Milje

Skal mine brudepiger gå ind før eller efter mig?

40 posts in this topic

Min bedste veninde og og hendes lille skønne datter på 11 mdr. skal være brudepiger på lørdag.

Karla har ikke lært at gå endnu, så hun skal side på min venindes arm.

Syntes I de skal gå ind før mig eller efter? Kan ikke lige finde ud af hvad jeg selv syntes...

0

Annonce ♥

Hej.

Jeg skal godt nok ikke have brudepiger, men jeg var til et bryllup hvor det også var en voksen brudepige, som gik forrest, hvilket jeg syntes var synd, da det var svært at se bruden, før hun var helt oppe foran en....

God pointe!

Så tror jeg jeg vælger de skal gå efter mig...

0

jeg havde 3 brudebørn til mit bryllup og de gik ind før min far og jeg. Men det handlede også om, at de skulle ses, og det var jeg i tvivl om, om de ville blive, når bruden er gået forbi. Hvis man er bange for, at man ikke ser bruden ordentlig, så kunne man lade dem gå ind lidt før og så tælle til 10 inden bruden så kommer ind, så brudepigerne er kommet lidt op ad gangen inden, man selv træder ind som brud

0

Annonce ♥

jeg havde 3 brudebørn til mit bryllup og de gik ind før min far og jeg. Men det handlede også om, at de skulle ses, og det var jeg i tvivl om, om de ville blive, når bruden er gået forbi. Hvis man er bange for, at man ikke ser bruden ordentlig, så kunne man lade dem gå ind lidt før og så tælle til 10 inden bruden så kommer ind, så brudepigerne er kommet lidt op ad gangen inden, man selv træder ind som brud

Ja havde også tænkt, at hvis de gik ind først så kunne vi stå i døren og vente til de ca. var halvvejs oppe....

Åh ved slet ikke hvad jeg skal vælge...

0

Jeg er stadig i overvejelser om jeg skal have brudepige til mit bryllup - min niece på 6½ år.

Hvis hun skal være min brudepige, så forestiller jeg mig klart at hun kommer ind først.... Måske ala MissFrance, hvor brudepigen kommer ind og døren lukkes. Når hun så er gået ind og har kaster sølvrosenblade, så kommer jeg ind...

Men igen, jeg er stadig på overvelsesstadiet....

0

Jeg havde et vrimmel med brudepiger til vores bryllup;-) Min datter på 2, der insisterede på at holde sin mor i hånden, og 3 piger mellerm 4 og 7 år, de gik bag mig.. Tror folk lagde mærke til dem, selvom de gik bag mig.. (og tror også det gjorde dem lidt trygge, at det ikke var dem der gik ind først.. Den ene af pigerne havde prøvet at være brudepige 2 gange før, men begge gange gået vrælende ud igen, da hun havde trådt et skridt ind i kirken, så vi tænkte at det var sikrest at de gik bagerst..)

Men når nu du har en voksen brudepige, kan de vel passende gå ind før dig, og så vente til de er nået halvvejs.. Det tror jeg jeg ville gøre..:-)

0

Annonce ♥

Min veninde skal gå forrest med min den yngste på armen og den store (3 år) i hånden. Vi skal godt nok vies udendørs og starte med at gå ned af en ret lang og dårlig trappe :rolleyes: , men jeg regner med at se efter, hvor langt de er kommet, og så gå når jeg har talt til en ti-tyve stykker.... Og så skråner hele grunden, så alle kan se os hele tiden (og fotograferne få nogle super billeder).

Kh Tina - der skal giftes om to uger plus det løse :cheerleader3:

0

Kommer da også lige med min mening...

Mine 2 storesøstre og min dreng på 2 år skal også være brudepiger/svend for mig.. og jeg har aldrig været i tvivl om

at de skulle gå ind FØR mig- og at de skal gå hele vejen op og sætte sig inden jeg kommer.

Jeg vil ikke have nogle bag mig, da jeg vil have jeg er den sidste der kommer ind og den eneste der er fokus på (håber ikke

jeg lyder alt for selvcentreret)- men jeg vil altså ikke at der kommer nogle folk skal kigge på bag mig.

Kan godt følge at det ikke er smart at have brudepiger lige foran en, og det er derfor de skal gå helt op inden jeg kommer ind.

0

Annonce ♥

Jeg skal have to brudepiger - min niece på 10 år og min bonusdatter på 12 år. De skal gå ind efter mig og sørge for at rette på mit slæb da der er et 90 graders sving når man går fra våbenhuset og op til alteret, så ved ikke helt om mit slæb holder sig på plads af sig selv (da min kjole er lavet af satin, chiffon eller silkelignende stof, er slæbet ret livligt) :)

0

Hvor er det fedt at det emne bliver taget op.

Sad selv lige idag og tænkte på hvad der mon er det smarteste..

Synes der er en masse gode synspunkter, så har jeg det med i mine overvejelser.

Skal selv have 2 brudepiger, min niece på 9 år og min "bonusdatter" på 5 år.

Tror jeg holder mig til at pigerne går ind først og sætter sig, så jeg sammen med min far kommer ind til sidst.

Vi har købt nogle meget fine kjoler til dem, som de selv har været ude og vælge. ( Som de i øvrigt er meget stolte af) Så jeg synes det ville være synd hvis de skulle gemmes bag mig.

Held og lykke til jer alle sammen med jeres store dag.

Og tak for et godt forum, hvor man kan få svar og inspiration på mange af ens spørgsmål.

:)

0

Vi skal have en ringbæger, min kærestes søn på 9½ år + min 2 piger på 20 og 22 år som brudepiger......... Ringbæren går først ind og helt op til sin far og stiller sig, derefter den ene af mine piger hun går også helt op og stiller sig og tilsidst inden jeg komme ind den sidste af mine brudepiger og hun går også helt op og stiller sig...... så kommer min mor og jeg ;) Grunden til vi gør det sådan er, at alle så bliver set i deres fine tøj + at kirkegulvet ikke er særligt langt ;)

0

Annonce ♥

Jeg skal have mine to børn på den tid 5 og 8 år som brudebørn. De skal gå ind før min far og jeg. Jeg øver det med dem, så de forhåbentlig ikke bliver alt for nervøse, og her midt i august skal vi til globryllup i samme kirke, så de kan få at se, hvor lang vej de skal gå.

Ellers håber jeg på en voksen brudepige, som skal hjælpe med kjolen, men hun går ind før præludium starter.

0

jeg stod lige og tænkte det samme..

vi skal have min lillesøster på 18 og min bonus datter på 11, så de er ikke just små.. hvornår skal de gå ind?? de skal jo ikke "gå i vejen" for fotografen hverken foran eller bagved!

0

Mine niecer på 11 og 14 år skal være mine brudepiger og jeg er slet ikke i tvivl om at de skal gå bag ved mig.

Fordi:

- den store af pigerne skal rette mit slæb når jeg kommer frem til stolen og hjælpe mig til at det hele sidder ordenligt.

- jeg vil have taget billeder af mig og min far på vej op til alteret og der skal ikke være noget foran, som besværliggør det.

- jeg synes det er mere rigtigt at de går bagved, da jeg ikke helt kan se meningen (ikke for at træde på nogen) med at have brudepiger som går helt ind og sætter sig ned så de bliver en del af "gæsterne" i kirken i stedet for at være ved bruden.

Der var en der skrev at de skulle gå ind først så der kunne blive taget billeder af slæbet, men er det ikke vigtigere at få taget billeder forfra end bagfra i kirken? Der skal nok blive taget rigeligt med billeder af slæbet senere :bearhug:

Men igen er det jo dejligt at vi alle er så forskellige - så bliver det også mere spændende at være til bryllup :)

0

Annonce ♥

Mine niecer på 11 og 14 år skal være mine brudepiger og jeg er slet ikke i tvivl om at de skal gå bag ved mig.

Fordi:

- den store af pigerne skal rette mit slæb når jeg kommer frem til stolen og hjælpe mig til at det hele sidder ordenligt.

- jeg vil have taget billeder af mig og min far på vej op til alteret og der skal ikke være noget foran, som besværliggør det.

- jeg synes det er mere rigtigt at de går bagved, da jeg ikke helt kan se meningen (ikke for at træde på nogen) med at have brudepiger som går helt ind og sætter sig ned så de bliver en del af "gæsterne" i kirken i stedet for at være ved bruden.

Der var en der skrev at de skulle gå ind først så der kunne blive taget billeder af slæbet, men er det ikke vigtigere at få taget billeder forfra end bagfra i kirken? Der skal nok blive taget rigeligt med billeder af slæbet senere :bearhug:

Men igen er det jo dejligt at vi alle er så forskellige - så bliver det også mere spændende at være til bryllup :respekt:

hejsa ;)

Hvis det er mit indlæg du hentyder til ang at mine brudepiger + brudesvend/ringbære skal gå ind først og sætte sig........ så vil jeg bare lige sige at de IKKE skal sætte sig og være en del at gæsterne, der står en stol til brudesvenden/ringbæren ved side af hans far (gommen) og mine to piger som er brudepiger skal da sidde oppe ved mig, det troede jeg man forstod af mit indlæg...... men det er så hermed sagt ;) Og ja jeg syntes de skal nydes enkeltvis før jeg går ind, da de også har fået festtøjet på som alle skal se..... der skal nok blive taget rigeligt med billeder af mig senere :)

0

Fordi:

Der var en der skrev at de skulle gå ind først så der kunne blive taget billeder af slæbet, men er det ikke vigtigere at få taget billeder forfra end bagfra i kirken? Der skal nok blive taget rigeligt med billeder af slæbet senere :balloons:

Men igen er det jo dejligt at vi alle er så forskellige - så bliver det også mere spændende at være til bryllup :)

hejsa ;)

Hvis det er mit indlæg du hentyder til ang at mine brudepiger + brudesvend/ringbære skal gå ind først og sætte sig........ så vil jeg bare lige sige at de IKKE skal sætte sig og være en del at gæsterne, der står en stol til brudesvenden/ringbæren ved side af hans far (gommen) og mine to piger som er brudepiger skal da sidde oppe ved mig, det troede jeg man forstod af mit indlæg...... men det er så hermed sagt ;) Og ja jeg syntes de skal nydes enkeltvis før jeg går ind, da de også har fået festtøjet på som alle skal se..... der skal nok blive taget rigeligt med billeder af mig senere :)

Hej :)

Nej det var ikke dit personlige indlæg jeg hentydede til - der er "mange" der har skrevet at deres brudebørn/voksne skal gå helt ind og sætte sig, men som du skriver bliver de jo nydt på vejen ind så igen smag og behag :)

0

Vores 2 ældste piger gik ind før (det besværlig gjorde absolut ikke det at få taget billeder). Synes det fungerede rigtig godt - og det var ligesom en spændingsopbygning til tadaaaa moi :balloons:

Se her:

Og et par billeder fra indgangen

133.jpg

indgang1.jpg

På vej ud gik pigerne efter os

Edited by Miss-Lena
0

jeg er lidt i tvivl da jeg har en søn på 3 år og en på 14 mdr på det tidpunkt og min niece på 1½ syntes de er små alle sammen skal drengene stå og vente med gommen oppe ved alteret eller ved ikke lige hvordan jeg skal tackle den når de alle 3 er så små har dog min søster på 17 som skal være brudepige også men at holde styr på 3 børn i alderen af 14 mdr- 3 år er måske lige meget nok at bede hende om eller?

0