Guest 140810

Børn i kirken

8 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer eller overvejelser ang. børn i kirken....

Vores søn, der vil være 1½ år når vi skal giftes, skal ikke med til fest om aftenen men han skal med i kirken. Det VIL jeg bare have at han skal! Hvad har I andre med små børn tænkt? Jeg tænker lidt om han bare skal løbe rundt som han lyster, om han skal gå ind i kirken sammen med min veninde der skal være brudepige (HVIS han gider det) eller om en eller anden skal forsøge at holde ham lidt på skødet. Jeg har intet imod at han løber op til os ved alteret men jeg vil da synes det var lidt ærgeligt hvis han hænger grædende i min kjole på vej op af kirkegulvet ;) Han skal formentlig følges til kirke med hende der skal passe ham og skal hjem med hende igen når der er taget billeder efter vielsen.

Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Vi har også vores børn med ( 4år & 15 månder) Jeg regner med den lille sidder sammen med min søster og bedsteforældre.

Hvis hun nu ikke vil sidde der er hun velkommen til at komme op og sidde lidt til hun er klar til at komme ned til min søster igen.

Jeg er sikker på jeres søn nok skal kunne sidde stille sammen med hende, der skal passe hende, det drejer sig jo kun om ca 30 min :)

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også have vores drenge med (2½ år og 6 mdr) Den store går med mig ind og den lille skal formentlig sidde ved bedsteforældre eller min søster. Vi har skrevet at alle brn og barnepiger er velkomne i kirken og til en lille snack i menighedshuset efter vielsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kunne jo overveje at lave sådan en lille kuffert, hvori der er et par pixibøger, en lille æske rosiner, 2 kroners Haribo poser (alt efter hvor fanatisk man er i forhold til børn og slik) osv.

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børn er også med og alle børn er velkomne :)

Regner med at bedsteforældrene passer de mindste men da det skal være hyggeligt med både barnedåb (hvor alle børn i kirken normalt får lov til at komme op og kigge med ved døbefonden) og vielse så gør det ikke mig noget hvis mindre børn tusser rundt i kirken imens.

Dog håber jeg at forældre går ud med børn der græder. Både for at andre skal kunne høre præsten, men også for barnets skyld.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg vil også rigtig gerne at han bare tusser lidt rundt :) Og jeg håber at HVIS han bliver alt for ked af det at der er én der tager sig af ham, må hellere lige aftale med en af dem der kender ham godt... God idé med at tage en lille nødkuffert med, den idé snupper jeg; for selv 30 min kan jo være LÆÆÆÆNGE for en lille én ;) Det er nok helt unødige "bekymringer" det her for der bliver sikkert ingen problemer med ham på dagen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vores børn er også med og alle børn er velkomne :cheerleader3:

Regner med at bedsteforældrene passer de mindste men da det skal være hyggeligt med både barnedåb (hvor alle børn i kirken normalt får lov til at komme op og kigge med ved døbefonden) og vielse så gør det ikke mig noget hvis mindre børn tusser rundt i kirken imens.

Dog håber jeg at forældre går ud med børn der græder. Både for at andre skal kunne høre præsten, men også for barnets skyld.

Til min kusines bryllup endte det med at præsten måtte sige tre gange, at folk måtte gå ud med deres larmende børn. Det var så pinligt. Tredje gang især, fordi nogle ikke fattede et vink med en vognstang, med hylende unger. Præsten og vi andre kunne intet høre, men de ellers "normale" forældre havde åbenbart ingen pli til at tage deres snakkende/hylende/grædende børn ud... selv var brudens datter 1½ og tullede stille op og ned af gulvet.

Min søn skal også med, men ellers er det no go med andre børn(der skal heller ikke børn med til festen). Vil mene at alle vores venner er rimelig normale :) men det er ikke altid børnene synes det er sjovt at sidde stille i 30min.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi har også vores søn med (2 år og midt i hans middagslur!) og har spurgt vores dagplejemor til at være med i kirken

Hun kan eventuelt tage ham med ud hvis han laver balade og så behøver familien ikke at gøre det

Derudover er der minimum 15 små børn med i kirken og havde jeg tænkt mig at lægge blyanter og papir på gulvet og eventuelt lidt kiks til dem som keder sig

:heart:

Hilsen

Nicole

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer