Milje

Hunden skal have hvalpe

10 indlæg i dette emne

Jeg vores lille vovse venter hvalpe slut juni.

Ihhh vi glæder os.

Vi skal have navne på deres stamtavle og overvejer at hvalpene i kuldet skal have et tema der er fælles for deres navn.

Noge gode forslag?

Vores bedste bud er cyklemærker (manden er cykelrytter)

Her er nogle bud:

Shimano

Giro

Sigma

Exlistar

Olympia

Principia

Trek

Bianchi

Merida

Pinarelo

Kom med jeres gode forlag til et tema :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror som opdrætter jagthunde bruger ganske enkelt det bogstav i alfabetet som han er kommet til. Dvs. første kuld startede alle navne med A osv. Jeg tænker at Nordisk mytologi ville være godt, men det kommer jo også an på hvad race det er? Eller evt. hollywood stjerner hvis nu det er en lille fin hund. For at bruge cykelmærker synes jeg det skal være en stor robust hund. Så som sagt afhænger meget af racen.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster, som har en kennel bruger alfabetet så man ved hvilket kuld de er nået til, men så har de en "regel" om at der skal være et navn som er noget spiseligt :thumbsupsmileyanim:

f.eks. Bounty, Estralla, Filur og Gaio.

Jeg synes det er en sjov ide med cykelmærker!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

de opdrættere jeg kender og jeg selv bruger alfebetet som hjælp til hvalpenavne på deres stamtavler, vi starter fra a, og så hedder det første kuld alle noget med A, næste kuld noget med B osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE - jeg vil også have hvalpe (på min han-hund??? :thumbsupsmileyanim: )

der hvor vi købte vores hund brugte hun bil mærke navne: moren hedder Audi, vores hedder Mustang andre hvalpe: chervolet, mercedes, camaro, dudge, lotus osv.

hendes andre jagt hunde er FT-spaniel som er lidt indavlet og lidt nogen skodhunde ifølge hende så dem kaldte hun netto og ikea!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ingen erfaring ud i sådan noget her... Min hund (der blev 15 år!) hed Larsen; eller faktisk hed han Emil Larsen, men blev bare kaldt Larsen. Og det var IKKE mig der navngav ham, men sjovt nok passede det vældig godt til ham :thumbsupsmileyanim:

Det jeg egentlig vil sige er, at mine svigerforældre har en hund, der hedder Luna og jeg synes det er så fint.

Så hvad med et astronomisk tema med navne som:

Luna

Jupiter

Mars

Venus

Cassiopeia

Merkur

Orion

Saturn

Sirius

Pluto ;)

Og der er sikkert mange flere :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores hunde har alle (med undtagelse af den første jeg havde) haft et disney navn..

så vi har haft både:

simba

nala

mufasa

boende...

den næste der står på ønske seddelen er

snus (en basset hound :thumbsupsmileyanim: , men den har R næsten lovet mig i morgen gave)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer