Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Sannie og Dennis

øv øv øv.. ;( bryllup på standby

21 posts in this topic

Øv.. I går måtte vi sande at vi bliver nød til at sætte brylluppet på standby på ubestemt tid. :rolleyes:

De sidste par måneder har været helt kaotisk i vores liv. Vi har fået af vide at min mor, som er syg af kæft, måske kun har omkring 5 år tilbage at leve i. Hvilket var et stort chok for os især for mig. Det slå mig helt ud, da jeg stadig var på det stadie, hvor man tror ens forældre er udødelige.. :cheerleader3:

Derudover har jeg selv fået konstateret celleforandringer i livmoderen, hvilket gør mig nervøs over om vi kan få børn. Er der forresten nogen af jer der har erfaringer med det? For min læge ved ikke rigtig noget om det.

For det ikke skal være løgn, så har vi også måtte flytte fra hus og hjem, da vi har et par lejede værelser ( med eget køkken og bad) hos en privat udlejer, og det værelse der ligger ved siden af vores soveværelse blev i februar lejet ud til en ung mand. Han ryger hash og drikker stort set hver dag og hører heavy metal nat og dag både i weekenderne (han fester HVER fredag, lørdag og nogle gange søndag) og i hverdage på et lyd niveau, der er ubeskrivelig og til langt ud på natten. Dvs. meget lidt og dårlig søvn til os og vi må sove på en tynd madress i stueen i weekenderne for vi kan ikke være i vores soveværelse. Udlejeren er ligegald, hun hører meget dårligt og han lufter hendes hunde, da hun ikke selv kan. Så længe det ikke generer hende, vil hun ikke gøre noget og han og hun er ligeglade med vores utallige

klager. Med det stort eksamenspres og arbejdspres på os begge to, må vi nu bo rundt omkring hos venner og familie, fordi vi ikke kan få ro der hjemme. :shooter:

Alt dette hjælper ikke ligefrem på romantikken og lunten er kortere, så der sker en masse misforståelser og gnidninger vi ikke har oplevet før. Her i weekenden var det så slemt, at vi faktisk besluttede at gå hvert til sit, men har i de sidste to dage fået snakket tingene i gennem. Vi besluttede derfor at pengene vi havde sparet op til brylluppet bliver nød til at gå til indskud til en ny lejlighed og en forlænget weekend til enten London, Rom eller Paris, så vi kan genfinde gnisten igen. Vi regner med at tage afsted når arbejds- og eksamens presset falder igen til august.

Vores husleje bliver nok en del dyre, så vi kan nok ikke nå at spare pengene op til den dato (10.12.11) vi ellers havde regnet med. Vi har derfor besluttet at sætte brylluppet standby, indtil vi forhåbentlig har genfundet gnisten i vores forhold og til vi ved hvad der er muligt økonomisk.

tak fordi I læste med :cheerleader3: , skulle bare ud med det. :huh:

hilsen Sannie

Edited by Sannie og Dennis
0

Annonce ♥

Øv at I må sætte brylluppet på standsby, men kan samtidigt godt forstå med det mareridt I har gennemgået. Ved desværre ikke noget om celleforandringer og påvirkning af evnen til at få børn. Gør mi ondt med din mor, men lægerne er så dygtige i dag, så det er vel altid et håb? Kan kun give jer et :rolleyes:

Ps. Vælg ikke London om sommeren - selv byboerne der flygter derfra pga. varmen. Jeg ville vælge byernes by, Paris.

0

Hvor er det dog en træls situation i er havnet i, Håber det hele kommer til at gå alligevel, det krydser jeg fingre for. Med hensyn til celleforandringer, kan jeg fortælle at jeg har arbejdet på en gynækologisk afdelig, hvor der har været nogle piger der har fået lavet keglesnit i livmoderhalsen pga celleforandringer, od ved at nogle af dem senere har fået børn, men det er noget du skal snakke med din gynækolog om.

:rolleyes: fra mig til dig

0

Annonce ♥

Øv altså, sikke en masse triste ting :rolleyes:

Jeg var selv hele møllen igennem med celleforandringer og keglesnit i efteråret. Man får lidt af et chok, men i stort set alle tilfælde bliver cellerne fjernet ved keglesnittet, hvis du overhovedet skal have et keglesnit. Nogen gange går det i sig selv igen, men det kan gynekologen se.

Ekelte gange skal der lavet et ekstra keglesnit, da de ikke vil fjerne for meget, og så ikke altid får det hele med.

Det påvirker IKKE din evne til at få børn. Jeg fik en rigtig god pjece af min gynekolog der var trofast læsning hver gang jeg blev trist eller usikker. Denne her side http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/kraeftfo...moderhalsen.htm samt undersider er rigtig god (det er altså ikke kræft selvom der er Kræftens Bekæmpelses hjemmeside....)

Har du flere spørgsmål så skriv evt. en PB.

:cheerleader3:

0

Øv, hvor ærgerligt - men pøjpøj!

Du skriver, at du har celleforandringer i livmoderen, men mener du selve livmoderen, eller i limoderhalsen, som jo er det man får tjekket rutinemæssigt?

Jeg har selv fået et keglesnit for seks år siden, og havde samme bekymringer som du mht børn. Min læge sagde, at det aldrig er noget problem at blive gravid (i hvert fald ikke som resultat af keglesnittet), men alt efter, hvor meget de fjerner, kan det i sjældne tilfælde være nødvendigt at sætte en stram elastik om livmodermunden i graviditeten, så man kan holde på fosteret. Jeg har dog ingen problemer haft, har aldrig aborteret og er den lykkelige mor til to piger på hhv 3 år og 10½ måned.

Men jeg kan sagtens huske angsten for, hvad der kunne ske, og passer mine tjek til punkt og prikke. Så bare rolig, du bliver helt sikkert tiptop igen!

Kram fra Tina - der skal giftes om 17 dage!!!

0

Hvor trist at høre, at I har måttet udsætte jeres bryllup og alt det I må igennem. Men et bryllup skal jo gerne være en glædelig dag, så det er måske godt at vente til I har fundet hinanden igen...

Håber for jer, at I snart finder et andet sted at bo, så I kan få ro på dét punkt. Meget trist at høre med din mor og dine celleforandringer - sender god karma din vej :rolleyes:

Fra en der var på bryllupsrejse i Rom for 3 uger siden - det er den SKØNNESTE by! Jeg har dog læst, at den er temmelig affolket i august, da romerne selv er på sommerferie og derfor kan nogle ting være lukket. + der kan være extremt varmt, men det kan der jo i alle storbyer...

0

Annonce ♥

Det lyder som om I har taget det helt rigtige valg, selvom det naturligt er møg ærgeligt.

Men man vil selvfølgelig helst starte et ægteskab på god fod, ikke lige efter man har været igennem en masse gnidninger.

Held og lykke med boligjagten, det andet er da helt uudholdeligt.

Det gør mig rigtig ondt at høre om din mor.

:rolleyes:

0

Øv øv...

Jeg kan fortælle dig så meget at ikke alle celleforandringer er dem der giver kræft, men gyngælogen kan undersøge hvad det er for nogen du har.... Og jeg var nervøs for det samme, da jeg fik det, og min læge fortalte mig også at det ingen påvirkning har mht at få børn, og jeg har gået til rutine mæssigt kontrol og her efter næsten 3 år, er de forsvundet igen helt af sig selv...

0

Annonce ♥

Årh Sannie-mus.... Det er jeg vel nok ked af at høre! :cheerleader3: Jeg håber og tror på det bedste for dig og din søde mor... :rolleyes:

Det lyder som den helt rigtige beslutning at bruge pengene på lejlighed og en romantisk ferie! Når man er så glad for hinanden som I er, kan man komme igennem alle problemer sammen... Bare man giver sig tid til hinanden... :cheerleader3:

De bedste knus, tanker og ønsker! :shooter:

0

hej sannie..

hvor gør det mig ondt at høre om al den modgang i oplever nu.

til det med at få børn, kan jeg kun sge at min mor ca 6år inden jeg blev født fik fjernet livmoderhalsen pga celle forandringer og jeg er her da, så hvis det kunne lykkedes for 28år siden kan det vel også lykkedes idag. i er nød til at tænke positivt, og holde sammen, i er hinandens bedste støtte...

(vi kæmper kampen lige nu men her er det R der har kræft og under et år tilbage)

sender dig lige en takne med den her Disney Robin hood

0

Annonce ♥

Tak for alle svarene, skulderklapsne og de dejlige kram.

I har beroliget mig meget mht. mine celleforandringer, da det ikke lyder til at være verdens undergang (har altid ønsket mig børn), som jeg i første omgang troede. :bunny_4:

Min mor har været til samtale på Riget i går. De vil give hende en knoglemarvtransplantation, og de går i gang med at finde en donor med det samme. Operationen er ikke uden risiko, men den er meget lille i forhold til, at de formentlig kan erklære hende helt rask om et års tid.. Der findes alligevel mirakler. : :)

Mht. mig og og kæresten går det allerede bedre. Vi starter på en frisk nu og det føles næsten som om vi er nyforelskede igen :boohoo: . Vi ved, at vi er stærkere sammen end hver for sig og at vi holder sammen i medgang og modgang, for vi har trods alt lovet hinanden, at vi vil indgå det løfte, når vi gifter os. :shooter: Brylluppet bliver ikke droppet, bare sat på standby og måske udsat til økonomien ser bedre ud.

Vi har besluttet at turen går til Paris i 4 dage i starten af august :cheerleader3: og at vi bestiller den her i weekenden og derudover begynder vi også at lede efter ny lejlighed. Er der nogen der ved hvad der findes af boligforeninger/ lejeboliger i Roskilde og omregn?

Edited by Sannie og Dennis
0

Annonce ♥

Det er dejligt at høre, at I har fundet vejen fremad sammen nu, så skal det nok gå og så får I også jeres bryllup, når tiden er til det.

Jeg kender til Boligselskabet Sjælland (tidl. Roskilde Boligselskab), som har mange afdelinger i Roskilde og omegn. Desværre er der jo ofte mange års ventetid på en lejlighed, men hvis man ikke har for mange krav til beliggenhed mv., så kan det jo godt være, at der er noget indenfor overskuelig fremtid.

Deres hjemmeside er her.

Held og lykke med det og god tur til Paris - skøn by!

0