Cobra

Min planlægningstråd

95 posts in this topic

Nå, nu vover jeg mig alligevel ud i at oprette min egen planlægningstråd herinde, så må jeg se om jeg kan finde ud af det. :cheerleader3:

Jeg vil starte med at fortælle hvordan vi mødtes.

For lidt over 3 år siden flyttede jeg til Kangerlussuaq, Grønland sammen med min ekskæreste for at arbejde. Det forhold havde været dødt længe og da jeg efter knap et år heroppe tog på ferie til DK uden ham og fik det hele på afstand indså jeg at det var helt slut.

Der gik ikke meget mere end en måned efter vi var gået fra hinanden, så var jeg hjemme hos en kollega og spise og se film og få et par drinks. De drinks endte ud i en vild tirsdagsfest -vi blev iøvrigt gjort selskab af en anden kollega samt min eks af alle personer.

Vi endte selvfølgelig med at kysse. :thumbsupsmileyanim:

Der skulle dog gå næsten en uge efter før vi fik taget mod til os og fik snakket om det. Og siden da var vi så kærester. :o

Edited by Cobra
0

Annonce ♥

Vi tog på vores første ferie sammen efter ½ år. To uger i Sharm El Sheik på sol-og afslapningsferie. Efterfølgende har vi foruden utallige ture til Danmark været i Las Vegas, Paris, Thailand og Krakow. Rigtig dejligt at have fundet en god rejsekammerat. :o

Den 29. april i år kunne vi så holde 2-års dag. Vi havde fri den dag og havde besluttet os for at se om vejen ind til indlandsisen var is- og mudderfri. Vejret var trist og overskyet om morgenen og min kæreste var rigtig irriteret over det, hvilket ikke ligner ham.

Nå,men vi fik pakket en taske med lidt proviant og en flaske boblevand så vi kunne skåle ude på isen.

På vej derind klarede vejret rigtig flot op, det blev strålende solskin og ikke en sky på himlen.

Ude ved isen fik vi trukket i overtræksbukser og de store vinterjakker (der er temmelig væmmelig koldt) og så forcerede vi den vold af sand og is som selve isen skubber foran sig og gik ud på isen (okay, hvor mange gange kan man lige nævne ordet is i samme sætning, hi hi).

Vi gik et godt stykke ind og fandt en vold der så ud til at være velegnet til at sidde på. Vi får os et lille moment hvor vi står og kigger hinanden dybt i øjnene. Kæresten min fortæller mig hvor højt han elsker mig, at han ikke har lyst til at leve uden mig og derfor...

Stikker hånden i inderlommen, tager en lille sort æske frem, lægger sig på knæ, åbner æsken og spørger om jeg vil gifte mig med ham. :thumbsupsmileyanim:

Jeg blev så forfjamsket at jeg udbrød "er det en joke?" for der var intet jeg hellere ville end at blive gift med min dejlige kæreste. Det var ingen joke, og jeg smed mig om halsen på ham så vi trillede rundt på isen og så tudede jeg som den romantiske tudeprinsesse jeg er.

Edited by Cobra
0

Ringen er bare helt perfekt og lige i min smag. Alliancering i hvidguld med 5 brillianter.

product.jpg

Desværre er den også alt for stor selvom han har brugt min anden ring til at måle efter. Jeg vil skrive en lille beretning om det drama der var med at få den lavet mindre senere. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg ville pænt lægge ringen på plads i æsken så den ikke ville blive ridset, men kæresten forlangte at jeg skulle gå med den, for den kunne alligevel ikke byttes til en mindre str, den skulle gøres mindre.

Omkring to uger efter skulle vi på ferie til Danmark og gik ind for at aflevere ringen. Her fik vi at vide, at de ikke kunne bytte den fordi jeg havde gået med den og hun ville give lidt rabat på at gøre den mindre så kæresten måtte af med 550kr. Jeg syntes det var en smule underligt at hun sagde den ikke kunne byttes fordi jeg havde gået med den, det indikerede på en eller anden måde at de havde været villige til at bytte selvom min kæreste havde fået det modsatte at vide da han købte den.

Nå, vi fik det lavet som en hastesag og ville hente den inde i byen en uge efter fordi vi kun havde 10 dage i DK.

Da vi så kom derind ugen efter for at hente den skete det "sjove": de kunne ikke finde ringen!

De rendte rundt og ledte og ringede og rodede i papirer og jeg stod og blev mere og mere nervøs. Det var en lørdag og vi skulle rejse mandag morgen. Efter ½ times ventetid fandt de ud af, at ringen ikke var blevet lavet. Hende som skulle lave den om fredagen var blevet dårlig og gået syg hjem. Den var klippet op og gjort mindre, men de manglede at sætte den sammen igen og lave overfladebehandlingen.

Aftalen blev, at de ville prøve at finde en guldsmed som kunne lave den færdig og lykkedes det ikke måtte de jo sende den op til mig. Jeg var ikke særlig glad da vi gik derfra. :)

Det lykkedes dem dog at få fat i en, så fem minutter før de lukkede fik jeg hentet min ring og sat den på fingeren hvor den hører til!

Jeg kan godt se hvor de har klippet den over når jeg kigger efter, men et eller andet sted er det lige meget. Det vigtigste er, at det er den samme ring som var med inde på indlandsisen. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Nå, men oppe i mit hovede er jeg jo allerede i fuld gang med at tænke hvordan og hvorledes jeg gerne vil giftes. Jeg har ellers altid været sådan en som sagde at jeg skulle i hvert fald aldrig giftes og nu sidder jeg og kigger på brudekjoler og tuder over ingenting, jeg er simpelt hen blevet så ekstremt emotionel, det er da upraktisk! :cheerleader3:

Min kæreste er slet ikke til sådan noget med planlægning og han gad ikke snakke med mig når jeg begyndte at snakke dato. Vi er dog blevet enige om, at det skal være sommeren 2011 og højst sandsynligt i Grand Canyon, Vegas.

Jeg kom til at spørge ham hvordan han kunne tænke sig min kjole skulle være, det var et forholdsvis skidt formuleret spørgsmål til en mand, svaret blev da også: "det ville ikke gøre noget hvis den var hvid".

Nå, jeg kom da frem til at der gerne må være lidt "hale" på. Jeg var ellers ude i en kort model i og med at der er temmelig varmt i Vegas i juli/august. Men nu har jeg kig på følgende kjoler der må siges at være ret forskellige.

satin-strapless-a-line-skirt-with-elegant-asymmetrical-pleats-2010-wedding-dress-wm-0202.jpg

chiffion-rouched-bodice-with-beaded-straps-and-slim-a-line-skirt-hot-sell-wedding-gown-wd-0074.jpg

organza-strapless-empire-bodice-with-a-line-skirt-summer-wedding-dress-wd-0088.jpg

chiffon-beaded-spaghetti-straps-with-elegant-sexy-slit-on-bust-part-a-line-skirt-beach-wedding-dress-wm-0227.jpg

satin-and-tulle-strapless-straight-neckline-a-line-appliqued-with-detachable-elegant-sash-wedding-dress-wm-0127.jpg

Jeg hælder lidt til den der lidt græske gudinde-agtige kjole, synes den er super smuk, men der må alligevel sidde én eller anden form for lille prinsesse-drøm i mig når man ser på nogle af de andre. :)

Jeg regner med, at jeg næste gang vi tager på ferie i Danmark, hvornår det så end bliver, vil tage ud og prøve lidt forskelligt så jeg får en idé om hvad der klæder mig, hvad jeg kan lide osv. Og så vil jeg nok bestille på nettet omkring oktober. Jeg satser nemlig på at vi skal flytte herfra omkring december og det kunne altså være praktisk at slippe for told og moms ved at bestille den herop til.

-Så er der også tid til at finde på noget andet hvis det glipper. :)

0

Tak skal I have begge to. :cheerleader3:

Der kommer til at ske en del ændringer i vores liv det næste års tid håber vi, for vi skal måske til at starte uddannelse til januar, men vi får nok først besked omkring 1. oktober, så det kommer pludselig til at gå hurtigt med at finde et sted at bo, flytning osv. Men meget spændende. :)

0

Annonce ♥

Nå, nu lyster jeg lige at skrive lidt flere tanker. :cheerleader3:

Brylluppet bliver enten 7/7 eller 8/8 2011 har jeg besluttet mig for. Lige nu afhænger det af hvad der skal ske i vores professionelle fremtid, det finder vi nok ud af en gang til september eller starten af oktober vil jeg gætte på. Hvis alt går som vi håber skal vi starte på uddannelse i uge 4 2011. Og så kommer det an på hvornår sommerferien ligger.

Det er jo godt nok lige de to varmeste måneder i Vegas, men pyt med det. Fra isørken til rigtig ørken, det er da lidt sjovt. :D

Kæresten har meldt ud, at han vil bo på Bellagio selvom det ikke just er billigt. Derudover synes han vi skal på bryllupsrejse i Caribien, det var meget nærliggende når vi nu var derovre af.

Jeg havde slet ikke regnet med at skulle på bryllupsrejse, jeg tænke det var en kombi mellem bryllup og bryllupsrejse når vi nu rejser væk for at blive gift. Men jeg klager bestemt ikke! :)

At gå fra ikke at ville giftes nogensinde og til nu at skulle betale temmelig meget for det, det havde jeg sgisme ikke lige regnet med!

Foreløbig plan er at det bliver med helikopter til Grand Canyon hvor vielsen vil finde sted. Vi bliver nødt til at chartre en ekstra helikopter for at få lidt flere gæster med.

Efterfølgende tænker jeg en photosession hvor vi bliver kørt rundt på the Strip hvor de så stopper på nogle udvalgte romantiske steder og tager billeder af os.

Og så vil jeg at vi skal spise middag om aftenen på den restaurant hvor kæresten og jeg og et andet par spiste nytårsaften 2008/2009, nemlig Top of The World på hotel Stratosphere. Man sidder på et gulv der drejer rundt så man får et view af hele byen under middagen, super lækkert!

Top of the World

Ja, det er så hvad jeg har indtil videre, jeg brænder efter at komme igang med noget mere konkret planlægning! Det må vente til jeg har en dato, så kan jeg i det mindste få booket en dato hos det firma jeg har bestemt mig for. De sørger iøvrigt for en lille kage, brudebuket samt et glas champagne ude i "kløften".

Og så har jeg i sinde at betale flybilletter for mine forældre samt min bror og hans svigerinde så jeg kan få min nærmeste familie med.

0

Velkommen til! :cheerleader3:

Uhh, det lyder som et bryllup, hvor der bliver taget nogle sindssygt lækre billeder! :boohoo:

Og virkeligt romantisk frieri! Kender alt for godt at man pludselig bliver interesseret i bryllup, selvom man troede at man aldrig skulle giftes. Jeg havde mange gange sagt at vi bare kunne ordne det på rådhuset, men da der først kom en forlovelsesring på fingeren, tog det lissom overhånd, og nu sidder jeg tænker på invitationer, og blomster og bordpynt, og bladrer mig igennem den ene kjole efter den anden. :shooter: Og jeg må sige at det er nogle flotte kjoler, du har fundet! :boohoo: Er især vild med den første og den fjerde! :)

Men endnu engang velkommen til og tillykke med dit forestående bryllup. Jeg glæder mig til at følge planlægningen. :bunny_4:

0

Meggers, du lyder lige som mig! :thumbsupsmileyanim:

Men ja, jeg satser også på nogle gode billeder. Der er også fotograf med ude til vielsen hvor de tager omkring 100 billeder, så mon ikke der bliver nogle gode imellem? :loveboard:

Jeg er så spændt på at få datoen endeligt på plads så jeg rigtig kan komme igang med at planlægge. Men outlinen er der da. :thumbsupsmileyanim:

0

Nåh, ja, jeg tænker også at vi efter vi kommer hjem holder en havefest med grill så dem der ikke kan komme med til Vegas kan være med til at fejre vores kærlighed alligevel. Så satser på at vi får skudt et par rensdyr og moskus så vi kan få noget kød med hjem herfra til den dag.

Vi er begge enige om, at vi ikke vil have at folk tager gaver med. Vi bliver ikke gift og holder fest for at få gaver, vi bliver gift fordi vi elsker hinanden og vi holder fest for at dele vores glæde med andre.

Og lige et billede af mig og min prins:

18477_1283442159798_1042430496_30863589_5483078_n.jpg

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup og hvor lyder jeres planer fantastiske :loveboard:

Og spændende med kjolerne - de er meget forskellige, men meget smukke :thumbsupsmileyanim:

(og det er da et af de mest usædvanelige og meget romantiske frierier jeg har hørt om - det er nok ikke lige hver dag, at dér bliver friet på indlandsisen :thumbsupsmileyanim: )

0

Jeg har bestilt noget kinky undertøj til bryllupsnatten! :heart:

Ja, jeg ved godt der er laaaaaaaaang tid til, men jeg faldt lige over det, og så blev jeg nødt til at købe det.

Det er det her:

15145-2.jpg

15145-3.jpg

0

Sidst vi var i Las Vegas var juli sidste år. Det var varmt, men så havde man jo også en god undskyldning for at ligge ved pool'en, og VEgas er jo flottest om aftenen :blush:

Vi boede på Bellagio, og det kan varmt anbefales. Og så kan jeg også varmt anbefale deres cabanas ved poolen. Tror man giver 150 dollars for en dag, men så får du også din egen cabana med terrasse, drikkevarer, frugt og egen tjener. Der er da Las Vegas living!

Bliver helt misundelig på at du skal holde bryllup i Vegas, det er der jeg aller helst vil, men min kæreste er ikke så frisk på der.

Så glæder mig til at følge din planlægning :heart:

0

Nej, hvor fedt at du har boet på Bellagio, boede I med udsigt over søen og springvandet?

Da vi var i Vegas var det over nytår, så det var ikke varmt nok til at ligge ved pool, så det glæder jeg mig også til at prøve. :heart:

Der var ingen tvivl med os, at det skulle være i Vegas var vi enige om ½ time efter frieriet. :blush:

0

Annonce ♥

Woop wooooop! :) Frækt undertøj! Hofteholdere er jo bare sexede! Det skal nok blive et hit! :heart:

Og hvor SER I søde ud sammen :blush: Er sikker på at fotografen får taget nogle fantastiske billeder af jer! :denmarkflag:

0

Kæresten er helt vild med hofteholdere -og jeg føler mig sexet i dem fordi jeg ved hvor vild han bliver, så der skal helt sikkert hofteholdere til. :heart:

Tak for din søde kommentar, jeg håber du har ret i at vi får nogle gode billeder til den tid. :blush:

0

har da vist slet ikke fået sagt velkommen til!

Velkommen :balloons:

Var selv i Las Vegas og Crand Canyon for nogle måneder siden, og sikke en fantastisk kulisse til et bryllup! Glæder mig til at følge planlægningen

0

Tak Mette. :)

Tænk, nu er der måske kun 1 år idag til vi skal giftes. :balloons:

Ca. 3 mdr til vi kan fastsætte datoen, det glæder jeg mig nu til. :)

0

Annonce ♥

Der er sket lidt ændringer.

Vi har besluttet os for at vi ikke vil flytte til Sverige men i stedet tage hjem til Danmark når vi flytter herfra.

Vi blev enige om at det vil gøre os langt gladere.

Det betyder også, at vi er gået væk fra at ville leje et sted at bo til nu at skal købe hus! :denmarkflag:

Det er super spændende og samtidig lidt skræmmende. Nu er vi rigtig ved at blive voksne. Ægteskab og huskøb (i omvendt rækkefølge!) :thumbsupsmileyanim:

Nå, men når vi så skal til at bruge penge på et hus, så kan det godt ske at det dér drømmebryllup i GC ikke helt bliver til noget alligevel. Ja, vi kunne vente et år til og spare mere sammen, men helt ærligt: jeg vil altså hellere giftes til næste år og så få et mindre dyrt bryllup end jeg lyster at vente et år yderligere. Så nu er jeg igang med at finde billigere alternativer.

Kan f.eks. vælge et sted som hedder Red Rock Canyon hvor vi kan køre ud i stedet for at skulle med helikopter. Det er langt under halv pris og stadig super smukt. :denmarkflag:

Ellers har jeg lige bestilt 3 par sko fra Terrierplaynet, så jeg er lidt spændt på hvordan de ser ud IRL og om det er den rette størrelse jeg har valgt. Det ene par er blå og jeg overvejer om de skal være bryllupsskoene. Kommer jo også lidt an på hvilken kjole jeg vælger. Pt hælder jeg faktisk mest til den der græske gudinde-agtige og den der minder om den med fancy stropper. :iloveyou:

0

Pt hælder jeg faktisk mest til den der græske gudinde-agtige og den der minder om den med fancy stropper. :unsure:

Vildt romantisk frieri! Og hvor lyder det hele bare internationalt og spændende. Uanset, om I skal giftes i Grand Canyon eller ej, er jeg sikker på at I får en helt fantastisk fest. Du har i hvert fald nogle fede idéer!

Jeg var også vild med kjoler á la græsk gudinde i starten. De er smukke, enkle og udstråler noget helt specielt... gudindeagtigt :help:

0

Jeg er lidt i tvivl om hvad der skal ske med bryllup osv, men jeg må vente nogle måneder endnu med at finde ud af det.

Overvejer om vi "bare" skal blive viet på rådhuset og så holde en stor have/grillfest for familie og venner i mine forældres have.

Og så har jeg fundet en fantastisk kjole!

ShortWeddingDress1675.jpg

ShortWeddingDress1675Back.jpg

Er helt vild med 40-50'er looket, synes det er helt fantastisk!

Og så tænker jeg noget i stil med det her i håret, jeg kan bedst lide nr 1, 8 og 5.

316219706_o.jpg

Hår noget i den dur her

07Vintage_Down_w.JPG

4023l.jpg

0

Hov, nu gik jeg lige i selvsving og kom til at købe de her:

il_430xN.162228834.jpg

il_430xN.161504698.jpg

Den sidste var lidt dyr, men så har jeg to at vælge imellem når kjolen er købt. :cheerleader3:

0