Sign in to follow this  
Followers 0
Guest hoc

hvor skal man købe ting til invitationer på Sjælla

9 posts in this topic

Hej

Alle, nu er der efterhånden mange der har skrevet at Panduro er dyr, når man gerne vil lave sine invitationer selv............Er der nogen der kender et godt og billigt sted..........på Sjælland, midt. Kan det betale sig at få Kalligrafen til at lave invitationer økonomisk ??????Jeg har dog tiden til at lave invitationerne selv, men mangler noget flot papir..........................Tak for den dejlige inspiration her på siderne

0

Annonce ♥

Alt er jo relativt når man snakker pris .....

Når du regner prisen ud på invitationer, bordkort m.m., så skal du være først gøre dig klart, hvordan de skal se ud.

Det er jo ikke kun papirets pris, der skal måske blade, fjer, perler, ringe, bånd el lign. på også og det kan være det dyreste !

Vi er i gang med at lave vores invitationer selv, det tager meget laaaaaang tid og de er ikke billige, men de findes heller ikke magen til ;)

Så mit råd lige p.t. find den "røde tråd" i hvordan jeres serie skal være og kig derefter efter priser :)

Hilsen Britt

0

P.s.

Ten skrev dette i et tidligere indlæg.

Hejsa

Jeg har lige været i Indo Art, som er en lille kælderbutik der ligger i Strædet (den der går parallelt med strøget ned mod kanalen). Der har de alle mulige (og umulige ) træting, æsker lysestager etc. til en billig penge - og bl.a. noget lækkert papir!

Det er beige, ret kraftigt og med sådan nogle tråde lagt i som struktur (kan sagtens printe på det - har prøvet). De har oakker med 10 A4 ark og 5 kuverter (1/3 A4 størrelse) for 20 kr og 10 løse kuverter for 20 kr. Jeg har i hvert flad lige købt 40 ark og 40 kuverter til at lave takkekort af.

Hun har også 1 million små ænsker, der helt sikkert kan bruges til gaveæsker til gæsterne, samt små marmoræg i smukke farver, der kunne gøre sig i en borddekoration!

Kh Nina

0

Annonce ♥

Hey

Jeg har lavet ca. 70 invitationer og jeg har ikke brugt mere end 500 kr. incl. kuverter. Jeg købte noget papir i en boghandel, ikke det billige (10 ark for 40) og så var jeg så heldig at Netto havde pergamentpapir på bud.

Vi havde først sat os for nogle invitationer fra Callegraphen, men det blev 1600 kr. - alt for dyrt...

Det eneste jeg har købt hos ham er et minisegl og lak. Jeg er ved at få min forlovede til at tage billeder af vores invitation så ligger jeg dem ind så i kan se dem - Vi synes de er blevet rigtig flotte!

Qnuz Melle :bamsekram:

0

Jeg mindes nu ikke at panduro har været nævnt som et dyrt sted, men det kan selvfølgelig godt være at jeg ikke lige har læst det indlæg.

Vi har brugt noget papir fra HP. Der var en pakke med færdige kort og kuverter, som vi købte på tilbud i Elgiganten, tror jeg nok. Rigtigt flotte kort. Så hvis I har tid så hold øjnene åbne og se jer for.

Jeg skal nu igang med at lave menukort, og jeg kunne selvfølgelig godt købe nogle flere pakker med af dem vi har brugt til invitationerne, men hvad skulle jeg bruge 80 kuverter til bagefter? Jeg gik derfor ind i den kontorforsyning der ligger i Lyngby og fik en pakke med 200 ark papir i 120gram for 80kr. Det er i nogenlunde samme farve som invitationerne, og da gæsterne ikke sidder med invitationen ved siden af er der nok ikke nogen der ligger mærke til det. Den eneste forskel er at papiret fra HP har struktur, mens det fra kontorforsyningen er uden. Jeg har dog tænkt mig at lave menukortene forskellige fra invitationerne, så ses forskellen heller ikke så tydeligt.

Min pointe er du kan godt få noget billigt papir hvis du tænker lidt utraditionelt.

0

Hej!

Prøv først at gå i Føtex eller lign. for at se, hvad du kan anskaffe af papir, saks, lim, bånd, blomster etc.

Vi købte det hele i Panduro og måtte konstatere, at noget af det, kunne vi have købt i Føtex til langt billigere penge.

Hvis du vil have lidt inspiration, så mail gerne til mig, så sender jeg dig et billede af det, jeg selv har kreeret.

KH

Kæthe ;)

0

Hej

Alle, nu er der efterhånden mange der har skrevet at Panduro er dyr, når man gerne vil lave sine invitationer selv............Er der nogen der kender et godt og billigt sted..........på Sjælland, midt. Kan det betale sig at få Kalligrafen til at lave invitationer økonomisk ??????Jeg har dog tiden til at lave invitationerne selv, men mangler noget flot papir..........................Tak for den dejlige inspiration her på siderne

Hejsa

Jeg har lavet alle vores menukort/velkommen/velbekommen hæfter, navnekort, indbydelser, sanghæfter og skal så også lave takkekortene selv.

Det vil koste os ca 400 kr i det hele.

Jeg har købt lysegrønt papir, små klistermærker i sølv, med tekst på, små symboler mv på hos U.C. Festcenter i Næstved, den ved Mortens Biler - ved du hvor den er?

Må man spørge hvad du hedder - måske vi kender hinanden nu vi bor så tæt på hinanden!

Var det i Hammer du boede?

Du kan jo smide en mail hvis det er.

Jeg kan også scanne vores ting ind hvis du vil se dem - hvis du vil det, så smid en mail afsted til mig så jeg får læst det :)

Mvh

Helle

0

Annonce ♥

Nu må jeg også lige deltage med en bemærkning. Jeg kan varmt anbefale Noble-house invitationer. Det er selvfølgelig dyrere end at lave det selv, men hun er meget sød, omhyggelig og hurtig. Vi har fået utrolig stor ros for vores invitationer!

Gå ind på www.noble-house.dk

0