Missfrance

Drengerøven og Divaen`s bryllup!

121 indlæg i dette emne

:( Drengerøven og Divaen fik endelig hinanden!!! :cheerleader3:

Så starter jeg fortællingen om den dag vi havde set frem til i 1 1/2 år, den dag vi havde drømt om, haft forventninger til, snakket om og planlagt i mindste detaljer......og den dag som endte med at overgå alle forventninger! :cheerleader3:

Dagene op til den længe ventede dag, var fyldt med stress og uheld i lange baner...der var ligesom ikke rigtig noget der ville falde i hak for os, men vi klarede det alligevel.

Vi var bagud med det kreative, bilen gik i stykker, jeg knækkede en tand - fik efterfølgende tandpine, mine brudepiger fik ikke deres kjoler hjem før i sidste øjeblik....og listen var lang, men det skal jeg ikke kede jer alt for meget med. ;)

På trods af alt det der gik galt i tiden op til brylluppet, så sidder jeg nu tilbage med en dejlig følelse i kroppen, for planlægningen af vores store dag har været vidunderlig og jeg og Tonni har en masse skønne minder med i rygsækken.

Der er blevet knyttet stærke bånd til de mennesker der hjalp os, og der er blevet knyttet bånd på kryds og tværs, fordi der er så mange mennesker som lærte hinanden at kende i hele processen med polterabender og brylluppet.

Vi har fundet ud af, at vi har helt enestående venner, som er villige til at gøre alt for os og vi har har mærket hvor højt vores familier elsker os.

Det har virkelig været en fantastisk tid, en af de bedste i mit liv faktisk. :cheerleader3:

Fredag:

Dagen før DAGEN, stod jeg tidligt op og gik ned i min klinik og fik lavet negle og fik også en gang spraytan, sammen med Tonni, min mor og min ene brudepige.

Derefter tog min brudepige og jeg ud og handlede de sidste ting vi manglede til receptionen og imens vi gjorde dette mærkede jeg en ulmende tandpine...igen! :)

Jeg prøvede at lade være med at fokusere på det, da der var så vanvittigt meget jeg skulle nå at ordne.

Vi tog ud i receptionslokalerne og pyntede op og langsomt blev tandpinen værrere og jeg tænkte at jeg måtte gøre noget, da jeg ikke kunne overskue tanken om at have tandpine på min bryllupsdag!!!

De fleste tandlæger havde lukket pga. helligdagen torsdag og den forlængede weekend i forbindelse hermed, så Tonni ringede til hans meget søde tandlæge, som var så skøn at åbne hans klinik op for mig. Jeg stormede derefter afsted og det viste sig at være en infektion i nerven og dermed var det heller ikke noget han kunne gøre noget ved, så han gav mig en recept på penicillin, samt en masse smertestillende og så måtte jeg drøne ind til københavns hovedbanegård, hvor der lå et apotek der havde åbent.

Jeg fik det jeg skulle bruge og skyndte mig tilbage til receptionslokalerne, hvor min søster og svoger netop var ankommet fra jylland for at hjælpe til og vi blev rimelig hurtigt færdige.

Nu var klokken blevet ca.19 og vi skulle stadig også nå ud på skovriderkroen med alle vores ting (Favourboxes, ordensregler, velkomstsang osv), samt hente min brudekjole hos min mor så vi havde lidt travlt, da vi også gerne ville i seng i ordentlig tid. :lol:

Vi blev færdige på Skovriderkroen kl 22.30 og her sagde jeg farvel til min elskede Tonni og hans Best Man, jeg var stadig rimelig stresset og var ikke rigtig mentalt tilstede, men Tonni var tydeligvis berørt og lidt mere rolig og prøvede at være lidt romantisk, da han kyssede mig farvel - det var faktisk rigtig sødt og dejligt og lige hvad jeg havde brug for på dette tidspunkt. :blush:

Jeg tog hjem til min mor med mine brudepiger og fik hentet min kjole og tilbehøret hvorefter vi kørte hjem i vores lejlighed, hvor jeg tog mig et hurtigt bad (pga. spraytan). Imens lavede mine dejlige brudepiger lidt mad til os, da de vidste at jeg intet havde spist hele dagen pga. stress og tandpine. Så der sad vi kl 24 og spiste og hyggesnakkede lidt inden vi gik i seng kl 01.30. (Behøver jeg sige, at jeg gik ud som et lys?!!) :)

Redigeret af Missfrance
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom dagen - Lørdag d. 15 maj!

Jeg vågnede kl 6.30, fordi jeg lige måtte ud på "det lille hus" :( ...fandt ud af hvad klokken var og tænkte at jeg nok ville have godt af at få et par timer mere, så jeg lagde mig ind i soveværelset igen, hvor Katja og Sandra (mine brudepiger) også lå og "boblede". Jeg tror jeg lå og kæmpede en halv times tid, men kunne simpelthen ikke finde ro, for jo mere jeg tænkte, jo mere begyndte spændingen at brede sig i kroppen og jeg kunne slet ikke vente til dagen skulle starte.

Da jeg opgiver at sove mere, sætter jeg mig op, og som perler på en snor sætter vi os alle 3 op...hvilket udløser et mindre grinflip, da vi alle havde ligget vågen et stykke tid, men vi havde også alle 3 tænkt at vi skulle være stille så ingen blev vækket før det var højst nødvendigt. :)

Men vi står jo så op og Katja og Sandra begynder at lave morgenmad imens jeg lige går ud og vasker mig.

Vi sætter os ind i stuen for at spise den lækre hjemmelavede brunch, og imens vi sidder her, giver min søster mig pludselig en morgengave fra Tonni (selvom vi ellers havde aftalt at droppe morgengaver).

Det var en dvd, hvorpå det stod; "Elsker dig så højt skat!".

Min søster sætter den på dvd-afspilleren og så startede der en powerpoint med billeder af vores 6 år sammen. Der var rejser, fester, børnene, fødslen af vores datter - jamen alt hvad der har betydet noget for mig i mit liv med Tonni og i baggrunden spilles der Kc & Jojo med "All my life".....jeg fik en hurtigt voksende klump i halsen og kort efter væltede det bare ud med tårer, jeg blev simpelthen så overrasket og meget meget rørt over at han havde siddet og lavet den til mig. :cheerleader3: (Jeg ville gerne vise jer den, men ved ikke helt om det er ok med Tonni, at jeg lægger den ind her...så må hellere lige spørge om lov først! :cheerleader3: )

Men i kan lige få melodien her:

Her er billederne af min reaktion. (Er glad for at de valgte at vise mig den INDEN jeg havde lagt makeup ;) )

2q2r2th.jpg

jkcb5e.jpg

noycle.jpg

Det var en fantastisk måde at starte dagen på og jeg savnede ham allerede helt vildt og glædede mig til at skulle se ham i kirken senere på dagen. Så vi måtte jo videre i vores program, så jeg kunne blive smuk til "daten" i kirken. ;) (Jeg beklager på forhånd den rodede lejlighed på billederne, men sådan ser det altså ud, når man er 5 piger der gør sig klar det samme sted :) )

Her er Sandra og Katja ved at sy lidt i deres brudepigekjoler, så alt ville blive der hvor det skulle være. :blush:

34edt2t.jpg

Min frisør veninde er ankommet og er ved at ordne mit hår, imens jeg lige prøver at dulme nerverne med lidt røg.

Jeg havde det virkelig dårligt på dette tidspunkt - lidt ligesom man har det op til en eksamen eller lignende! :cheerleader3:

13zbibr.jpg

Min makeup-artist veninde er igang med Katja`s makeup. (Jeg kunne ikke overskue andet end min egen makeup denne dag, så havde sørget for "hjælp" til mine dejlige brudepiger)

mwb1g4.jpg

Jeg har ikke flere billeder af vores forberedelser til "daten" i kirken, da der var så meget stress på for at blive færdige til tiden, jeg er "kendt" for altid at komme for sent, men lige denne dag, var det jo ikke en mulighed at komme for sent, så der var travlt i huset og vi glemte derfor alt om billeder ...men der skal nok komme billeder af det endelige resultat senere. ;)

Redigeret af Missfrance
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kl. 14.00 triller mine brudepiger og jeg op foran kirken!!! :(

Som sagt var der rimelig meget stress på hjemme hos os piger, vi kom først ud af døren kl 13.55 og turen tog ca. 5 min.

Så det var i sidste øjeblik vi ankom til kirken og kirkeklokkerne bimlede allerede da vi kørte ned ad vejen til kirken.

Jeg husker ikke så meget fra dette øjeblik, for jeg var virkelig nervøs og kunne slet ikke samle tankerne....men jeg kom da ind, hvor min kære storebror stod klar til at følge mig op. Derudover stod vores 3 børn, Marcell, Marcus og Melanie i deres fine tøj og ventede - de var SÅ søde. (De havde sovet hos min mor, så jeg havde ikke set dem før dette øjeblik), Tonnis lillesøster, Denice stod klar med hendes kurv med pink rosenblade og Sandra, Katja og jeg fik her vores buketter. De var rigtig fine, men slet ikke som jeg havde bedt om. :)

Brudepigerne skulle have haft helt pink buketter og min skulle være med hvide callaèr samt en sort Calla i midten. Istedet fik jeg hvide og pink roser og Sandra og Katja fik en mini udgave af min buket. Det var selvfølgelig ærgeligt, men sådan kan det jo gå og jeg tænkte at jeg bare skulle være glad for at Tonni overhovedet havde husket at købe buketter!!! :cheerleader3:

Billeder af min ankomst. (var temmelig træt af vejret :lol: )

21ctmbs.jpg

Katja måtte have den kæmpe paraply op, før jeg ville stige ud! (Skulle jo ikke have mit hår ødelagt vel!)...de var MEGET tålmodige med mig. :cheerleader3:

34xgodi.jpg

15ppbp4.jpg

2yx2c77.jpg

2nbzipt.jpg

Så er vi næsten oppe ved døren, hvor hele mit "følge" ventede på os. :blush:(Har desværre ikke nogen billeder af de andre der stod og ventede)

nocz8j.jpg

Lidt nervøs....tjaaaaa, det kam man roligt sige! :cheerleader3:

(Havde valgt at lade mit hår være helt løst, da det er sådan Tonni foretrækker det og synes også det passede fint til min stil den dag...og makeupèn blev som jeg ville have det. ;) )

11vhbti.jpg

Så er gæsterne på plads og klar til vi skal ind! (Uhhhh hvor var jeg nervøs, men min storebror var rigtig god og sagde "Majken - nyd det, det er så hurtigt overstået og øjeblikket kommer aldrig tilbage....og desuden kan det virkelig anbefales! :)

30xbfqh.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Show time!!! :(

Så kom øjeblikket hvor vi skulle ind og rækkefølgen var således at Sandra (min søster) gik først. Derefter var det Katja (min bedste veninde), så Denice med blomsterkurven (Tonnis lillesøster), derefter vores 3 børn - hånd i hånd...og til sidst mig og min bror.

De skulle gå ind èn af gangen og døren blev lukket hver gang, derudover skulle man gå helt op af gulvet inden den næste gik ind.

Hele mit følge gik ind til Bach`s "Air", som er et sindssygt smukt stykke musik, jeg gerne selv ville have gået ind til, men Tonni holdt fast på "Here comes the bride", så organisten lavede en rigtig fed overgang da jeg skulle ind. :blush:

Her er Bach`s "Air" KLIK HER (Så får i lige lidt af stemningen, det var helt fantastisk smukt og der var ikke et øje tørt i kirken - fik jeg afvide bagefter!) :cheerleader3:

Min smukke søster.

qn8zed.jpg

xaq440.jpg

35db8du.jpg

Min smukke veninde.

ou5wte.jpg

Tonni`s dejlige lillesøster.

2cep66a.jpg

Så kom vores børn og de tog simpelthen pusten fra alle i kirken :cheerleader3: (der blev snakket om det hele dagen og aftenen)....og folk var rigtig glad for de servietter der var i kirkehæfterne. ;)

Det var også her, at Tonni ikke kunne holde tårerne tilbage længere og han fortalte mig at Thim (hans Best Man) nægtede at kigge om på ham, da han ellers også selv ville begynde. :)

2roonzc.jpg

9t1r0k.jpg

2mest8g.jpg

2w24ffd.jpg

Så skiftede musikken til "Here comes the Bride". :cheerleader3:

qs2gyu.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er du bare smuk!!!! Og sikke nogle søde børn, kan godt forstå at folk sad med tårer i øjnene, og så til det musik.... Vil lige tale med min tilkommende om muligheden for Bach`s "Air" til brudebørnene og så "Here comes the bride" til mig... Er bare blevet stemt imod for at børnene skal gå ind før mig.....

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Show time!!! (fortsættelse)

Turen op af gulvet gik lynhurtigt og jeg kan huske at jeg hev i min brors arm, da vi næsten var oppe og sagde "Ej stop vi går for hurtigt!!!"...det var lige før at jeg havde lyst til at vende om og lige sige til alle, at vi tog den èn gang mere! :cheerleader3: Men så fik jeg øje på Tonni og kunne se at han var dybt rørt og så måtte jeg jo hellere gå op til ham... ;) :(

kvvo0.jpg

2me4zrn.jpg

alsxlu.jpg

Her er et billede hvor Tonni ihærdigt forsøger at få øjenkontakt med mig (Han fortalte mig bagefter at han havde siddet og kigget på mig i 5 minutter og havde tænkt at jeg var den smukkeste kvinde han nogensinde havde set og han ville så gerne have et smil fra mig....men jeg havde kigget alle andre steder hen end på ham, fordi jeg havde så travlt med at bevare kontrollen og ikke ville begynde at græde)

Så det var først lidt senere i vielsen at jeg fik så mget kontrol over nerverne at jeg kunne kigge på ham uden tårer... :cheerleader3:

154ucfq.jpg

Her er jeg i færd med at finde et andet sted at kigge hen... ;)

ojkpy1.jpg

...og fandt vist dem her!!! :cheerleader3:

10mimht.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, får helt kuldegys og kan næsten fornemme stemingen - kan godt forstå der ikke har været et øje tørt!!

Og hold da op, hvor er du smuk!!!! Kan godt forstå at Tonni har tænkt sådan!!

Redigeret af Dbrix
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først stort tillykke med brylluppet. Og hold da fast, hvor er du dog en smuk brud :-). Jeg har virkelige set frem til din beretning, især efter at havde læst din plænlægningstråd igennem, med alle de uheld, som du har været udsat for. Men hvor er det dog dejligt at det hele endte lykkeligt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Taaak piger! :( Hygger mig med at skrive beretning, da jeg så får lov at genopleve det hele igen...og det er dejligt at der er nogen der gider at følge med! ;)

Vores fotograf hed Paw Jakobsen og han var bare SUPER god - kan klart anbefales! :cheerleader3:

Knus Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der har trykket F5 100 gange den sidste halve time hehe... F5 F5 F5

neeeej jeg sidder også hele tiden og trykker F5, og kan se at hun står med kursiv i bunden, hvilket betyder, at hun er ved at forsætte beretningen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Showtime (fortsættelse)...

Nå men så må jeg jo hellere gå videre i beretningen.... ;)

Ligesom så meget andet ved vores bryllup blev vielsen også en smule anderledes...jeg har vist har aldrig grint så meget under en kirkelig handling som jeg gjorde her!

Vi kendte jo vores præst i forvejen, da hendes datter går i klasse med min søn og derfor var stemningen i forvejen mindre formel end sædvanligt.

Da vi havde samtale med præsten inden brylluppet, gik det faktisk også lidt op i "hat og briller" fordi Tonni ikke kunne lade være med at joke lidt med det hele - sådan er han bare og jeg elsker ham jo for det....han havde f. eks vanskeligheder med at svare på de mere seriøse spørgsmål, som omhandlede følelser og den slags (det er han ikke så god til at vise eller tale om i offentlige forums)...men han var istedet meget fokuseret på at fortælle præsten at han kunne løfte en bus!!!! :( Ja det lyder nok lidt underligt, men det var fordi han havde arrangeret en tale, som alle hans kammerater, samt dem der var med til hans polterabend skulle op og læse højt til vores bryllup...på helium! Talen gik i alt sin enkelthed ud på at Tonni skamroser sig selv og der var bla. en sætning om at han kunne løfte en bus! (Ok, man skulle nok have været der...!)

Men ihvertfald fik hun 3 gange i hendes tale, flettet ind at Tonni kunne løfte en bus og det var bare så komisk :grin2: .....det næste trick Tonni har i ærmet i løbet af vielsen er 2. gang han skal sige ja, så står han og trækker den ud, så præsten til sidst bliver helt nervøs og stirrer på ham med et meget sigende blik "nu siger du altså noget Tonni"...det sidste komiske øjeblik er ved udveksling af ringe, da han hiver en nøglering frem, som jeg skal sætte på hans finger. (Tonni vil helst ikke gå med ring, han kan ikke lide det og vil istedet have tatoveret et billede af mig, samt mit navn et sted på kroppen...så jeg havde ikke regnet med at skulle give ham noget på og den var bare SÅ grim den nøglering!) :cheerleader3:

Så vi grinede rigtig meget oppe ved det alter og præsten fik endda et hosteanfald af at grine, midt i det hele....så ja det var lige i vores ånd, Dejligt uhøjtideligt!!! ;)

jj5qn9.jpg

wb46m1.jpg

2l8w5zp.jpg

zyew6t.jpg

Lige da vi havde sat os ned efter vielsesritualet, kom min første overraskelse til Tonni.

Nemlig en fantastisk sangerinde, som kom og sang "From this moment on" akkomponeret af et flygel...FANTASTISK! :cheerleader3:

zxu39h.jpg

11havth.jpg

Mr. & Mrs. Villefrance Vikke. :cheerleader3:

33op3bb.jpg

wa1qip.jpg

v42q6v.jpg

Så var der lykønskninger i lange baner, da vi skulle hilse på alle vores dejlige gæster! :blush:

2hf5fz6.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer