Posted June 30, 2010 · Report post Jeg synes de fleste siger, at de skal giftes omkring kl 13.30 eller 14... Er det noget man selv bestemmer? For jeg kunne måske godt forestille mig at rykke det en time eller to frem 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post Da jeg ringede til præsten var jeg heldigvis den første der ringede omkring denne dato så vi hade frit slag.. Jeg kan så forstå på vores præst der er bestemte tidspunkter de holder vielser på, ihvertfald i vores kirke.. Vi kunne vælge mellem kl. 11, 13 & 15... Ud af de 3 valgmuligheder passede kl. 13 os bedst.. Så man bestemmer ikke helt selv.. Men forestiller mig tidspunkterne er forskellige fra kirke til kirke.. Håber det hjalp 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post vi kunne vælge mellem kl 13, kl 14.30 og kl 16. Vi valgte kl 14.30, da vi synes det passede os bedst 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post Jeg spurgte om vi kunne komme til kl 13, og det var der ingen problemer med. Så ved ikke om der også er "faste tider" i vores kirke, men vores forslag blev i hvert fald accepteret. Har også set en vielse der kl. 16, så tror de er ret fleksible. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post Jeg spurgte selv på et tidspunkt og senere ændrede vi planer og så skrev jeg og spurgte om det i stedet kunne lade sig gøre 15.30 og fik positivt svar tilbage. Tror de fleste kirker prøver at være behjælpelige i forhold til tidspunktet hvis de kan KH frk R 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post Hvor frit spil man har afhænger vist en del af, om det er højsæson... Forventer kirken nu flere vielser hver lørdag, så vil der nok være 2-3 tidspunkter at vælge imellem. Ellers tror jeg det er ret frit. I den kirke hvor jeg synger, har vi i højsæsonen mulighed for vielse kl 12.00, 13.30 og 15.00. Men uden for sæsonen kan vi også sagtens have både kl 14 og kl 16. Når bare der er minimum 1½ time mellem hver start (hos os). 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post Nåååååå..... så er der jo ikke nogen ballade!!! Mange tak for svar! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 30, 2010 · Report post Vi skal giftes i en kirke hvor der ikke holdes vildt mange bryllupper om året, så vi kunne bestemme det hele selv.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 1, 2010 · Report post Vi skal giftes i en kirke hvor der ikke holdes vildt mange bryllupper om året, så vi kunne bestemme det hele selv.... Også her... Vi kunne frit vælge. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 1, 2010 · Report post Vi kunne frit vælge, hvilket tidspunkt vi ville mellem 09 og 17. vi valgte kl 14, som kan ændres hvis det blir nødvendigt. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 1, 2010 · Report post Ja vi fik også bare nogle tidspunkter at vælge imellem hos de kirker vi talte med. Havde først besluttet os for at holde det i Islands Brygge kirke da vi bor på Bryggen og her kunne vi kun få kl 14. Den er dog lidt kedelig syntes vi så vi kiggede videre og ringede bl.a. til Christians kirke på Christianshavn - som vi faktisk troede var helt umulig at komme ind i pga. højsæson og vi ringede først dertil for ca. 4-5 uger siden. Men det lykkedes at komme ind kl. 13 og endda hos Flemming Pless som vi umiddelbart virker som ham vi helst vi have, så det er jo perfekt Tror man kan vælge mere frit hvis man bestiller plads i god tid - og ellers må man nok bare tage den tid der er ledig Vi var bare heldige at tiden og præsten der var mulighe var præcis det vi ville have /Kristina 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 1, 2010 · Report post Jeg synes de fleste siger, at de skal giftes omkring kl 13.30 eller 14... Er det noget man selv bestemmer? For jeg kunne måske godt forestille mig at rykke det en time eller to frem Tja sådan da bestemmer man det selv. Jo hurtigere du er ude og booke tiden i kirken jo større sandsynlighed er der for at du frit kan vælge imellem de tidspunkter de har. Vi kunne vælge kl.12.30, 14.00, 15.30 og valgte kl.14.00 (d. 14. kl.14.00 ) De fleste kirken har faste tidpunkter, men igen jo hurtigere du kontakter kirken jo tidligere kan tidspunktet ligge 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 1, 2010 · Report post Vi sagde at vi vil giftes kl 11 og det var helt okay ;) Så prøv dog at spørge din præst om det er okay med den tid i gerne vil have ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 1, 2010 · Report post Jeg skal nok spørge præsten... Selvfølgelig!! Vi har bare ikke lige talt med vedkommende endnu... Min kæreste er lidt sløv i optrækket og vil ikke presse ham for meget med planlægning osv... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites