Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Minanne

Hvem skal med??

12 posts in this topic

Ja som overskriften siger...

Hvem skal med til PA.....

Dem hvor jeg har været inviteret med til, SKAL de absolut med???

Og kan man godt tillade sig at skrive på den seddel som en veninde har ønsket sig, at jeg ikke ønsker noget vildt og det skal være et pris leje hvor alle kan være med??

Marianne

0

Annonce ♥

Det kan du sagtens..Jeg sagde fx til min veninde, hvad jeg IKKE ville have..strip og ydmyglese igennem gågade osv...Men noget rigtig tøse noget..og jeg fik den bedste poterabend :balloons: kom i seng 04.30 og var bare så glad

0

Jeg synes, at dem som skal med til brylluppet, skal inviteres til polterabend. Så hvis nogle af dem, hvor du har været til polter ikke skal med til bryllup, så synes jeg heller ikke, at de skal med til din polter.

Jeg synes bestemt, at du skal give udtryk for hvad du vil, eller især ikke vil. Ingen ønsker vel at planlægge en polter, som bruden/gommen ikke synes er sjov (håber jeg ikke)...

0

Ved godt at dette er en ældre tråd.

Men der er det "problem" at vi bliver omkring de 100 til vores bryllup. Jeg ved de der står for min polter (og min mands) kan ikke rigtig finde ud af hvem der skal med! Jeg er lidt af den mening at det er de nærmeste veninder og familie. Men i vores situation er det jo stadig mange. Jeg kan se i div. tråde at det ikke er mange der er med til div. polter.

Hvad skal de gøre? Give alle en chance for at tage med eller skal de vælge ud fra dem jeg gerne vil have med? Hvis man kan sige det sådan?....

0

Annonce ♥

Min veninde, som skal arrangere polterabend for mig, ved godt hvad jeg ikke vil være med til (f.eks. gå i gågaden og sælge kondomer/roser/lign i for småt/grimt tøj for at tjene penge til min bytur og jeg behøver heller ikke strip), og det respekterer hun. Hun ved også godt hvad jeg allerhelst vil (klatrehal, gokart, paintball, samlet fest med drengene om aftenen) og håber da at hun vælger noget af det :ilovebryllupsklar:

Med hensyn til hvem der skal med er jeg lidt i tvivl... Jeg har nogle veninder, som nok ikke skal med til bryllupet (vi har ikke plads til alle og jeg må skære lidt og min kæreste må skære lidt), men jeg synes stadig at de skal have muligheden for at komme med til polterabend. Men jeg vil selvfølgelig også respektere et nej, hvis de ikke vil med til polterabend, når de ikke skal med til brylluppet.

0

Men der er det "problem" at vi bliver omkring de 100 til vores bryllup. Jeg ved de der står for min polter (og min mands) kan ikke rigtig finde ud af hvem der skal med! Jeg er lidt af den mening at det er de nærmeste veninder og familie. Men i vores situation er det jo stadig mange. Jeg kan se i div. tråde at det ikke er mange der er med til div. polter.

Hvad skal de gøre? Give alle en chance for at tage med eller skal de vælge ud fra dem jeg gerne vil have med? Hvis man kan sige det sådan?....

Hvordan er de 100 gæster valgt? Er der mange pligt-invitationer - eller har I bare en kæmpe vennekreds som I gerne alle vil dele jeres bryllupsdag med?

Jeg skrev selv en "ønske-gæste-liste" over de kvinder, jeg gerne ville have med til min PA. Jeg valgte ud fra, at det skulle være jævnaldrende kvinder som JEG havde inviteret til brylluppet (= min side af familien + mine veninder) samt de nærmeste af min mands families kvinder (=svigerinde + kusine). Det vil sige, at der var jævnaldrende kvinder som ikke blev inviteret med - men tror på ingen måde de følte sig snydt, da de jo mest kender mn mand og ikke jeg.

0

Hvordan er de 100 gæster valgt? Er der mange pligt-invitationer - eller har I bare en kæmpe vennekreds som I gerne alle vil dele jeres bryllupsdag med?

Jeg skrev selv en "ønske-gæste-liste" over de kvinder, jeg gerne ville have med til min PA. Jeg valgte ud fra, at det skulle være jævnaldrende kvinder som JEG havde inviteret til brylluppet (= min side af familien + mine veninder) samt de nærmeste af min mands families kvinder (=svigerinde + kusine). Det vil sige, at der var jævnaldrende kvinder som ikke blev inviteret med - men tror på ingen måde de følte sig snydt, da de jo mest kender mn mand og ikke jeg.

Vi har ikke nogen vi har inviteret med af pligt! Det er alt sammen familie, nogle som er venner af familen, og vennekreds. Vi har begge store familier, og en stor vennekreds. Vi har skåret helt ind til roden ellers var vi blevet 130 som til vores reception, som vi har valgt er valgfrit!...

Alle under 20 er ikke inviteret, og noget familie længere ude og venner vi ikke har set i lang lang tid!

Det kunne være jeg lige skulle kigge gæstelisten igennem. Men jeg fandt ud af at dem som arrenger både min og min mands, er af den mening at alle skal have chancen og muligheden til at komme med!... Kan både se fordele og ulemper ved det... Så derfor dette spørgsmål... Det vil jeg lige prøve at kigge på i aften! :ilovebryllupsklar:

Edited by Fru. K
0

Annonce ♥

Jeg gav også udtryk for at jeg gerne ville det kun var mine nærmeste veninder, og så min svigerinde...

jeg syntes PA kun er for dem der er inviteret til bryllupet, og for dem man er tættest med.

Hvis der er inviteret 100 til jeres bryllup, og alle kvindelige gæster skal have en chance for at komme med, kunne det godt gå hen og blive rigtig mange til en PA- men hvis du syntes det er dejligt så er det jo fint alle får chancen.

Men hvis du mest ønsker en mindre og mere intim PA så syntes jeg jo godt du kan give udtryk for hvem du gerne vil have med- så blir det måske knap så mange?

Men det handler jo om hvilken dag du ønsker :ilovebryllupsklar:

0

Det burde ikke være nødvendigt at fortælle ens tætte venner og veninder hvad man syntes er passende, men nogle gange er det desværre nødvendigt.

Vores venner og veninder ved at vi f.eks. IKKE vil have strip eller offentlig udmyges ved eksempelvis af sælge kys i gågande osv.!

Så jeg mener godt du kan give nogle hent om hvad du syntes kunne være sjovt :ilovebryllupsklar:

- men du kan/skal ikke bestemme hvem er der skal med, det er op til arrangørerne, efter min mening, men igen man kan godt lufte sin mening :cheerleader3:

0

Ja som overskriften siger...

Hvem skal med til PA.....

Dem hvor jeg har været inviteret med til, SKAL de absolut med???

Og kan man godt tillade sig at skrive på den seddel som en veninde har ønsket sig, at jeg ikke ønsker noget vildt og det skal være et pris leje hvor alle kan være med??

Marianne

jeg blev bedt om at lave en liste over, hvem jeg gerne ville have med til min pa, som min veninde kunne gå ud fra.

Jeg valgte at skrive de kvindelige gæster på, så alle havde mulighed for at lære hinanden at kende inden brylluppet. Derudover havde jeg skrevet nogle fra min klasse på, for at de ligesom også kunne få en del af mit bryllup med :-)

Til dem der stod for min mands pa, havde jeg lavet en liste over alle de mandelig gæster og deres telefon nr. og så havde jeg taget hans telefon mens han var i bad, og fundet numrene på nogle af han kollegaer, som godt nok ikke skulle med, men som havde ytret sig, at de gerne ville med :-)

0

Vi har inviteret 90 gæster og jeg har valgt at bede om at dem der er mine venner er med til min PA og jeg har bedt om både mænd og kvinder. Bare fordi mine mandlige venner er af det "forkerte" køn er de jo ikke mindre venner. Så der er 21 på listen så nu må vi se hvor mange der kan. Jeg har ikke skrevet anedt familie på end min søster og min ene svigerinde. Der er heller ikke nogen af HtB's venners kærester eller koner med, det skal være en dag i vennernes skød.

Ved der er nogen som også har mor, moster og svigermor med, men det er ikke lige mig.

KH frk R

0

Annonce ♥