Guest Gertrud Sand

Hvad gjorde I med buketten bagefter?

20 indlæg i dette emne

Ja, jeg er vildt meget i tvivl om hvad jeg skal gøre med min buket efter brylluppet. Det jeg mest tænker på at egentlig bare at få taget nogle gode billeder af den, og mindes den sådan. Men er sådan i tvivl om jeg skal gemme nogle af blomsterne på en eller anden måde. Få dem tørret, presset, forsølvet eller noget.

Så jeg tænkte jeg lige ville høre hvad I andre har gjort og hvad I efterfølgende føler omkring det valg i traf..? Det er jo tit mange penge de tager for at bevare sådan en omgang blomster, og hvis det ikke vil hjemsøge mig, ikke at få det gjort, så kunne jeg godt bruge de penge på noget andet ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heiiiii :heart:

Jeg har dagen efter brylluppet tænkt mig at lægge den på min farmors gravsted.

Jeg ville sådan ønske at hun kunne have været med på denne dag, så istedet for at tørre den, presse ells lig.

synes jeg det er en smuk gestus.

( og som plus har jeg i øvrigt læste et sted at det skulle bringe lykke)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte at kaste min buket og det var en super fed oplevelse. Min meget høj-gravide veninde greb den på trods af at hendes kæreste stod og sagde: du må ikke gribe den, du må ikke gribe den.. Så det var ret morsomt, at hun greb den:)

Jeg havde hele tiden havde planlagt, at jeg ville kaste den. Godt nok kom jeg lidt i tvivl et par dage før brylluppet, men da vi skulle af sted på bryllupsrejsen om mandagen, ville jeg alligevel ikke kunne få særlig meget glæde af ,at have den stående derhjemme og jeg havde ikke lyst til at tørre eller presse den, derfor kastede jeg den :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke hvad der skete med min rose! Jeg har en svag erindring om, at min mor dagen efter (midt i al oprydningen) kom og spurgte det var ok hun smed den ud, og at jeg svarede "Ja, ud med den" og ud kom den!!

Nu havde jeg så også bare valgt at have en stor rød rose med lidt græs ved og intet andet. Så det var ikke noget der havde kostet en masse tid eller penge og rosen begyndte allerede at være træt om eftermiddagen, da der var super dejligt vejr og da den ikke havde adgang til vand. Men den havde også tjent sit formål!

Jeg er i dag glad for jeg ikke har en tørret rose at skulle flytte rundt med og støve af - men sådan er vi jo så forskellige :heart: Jeg valgte (og bestilte) den også selv - kæresten havde meldt ud, at det ville han ikke have noget at gøre med - helt ok med mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min buket var 3 buketter bundet i en, så jeg kastede en del og lagde 1 til min mormor og 1 til vores forlover i deres haver.... og det har jeg det super godt med.....

Redigeret af christina04
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først tænkte jeg, at jeg ville have den presset, som et billede, men jeg fik det frarådet, det da aldrig vil komme til at ligne den rigtige buket.

At tørre den ville heller ikke være muligt, eftersom de blomster jeg valgte at få i ville blive brune i løbet af kort tid.

Jeg ville IKKE kaste den (jeg kunne ikke klare tanken om, hvis den landede på gulvet og blev kvast, så skulle have kastet de to buketter, der lå på trappen i kirken, men glemte det :) ) og jeg kunne ikke afgøre, hvem der evt skulle have den af gæsterne/hjælperne.

Men jeg traf en beslutning, som flere fandt utrolig smuk: om tirsdagen tog min mand og jeg hjem til min hjemby, hvor jeg lagde buketten på min fars grav, mens min mand tog billeder, så jeg har det foreviget.

Det var sk*de hårdt og jeg fældede mange tårer. En ting var, at han ikke var med en anden ting var, at jeg skulle sige farvel til den smukkeste buket jeg nogensinde har stået med i hånden. :heart: Underligt at have de følelser for nogle blomster.

Men jeg har det SÅ godt med, at jeg var dernede. Lagde i øvrigt også de to buketter, der havde pyntet bryllupsbilen. Det blev så fint.

Min mor var på kirkegården dagen efter og sagde, at det hele stadig lå smukt og flot dernede - det varmede.

Af buketterne på bilen har jeg taget den flotteste røde rose, som hænger til tørre - og den er stadig så smuk så smuk, selvom den er ved at være tør hele vejen igennem. Om den bliver gemt for altid ved jeg ikke, men indtil videre bliver den :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg desværre har mistet min far i en alt for tidligt alder og han desværre aldrig nåede at møde min dejlige kæreste, som jeg ved han vil havde elsket og holdt af...... ja så er der ingen tvivl i mit hjerte...... jeg vil ligge min buket på min fars gravsted dagen efter :heart: så føler jeg at han har været lidt med :blush: men jeg vil selvfølgelig have nogle gode billeder af bukketen inden ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg kaster min og min single veninde synes det vil være fantastisk :heart: Jeg ønsker ikke vi bruger flere tusind på en buket blomster, så vil jeg hellere have en større ring eller bruge pengene på noget andet, som en anden siger det er bare blomster og betyder intet for mig. .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg melder til gruppen af dem, der har lagt den på en grav - min mands bedsteforældres grav. De betød rigtig meget for ham og desværre nåede jeg ikke at lære dem at kende. Det var trist at stå der og vi fældede begge en tåre, men det føltes også rigtigt for os. Min svigermor blev også rigtig glad for det.

Jeg har haft de tørrede blomster, jeg skulle have i mit liv :heart: så jeg havde ikke behov for at gemme den - har nogle fine billeder af den og det er fint for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte i søndags til kirkegården, hvor Oles far er begravet. Der lagde vi bukettet, nød synet og fik taget et par billeder af min fine buket på han gravsted.

Bukettet blev der taget nogle forhåbentlig fine billeder af (har jo ikke set dem endnu) og så var den ellers med på bordet foran mig under middagen.

Jeg og specielt Ole er super glade for vores valg, for på den måde fik vi Oles far med til brylluppet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med så mange "svarelystne" tøser! Det er rart at læse hvordan I forskellige har følt omkring bukettens "skæbne". Og siden der er ret mange af jer der ikke har gemt den, er jeg blevet meget mere sikker på at det heller ikke vil gøre mig noget, ikke at gemme den. Jeg tror min mor får den på sin sten...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Dejligt med så mange "svarelystne" tøser! Det er rart at læse hvordan I forskellige har følt omkring bukettens "skæbne". Og siden der er ret mange af jer der ikke har gemt den, er jeg blevet meget mere sikker på at det heller ikke vil gøre mig noget, ikke at gemme den. Jeg tror min mor får den på sin sten...

Det lyder som en god idé :heart:

Min buket lægger vi på min søsters grav dagen efter brylluppet. Jeg kan også godt lide tanken om, at hun 'kan være med' på en eller anden måde. Skal også have hendes yndlings-ur på når vi skal giftes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer..

Jeg er simpelthen über-gør-det-selv-brud, så jeg er da i fuld sving med selv at lave af organza, tyl, muslinger, perler, og meget mere, til både mig og min blomsterpige samt boutonnieres til mænderne.. Så min kommer til at holde resten af livet (eller til jeg ikke gider se på den mere) ;)

Ønsker jer alle et fantastisk bryllup...

Lovs Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer