Sign in to follow this  
Followers 0
Marisus

Når kagen skal skæres

4 posts in this topic

Jeg læser flere og flere som i deres beretning f.eks. skriver "Og se hvem der har hånden øverst...." ;)

Synes jeg har læst mig til at bruden skal føre kniven, da hun så ikke bliver barnløs???

Og hvad hvis man så har børn i forvejen.........? Ikke at det rører mig det store, har bare studset over det, at så mange har nævnt det...

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg har kun hørt at den der holder øverst på kniven (altså udenom den andens hånd) kommer til at bestemme i ægteskabet... ;) Men mon ikke der er en overtro der også går på barnløshed? Generelt lader det vist til at der er en overtro knyttet til alt når det kommer til bryllupper. Især knyttet til genstande der kan fortolkes som fallos-symboler...

0

Her holdt manden om kniven og jeg om hans hånd. Vi havde et barn i forvejen og har siden fået et mere, så barnløs - nej. Hvem der bestemmer? Hm... det gør vi vist begge to, selv om jeg vist i dagligdagen tager flere beslutninger end ham. De store ting er vi 110% fælles om (måske presser jeg ham nogle gange lidt i min retning, men siger han nej, er det et nej jeg accepterer uden videre pres).

0

Annonce ♥