi bare håbe at folk kommer og gerne vil :cheerleader3:

0

Ja, det er pænt mange mennesker der skal et eller andet.

Stiller mig uforstående over for at Pernille ikke må holde Frida under dåben. Dvs. at hun bliver barnets gudmor.

Min kusine var 12 år og bar min søn under dåben, og præsten sagde intet om at hun skulle konfirmeres først. Præsten vurderede at min kusine var moden nok. Men præster er vel så forskellige.

0

Ellers tror jeg at en person gerne må ha flere roller...

Tro da godt faddere og vidner må være de samme...

det må de meget gerne --

0

Ja, det er pænt mange mennesker der skal et eller andet.

Stiller mig uforstående over for at Pernille ikke må holde Frida under dåben. Dvs. at hun bliver barnets gudmor.

Min kusine var 12 år og bar min søn under dåben, og præsten sagde intet om at hun skulle konfirmeres først. Præsten vurderede at min kusine var moden nok. Men præster er vel så forskellige.

Jeg har googlet lidt og der er delte meninger.

Nogle steder står der at for at være gudmor skal man være døbt, medlem af folkekirken og minimum være konfirmationsalder og andre steder er der eksempler på 12 - 13 årige der har været gudmor /far.

Nu er præsten en vi snakker en del med og P er veninde med præstens datter. Dvs. præsten kender P ret godt og ved derfor at hun er moden nok, så det er ikke modenheden men kun alderen der ikke er høj nok.

Men hun er også tilfreds med at bære og at det så er min kæreste der lige holder Frida under selve dåbshandlingen :balloons:

Men er det ikke også lige som med vielser? Nogle præster tillader andre salmer end dem i salmebogen, at der kommer en solist ud og synger eller endda et band - mens andre holder sig til de 'gamle regler'.

0

Annonce ♥