39 indlæg i dette emne

Nu var det ikke tænkt som utaknemmelighed over gaverne og den tid vores skønne gæster har lagt i dem... Min tanke er bare, hvor tit er det lige, at alle de mennesker man holder aller mest af, er samlet på et sted? Og vil bare benytte hvert eneste sekund sammen med dem...

Mange tak, fordi I lige tog jer tid til at komme med jeres holdninger :thumbsupsmileyanim: Tror nu jeg holder på mit - syntes det kunne være så hyggeligt at gøre det i rolige omgivelser dagen efter (vores gæster overnatter ikke) Så varer bryllupsdagen også lidt længere og så må jeg ringe rundt og vise min begejstring, det kunne nu også være hyggeligt. Og så tager jeg ideen med billederne til mig... Et takkekort med gaven i brug er da sjovt.

Tak de damer og enkelte herre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

Oh my good! Det er det eneste jeg kan sige til det! Jeg forstår ikke hvad det er folk kan tænke når man ikke bliver glad for en gave der er lagt en tanke bag! Jeg ville personligt tusind gange hellere have en gave som kommer fra hjertet end en hvor man går ned i den nærmeste imerco og finder det der står øverst på ønskesedlen - så finder man en løsning hvis det ikke lige passer ind i ens personlige stil - ja undskyld mig men synes bare at folk bliver så overfladiske indimellem.

Med hensyn til om man pakker gaver ud på dagen eller ej synes jeg også at det bliver for overfladisk hvis man ikke kan tage sig tid til selv at pakke de gaver ud som gæsterne har lagt både tid og penge i, mens gæsterne er der.

Jeg har kun været til 2 bryllupper inden for de sidste par år (vores venner er ikke helt i bryllupsalderen endnu) men begge gange blev der pakket gaver op under kaffen - på den måde kunne de der gerne vil se på gaveoppakningen gøre det, mens vi andre kunne gå over og kigge bagefter. Det fungerede faktisk rigtig fint.

Vi skal have et meget "laid-back" bryllup for jeg magter simpelthen ikke at skulle følge en stram tidsplan på en dag jeg bare gerne vil kunne nyde - så jeg går ud fra at vi pakker gaver op sådan indimellem når vi lige føler for det, men de bliver pakket op på dagen - også fordi jeg gerne vil kunne takke folk personligt for den gave de har taget med til os.

Tja jeg ved ikke om det er overfladisk at man ikke selv står og pakker gaverne op. I så fald kunne man også vende den om og sige, det er overfladisk af gæsterne, at blive stødt over at brudeparret, der har brugt mange penge på at give dem mad og drikke prioriterer at tale med gæsterne frem for at kaste sig over gavebordet?

KH frk R

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

Oh my good! Det er det eneste jeg kan sige til det! Jeg forstår ikke hvad det er folk kan tænke når man ikke bliver glad for en gave der er lagt en tanke bag! Jeg ville personligt tusind gange hellere have en gave som kommer fra hjertet end en hvor man går ned i den nærmeste imerco og finder det der står øverst på ønskesedlen - så finder man en løsning hvis det ikke lige passer ind i ens personlige stil - ja undskyld mig men synes bare at folk bliver så overfladiske indimellem.

Med hensyn til om man pakker gaver ud på dagen eller ej synes jeg også at det bliver for overfladisk hvis man ikke kan tage sig tid til selv at pakke de gaver ud som gæsterne har lagt både tid og penge i, mens gæsterne er der.

Jeg har kun været til 2 bryllupper inden for de sidste par år (vores venner er ikke helt i bryllupsalderen endnu) men begge gange blev der pakket gaver op under kaffen - på den måde kunne de der gerne vil se på gaveoppakningen gøre det, mens vi andre kunne gå over og kigge bagefter. Det fungerede faktisk rigtig fint.

Vi skal have et meget "laid-back" bryllup for jeg magter simpelthen ikke at skulle følge en stram tidsplan på en dag jeg bare gerne vil kunne nyde - så jeg går ud fra at vi pakker gaver op sådan indimellem når vi lige føler for det, men de bliver pakket op på dagen - også fordi jeg gerne vil kunne takke folk personligt for den gave de har taget med til os.

Tja jeg ved ikke om det er overfladisk at man ikke selv står og pakker gaverne op. I så fald kunne man også vende den om og sige, det er overfladisk af gæsterne, at blive stødt over at brudeparret, der har brugt mange penge på at give dem mad og drikke prioriterer at tale med gæsterne frem for at kaste sig over gavebordet?

KH frk R

Sådan som jeg læser det, tror jeg ikke det er selve det med at andre pakker op der menes er overfladisk. Det er vel mere det at ønskeseddelen er en slags bestillingsliste hvor der ikke rigtig er plads til giverens personlighed. Og jo man kan da få et eller andet rædsel, og selvfølgelig kommer det an på hvad slags hjem man har (ved os ville man såmænd nok ikke opdage et eller andet malplaceret skrammel) men vi har nu også skrevet overraskelser på ønskeseddelen, så har vi jo selv været ude om det.....

Men jeg mener gaverne skal pakkes op. Jeg ved godt det er en presset dag, men der er da heller ingen der tager gaverne uåbnede hjem efter en 50 års fødselsdag? Og der blev nævnt juleaften. Nej der er det ikke sikkert man ser folk pakke op, primært fordi man ikke er sammen juleaften. Hvem pakker op 2.juledag?

Jeg har kun prøvet 2 gange de ikke er blevet pakket op, og jeg synes det er træls. Ikke fordi de skal stå og juble over min, men fordi det er en del af underholdningen for mig hen over aftenen at kunne nærstudere gaverne. Og især for ældre tanter og den slags som hverken danser mere eller kan høre når der er høj musik....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

Oh my good! Det er det eneste jeg kan sige til det! Jeg forstår ikke hvad det er folk kan tænke når man ikke bliver glad for en gave der er lagt en tanke bag! Jeg ville personligt tusind gange hellere have en gave som kommer fra hjertet end en hvor man går ned i den nærmeste imerco og finder det der står øverst på ønskesedlen - så finder man en løsning hvis det ikke lige passer ind i ens personlige stil - ja undskyld mig men synes bare at folk bliver så overfladiske indimellem.

Med hensyn til om man pakker gaver ud på dagen eller ej synes jeg også at det bliver for overfladisk hvis man ikke kan tage sig tid til selv at pakke de gaver ud som gæsterne har lagt både tid og penge i, mens gæsterne er der.

Jeg har kun været til 2 bryllupper inden for de sidste par år (vores venner er ikke helt i bryllupsalderen endnu) men begge gange blev der pakket gaver op under kaffen - på den måde kunne de der gerne vil se på gaveoppakningen gøre det, mens vi andre kunne gå over og kigge bagefter. Det fungerede faktisk rigtig fint.

Vi skal have et meget "laid-back" bryllup for jeg magter simpelthen ikke at skulle følge en stram tidsplan på en dag jeg bare gerne vil kunne nyde - så jeg går ud fra at vi pakker gaver op sådan indimellem når vi lige føler for det, men de bliver pakket op på dagen - også fordi jeg gerne vil kunne takke folk personligt for den gave de har taget med til os.

Tja jeg ved ikke om det er overfladisk at man ikke selv står og pakker gaverne op. I så fald kunne man også vende den om og sige, det er overfladisk af gæsterne, at blive stødt over at brudeparret, der har brugt mange penge på at give dem mad og drikke prioriterer at tale med gæsterne frem for at kaste sig over gavebordet?

KH frk R

Sådan som jeg læser det, tror jeg ikke det er selve det med at andre pakker op der menes er overfladisk. Det er vel mere det at ønskeseddelen er en slags bestillingsliste hvor der ikke rigtig er plads til giverens personlighed. Og jo man kan da få et eller andet rædsel, og selvfølgelig kommer det an på hvad slags hjem man har (ved os ville man såmænd nok ikke opdage et eller andet malplaceret skrammel) men vi har nu også skrevet overraskelser på ønskeseddelen, så har vi jo selv været ude om det.....

Men jeg mener gaverne skal pakkes op. Jeg ved godt det er en presset dag, men der er da heller ingen der tager gaverne uåbnede hjem efter en 50 års fødselsdag? Og der blev nævnt juleaften. Nej der er det ikke sikkert man ser folk pakke op, primært fordi man ikke er sammen juleaften. Hvem pakker op 2.juledag?

Jeg har kun prøvet 2 gange de ikke er blevet pakket op, og jeg synes det er træls. Ikke fordi de skal stå og juble over min, men fordi det er en del af underholdningen for mig hen over aftenen at kunne nærstudere gaverne. Og især for ældre tanter og den slags som hverken danser mere eller kan høre når der er høj musik....

Lige præcis! Jeg ville personligt selv pakke gaverne op - men jeg er også glad for gaver (både at give og at modtage dem) men jeg har da indtil flere gange været gaveudpakker for min far når han har holdt reception i forbindelse med sin virksomhed - hvor han så bagefter ser på gaverne så han stadig kan takke gæsterne (også selvom det "bare" er et par flasker vin) hvilket jeg synes har fungeret rigtig godt.

Redigeret af Chaj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi ikke have gaver, så for os er det ikke et problem, men kan godt se dilemmaet for jer andre :loveboard:

Personligt ville jeg som gæst blive ked af det hvis brudeparret ikke pakkede min gave op mens jeg så det, men samtidig kan jeg godt have forståelse for at tidsplanen kan blive meget presset og det kan være stressende.

Jeg har faktisk fået ændret svigerfamiliens julegaveudpakningstradition... de har nemlig altid delt pakkerne ud så alle mand sad med deres bunke pakker, og så pakkede man sine egne gaver ud uden at se hvad andre fik. Det var jeg meget ked af, for gaverne fra mig er vigtigere end dem jeg selv får og at se folk pakke ud (især børn :thumbsupsmileyanim:) og se deres glæde når de ser hvad der er i er klart bedre end selv at få gaver :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu blev jeg gift igår, så jeg har hændelsesforløbet i riiiimelig frisk erindring.

Vi har brugt dagen idag på at pakke gaver op, ergo, de blev ikke pakket op under festen.

1. Det med at det ikke tager lang tid at pakke gaver op, kan jeg ikke tilslutte mig. Vi har været ca. 130 mennesker dagen igennem, og så er der kommet gaver fra forskellige hen af vejen, forældres venner og lignende. Det er MANGE gaver, selvom nogle gaver havde op til 15-20 afsendere. Det har, no shit, nok taget os 4-5 timer, i alt. Procedure: jeg åbnede, manden skrev ned, svigermødrene kiggede på, og svigerfædrene pakkede i kasser igen. Altså rimelig LEAN six sigma, men stadig omstændigt.

2. Vi ville selv pakke op, det med at få nogen til det, er for mig super upersonligt.

3. De mennesker der var med KENDER os jo. Når alle talerne handler om hvor skønt det er at vi prioritere vores nærmeste så højt, og hvor meget for elsker os for vores nærvær og vores selskab, hvorfor skulle vi så bruge dyrebar tid med den vi elsker, på at pakke gaver op? Vi ser jo folk igen, og der kan vi kramme og kysse dem, fordi de har købt lige det vi ønskede os. Og så er der jo også takkekort?

For os var det den perfekt løsning. Enkelte gaver blev pakket op imorges på hotellet, fordi det f.eks. betød meget for min farmor at se os pakke op, og det er helt fair og forståeligt. Men INGEN af mine gæster undrer sig over vores disponering, de ville tvært imod undre sig hvis det var anderledes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu skal vi ikke have gaver, så for os er det ikke et problem, men kan godt se dilemmaet for jer andre :)

Personligt ville jeg som gæst blive ked af det hvis brudeparret ikke pakkede min gave op mens jeg så det, men samtidig kan jeg godt have forståelse for at tidsplanen kan blive meget presset og det kan være stressende.

Jeg har faktisk fået ændret svigerfamiliens julegaveudpakningstradition... de har nemlig altid delt pakkerne ud så alle mand sad med deres bunke pakker, og så pakkede man sine egne gaver ud uden at se hvad andre fik. Det var jeg meget ked af, for gaverne fra mig er vigtigere end dem jeg selv får og at se folk pakke ud (især børn :heart:) og se deres glæde når de ser hvad der er i er klart bedre end selv at få gaver :blush:

Skal I ikke have gaver? Jeg er ret ny her (oprettet i dag!!) så jeg har med garanti misset noget :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu skal vi ikke have gaver, så for os er det ikke et problem, men kan godt se dilemmaet for jer andre :denmarkflag:

Personligt ville jeg som gæst blive ked af det hvis brudeparret ikke pakkede min gave op mens jeg så det, men samtidig kan jeg godt have forståelse for at tidsplanen kan blive meget presset og det kan være stressende.

Jeg har faktisk fået ændret svigerfamiliens julegaveudpakningstradition... de har nemlig altid delt pakkerne ud så alle mand sad med deres bunke pakker, og så pakkede man sine egne gaver ud uden at se hvad andre fik. Det var jeg meget ked af, for gaverne fra mig er vigtigere end dem jeg selv får og at se folk pakke ud (især børn :heart:) og se deres glæde når de ser hvad der er i er klart bedre end selv at få gaver :blush:

Skal I ikke have gaver? Jeg er ret ny her (oprettet i dag!!) så jeg har med garanti misset noget :-)

Vi har frabedt os gaver da vi 'kun' holder et par timers reception / fest søndag eftermiddag.

Har dog flere der har sagt at 'man kan da ikke komme til bryllup uden en gave' så vi stiller nogle sparegrise op som folk så kan putte et bidrag til bryllupsrejsen i hvis de har lyst (det står også i invitationen :))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke haft tid til at læse alles svar men ville da gerne lige give min mening alligevel :P

Som gæst: Jeg ville personligt være ligeglad med at se folk åbne min gave. Vil meget hellere have at den bliver åbnet når modtagerene (brudeparret) har tid at nyde at pakke ud og se hvad de har fået. Pyt med om jeg står og glor på.

Som brud: Ville selv helt åbne gaver i ro og mag uden at der står 50 mennesker i en stor klump rundt om mig, og alle præver at se hvad jeg pakker ud. Og alle skal lige hen og kommentere på hvorfor de har købt netop dette eller hvor de har købt papiret til at pakke den ind eller...

Kan huske det fra min konfirmation.. Bag efter havde jeg da ingen ide om hvad jeg havde fået eller af hvem.. det hele var bare et stort stresset kaos...

Men alle andre end mig siger at jeg/vi SKAL da åbne gaverne mens gæsterne ser på..

Ville bare gerne åbne stille og roligt så man kan nyde hva man får og skrive ned hvem man fik det af.. Så kan man nemmere glæde sig over det, samt skrive tak for gaven i takkekort (og rent faktisk skrive "Ihh tante Olga, vi er da så glade for den vase vi fik af dig", eller hvad det nu kan være)

Synes det virker meget mere personligt, og som gæst ville jeg sætte mere pris på at få sådan et takke kort...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
ENIG!!! :)

Jeg ville personligt blive rimelig skuffet, hvis jeg havde brugt lang tid på at finde den ting brudeparret ønsker sig, for så ikke at se dem åbne dem, eller i hvert falde bare deres reaktion, når de så gaven. :)

Som tidligere skrevet, så åbner vores gavekoordinator (hun er også vores toastmaster) gaverne mens vi er til foto session. Så kan vi komme retur til alle vores gaver og nyde dem sammne med vores gæster!!! Vores kære gavekoordinator laver selvfølgelig en liste over hvem der har givet hvad, så vi kan sige tak i takkekortet!

Fatter slet ikke den holdning... Og man kan jo heller ikke klæbe til brudeparret hele tiden, så måske misser man alligevel at se ens gave bliver pakket op. Hvis mine gæster ikke sætter pris på, jeg hellere vil bruge tiden med dem end at pakke gaver op (som jeg og manden selv VIL gøre) så harmonerer deres værdier ikke helt med vores... Og hvordan kan det som gæst give nogen som helst "tilfredsstillelse", at gaven bliver pakket op ad andre?!! Det er fint at finde de løsninger, der passer til ens dag, og jeg ville derfor ikke blive fornærmet som gæst ved at nogle andre end brudeparret pakkede min gave op, fordi jeg vil tænke at de har valgt ud fra deres ønsker om en bryllupsdag og dermed forstår jeg heller ikke, at man vil være skuffet over, at der bliver ventet til dagen efter... Man må da have tiltro til, at brudeparret ikke er ude på at fornærme én :blink:

Der kan selvfølgelig være særlige omstændigheder, og vi skriver derfor ved gavebordet, at ønsker folk at deres gave bliver åbnet på dagen, vil det selvfølgelig ske. (på en bedre måde, men I forstår nok, hvad jeg mener...)

At sammenligne et bryllup med en 50 års fødselsdag er måske heller ikke fair, da der er flere "elementer" i en bryllupsdag så som fotografering, udskæring af kage, brudevals...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Virkelig et dilemma!! Jeg har et ben i hver lejr.

Jeg vil så gerne pakke mine gaver op selv, men har fået at vide at det kan jeg ikke nå, så det er er der andre der skal gøre. Efter at have læst denne tråd, har jeg spurgt min kommende mand, om vi ikke kan pakke op dagen efter istedet. Jeg vil så gerne se den finde indpakning, læse alle kort osv... På den anden side vil jeg da også gerne se mine gaver på dagen og takke gæsterne for lige præcis den gave omvendt igen igen skriver vi jo personlige takkekort efter brylluppet.

Ihhh jeg er i tvivl!! Jeg ville ikke selv blive skuffet over, at brudeparet ikke pakkede op på dagen, men derimod have forståelse for, at man gerne vil nyde det. da der er mange her i tråden der skriver, at de ville blive skuffede, kan jeg jo alligevel ikke lade være med at tænke om nogle af mine gæster ville blive det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu skal vi ikke have gaver, så for os er det ikke et problem, men kan godt se dilemmaet for jer andre :(

Personligt ville jeg som gæst blive ked af det hvis brudeparret ikke pakkede min gave op mens jeg så det, men samtidig kan jeg godt have forståelse for at tidsplanen kan blive meget presset og det kan være stressende.

Jeg har faktisk fået ændret svigerfamiliens julegaveudpakningstradition... de har nemlig altid delt pakkerne ud så alle mand sad med deres bunke pakker, og så pakkede man sine egne gaver ud uden at se hvad andre fik. Det var jeg meget ked af, for gaverne fra mig er vigtigere end dem jeg selv får og at se folk pakke ud (især børn :)) og se deres glæde når de ser hvad der er i er klart bedre end selv at få gaver :blink:

Skal I ikke have gaver? Jeg er ret ny her (oprettet i dag!!) så jeg har med garanti misset noget :-)

Vi har frabedt os gaver da vi 'kun' holder et par timers reception / fest søndag eftermiddag.

Har dog flere der har sagt at 'man kan da ikke komme til bryllup uden en gave' så vi stiller nogle sparegrise op som folk så kan putte et bidrag til bryllupsrejsen i hvis de har lyst (det står også i invitationen :))

Jeg forstår udemærket jeres begrundelse for at frabede jer gaver - men den med sparegrisene forstår jeg så til gengæld ikke. Hvis folk vil bidrage med et beløb til jeres bryllupsrejse, så vil de vel også gerne have at I skal vide hvilket beløb de har givet... Der er da stor forskel på at modtage f.eks. 500 kr og 100 kr som bidrag... og det kan man jo ikke se når man tømmer grissebasserne... men måske har JEG misset noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

Oh my good! Det er det eneste jeg kan sige til det! Jeg forstår ikke hvad det er folk kan tænke når man ikke bliver glad for en gave der er lagt en tanke bag! Jeg ville personligt tusind gange hellere have en gave som kommer fra hjertet end en hvor man går ned i den nærmeste imerco og finder det der står øverst på ønskesedlen - så finder man en løsning hvis det ikke lige passer ind i ens personlige stil - ja undskyld mig men synes bare at folk bliver så overfladiske indimellem.

Med hensyn til om man pakker gaver ud på dagen eller ej synes jeg også at det bliver for overfladisk hvis man ikke kan tage sig tid til selv at pakke de gaver ud som gæsterne har lagt både tid og penge i, mens gæsterne er der.

Jeg har kun været til 2 bryllupper inden for de sidste par år (vores venner er ikke helt i bryllupsalderen endnu) men begge gange blev der pakket gaver op under kaffen - på den måde kunne de der gerne vil se på gaveoppakningen gøre det, mens vi andre kunne gå over og kigge bagefter. Det fungerede faktisk rigtig fint.

Vi skal have et meget "laid-back" bryllup for jeg magter simpelthen ikke at skulle følge en stram tidsplan på en dag jeg bare gerne vil kunne nyde - så jeg går ud fra at vi pakker gaver op sådan indimellem når vi lige føler for det, men de bliver pakket op på dagen - også fordi jeg gerne vil kunne takke folk personligt for den gave de har taget med til os.

Tja jeg ved ikke om det er overfladisk at man ikke selv står og pakker gaverne op. I så fald kunne man også vende den om og sige, det er overfladisk af gæsterne, at blive stødt over at brudeparret, der har brugt mange penge på at give dem mad og drikke prioriterer at tale med gæsterne frem for at kaste sig over gavebordet?

KH frk R

Sådan som jeg læser det, tror jeg ikke det er selve det med at andre pakker op der menes er overfladisk. Det er vel mere det at ønskeseddelen er en slags bestillingsliste hvor der ikke rigtig er plads til giverens personlighed. Og jo man kan da få et eller andet rædsel, og selvfølgelig kommer det an på hvad slags hjem man har (ved os ville man såmænd nok ikke opdage et eller andet malplaceret skrammel) men vi har nu også skrevet overraskelser på ønskeseddelen, så har vi jo selv været ude om det.....

Men jeg mener gaverne skal pakkes op. Jeg ved godt det er en presset dag, men der er da heller ingen der tager gaverne uåbnede hjem efter en 50 års fødselsdag? Og der blev nævnt juleaften. Nej der er det ikke sikkert man ser folk pakke op, primært fordi man ikke er sammen juleaften. Hvem pakker op 2.juledag?

Jeg har kun prøvet 2 gange de ikke er blevet pakket op, og jeg synes det er træls. Ikke fordi de skal stå og juble over min, men fordi det er en del af underholdningen for mig hen over aftenen at kunne nærstudere gaverne. Og især for ældre tanter og den slags som hverken danser mere eller kan høre når der er høj musik....

Jeg regner med at det er mit svar du henviser til... Vi er netop ikke sammen med hele familien juleaften, fordi vi gerne vil fordybe os sammen med dem vi så vælger at være sammen med. Det er et helt bevidst valg, for ellers synes jeg netop at det bliver et stort gaveræs... det er det samme med bryllup. Jeg synes det ville bære utrolig meget præg af gaveræs hvis vi skulle pakke alle gaver op på selve dagen (men vælger alligevel at gøre det for gæsternes skyld). Jeg ville meget hellere i ro og mag kunne pakke gaverne op og nyde hver enkelt... det andet synes jeg er overfladisk. Men ok -vi er alle forskellige... Jeg forstår så ikke hvad du mener med dit spørgsmål om, hvem der pakker gaver op 2. juledag, men måske taler vi forbi hinanden?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg har fået kommentaren: jeg ved lige hvad i skal have af os og det står ikke på ønske listen!!!

ØHHH, så står man der og pakker nogen ud man bare på ingen måde ønsker sig eller har brug for og der ikke kan byttes fordi de har købt det da de vandrede i indien og kom til at tænke på os!! (eller så noget!!)hahahahahahahaha

Oh my good! Det er det eneste jeg kan sige til det! Jeg forstår ikke hvad det er folk kan tænke når man ikke bliver glad for en gave der er lagt en tanke bag! Jeg ville personligt tusind gange hellere have en gave som kommer fra hjertet end en hvor man går ned i den nærmeste imerco og finder det der står øverst på ønskesedlen - så finder man en løsning hvis det ikke lige passer ind i ens personlige stil - ja undskyld mig men synes bare at folk bliver så overfladiske indimellem.

Med hensyn til om man pakker gaver ud på dagen eller ej synes jeg også at det bliver for overfladisk hvis man ikke kan tage sig tid til selv at pakke de gaver ud som gæsterne har lagt både tid og penge i, mens gæsterne er der.

Jeg har kun været til 2 bryllupper inden for de sidste par år (vores venner er ikke helt i bryllupsalderen endnu) men begge gange blev der pakket gaver op under kaffen - på den måde kunne de der gerne vil se på gaveoppakningen gøre det, mens vi andre kunne gå over og kigge bagefter. Det fungerede faktisk rigtig fint.

Vi skal have et meget "laid-back" bryllup for jeg magter simpelthen ikke at skulle følge en stram tidsplan på en dag jeg bare gerne vil kunne nyde - så jeg går ud fra at vi pakker gaver op sådan indimellem når vi lige føler for det, men de bliver pakket op på dagen - også fordi jeg gerne vil kunne takke folk personligt for den gave de har taget med til os.

Tja jeg ved ikke om det er overfladisk at man ikke selv står og pakker gaverne op. I så fald kunne man også vende den om og sige, det er overfladisk af gæsterne, at blive stødt over at brudeparret, der har brugt mange penge på at give dem mad og drikke prioriterer at tale med gæsterne frem for at kaste sig over gavebordet?

KH frk R

Sådan som jeg læser det, tror jeg ikke det er selve det med at andre pakker op der menes er overfladisk. Det er vel mere det at ønskeseddelen er en slags bestillingsliste hvor der ikke rigtig er plads til giverens personlighed. Og jo man kan da få et eller andet rædsel, og selvfølgelig kommer det an på hvad slags hjem man har (ved os ville man såmænd nok ikke opdage et eller andet malplaceret skrammel) men vi har nu også skrevet overraskelser på ønskeseddelen, så har vi jo selv været ude om det.....

Men jeg mener gaverne skal pakkes op. Jeg ved godt det er en presset dag, men der er da heller ingen der tager gaverne uåbnede hjem efter en 50 års fødselsdag? Og der blev nævnt juleaften. Nej der er det ikke sikkert man ser folk pakke op, primært fordi man ikke er sammen juleaften. Hvem pakker op 2.juledag?

Jeg har kun prøvet 2 gange de ikke er blevet pakket op, og jeg synes det er træls. Ikke fordi de skal stå og juble over min, men fordi det er en del af underholdningen for mig hen over aftenen at kunne nærstudere gaverne. Og især for ældre tanter og den slags som hverken danser mere eller kan høre når der er høj musik....

Jeg regner med at det er mit svar du henviser til... Vi er netop ikke sammen med hele familien juleaften, fordi vi gerne vil fordybe os sammen med dem vi så vælger at være sammen med. Det er et helt bevidst valg, for ellers synes jeg netop at det bliver et stort gaveræs... det er det samme med bryllup. Jeg synes det ville bære utrolig meget præg af gaveræs hvis vi skulle pakke alle gaver op på selve dagen (men vælger alligevel at gøre det for gæsternes skyld). Jeg ville meget hellere i ro og mag kunne pakke gaverne op og nyde hver enkelt... det andet synes jeg er overfladisk. Men ok -vi er alle forskellige... Jeg forstår så ikke hvad du mener med dit spørgsmål om, hvem der pakker gaver op 2. juledag, men måske taler vi forbi hinanden?

Jeg tror vi taler forbi hinanden, jeg ved bare ikke hvorfor. Den juleaften du beskriver ligner meget min egen....man er ikke sammen med hele familien og man pakker op efterhånden.... Men du gemmer dem vel ikke til dagen efter og lukker dem op der? Tror det var det jeg mente i forhold til bryllupsproblematikken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer