Sign in to follow this  
Followers 0
mibz

Jeres møde med præsten??

8 posts in this topic

Hej tøser...

Jeg vil gerne lige høre hvordan jeres møde med præsten var.

Har lige snakket med hende idag, og hun sagde at vi jo selvfølgeligt også skulle snakke om os så hun kan

holde en tale...

og så er det jeg tænker hvad hun vil vide?

Så hvad fortalte i- hvordan i mødtes eller?

Og hvor meget fortalte jeres mand... ved ikke rigtigt med min- om han sådan kan sidde og snakke om sine følelser for

mig osv til hende :-)

Så var det mest jer der snakkede?

TAK :-)

0

Annonce ♥

Tja, jeg kan desværre ikke hjælpe dig - vores præst sagde fra start, at han ikke vil holde en personlig tale, da han jo ikke kender os, og derfor syntes det blev lidt overfladisk/rosenrødt. Først var jeg rigtig skuffet (HADER upersonlige taler) men nu har jeg det ok med det - og han gjorde det faktisk ret godt alligevel.

Så tror mit eneste råd må være: vær ærlig :rolleyes:

0

Vi fik en rigtig god og personlig tale fra vores præst. Da vi var til samtale hos hende, snakkede vi meget om, vores forhold til hinanden, hvordan vi mødtes og hvilket ord der bedst beskriver den anden. Og hvad man føler for den anden.

Derudover snakket vi om selve vielsen, hvad det der blev sagt betyder. Og så snakkede vi en del om mine bedsteforældre, som var meget glæde for netop den præst, og at de var et stort forbillede for os, at de formåede at elske hinanden i med og modgang.

talen kan du læse i min beretning, der et link i min signatur

0

Hej tøser...

Jeg vil gerne lige høre hvordan jeres møde med præsten var.

Har lige snakket med hende idag, og hun sagde at vi jo selvfølgeligt også skulle snakke om os så hun kan

holde en tale...

og så er det jeg tænker hvad hun vil vide?

Så hvad fortalte i- hvordan i mødtes eller?

Og hvor meget fortalte jeres mand... ved ikke rigtigt med min- om han sådan kan sidde og snakke om sine følelser for

mig osv til hende :-)

Så var det mest jer der snakkede?

TAK :-)

Uha - ja, jeg har selv tænkt præcist det samme - så følger lige lidt med her...

0

Annonce ♥

Vi holdt vores møde med præsten i formiddags, så jeg fortæller gerne:thumbsupsmileyanim:

-Vi snakkede om hvordan vi havde mødt hinanden, hvem der scorede hvem.

-Hvad der er sket i de 8 år vi har været sammen.

- Vores ønsker for fremtiden.

- Hvorfor vi vil giftes.

- Hvad faldt vi for hos hinanden.

- Hvad vi værdsætter hos hinanden.

- Hvorfor vi passer så godt sammen.

- Hvem vi er som personer.

Derudover snakkede vi omkring det praktiske, med hvem går ind hvor, hvem sidder hvor, salmer, riskastning og fotografering.

Vi sluttede af med en gennemgang af forløbet

0

Hmmm... Ja vores samtale var nok en kende atypisk da præsten var min far, og han jo altså kender os i forvejen.... ;)

Men vi snakkede meget om hvordan det hele kom til at forløbe, og så forklarede han hvad de enkelte dele af vielsen betyder- min kæreste er nemlig ikke medlem af folkekirken og har ikke været til kirkebryllup siden han var lille...

Derudover snakkede vi lidt om talen... Min far holder også "upersonlige" taler, forstået på den måde at han ikke remser begivenheder fra vores liv op, men at temaet ofte er hvordan den uselviske kærlighed Jesus taler om får relevans for lige netop os i dag osv.

Derudover snakkede vi lidt om salmer og udfyldte et par papirer han skulle bruge til registreringen....

Og så.... Spiste vi et par småkager, og det var vist det? :)

0

Vi ved ikke hvem vores præst er før ca. en måneds tid før, ham som vi oprindelig skulle vies af er orlogs præst og kaldt i tjeneste, så de skal finde en vikar... Totalt ufedt, men sådan er det, kendte nu heller ikke ham der oprindeligt skulle have viet os, men havde bare fået anbefalet ham....

Men det generermig gevaldigt med det korte varsel, for vi skal vel også nå at tale med ham/hende og det kan da ikke blive andet en upersonligt, når vi måske kun får mulighed for at møde pågældende en gang før selve vielsen....

0

Annonce ♥