Cobra

Bryllupsplanlægningen

30 indlæg i dette emne

Som overskriften: hvor meget har Jeres forlovede været involveret i planlægnings processen?

Har han været interesseret og engageret eller har I bare kørt Jeres eget løb?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

herhjemme har engagementet været begrænset men aldrig interessen.... han har ikke ønsket at deltage i farver former osv men ville da gerne tages med på råd ang. detaljerne som drikkelse, mad og gæster....

men skal jeg være ærlig så har jeg virkelig nydt at køre mit eget løb.... men alt med måde.... vidste jo han var lige i den anden ende af sofaen hvis det skulle være...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det har mest været mig der har søgt indspiration herinde og skrevet om planlægning. Men vi tager alle beslutninger sammen og kigger bryllupsmagasiner sammen og selv om vi ikke er nået så langt i planlægningen er jeg sikker på at det er sådan det kommer til at foregå. min forlovede er utrolig kreativ og det er nok mest ham der kommer til at stå for invitation, bordkort. borddækning m.m. selvføglelig med mig på råd. :cheerleader3:

Sannie

følg vores planlæning her

genticker.php?dhn=MjAyMTc=.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke den hedder 90/10 til mig :cheerleader3:

Jeg udvælger diverse og giver ham så få valgmuligheder. Dvs jeg får egentlig dét jeg gerne vil, men han føler også at han er med til at beslutte en smule :cheerleader3: spøg til side

Han har selv udtalt, at dét styrer jeg - han har ingen holdning til hverken blomster, farver osv. Til gengæld er han 100% med på maden og vinen. Det fungerer rigtig godt for os :cheerleader3:

Redigeret af lafberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er meget med. Han var endda med ude og vælge alt til invitationer selvom han hader sådan noget. Jeg lavede selv invitationerne men det var efter egen beslutning, jeg hyggede mig jo bare med det og ved at han vil hade det. Men generelt tror jeg her det er 60-40

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand (!) og jeg var meget fælles om det.

BK var/er kun mig - heldigvis, så jeg kunne fortælle om min kjole og alt det han jo ikke måtte vide noget om ;)

Inspirationssøgning har bestemt også primært været mig, men han har også søgt på feststeder, musik, transport mv. Vi har været fælles om alle beslutninger lige fra kirke, feststed, musik til design af invitationer, kirkeprogrammer, menuhæfter mv. - også med at kreere det hele. Det har været et fælles projekt, og det har været rigtig hyggeligt og har fungeret godt for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var fordelingen vist 70/30.

Han var med til alt der omhandlede mad, vin, ringe, musik, kirke og feststed. Det var ham der stod for kontakten med præst og serveringspersonale, da det var hans familie ;)

Tøj til ham selv og forlvoer var jeg slet ikke blandet ind i. Han blev spurgt om holdningen til invitationer, farver, blomster osv., så selvom det meste var designet/kreeret/bestemt af mig, så var det aldrig uden hans accept.

Han skrev stor opgave i månederne op til brylluppet og derfor var det ganske naturligt, at jeg stod for det meste og på den måde gav ham ro til opgaveskrivningen. Jeg synes vores forløb har været det helt rigtige for os :cheerleader3:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han har ikke været ret meget med. Men når mine søstre og jeg har diskuteret forskellige ting har det været herhjemme, hvor han kunne lytte med (eller lade være ;-)) Så ind imellem har han lige skudt en kommentar ind. Men ellers har jeg bar kørt mit løb. Men vi er heldigvis ret enige om hvor lidt og hvor meget det hele skal være. Han har dog bestemt at vi skulle have jukeboks i stedet for com med playliste :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er fordelingen nok ca 60/40, selvom hr kommende mand til at starte med havde meldt ud at alt pynt osv, skulle jeg stå for, så er han alligevel med inde over det hele, for han kan ikke lade være :cheerleader3:

Så selvom det nok mest er mig, der søger inspiration 117 forskellige steder, så er vi alligevel fælles om alle beslutningerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er meget med..... Fælles: finde ud af invitationernes udformning + tekst. Jeg laved invitationerne han skrev og udprintede det vi havde fundet ud af der skulle stå i dem. Fælles: Fandt vi ud af hvordan bordkortene skulle se ud og de små gaveæsker. Han: laver bordkortene, Jeg laver gaveæskerne. Udsmykning af bordet har vi fælles lavet en prøveopdækning som vi begge syntes om og idag skal vi begge ud og finde lige den serviet vi skal bruge.....Servietterne har været et problem, da vi ikke kan finde lige den farve vi skal bruge, så vi krydser fingre for at vi finder dem idag ;) Vi har begge været ude og lave ønskeliste både i Inspiration og Imerco. Så jeg syntes alt i alt at vi er 50/50 med og det nyder jeg/vi, da det er vores fest sammen ;)

Det eneste han ikke har været med til er at købe kjole og udstyr til kjolen, det har jeg selv gjort med fælles hjælp fra mine to dejlige piger på 20 og 22 år ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi... Her er det vist også mig der kører løbet.... Vi er dog fælles om de store beslutninger omkring kirke og fest (invitationer, mad, drikke, valg af salmer, musik, blomster osv.) Jeg spørger ham til råds omkring enkelte ting, men til tider tager jeg så mig selg i at gøre det modsatte af hans råd :cheerleader3: Nogen der sagde bridezilla??? Ej... Tit er de svar jeg får at det må jeg selv bestemme.... Tror bare ikke at mænd går så meget op i detaljerne som vi kvinder :cheerleader3: Gav ham lige en påmindelse om i sidste uge, at han skulle til at finde ud af noget med tøj, for på det område har jeg intet at skulle have sagt, og hvis det er noget der skal bestilles hjem er det nu det skal gøres....

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hjemme hos os var det mig, som stod for planlægningen, men jo tættere vi kom på brylluppet, jo mere interesse fik han. Bl.a. gik han rigtig meget op i det med hans tøj, når han ikke måtte se, hvad jeg skulle have på, måtte jeg heller ikke se, hvad han skulle have på :-)

Ellers ordnede jeg, og spurgte til, hvad han synes :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

også mig der klarer det meste, spørger dog hele tiden ham til råds så han ikke føler jeg har gjort noget hen over hovedet på ham, ind imellem siger han fra og syntes min ide er det ene eller det andet men for det meste siger han bare super skat(haha) eller noget i den dur.

og så har han naturligvis været med ude at se på kirke, tale med kok og skal med til samtale i kirken med præsten. og købt drikkevarer ind!

selv købt sin smoking, sko osv.

90/10 tror jeg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, rart at høre at det er nogenlunde normalt at mændene overlader det meste til kvinderne.

Jeg blev lidt frustreret fordi min kæreste dels blev sur når jeg snakkede noget om bryllup og dels fordi han siger han er ligeglad med hvordan, hvor og hvornår samt med prisen.

Jeg følte lidt at han så ikke var interesseret i at blive gift, så vi har haft vores første clinch pga det. Ikke et decideret skænderi, vi blev bare stille.

Han syntes jeg var gået lidt bridezilla, hvilket jeg selvfølgelig ikke giver ham ret i. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste igtig, rigtig meget med. Men han er også den kreative af os :rolleyes: Det eneste han har overladt helt til mig er salmevalg, fordi det ikke betyder en hat for ham. Jeg har dog spillet dem for ham på nettet, så han vidste hvad det blev. Alt andet har han været lige så engageret i som mig. Dejligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes nu, der er meget stor forskel på, om man er ligeglad og ligefrem sur over at snakke om emnet, og så at overlade det meste af planlægningen til sin kommende kone, men stadig være interesseret..

Jeg ville altså blive rigtig ked af det, og lidt bekymret, hvis jeg nu skal være helt ærlig, hvis min forlovede reagerede som du beskriver.. Men nu ved jeg jo slet ikke mere, end hvad du skriver, så det kan jo også være, at du bare er lidt frustreret over en enkelt episode e.l...

Herhjemme er det klart mig, der bruger mest tid på at lede efter de helt rigtige ting mv, men gemalen er både interesseret og involveret. Han har klippet invitationer og bordbord, foldet gaveæsker mv. og så har han selvfølgelig været med til at træffe alle de større beslutninger. Ikke fordi han skal, men fordi han gerne vil. Jeg ville helt ærligt heller ikke forvente andet..

Bare mine tanker.. Men som sagt så ved jeg jo kun hvad der foregår ud fra de få oplysninger, du har skrevet.. :rolleyes:

Jeg håber, at i finder fælles fodslag om hvordan i gerne vil have det hele skal være.

Ja, der ligger lidt mere i det som jeg ikke har lyst til at dele, men jeg følte jo at han ikke havde rigtig lyst til at blive gift -han kunne jo godt planlægge frieriet som har taget ham en 4 mdrs tid.

Men vi har fået snakket godt sammen og han bliver ikke sur på mig, men lidt irriteret hvis det er det eneste jeg snakker om. Så nu varer jeg min mund lidt og har meldt ud, at når vi har fået styr på om vi skal starte uddannelse til januar og så har evt. feriedatoer, så går jeg igang med planlægningen. Han vil gerne høre hvad jeg laver osv, f.eks. hvis jeg giver ham nogle valgmuligheder eller noget i den stil.

Jeg vil også tro (og håbe) at han bliver lidt mere interesseret når der er sat en dato osv.

han får ihf selv lov til at vælge tøj! (lige nu ville jeg ønske han havde fået syet et pænt jakkesæt da vi var i Thailand i oktober).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her har jeg fået lov til at tage tjansen :cheerleader3: heldigvis! He he...

Det eneste han forlanger er hotdogs til natmad!! Ellers overvære han det hele og taler om tingene så de bliver gjort som vi fælles gerne vil have det :cheerleader3: Men jeg tror heller ikke at han vil blande sig for meget, han kan jo se hvor meget jeg nyder det!! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme er det også mig der står for brylluppet. Han interesserer sig for økonomien, og snakker lidt med om hvor der skal holdes, hvilke traditioner vi vil have med osv. Vi (især ham) vil gerne have det så afslappet som muligt, så det hjælper vi hinanden med at prøve at løse, men ellers er det mig der står for at arrangere. Det er skøøøønt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg styrer også det meste, men ikke af egen fri vilje - hvor ville jeg gerne han interesserede sig lidt mere, bare viste den mindste smule interesse - har tit været i tvivl om han mente det da han spurgte om vi skulle giftes. Hver gang jeg forsigtigt bragte det på bane var svaret på mine spørgsmål "det ved jeg ikke" eller "det gider jeg ikke snakke om nu." De ting han skulle stå for rykkede jeg for 100 gange (nej jeg overdriver ikke engang) bestille kirke, forsamlingshus, fotograf, musik. Det har taget i gennemsnit halvanden måned at få ham til faktisk at gøre tingene. Jeg forventer ikke de store "jeg er mere til baby blå end violet" samtaler eller andet der har med det kreative at gøre. Men der var nu ikke mere respons i den mand end der er i en brun gadedør. SÅ fik jeg åbenbaringen - jeg skrev simpelthen alt det ned jeg ville have han skulle tage stilling til - det gjorde jeg i formiddags inden arbejde, og da jeg kom hjem havde han svar på det HELE!!! Så nu er musikken i gang med at blive bestilt, jeg ved han vil have ris og ikke sæbebobler til brylluppet. Han vil sørge for champagne til receptionen, frem for asti, han er ok med madmuffins og han syntes vi skal bestille forretten frem for at lave den selv. Så ved jeg hvad jeg skal gøre næste gang :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg styrer også det meste, men ikke af egen fri vilje - hvor ville jeg gerne han interesserede sig lidt mere, bare viste den mindste smule interesse - har tit været i tvivl om han mente det da han spurgte om vi skulle giftes. Hver gang jeg forsigtigt bragte det på bane var svaret på mine spørgsmål "det ved jeg ikke" eller "det gider jeg ikke snakke om nu." De ting han skulle stå for rykkede jeg for 100 gange (nej jeg overdriver ikke engang) bestille kirke, forsamlingshus, fotograf, musik. Det har taget i gennemsnit halvanden måned at få ham til faktisk at gøre tingene. Jeg forventer ikke de store "jeg er mere til baby blå end violet" samtaler eller andet der har med det kreative at gøre. Men der var nu ikke mere respons i den mand end der er i en brun gadedør. SÅ fik jeg åbenbaringen - jeg skrev simpelthen alt det ned jeg ville have han skulle tage stilling til - det gjorde jeg i formiddags inden arbejde, og da jeg kom hjem havde han svar på det HELE!!! Så nu er musikken i gang med at blive bestilt, jeg ved han vil have ris og ikke sæbebobler til brylluppet. Han vil sørge for champagne til receptionen, frem for asti, han er ok med madmuffins og han syntes vi skal bestille forretten frem for at lave den selv. Så ved jeg hvad jeg skal gøre næste gang :rolleyes:

Det var ret smart. :cheerleader3:

Jeg tror bare jeg skal holde mig lidt tilbage med snakken og så en gang imellem snige lidt ind, det gik jo fint idag. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes nu, der er meget stor forskel på, om man er ligeglad og ligefrem sur over at snakke om emnet, og så at overlade det meste af planlægningen til sin kommende kone, men stadig være interesseret..

Jeg ville altså blive rigtig ked af det, og lidt bekymret, hvis jeg nu skal være helt ærlig, hvis min forlovede reagerede som du beskriver.. Men nu ved jeg jo slet ikke mere, end hvad du skriver, så det kan jo også være, at du bare er lidt frustreret over en enkelt episode e.l...

Herhjemme er det klart mig, der bruger mest tid på at lede efter de helt rigtige ting mv, men gemalen er både interesseret og involveret. Han har klippet invitationer og bordbord, foldet gaveæsker mv. og så har han selvfølgelig været med til at træffe alle de større beslutninger. Ikke fordi han skal, men fordi han gerne vil. Jeg ville helt ærligt heller ikke forvente andet..

Bare mine tanker.. Men som sagt så ved jeg jo kun hvad der foregår ud fra de få oplysninger, du har skrevet.. :cheerleader3:

Jeg håber, at i finder fælles fodslag om hvordan i gerne vil have det hele skal være.

Ja, der ligger lidt mere i det som jeg ikke har lyst til at dele, men jeg følte jo at han ikke havde rigtig lyst til at blive gift -han kunne jo godt planlægge frieriet som har taget ham en 4 mdrs tid.

Men vi har fået snakket godt sammen og han bliver ikke sur på mig, men lidt irriteret hvis det er det eneste jeg snakker om. Så nu varer jeg min mund lidt og har meldt ud, at når vi har fået styr på om vi skal starte uddannelse til januar og så har evt. feriedatoer, så går jeg igang med planlægningen. Han vil gerne høre hvad jeg laver osv, f.eks. hvis jeg giver ham nogle valgmuligheder eller noget i den stil.

Jeg vil også tro (og håbe) at han bliver lidt mere interesseret når der er sat en dato osv.

han får ihf selv lov til at vælge tøj! (lige nu ville jeg ønske han havde fået syet et pænt jakkesæt da vi var i Thailand i oktober).

Jeg kan nikke genkendende til meget af det du skriver. Min kommende mand fik også let nok af bryllupssnakken førhen, men det var faktisk før vi fik sat en dato. Jeg tror bare mænd har svært ved at snakke om noget, de ikke aner hvornår skal ske.

Og mht. planlægningen, så er vi faktisk helt fælles om den. Jeg gør dog også rigtig meget for at have ham med i planlægningen - ellers tror jeg let han bare ville overlade det til mig.

Men jeg synes det er vigtigt at det ikke bare er den kommende frue der kører sig eget løb. Jeg synes det er kvalmende hvordan nogle kvinder opfører sig omkring ders bryllup! Jeg synes det er vigtigt at planlægningen er fælles! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg kan nikke genkendende til meget af det du skriver. Min kommende mand fik også let nok af bryllupssnakken førhen, men det var faktisk før vi fik sat en dato. Jeg tror bare mænd har svært ved at snakke om noget, de ikke aner hvornår skal ske.

Man kunne måske også fristes til at sige at mange mænd har svært ved at forholde sig til noget der måske først skal finde sted om 1 1/2 - 3 år. Ihvertfald når vi taler om mindre detaljer såsom bordpynt, dekoration m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer