Milje

Skal mine brudepiger gå ind før eller efter mig?

40 posts in this topic

her skal mine børn også være brudepige/svend... min datter er på daværende tidspunkt 8 år og lillemanden er lige knap 2. og kærestens søn på 14, vil jeg gerne have som ringbærer :-) men om han står oppe ved sin far når jeg kommer ind har vi ikke styr på endnu... men de to små skal gå ind foran mig og min far, altså ikke lige foran os men et lille stykke foran, da kirken ikke er frygtelig stor, eller lang...

0

Annonce ♥

Når vores tid kommer, skal vores 4 børn (to piger og to drenge) gå ind før os :)

Jeg kan dog ikke bestemme mig for om jeg synes det skal gå op pige-dreng, eller pigerne sammen og drengene sammen...

0

- Vi har desværre ikke selv nogen børn men vi er så heldige at "låne" vores niecer og en nevø på ml.3-7 år som skal være blomsterbørn og kaste med rosenblade, jeg forestiller mig de er nået ca. halvvejs op ad kirkegulvet før mig og min far træder ind ad døren.

Alle får nye fine kjoler og jakkesæt og meningen er at de skal føle sig specielle, en del af vores bryllup og også få en rigtig dejlig dag og gode minder (billeder).

Jeg tror ungerne har det bedst hos deres forældre under vielsen og efter vielsen går de ud af kirken efter min kommende mand :heart: og jeg.

(og så er der jo selvfølgelig taget højde for at de ER børn og at alt kan gå i modsatte retninger end de planlagte :biggrin: )

0

Annonce ♥

Inden du helt stålsætter dig på noget, kan det altså godt være, at præsten også har en mening om forløbet.

Jeg var selv meget i tvivl, men hældte mest til den løsning at brudebørnene skulle gå ind først, og når de så havde fået sat sig, ville min far og jeg komme ind. Men vores præst var af en anden mening, og syntes, at hvis børnene ikke skulle gå ind sammen med os, var der nogen mening i, at de overhovedet skulle gå op af kirkegulvet.

Hun fik ret og jeg fik fred. Børnene gik ind en tre meter bag os, og det fungerede fint. :)

0

ja jeg er da spændt på hvad vores præst siger.. snakkede med en bekendt som sagde at til deres bryllup ville præsten ikke have at brudepigerne gik først ind... Det havde jeg da slet ikke tænkt at præsten havde en mening om...

0

Min nevø som skal være ringbærer kommer til at gå ind allerførst med ringene imens der bliver spillet en eller anden optakt til bryllupsmarchen. De bliver afleveret til forloveren (min svoger) og så sætter ringbæreren sig hen til sin mor på forreste bænk.

Derefter sætter bryllusmarchen ind for fuld blæs og jeg kommer ind (fulgt op af min far) og efter mig kommer min 1. brudepige (min søster) og derefter de to andre brudepiger (mine kusiner). Min søster følger med mig og sætter sig hos mig ved alteret og de to andre, sætter sig på bænkene. Jeg synes det er mest naturligt at voksne brudepiger (mine er 18, 19 og 23) går bagved, så alle gæster har frit udsyn til bruden. Hvis jeg havde haft børn som brudepiger, skulle de have gået foran mig.

Jeg synes mest det må være et spørgsmål om hvad der giver bedst mening for en selv!

0

Annonce ♥

Jeg ska ha min forlovedes 8-årige (9 til den tid) datter som brudepige og hun kommer til at gå ind før mig og jeg går først når hun når alteret... På den måde får vi begge lov St være center of attention 😄

0

Hvor jeg kommer fra, er det sådan, at brudepiger/blomsterpiger går forrest.

Og først når de er nået på deres plads ved alteret, kommer bruden ind.

Så sådan gør vi det :biggrin:

Først vores datter som er blomsterpige.

Bagved min brudepige

Og så kommer jeg ind med min bror.

0

Det er dansk tradition at lade dem følge efter. Det traditionelle formål var at de skulle holde/hjælpe med slæb og evt. Slør.

Det med at de går ind før er en amerikansk/udenlandsk tradition.

Jeg synes du skal følge dit hjerte, det er jeres store dag, så gør det der føles rigtigt for jer.

0

Jeg vil sige FØRST, så bruden ankommer til sidst! :)

Vi har ikke haft møde med præsten endnu, men umiddelbart er min plan at:

Dørene går op/musikken starter - Pachel kanon i D :7himmel:

Ind går mine 3 voksne brudepiger - vores datter forrest derefter min svigerinde og søster ved siden af hinanden.

Når de er nået helt op på deres pladser på de to forreste bænkerækker, går min far og jeg ind!

2 fordele; bruden kommer til sidst :biggrin: og vi kan nå at nyde så meget som muligt af den smukke musik :7himmel:

Kirken er ret lille, så turen op ad kirkegulvet er ret kort :wink:

(Jeg håber ikke at præsten modsætter sig dette).

Edited by Luciabruden
0

Annonce ♥

Mine brudepiger (voksne) gik ind først... da alle havde sat sig, og klokkerne begyndte at bimle, rettede din min kjole til for sidste gang og så gik de ind. Først da musikken begyndte åbnede dørene og så kom min far og jeg. Det var perfekt (for os)! De havde sat sig oppe ved alteret, så de sad bag mig og min far - klar til at rette noget, når der skulle rettes.

0

Jeg bliver fulgt op af mine børn -

Der er to mulighedder i spil

Den ene er at jeg holder Benjamin på 8 år i hånden, Malika på 6 år og Tobias på 11 går sammen bag mig. Og vores yngste datter Acacia er i armene på min h2b

Og ellers har jeg Acacia på armen og de tre store følger efter ❤

0