SidselM

Nikolaj og Sidsel Overgaard 12-06-2010

133 posts in this topic

Så vil jeg prøve at gå i gang med min bryllupsberetning :thumbsupsmileyanim:

Vi blev gift d.12-06-2010 i Assens kirke (Nær Mariager Fjord), samme kirke som jeg er både døbt og konfirmeret i.

Jeg har fået billeder fra 10 forskellige kameraer indtil videre, fotografens får jeg på torsdag. Men starter lige alligevel, så må de bare komme i lidt rodet rækkefølge, håber jeg I kan leve med :thumbsupsmileyanim:

Edited by SidselM
0

Annonce ♥

Tillykke med brylluppet og weeeee endnu en beretning!!!!!!! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::loveboard:

Kom glad bare fyld på vi sidder klar!!!

Edited by Miss-Mette
0

Dejligt med en beretning :thumbsupsmileyanim:

Måske skulle du flytte den hen under den rette tråd, "Læsernes bryllupshistorier"...

Åh var faktisk ikke klar over at jeg havde oprettet den "under" et emne.. Kan man flytte den, eller skal jeg oprette en ny?? Jeg er jo heldigvis ikke kommet i gang endnu :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Måske skulle du flytte den hen under den rette tråd, "Læsernes bryllupshistorier"...

Åh var faktisk ikke klar over at jeg havde oprettet den "under" et emne.. Kan man flytte den, eller skal jeg oprette en ny?? Jeg er jo heldigvis ikke kommet i gang endnu :thumbsupsmileyanim:

Hmm, tror du skal skrive til admin og bede dem flytte den...? Eller oprette en ny.

0

Hmm, tror du skal skrive til admin og bede dem flytte den...? Eller oprette en ny.

Jeg opretter bare en ny senere idag, det er nok nemmest :loveboard:

0

Nå kan ikke finde ud af at slette emnet heller, og går ikke udfra man kan have et emne der hedder det samme i den anden kategori.. Så har skrevet til admin om det kan flyttes, og hvis ikke det kan må jeg jo bare gå ind og kopiere de enkelte indlæg, for nu går jeg så småt i gang :thumbsupsmileyanim:

Vi hentede jo min kjole hjem lidt over en uge før brylluppet, og så stod den på min gine i mine forældres soveværelse. Min mor pakkede så nogle lagener omkring den, for at beskytte den mod støv, nysgerrige blikke og lign. Og GODT hun gjorde det, for henover lagenet var beskidte kattespor, selvom de havde forsøgt at holde katten ude af soveværelset! :thumbsupsmileyanim:

post-40718-1277323692.jpg

0

Lige et billede af noget af borddekorationen hos mine forældre

post-40718-1277324866.jpg

I får lige et billede af mine negle også:

P6100061.jpg

Edited by SidselM
0

Annonce ♥

Nå, men jeg tog jo hjem til mine forældre for at sove fredag aften, og jeg kunne for det første ikke tage mig sammen til at gå i seng - sådan har det altid været.. Da jeg så gik i seng, kunne jeg selvfølgelig ikke sove. Tror klokken blev henad 2 før jeg sov.. Vi skulle op klokken 8 og spise rundstykker, og min frisør-veninde skulle så komme klokken 9. Jeg var egentlig ikke specielt træt da jeg skulle op. Da jeg lå i sengen inden jeg stod op begyndte jeg godt at kunne mærke spændingen. Jeg får det tit sådan, hvis jeg glæder mig rigtig meget til noget, eller er meget spændt, så får jeg sådan ondt i maven og kvalme... Så jeg startede lige med at gå en tur på toilet - kastede ikke op, men kvalmen var der.. Irriterende at jeg skal få det sådan!! :thumbsupsmileyanim: Jeg havde frygtet det.. Jeg fik lidt at spise, nåede kun et enkelt rundstykke, min veninde var lidt tidligt på den, det var fint nok, så kunne vi jo komme i gang :thumbsupsmileyanim: Jeg skulle gøre mit hår vådt inden hun kom, så jeg var lige i bad inden hun kom, uden at vaske håret. Så hun startede med at dele det ind i faner og tørre det.

b3.jpg

Og så gik hun ellers i gang med at spraye hårlak i og toupere - MEGET!!

b4.jpg

Utroligt hvad det kunne blive til :loveboard:

0

Så blev valken sat i (den der bold af hår), og mit hår blev touperet noget mere.

b412.jpg

Da hun fik sat mit hår omkring den der valk fik den lige godt med hårspray :loveboard:

b413.jpg

Og så så det sådan ud:

b414.jpg

Mit eget hår var dog ikke helt nok til at dække valken helt, så hun satte nogle smalle ekstension totter i og krøllede dem. Så havde jeg noget hårpynt vi også brugte, og så kom det til at se sådan ud:

b416.jpg

Og jeg fik mit diadem i:

b415.jpg

Og så prøvede vi lige at sætte sløret i. Her var klokken kun 11, og skulle ikke begynde og i kjolen før klokken 13, så ville ikke rende rundt med sløret indtil da, derfor skulle min mor lige se hvordan det skulle sættes i :loveflag:

b417.jpg

Da jeg så er ved at få lagt make-up ringer min telefon - min tante fra Kroatien, som desværre ikke kunne være med. Den var jeg lige nødt til at tage.

b5.jpg

Det færdige resultat:

b6.jpg

Jeg var selv rigtig tilfreds, synes virkelig min veninde gjorde et godt stykke arbejde! Det tog også 2½ time og enorme mængder hårspray :thumbsupsmileyanim: Hun havde to forskellige og så en glans også, fik det både i munden og alt muligt, man sidder bare inde i en kæmpe sky af det der, men det holdt så også rigtig godt :thumbsupsmileyanim: Til sidst fik jeg faktisk med fuldt overlæg lidt i ansigtet - for at holde på make-uppen :bearhug: Sjovt trick!

Håber ikke I synes det er for meget med billederne - har bare så mange, det er svært at sortere nogen fra :bearhug:

0

Nå da min veninde så smuttede synes jeg hellere jeg måtte prøve at spise lidt, min mave var stadig lidt underlig, men jeg fik da klemt en leverpostej mad ned, og drak noget cola.. Og selvom jeg egentlig ikke lavede noget synes jeg tiden gik ret hurtigt til jeg skulle til at i kjolen omkring klokken 13.. Så først skulle strømpebåndet lige på :thumbsupsmileyanim:

post-40718-1277326876.jpg

b14.jpg

Da jeg så skulle i kjolen var det et lidt større projekt. Først skulle jeg træde ned i kjolen og så først derefter skulle jeg have skørtet på. Skørtet skulle trækkes rimelig langt op - dette kom vi bare først i tanke om da min mor var godt i gang med at knappe min kjole på ryggen - der var lynlås og udenpå den 28 knapper, som hun ordnede med en hæklenål fordi det var den nemmeste måde. Så vi måtte lige knappe op igen så jeg kunne få skørtet på :thumbsupsmileyanim:

b9.jpg

b10.jpg

Mine forældres venner var kommet for at stille an på bordene ude i teltet på terrassen hvor receptionen skulle holdes (der er lidt billeder i min planlægningstråd af det) Se evt. her Anyway, med alle de skørter osv. havde jeg lidt svært ved selv at tage mine sko på og spænde dem, så det hjalp Mikael lige med :loveboard:

b11.jpg

I mellemtiden var mine to brudepiger mødt op og havde fået udleveret deres brudepigebuketter, som de var SÅ glade for :loveflag: Jeg havde ikke stået for noget med deres tøj, havde sagt at de helt selv måtte bestemme, så det var fint nok! Matilde til venstre havde fået sin mor (Nikolajs moster) til at sy den kjole til hende, den var også rigtig fin. Og Hannah til højre havde jo selv købt sin rigtige brudepigekjole i en brudebutik da der var halv pris eller noget i den stil :bearhug:

b121.jpg

Og et af mig og de to piger:

b122.jpg

0

Så var det blevet tid til at sætte sløret i:

b111.jpg

Og så så jeg sådan ud:

b12.jpg

b1212.jpg

Nu var jeg klar. Og der var klokken kun 13.30 og jeg skulle faktisk stadig vente en halv times tid.. SUK! :bearhug:

Thomas - Nikolajs onkel - der skulle køre mig i sin fine bil var nu også kommet. Der var begyndt at regne lidt, plus der blæste en del da vi skulle gå ud til bilen. Jeg havde lidt problemer med alle mine skørter, så min far gik med en paraply og holdt skørtet oppe foran, med "krogen", hehe :loveboard: Der var godt nok ikke meget plads i den bette bil til mig selv med min store kjole og så de to brudepiger på bagsædet, min far skulle ind på forsædet. Pigerne var nødt til at sidde på skødet af hinanden, men det fandt de nu selv ud af, selvom de aldrig havde mødt hinanden før :) Det er utroligt som man i den alder bare kan sammen! :thumbsupsmileyanim:

Så skete første uheld.. (og vist nok eneste, kan jeg ikke lige huske)... Da jeg skulle ind i bilen, hvilket foregik baglæns så jeg nærmest lå, og så skulle jeg have pakket det hele med ind.. Så skar jeg mig inde i min venstre hånd - formentlig på hælen fra min sko da jeg skulle samle mine skørter sammen.. :loveflag: Det gjorde egentlig ikke særlig ondt, og blødte heller ikke til at starte med, men blev en okay lang flænge inde i håndfladen, og en stor hudflap.. Som så selvfølgelig begyndte at bløde lidt, så jeg måtte låne min fars lommetørklæde inden vi skulle ind i kirken.. Og da jeg sad derinde blev jeg også bare nødt til hele tiden at tørre det, og var helt vildt bange for at få noget på kjolen, så jeg sad ret akavet med min hånd hele tiden.. SUK! (bare rolig, der kommer mere fra kirken, synes bare lige det her hører sammen). Da vi kom hjem til mine forældre til reception fik jeg så et plaster på, men det er jo bare ikke til at have plaster på inde i håndfladen, så der gik ikke længe før jeg var nødt til at pille det af før det faldt af selv.. Og i løbet af aftenen blev det bare ret rødt og irriteret også pga. jeg dansede med folk, som svedte i hænderne, gjorde jeg nok også selv.. Og det var jo slet ikke blevet renset.. Hmm men jeg overlevede da, nu er det bare et rigtig grimt ar - håber da det bliver pænere.. Ellers er det jo bare et evigt minde om hvor klodset jeg kan være :bearhug:

Nå jeg tror jeg vil holde for idag - og imorgen skal jeg hente fotografens billeder, så kan jeg også få lidt mere med :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: Jaaa!! Så fik du endelig rigtig gang i beretningen!! Dejligt!! :loveboard::loveflag:
0

Dejligt med en beretning og hvor ser du smuk ud!!! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::loveboard:

0

Iiiiih hvor er du smuk!! Det er OVERHOVEDET ikke for meget med billederne, vi eeeeeeeeeelsker billeder!!! :thumbsupsmileyanim:

Håber arret i din hånd hurtigt bliver pænere og glæder mig til at følge beretningen. :thumbsupsmileyanim:

0

Dejlige billeder!!!!!

Kom endelig med flere :thumbsupsmileyanim:

Kh. Mette

0

Annonce ♥

EJ mere.... ikke pause

0

hvor er du dog en smuk brud :-)

glæder mig, til der kommer mere :-)

0

smuk smuk smuk.

og mer mer mer....

0

Hehe undskyld, jeg var bare slet ikke hjemme igår, og skal også en masse idag - skal nok se om jeg kan klemme det ind! På plussiden har jeg fået billeder fra fotografen nu! :heart:

0

Annonce ♥

Hehe undskyld, jeg var bare slet ikke hjemme igår, og skal også en masse idag - skal nok se om jeg kan klemme det ind! På plussiden har jeg fået billeder fra fotografen nu! :heart:

Hit med dem! :blush::):denmarkflag:

0

Hvor ER du dog en smuk brud!! :heart:

0

Ih hvor jeg glæder mig til at se fotografens billeder......

:heart: mere, mere, mere :blush:

0

Hej Sidsel!

Hvor jeg dog glæder mig til der kommer mere - og hvor ser du da fantastisk smuk ud! En rigtig eventyr-brud :heart:

Tillykke med brylluppet! Træls med den flænge, men forhåbentlig er det blevet et smukt og yndigt ar.

0

UUUUNDSKYYYLD at jeg ikke har haft tid - har lavet en masse dejlige ting de sidste par dage - været til fest og hygget med venner, spillet en masse wii, nydt det gode vejr.. NU skal jeg nok fortsætte lidt :)

Nå vi er nået til at jeg er på vej i kirken..

Så kommer der lige et par billeder fra før jeg ankommer i kirken - Nikolaj og hans far der sidder klar:

b15.jpg

Min mor lavede lidt sjov med om ikke Nikolaj var nervøs, og tog så dette billede af ham: :heart:

b17.jpg

Lige et billede af kirkepynten - meget diskret..

DSC_3314.jpg

Fotografen har fanget da vi ankommer til kirken - dette billede er taget igennem døren :denmarkflag:

DSC_3316.jpg

Min far der kommer ud af bilen med paraplyer, min buket og mit sjal:

DSC_3323.jpg

Så skal jeg lige hjælpes ud af bilen:

DSC_3329.jpg

Det var lidt en kamp at komme ud :blush:

DSC_3330.jpg

DSC_3336.jpg

Så kom jeg ud og præsten stod og sagde at jeg så utroligt smuk ud og sådan noget, og oveni det var jeg selvfølgelig bare rigtig glad :denmarkflag:

DSC_3344.jpg

0