Dimsen

Ingen PA.

29 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min kæreste gør heller ikke (og det er skrevet med store bogstaver og udråbstegn i invitationen - spændende at se om folk overholder det).

Så man kan godt tillade sig at skrive det i invitationerne?

Når din kæreste ikke ønsker det, får du så en PA?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor vil du ikke det??

Syns egentlig en PA er lidt latterlig og overflødig.

du er da lige på og kontant!! :thumbsupsmileyanim:

ville ønske jeg havde haft din holdning!!

men selvfølgelig kan man fra sige sig den slags! og det lyder som om dine venner nok godt ved du ikke er til den slags!!

ellers kan du jo sige de gerne må arrangere en lækker middag for dig men du ikke har lyst til det andet gejl!!!

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste gør heller ikke (og det er skrevet med store bogstaver og udråbstegn i invitationen - spændende at se om folk overholder det).

Så man kan godt tillade sig at skrive det i invitationerne?

Når din kæreste ikke ønsker det, får du så en PA?

Jeg ved ikke om 'man' kan tillade sig det - vi gjorde det bare :thumbsupsmileyanim:

Om jeg får en aner jeg ikke. Har ikke ret mange veninder, nok nærmest bekendte. Men om de stabler noget på benene ved jeg ikke. Svigermor og svigerinden prøvede at lave et babyshower for mig for 2½ år siden som jeg takkede nej til (var sengeliggende med bækkenløsning så jeg var IKKE til fest eller at være social med andre end min dyne) og de prøvede ikke at holde noget her da jeg ventede mig igen. Så jeg tror nok de har opgivet at gøre sådan noget for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ALTSÅ en polteraben går jo bare ud på at have en hyggelig dag i veninderens nærvær, jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke vil have det????!

Hvis du tænker strip osv. og IKKE vil have det, så er det vel bare at lufte sin holdning, og så overholder veninderne vel det - det mener jeg jo de burde, af respekt for den kommende brud!

Kh. Mette - det håber du alligevel får en lille polteraben, bare for hyggens skyld :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan altså ikke lade være med at linke til min egen PA-beretning som jeg vil vove at påstå er "en normal PA" nu-til-dags... (bare så jeg er sikker på du ikke tænker at en PA er druk-druk-druk + faldskærmsudspring + en stripper + GRIM udklædning)

Og ja som andre skriver herinde - hvorfor ikke ønske sig en god dag sammen med sine veninder?

Men det er jo din beslutning - og så er det da bare om at sige det til de veninder du kunne forestille sig evt. kunne finde på at arrangere en.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville heller ikke have en traditionel PA, men vi blev overrasket med en super hyggelig dag sammen med lasergame og go-cart. Egentlig en dag vi selv kunne have arrangeret med venner, men da vi ikke vidste en bjælde var det endnu mere spændende. Og så sluttede vi hjemme hos os, hvor vi blev plantet i sofaen mens mine søstre ryddede op og lavede mad til os alle. En super dejlig dag, jeg ikke ville have været foruden.

Så du kan jo lade en bemærkning falde i retning af de der kunne finde på at arrangere noget, med hvad I gerne vil have, hvis det skulle være.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker også at P.A. mest af alt virker som en hyggelig dag med veninderne, og hvis de kender dig godt, så finder de på noget sjovt, spændende, lækkert... ect. Jeg ville da ønske mine veninder ville finde på noget, men det gør de nok ikke... øv øv... :denmarkflag: men håber du får det som du gerne vil... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det så svært at forstå, at andre ikke har de samme behov som en selv?

Bare fordi i ikke ville undvære en PA, eller havde den mest fantastiske dag.

Vil jeg ha en fantastisk dag sammen med veninderne, kan jeg da gøre det hvilken anden dag det skal være, behøver ikke nogen bestemt anledning.

Og det var så mit irriterede opstød for idag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vel heller ikke svært at forstå... vi er bare forskellige.. Det er vel ok?? Tror måske folk fisker efter hvorfor du ikke vil... og det har du skrevet , så der er vel ikke mere i det. Der er dem som ønsker det, som ikke ønsker det og ville ønske de ikke havde haft en osv... Håber mavesyren er hvor den skal være.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når du stiller et spørgsmål, om du er den eneste, der ikke ønsker en PA(?), forstår jeg ikke dit sure opstød over, at folk (på en meget sød måde, synes jeg faktisk) forholder sig til dit spørgsmål? Så må du jo være lidt mere specifik og skrive, at du kun ønsker at høre fra folk, som har det lige som dig...

Ja, jeg undrer mig bare, for jeg læste da også klart dit tråd som en "debatstarter" :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du stiller et spørgsmål, om du er den eneste, der ikke ønsker en PA(?), forstår jeg ikke dit sure opstød over, at folk (på en meget sød måde, synes jeg faktisk) forholder sig til dit spørgsmål? Så må du jo være lidt mere specifik og skrive, at du kun ønsker at høre fra folk, som har det lige som dig...

Ja, jeg undrer mig bare, for jeg læste da også klart dit tråd som en "debatstarter" :denmarkflag:

Tænkte præcis det samme...! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker heller ikke PA.. Nok mest fordi jeg ikke har nogle veninder, så har aldrig overvejet at jeg skulle få en, da der ikke er nogen til at holde den..

Tager nok ud og spiser med mor, søster og bedstemor kort før brylluppet, men det er mere bare som en almindelig hygge dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er jeg den eneste der ikke ønsker en PA?

´

Jeg ønsker heller ikke som sådan en PA, jeg vl langt hellere bare have mine brudepiger med til noget wellness noget (som jeg selvfølgelig synes man hver i sær betaler selv)... det synes jeg er mest hyggeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil under ingen omstændigheder have den "gammeldags" PA med strippere og ydmygelser hvad ved jeg (grimt tøj skulle jeg dog nok finde mig i, herre gud, det overlever jeg da nok ;)) men jeg vil rigtig gerne have en hyggelig og sjov dag med mine veninder. :huh: Men eftersom det er de færreste af mine veninder kender hinanden og er fra forskellige "grupper", bliver jeg omvendt ikke skuffet, hvis jeg ikke får (Og hvem ved? Måske er jeg så heldig at få flere små? :shopping: ).

Min kæreste vil ikke have strippere osv (gudskelov!) men han vil gerne have en aften, hvor han kan te sig som en idiot og en drengerøv og bare drikke sig så stiv at han knap kan gå, og ellers lave lidt ballade. Og det under jeg ham absolut gerne. :)

Jeg forstår ikke det der med "sidste aften med frihed", men jeg forstår godt "en supergod aften med vennerne inden man skal være slugt af sin nye ægtefælle et stykke tid ;)"

Og hvad end du og din tilkommende har lyst til mht. PA så synes jeg da bare at I skal melde det ud til folk. :) Jeg synes ikke, der er noget problem i at skrive det i invitationen, så længe det er skrevet i en glad tone - men jeg ville nok alligevel sørge for at SIGE til folk også, at det er I ikke til. :) Så folk også har en chance for at forstå det helt, og ikke f.eks. tænker "Ej, det her er ikke så slemt, det vil de godt være med til".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil under ingen omstændigheder have den "gammeldags" PA med strippere og ydmygelser hvad ved jeg (grimt tøj skulle jeg dog nok finde mig i, herre gud, det overlever jeg da nok ;)) men jeg vil rigtig gerne have en hyggelig og sjov dag med mine veninder. :huh: Men eftersom det er de færreste af mine veninder kender hinanden og er fra forskellige "grupper", bliver jeg omvendt ikke skuffet, hvis jeg ikke får (Og hvem ved? Måske er jeg så heldig at få flere små? :shopping: ).

Min kæreste vil ikke have strippere osv (gudskelov!) men han vil gerne have en aften, hvor han kan te sig som en idiot og en drengerøv og bare drikke sig så stiv at han knap kan gå, og ellers lave lidt ballade. Og det under jeg ham absolut gerne. :)

Jeg forstår ikke det der med "sidste aften med frihed", men jeg forstår godt "en supergod aften med vennerne inden man skal være slugt af sin nye ægtefælle et stykke tid ;)"

Og hvad end du og din tilkommende har lyst til mht. PA så synes jeg da bare at I skal melde det ud til folk. :) Jeg synes ikke, der er noget problem i at skrive det i invitationen, så længe det er skrevet i en glad tone - men jeg ville nok alligevel sørge for at SIGE til folk også, at det er I ikke til. :) Så folk også har en chance for at forstå det helt, og ikke f.eks. tænker "Ej, det her er ikke så slemt, det vil de godt være med til".

Helt enig!!

Jeg var med til at arrangere min venindes PA sidste år - og i vores omgangskreds ved man at der bliver holdt PA, så vi bad simpelthed bruden skrive hvem hun gerne ville have med - netop fordi hun har veninder/ familie i flere grupper.

Det samme gør vi - har lovet dem at lave en liste med dem jeg gerne vil have med (dem der skal med til brylluppet) inkl. telefonnr. - ingen grund til at gøre det besværligt og tidskrævende at få fat i tøser fra nær og fjern.

Jeg ved jo intet om dagen af den grund, men ville være ked af det hvis en eller flere ikke blev inviteret fordi de ikke kunne finde oplysninger eller af anden grund ikke finde frem til hende.

Jeg glæder mig til min PA for det bliver en hyggelig, måske lidt vild og helt kanon aften med alle tøserne som jeg holder af og sætter stor pris på i mit liv.

Har dog fuld forståelse for dem som ikke har det på samme måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil dog lige indskyde - man er vel ikke zilla for ingenting.

Jeg har sagt til min veninde, som højest sandsynligt vil arrangere mit PA, at jeg synes det er spild af penge og bestille en stripper, samt at jeg elsker ansigtsbehandlinger m.m., men vil gerne nyde dagen med dem og ikke ligge i et rum ved siden af og få behandlinger.

Hun har selv spurgt om der var nogle ting jeg slet ikke ville - så derfor jeg har givet disse udmeldinger.

Har set strippere nok i mit liv, og så spændende er det altså heller ikke - synes ihvertfald at det er mange penge for forholdsvis kort tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vil dog lige indskyde - man er vel ikke zilla for ingenting.

Jeg har sagt til min veninde, som højest sandsynligt vil arrangere mit PA, at jeg synes det er spild af penge og bestille en stripper, samt at jeg elsker ansigtsbehandlinger m.m., men vil gerne nyde dagen med dem og ikke ligge i et rum ved siden af og få behandlinger.

Hun har selv spurgt om der var nogle ting jeg slet ikke ville - så derfor jeg har givet disse udmeldinger.

Har set strippere nok i mit liv, og så spændende er det altså heller ikke - synes ihvertfald at det er mange penge for forholdsvis kort tid.

Det synes jeg ikke er at være zilla. Jeg har også meldt ud, at hvis nogen har lyst til at holde en PA for mig, så skal de være velkomne, men hvis der kommer en stripper, så skrider jeg. Færdig bum. Gider ikke strippere, så kedelig er jeg :shopping: Men jeg kan så heller ikke lige se, hvem af mine veninder, der skulle finde på at finde en stripper, så det bliver nok ikke et problem alligevel :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er heller ikke så vild igen med tanken om PA, jo det kan da være meget hyggeligt og sjovt og festlig meeeen det kan også ende i den skide sur og ked af det mig, hvis der ikke bliver taget hensyn. Hader nemlig ting hvor jeg ikke aner hvad der skal ske, ikke fordi jeg er kontrolfreak men jeg kan vitterlig bliver helt panisk, hvis jeg ikke synes jeg har bare lidt styr på tingene og jeg bliver udstillet.

Ud over det er der spørgsmålet med antal venner, for jeg har to veninder (hvis jeg tæller min storesøster med) som jeg kunne se på listen, så er der min svigerinde og ja, det er det hvis der kun må komme piger med. ellers skal vi ud til kusiner og mor, svigermor og moster/faster osv...

Kæresten har det på samme måde, så vi har snakket om vi ikke bare skulle frabedes os det..7

Meeen det kommer når vi kommer tættere på

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer