mabape

Fri bar vs. forbrugsbetaling?

15 posts in this topic

Hej alle sammen

Jeg har endnu engang brug for jeres hjælp.

Jeg prøver at finde ud af hvad der bedst kan betale sig: Fri bar efter maden eller betaling efter forbrug.

Vi har vin ad libitum til middagen, og jeg tænker at folk måske ikke er vildt tørstige efter en masse øl, vin og sprut.. Men på den anden side er de fleste af gæsterne vores venner som er i aldersgruppen 25 til 35 år. Og de tager godt fra.

Så er det jeg vil høre hvad i har gjort til jeres fest, og hvor meget det kostede. Hvis betalt efter forbrug så må i gerne nævne hvor meget fri bar havde kostet pr. person hvis i ved det.

Håber I kan hjælpe!

Kærlig hilsen Maria

Edited by mabape
0

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring med det mht mit bryllup - men jeg har før (på finere restuationer, faktisk!) oplevet at mange sad med tomme glas, da der var fri vin - og så er tjenerne ikke altid liiiige gode til at fylde op - heller ikke selvom de bliver bedt om det!!! Bare lige så du ved det kan ske..

0

Jeg har ingen erfaring med det mht mit bryllup - men jeg har før (på finere restuationer, faktisk!) oplevet at mange sad med tomme glas, da der var fri vin - og så er tjenerne ikke altid liiiige gode til at fylde op - heller ikke selvom de bliver bedt om det!!! Bare lige så du ved det kan ske..

Tak Pia, det er godt at vide

Så kan det være man lige skal tage en snak med feststedet om, at vi ikke vil se den situation - så vil vi hellere selv medbringe vin, og så betale prop-penge. Så er de vel kun glade for at fylde glassene op, så tjener de jo på det?!?!

Men godt at vide!

Hilsen Maria

0

Vi havde fri vin, vand og øl til middagen. Øl og vand stod på et bord, som gæsterne selv kunne tage fra. Vin blev stillet i flasker på bordene, og jeg ved ikke af, at nogle oplevede, at der manglede noget.

Vi valgte forbrugsafregning efterfølgende - simpelthen fordi fri bar var for dyrt, synes vi. Feststedet sagde også, at der skal drikkes en hel del for, at fri bar kan betale sig. På vores feststed kostede fri bar med øl, vand og vin kr. 220,- pr. person (udover kuvertprisen), fri bar med det samme + spiritus kostede kr. 320,- pr. person.

Alt efter hvem gæsterne er, og hvad brudeparret lægger op til, så tror jeg, at de fleste oplever et bryllup som en hyggelig fest, hvor der skal hygge-drikkes - ikke drikkes igennem. Desuden har man jo fået en del vin til middagen.

Jeg kan ikke huske præcist, hvor meget vi betalte forbrugsafregnet, men det var vist kun omkring kr. 3.000-3.500,-, som også inkluderer kaffe, the og drikkevarer før middagen. Vi var 32 personer i alt.

Håber du kan bruge det til noget!

0

Annonce ♥

Super Rikke!

Det er simpelten genialt at få lidt erfaringer - Tusind tak.

Jeg tænker også at forbrugsafregnet kan betale sig, så kan folk også få det de vil have. Hvis de vil have drinks, så kan de få det - hvilket de jo ikke kan hvis man har valgt fri blød bar...

Igen, tak for besvarelsen - håber der er flere der vil dele erfaringer!

Hilsen Maria

0

Hej alle sammen

Jeg har endnu engang brug for jeres hjælp.

Jeg prøver at finde ud af hvad der bedst kan betale sig: Fri bar efter maden eller betaling efter forbrug.

Vi har vin ad libitum til middagen, og jeg tænker at folk måske ikke er vildt tørstige efter en masse øl, vin og sprut.. Men på den anden side er de fleste af gæsterne vores venner som er i aldersgruppen 25 til 35 år. Og de tager godt fra.

Så er det jeg vil høre hvad i har gjort til jeres fest, og hvor meget det kostede. Hvis betalt efter forbrug så må i gerne nævne hvor meget fri bar havde kostet pr. person hvis i ved det.

Håber I kan hjælpe!

Kærlig hilsen Maria

vi havde vin ad libitium og fri øl og vand. Efter middagen valgte vi at have 4 flasker spiritus ud over øl, vand og vin. Al spiritussen blev drukket, og jeg tror også der var blevet drukket rigtig mange øl.

Jeg vil anbefale fri bar, så folk kan nyde jeres fest uden at skulle tænke på, hvor meget det nu koster

0

Dejligt med flere erfaringer :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde nu ikke tænkt at vi ville fortælle om det var det ene eller det andet - folk skulle bare feste og drikke det de havde lyst til :thumbsupsmileyanim:

Så kunne vi bekymre os om regningen dagen efter...

Flere erfaringer modtages gerne :loveboard:

0

Dejligt med flere erfaringer :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde nu ikke tænkt at vi ville fortælle om det var det ene eller det andet - folk skulle bare feste og drikke det de havde lyst til :thumbsupsmileyanim:

Så kunne vi bekymre os om regningen dagen efter...

Flere erfaringer modtages gerne :loveboard:

hej

huset taber jo ALDRIG penge på at sige fribar!, der er altid nogen der kun drikker en enkelt eller måske 2 drinks!

så jeg tror bedst forbrugsbar kan betale sig!

i kan jo aftale med bartendere hvis i har sådanne nogen at de som hovedregel skal lave enkeltdrinks! altså ikke 4 dobbelt gin og tonic til onkel kurt, osv.

så holder gæsterne også længere og det vil man jo gerne have til sit bryllup!

0

Annonce ♥

Vi har valgt et sted, hvor der er fri bar (det var en del af pakken - alt eller intet) og umiddelbart er jeg altså super glad for det, men jeg er også i familie med Joakim von And og VED jeg ville sidde og tænke på hvor dyre de forskellige ting koster... og irriterer mig, hvis der var halve flasker tilbage osv.. De andre steder vi kiggede synes jeg simpelthen, det var for dyrt hvis ikke de havde en tillægspakke med bar (f.eks. 2 timer med blød bar for 220 pr person -agtigt).

Vi var i Zoo og deres drikkepriser, var meget dyre. F.eks. kostede en alm øl 35 kr, en 25 cl sodavand 25 kr og en flaske alkohol 600 kr, vin startede ved 175 for hvis og 200 for rød pr flaske! Det er altså bare for dyrt (synes jeg) og så kan man næsten ligeså godt tage fri bar :thumbsupsmileyanim:

Der er kun 6 over 35 med til vores festen (ud af 40) og vi ved, at resten kan tage godt fra i baren (vin, vand, øl og spiritus fra 18-03) og da det er en børnefri fest, ville nogle af vores venner og søskende også kunne give den lidt ekstra gas, hvilket de sjældent for mulighed for ellers..

Edited by M&S
0

Vi vælger fri bar efter middagen. Rød, hvidvin samt champagne er inkluderet i prisen, og for 50 kr. per person får vi drinks med efter middagen.

Vi har så valgt selv at tage vin med, og har derved fået et lille afslag i den oprindelige kuvertpris.

Jeg er næsten sikker på det ikke kan betale sig med den frie bar, men jeg ved at jeg selv vil sidde og tænke "ej, hvorfor drikker de ikke op" eller "helt ærligt, har han nu brug for en ekstra drink" hvis der ikke var fri bar. Og det nægter jeg altså på min bryllupsdag ;) Så for mig betaler jeg mig også fra bekymringerne...

0

Vi fik at vide af vores feststed, at fri bar aldrig kan betale sig for folk drikker ikke så meget som man tror. Vi betalte efter forbrug og det blev 12.000 kr for 75 gæster, som drak fra baren mellem kl 23 og kl 4. Have vi valgt fri bar havde det kostet 15.000 - ikke en kæmpe forskel, men trods alt lidt alligevel.

0

Jeg har selv været i branchen og fri bar er lige som roulette - huset vinder altid.

Det eneste der kan betale sig at overveje ad libitum er hvis man tager husets vin, for den køber de ofte ind til en rigtig god pris, fordi de typisk sælger meget af den.

derfor har vi valgt at afregne alle drikkevarer efter forbrug. Efter maden har vi valgt at have en bartender, for det er faktisk den billigste løsning. Bartenderen laver jo typisk drinks med mindre spiritus end det folk selv ville hælde op. En af Husband to Bes venner ville nok lave 4-dobbelte gin tonics hvis han kunne hælde op selv.Men han ville aldrig være bekendt at bede bartenderen om mere end en dobbelt :-D

KH frk R

0

Annonce ♥

Vi har vin ad libitum til maden, og så kan der købes fri bar i to timer ad gangen for 110 kr pr. person. Vi regner med at tage to timer efter middagen, og så regne det efter forbrug derefter (og inden, hvis folk vil have andet end vin til maden), men jeg bliver da helt i tvivl om det er dumt med fri bar, når jeg læser folks erfaringer herindefra. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har valgt fri bar, da 35 af 50 gæster vil være under 35 år, og de er klar på at feste igennem. Ovenikøbet skal vi have nogle flasker sprut, og sodavand dertil er jo inklusive. Vi betaler så ad libitum efter natmaden, da der så ikke vil være så mange tilbage.

Jeg ville vælge fri bar, hvis I tror gæsterne vil feste igennem. Sørg for at øl, vand og vin vil være tilgængelig for jer hele tiden efter middagen, så folk selv kan tage så meget de ønsker. Og ja, feststedet vil gøre alt hvad de kan for at få gæsterne til at drikke isvand istedet for danskvand, stille små øl frem istedet for store fadøl osv., men de er jo ude på at tjene til deres løn.

Vælger I at betale efter forbrug, så vær sikker på at der ikke kommer tillæg per gæst oveni, og aftal hvor længe I må holde fest uden at der kommer tillæg på. Mange steder lægger et beløb f.eks. 35,- pr. gæst eller et fast beløb f.eks. 1000,- per påbegyndte time hvis man ønsker at feste videre efter natmaden. Og vælger man at betale efter forbrug, så vil der højst sansynligt blive serveret danskvand fremfor isvand, og øl blir skænket i de største fadølsglas...

Edited by morja
0

Vi har vin ad libitum til maden, og så kan der købes fri bar i to timer ad gangen for 110 kr pr. person. Vi regner med at tage to timer efter middagen, og så regne det efter forbrug derefter (og inden, hvis folk vil have andet end vin til maden), men jeg bliver da helt i tvivl om det er dumt med fri bar, når jeg læser folks erfaringer herindefra. :thumbsupsmileyanim:

Vi har valgt præcis det samme! :thumbsupsmileyanim:

Vi har vin, øl og vand ad libitum undermiddagen, og har tilkøbt det fra kl. ca. 23 til 01. Der er alligevel ingen, der hverken forlader festen e.l. holder helt op med at drikke før kl. 01, og så koster det jo kun ca. 100 kr. per person. Efter kl. 01 er det efter forbrug, men stadig kun øl, vin og vand. Vi har diskuteret det meget, og tror nok, at det er sådan, det er bedst ;)

0