Sign in to follow this  
Followers 0
Kommende*FruG*

Polter når ingen kender hinanden...

8 posts in this topic

Jeg sidder og prøver at få bakser noget polter på banen for en veninde...

Jeg ved, at de inviterer SÅ mange til deres fest, men de fleste er familie (lidt langt ude) og kun få "nære"...

Jeg kan se på gæstelisten, at vi er SÅ mange forskellige, og ikke mange der kender hinanden...

Oven i det, er der lagt lidt op til en noget "low budget" polter...

Så HJÆLP HJÆLP - Jeg vil gerne give min veninde en rigtig god dag...

Hvad gør man for bedst muligt at ryste folk sammen, få en skæg dag til en overkommelig pris...?

Inspiration søges :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg kan sige jeg havde lidt de samme bekymringer om mit eget, fordi det også er mange forskellige som ikke kender hinanden på forhånd.

Vi var så afsted i går, og vi havde den mest fantastiske dag :cheerleader3: Alle snakkede med alle og det var så sjovt.

Nu ved jeg jo ikke hvad det kostede, men mit program var sådan:

De kom ca 9.30 og havde morgenkaffen med hvor de selv havde bagt boller og snegle, vi var vel ca 27 mennesker. Under kaffen præsenterede min kæreste og jeg henholdsvis pigerne og drengene i kronologisk orden. Altså den vi mødte først blev nævnt først.

Så var jeg inde og puste glas og bagefter fik vi frokost i det grønne med hjemmesmurte sandwich, så havde de bestilt en prøvetime i zumba til os alle og det tror jeg ikke er særligt dyrt, men det ryster virkelig folk sammen, man får noget at grine af og bagefter går man jo i bad sammen og det bringer underligt nok også folk tættere sammen.

Vi kørte så hjem til os selv igen og fik en kold sommersby og muffins og ventede tydeligvis på noget. Det noget var en tegnelærer og en nøgenmodel, vi skulle lære at tegne croquis! Vi startede med at give hinanden massage to og to for 'at frigøre vores kreative energi' og så tegnede vi løs i en time som fløj afsted.

bagefter kørte vi tilbage til byen, mødtes med drengen til buffet og bowling, og da vi besatte banerne var det i en forvirring af hanner og hunner og hans og mine venner. Vi var rystet sammen og der var ingen kliker. Vi hyggede os i bowlingcentrets bar bagefter og ved midnatstid begyndte folk at bryde op for mange havde langt at køre.

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget, men jeg havde selv gruet for at de glemte nogen/blev uvenner over det/ikke gad snakke på tværs. Jeg tror det er vigtigt med nogen aktiviteter som man er fælles om hvad enten det er mavedans eller teambuilding eller ridning på islandske heste. Man bliver ikke rystet sammen af at bruden får ansigtsbehandliner eller flyver i luftballon, hvis du forstår hvad jeg mener, og jeg tror faktisk at sådan en times zumba er en billig aktivitet med stor virkning.

Jeg ved vi havde den mest fantastiske dag i går og i dag stener vi :smolf: og jeg tror ikke det kostede en herregård.

Men få mailadresserne på dem der skal med og be dem sende forslag til aktiviteter, så er folk selv med til at lægge niveauet.

Det skal nok lykkes at skabe en god dag til din veninde

0

Ved du hvad jeg sidder i samme kattepine - også midt i planlægning, så vil meget gerne høre ideer...

Vi er kun 6 om at dele udgiften og har budgetteret med tre indslag i løbet af dagen (glaskunst, bodyshop og ???), først havde vi talt om Zumba, men da jeg har forhørt mig på pris får jeg at vide at det koster 1000 +, og det er selvfølgelig ikke så galt hvis vi nu var 10-15 stykker til at dele, men når vi kun er 6 bliver det altså rigtig meget for en times dans - selvom det kunne være sjovt.

Så havde jeg bildt mig ind at det kostede 120 kr i zoo, og eftersom jeg har årskort og en anden er studerende og dermed får studierabat troede jeg det kunne holdes på ca 100 kr. pr. næse, men nej prisen er sat op så det nu koster 110 for studerende og 140 for alle andre, se så løber det også op...

Så kom meget gerne med billige alternativer.....

Har overvejet om man kunne booke noget ride-noget, bruden er hestepige, men har ikke længere hest og rider ikke længere, så måske, men kender ikke de andre deltagere særlig godt så ved ikke hvad de ville synes om en times tid på hesteryg.... Eller om det overhovedet er muligt...

Hjælp.... (også mig...)

Forresten: min egen polterabend var med hygge (og strip) i min egen stue, på landbrugsmesse og se køer og traktorer (jeg skulle vel giftes med en landmand), indspille en sang, dildoparty og afslutningsvis bøf og bowl med drengene....

- Tina

0

Annonce ♥

Min kæreste blev poltet i går, og de havde lejet kanoner, padlede tværs over Roskilde fjord og slog lejr i en afsides vig. To af drengene havde været ude at grave øl ned med en GPs i hånden, så J blev sendt på jagt med den, og skulle finde øllene. Til sidst skulle han grave "skatten" op - et WeekendSex blad fra 85 og en pakke lommeletter :). De havde bestilt mad, chili con carne, som en kok leverede, og så skulle de bare varme det op over bål. Så sov de på stranden, og kom hjem her til middag. Det havde været super! Så man kan sagtens lave noget rart uden det er dyrt.

Hvis nogen har sommerhus, eller mulighed for at låne et, kan man jo installere sig der, og så ellers lave quiz, skattejagt, spille Kubb, lave bål, flette pileflet, lave en stor punchbowle, bestille lækker mad, en croquismodel, male på t-shirts, dekorere glas.... Når man ved, at det er med overnatning slapper mange mere af, og så kan man bedre finde hinanden, synes jeg.

Kh Tina - der også planlægger polter og har fået tre afbud ud af 11 i sidste øjeblik :cheerleader3:

0

Til min venindes polterabend lavede vi en kalender, vi tog selv alle billederne, og hjalp hinanden med at skaffe alle effekterne, så der var noget som passe til hver måned, og så uploaded vi billederne hos vistaprint.dk - jeg tror total prisen for denne blev knap 200 kr. Og det tog da alligevel nogle timer.

Ellers kan I lave noget hjemmelavet wellness til pigen - så som mange spande og fodbad til alle, så kan i lave hjemmelavet ansigstmasker.

Til min polterabend var der masser af selskabslege, så som gæt en sang, tipskupon o.lign. Det koster heller ikke ret meget, kun til rekvisitere hvis man ikke har dem selv og så til en præmie.

Håber dette kan bruges..

0

Gode ideer er:

Sådan et jeopardy-spil man selv laver... så har man i forvejen fået gommen til at svare på nogle spørgsmål om bruden eller deres tid sammen ;)

F.eks: Hvem scorede hvem? Scorede du x, eller scorede x dig?

Hvad er du mest forelsket i hos x?

Osv osv.... Det er ret sjovt, fordi ofte tror bruden jo nogle bestemte ting, og så svarer gommen heeeelt modsat end hvad bruden tror.....

Så kan man lave små gaver til bruden når hun svare rigtigt ;)

ELLER alle kan have en lille 10-krones gave med til bruden som symbolisere sig selv som veninde, og så skal hun gætte hvem gaverne er fra ;)

Så er der picnic-kurv med lækre hjemmebagte pølsehorn og kanelsnegle :cheerleader3:

Og ja... hjemmelavet spa, hvor der er flere der massere på en gang :D Det er total behageligt og også lidt sjovt, at blive æltet igennem på flere steder på en gang :)

Så er der hårvask + hovedbundsmassage hos frisøren.. det koster ikke ret meget, men er HELT fantastisk :)

En is fra Paradis Is eller lign er også hyggeligt, hvis det er godt vejr ;)

Om aftenen kan man holde tema-middag hos en af veninderne.. f.eks, hvis bruden elsker græsk mad, italiensk mad eller lign.. SÅ pynt op efter et tema. Så har alle lavet 1 ret hjemmefra, der bare skal varmes op.. og bordet er dækket flot... og måske er der nogen der skal til tyskland der kan tage lidt drikkelse med ;)

Eller man kan hver især aftale at tage drikkelse med...

Så er det holdt på lavt budget og tror helt sikkert alle kommer til at kende hinanden efter alle de grin man får sammen ;)

Edited by AmalieAmalie
0

Jeg er ret sikker på, at man sagtens vil kunne få en gratis prøvetime i zumba hos fitness.dk.

Det er bare et meget nyt hold på holdplanerne, så de steder jeg træner er der laang ventetid, men det går vel over om et par måneder igen.

Jeg ville ihvertfald ringe og spørge fitness, om man kan benytte sig af 1-time gratis prøvetræning, der er jo mange hold ;)

0

Annonce ♥