Line Hojlund

Line & Bo - 8. Oktober 2011

252 indlæg i dette emne

Så er vi vist ved at være tæt nok på til at jeg ENDELIG kan oprette min egen planlægningstråd smile.gif:bearhug:

Lidt om os:

Jeg er 24 år (når at blive 25 inden vi bliver gift) og min kommende mand er 36. Vi har været sammen siden 15. marts 2003 og ar været forlovet siden 5. august 2007 (så har luret med herinde længe). Lige nu bor vi i en lille by der hedder Tvis (i nærheden af Holstebro) sammen med vores 3 katte Jeg starter på uddannelse til september som multimediedesigner (glæder mig HELT VILDT til at komme i gang) og min forlovede arbejder som maskinsnedker i en lille by der hedder Skibbild.

Vi vil rigtig gerne have en stor fest sammen med begge vores familier (min er ret stor) og nogle venner, men lige nu er det slet ikke sikkert vi har råd til det, vi har haft en del økonomiske problemer det sidste års tid som vi heldigvis er på vej ud af, men vi ved slet ikke om vi kan nå at spare nok op desværre, men vi vil giftes på den dato vi har sat, da det er min afdøde morfars fødselsdag som jeg betød rigtig meget for mig, så vi må se hvad det ender med, men planlægning skal der jo til alligevel

Frieriet:

Det var mig der friede til ham, da jeg mistede tålmodigheden en smule (den er vist ikke så stor :shooter: ).

Vi havde dagen før været til min fætters bryllup, hvor vi havde snakket lidt omkring det med at gifte os og om hvad datoer der kunne være en mulighed hvis det skulle være en der betød noget for os. Så fik jeg måske lige en LILLE smule bryllupskulder, for kunne næsten ikke tænke på andet resten af den dag og noget af natten med, så jeg bestemte mig for at gøre noget ved sagen. Da vi var stået op om søndagen (d. 5 august 2007), satte jeg mig for at fri selv samme dag, så jeg skyndte mig at ringe til en af mine favoritrestauranter og bestilte tid til om aftenen og så bestilte jeg billetter til at komme i biograffen bagefter (vi skulle rigtig hygge unsure.gif ). Så købte jeg et kort (en af de der uden skrift i, men med et romantisk billede på forsiden), som jeg så skrev frieriet i. Jeg er nemlig ikke særlig god til at udtrykke mig ansigt til ansigt, så jeg besluttede at det var bedre at skrive min følelser ned. Kan ikke huske hvad jeg præcist skrev, men jeg skrev i hvert fald om han ville gifte sig med mig på den valgte dato.

Da vi kom ind på restauranten fik vi bestilt mad og mens vi sad og ventede gav jeg ham korte, som han læste og heldigvis svarede han ja :respekt:

Huskeliste til brylluppet:

Fuldt styr på

I gang med

Mangler

o Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet - 08. Oktober 2011 kl. 13.45

o

Kirke - Holstebro Kirke

o Lav et bryllupsbudget - Done

o

Feststed - Festhuset i Holstebro

o Vælg farvetema - Sort & Hvid, med lidt guld

o

Fotograf - Pink Studio

o

Musik - DJ hele aftenen

o

Overnatning til bryllupsnatten - Hotel Royal Holstebro

o Find brudepiger - Done

o Find Forlover - Done

o Find Toastmaster - Done

o Find Gavekoordinator - Done

o

Vielsesringe - Done

o

Kjole - Done

o

HtBs Tøj - Done

o HtBs sko- Done

o Gæsteliste - Done

o

Save-the-Date kort - Done og sendt

o

Invitationer - Done og sendt

o

Kirkeprogram - Done

o

Bordkort - Done

o

Menu - Done

o

Risposer - Done

o

Gæstebog - Done

o

Drikkevarer - Done

o Bordplan - Done

o Bryllupskage - Done

o Ønskeseddel - Done

o

Bestem salmer - Done

o

Lav tale - Done

o Lær at danse brudevals - Done

o Samtale med præsten - Done

Redigeret af Line Hojlund
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup og velkommen til med din helt egen planlægningstråd! :balloons:

Sødt at I skal giftes på din morfars fødselsdag. Så er han "med jer i ånden". :) Vi skal også giftes på min afdøde farfars fødselsdag. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle 3 :) For mig har det været rigtig vigtigt at det skulle være en dag der har en hvis betydning for os, og specielt den dag er jeg rigtig glad for at han sagde ja til for så føler jeg nemlig som du siger Meggers at han er med os i ånden, og det er jo en dejlig fornemmelse :o

Ringene

Her er lige et billede af vores forlovelses-/vielsesringe.

Vi har valgt at bruge vores forlovelsesringe som vielsesringe også da ringene er nogen vi har fået special fremstillet hos en guldsmed ud fra tegninger vi selv har lavet og med guld vi selv har skaffet. Guldet er fra min mors og fars vielsesringe (de er skilt), guld vi har fået af mine svigerforældre og noget guld som jeg fik af min moster, som er af meget stor betydning for mig. Stenen i min er en sten fra en af min svigermors ringe som vi fik. Den har et blåligt skær og jeg regner med at det bl.a. bliver noget af mit blå på dagen. Hans ring er magen til min bortset fra at der ikke er sten i, men istedet er der indgraveret en stjerne.

post-35532-1278611431.jpg

post-35532-0-74485000-1302817056.jpg

Redigeret af Line Back
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken

Yay så kom vi et skridt videre: Har nu fået booket kirke :ilovebryllupsklar:

Det er nu helt officielt! Vi skal giftes lørdag d. 8. oktober 2011 kl. 13.45 i Holstebro Kirke :):cheerleader3::):)

Lidt billeder af kirken:

post-35532-1279055598.jpg post-35532-1279055683.jpg

Herinde er det muligt at se et 360 graders panorama af kirken :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Line Back
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med bookningen af kirke! :ilovebryllupsklar:

Superfed kirke iøvrigt. Især invendigt, kan godt lide de der hvælvinger eller hvad de hedder... Ej, kan ikke forklare det, men den ser smuk ud, det var pointen ;)

Og så fornemmer jeg lidt at det her bliver et meget personligt bryllup? Både dato og ringe emmer af at det er JER og at I har alle (eller i hvert fald mange af) dem I holder af med I det. Det lyder bare rigtig skønt, og det bliver spændende at følge. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Oktober er en super måned at blive gift i!!! :denmarkflag::iloveyou: :iloveyou:

Held og lykke med planlægningen :denmarkflag::thumbsupsmileyanim:

Det er nemlig en rigtig super måned :)

Tillykke med bookningen af kirke! :cheerleader3:

Superfed kirke iøvrigt. Især invendigt, kan godt lide de der hvælvinger eller hvad de hedder... Ej, kan ikke forklare det, men den ser smuk ud, det var pointen ;)

Og så fornemmer jeg lidt at det her bliver et meget personligt bryllup? Både dato og ringe emmer af at det er JER og at I har alle (eller i hvert fald mange af) dem I holder af med I det. Det lyder bare rigtig skønt, og det bliver spændende at følge. :)

Vi prøver i hvert fald at gøre det så personligt som muligt, for det betyder rigtig meget for os at det bliver VORES dag og vi derfor som du siger har dem som vi holder af med i det :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

............ Og så skal i selvfølgelig bare sige til hvis i skal have hjælp til noget som helst....

Vil så gerne hjælpe, nu skal jeg jo ikke giftes selv i den nærmest fremtid så vil så gerne hjælpe (var der nogen der sagde bryllupsskruk :thumbsupsmileyanim: )

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
STORT TILLYKKE!! :iloveyou:

Ha er du herinde.. Så vil jeg da rigtig snaaaage.. :thumbsupsmileyanim:

Vi glæder os helt vildt.. :iloveyou:

- Knus Ditte (og Henrik)

............ Og så skal i selvfølgelig bare sige til hvis i skal have hjælp til noget som helst....

Vil så gerne hjælpe, nu skal jeg jo ikke giftes selv i den nærmest fremtid så vil så gerne hjælpe (var der nogen der sagde bryllupsskruk :) )

Jah det her er jo stedet at være når man skal giftes :denmarkflag:

Hehe jeg glæder mig også til at komme rigtig i gang med forberedelserne :denmarkflag:

Og vi skal helt sikkert nok sige til hvis vi skal bruge hjælp, for det kan man jo altid bruge ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
STORT TILLYKKE!! :iloveyou:

Ha er du herinde.. Så vil jeg da rigtig snaaaage.. :thumbsupsmileyanim:

Vi glæder os helt vildt.. :iloveyou:

- Knus Ditte (og Henrik)

............ Og så skal i selvfølgelig bare sige til hvis i skal have hjælp til noget som helst....

Vil så gerne hjælpe, nu skal jeg jo ikke giftes selv i den nærmest fremtid så vil så gerne hjælpe (var der nogen der sagde bryllupsskruk :) )

Jah det her er jo stedet at være når man skal giftes :denmarkflag:

Hehe jeg glæder mig også til at komme rigtig i gang med forberedelserne :denmarkflag:

Og vi skal helt sikkert nok sige til hvis vi skal bruge hjælp, for det kan man jo altid bruge ;)

Så er jeg vist gået forkert.. :D

Nå, men nu har jeg da en go' undskyldning for hvor jeg er herinde.. Så jeg kan huske datoen :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
STORT TILLYKKE!! :iloveyou:

Ha er du herinde.. Så vil jeg da rigtig snaaaage.. :thumbsupsmileyanim:

Vi glæder os helt vildt.. :iloveyou:

- Knus Ditte (og Henrik)

............ Og så skal i selvfølgelig bare sige til hvis i skal have hjælp til noget som helst....

Vil så gerne hjælpe, nu skal jeg jo ikke giftes selv i den nærmest fremtid så vil så gerne hjælpe (var der nogen der sagde bryllupsskruk :) )

Jah det her er jo stedet at være når man skal giftes :denmarkflag:

Hehe jeg glæder mig også til at komme rigtig i gang med forberedelserne :denmarkflag:

Og vi skal helt sikkert nok sige til hvis vi skal bruge hjælp, for det kan man jo altid bruge ;)

Så er jeg vist gået forkert.. :D

Nå, men nu har jeg da en go' undskyldning for hvor jeg er herinde.. Så jeg kan huske datoen :P

Hehe det er altid godt med en god undskyldning :-P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inspiration til brudebuketten

Nu er det jo manden der skal sørge for brudebuketten, men min forlovede har spurgt mig om jeg ikke ville finde noget inspiration til ham, så det har jeg da gjort ;)

Efter at have fundet EN MASSE forskellige jeg var helt vild med har jeg nu fået snævret det ned til mine 7 favoritter som han så har lovet at vælge en af (uden jeg ved hvilken selvfølgelig), og jeg synes da lige at jeg ville dele udvalget med jer herinde (vi er jo så glade for billeder) :thumbsupsmileyanim:

post-35532-1279578756.jpg

Redigeret af Line Back
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Brudebuketten

Nu er det jo manden der skal sørge for brudebuketten, men min forlovede har spurgt mig om jeg ikke ville finde noget inspiration til ham, så det har jeg da gjort ;)

Efter at have fundet EN MASSE forskellige jeg var helt vild med har jeg nu fået snævret det ned til mine 7 favoritter som han så har lovet at vælge en af (uden jeg ved hvilken selvfølgelig), og jeg synes da lige at jeg ville dele udvalget med jer herinde (vi er jo så glade for billeder) :denmarkflag:

Yeah nyt og så med billeder.. :denmarkflag:

Det er nogle sindsyge flotte bukketer lige min smag også.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Brudebuketten

Nu er det jo manden der skal sørge for brudebuketten, men min forlovede har spurgt mig om jeg ikke ville finde noget inspiration til ham, så det har jeg da gjort ;)

Efter at have fundet EN MASSE forskellige jeg var helt vild med har jeg nu fået snævret det ned til mine 7 favoritter som han så har lovet at vælge en af (uden jeg ved hvilken selvfølgelig), og jeg synes da lige at jeg ville dele udvalget med jer herinde (vi er jo så glade for billeder) :iloveyou:

Yeah nyt og så med billeder.. :denmarkflag:

Det er nogle sindsyge flotte bukketer lige min smag også.. :thumbsupsmileyanim:

Ja jeg synes de er SÅ flotte alle sammen og er egentlig glad nok for jeg ikke selv skal tage den endelige beslutning :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Borddekorationen

Nu vi er ved blomsterne så har vi kigget lidt på borddekorationer også og for at spare lidt på budgetter tror jeg vi ender med en enkel, men absolut flot løsning:

Forestiller mig noget i den her stil:

post-35532-1279648242.jpg

post-35532-1279648248.jpg

post-35532-1279648345.jpg

Redigeret af Line Back
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER også den dekoration!!!!! Jeg skal giftes til oktober hvor roserne kommer til at koste 15-20 kr stykket (i blomsterbiksen), så det render alligevel op, men det er vel stadig billigere end de der kæmpe dekorationer...

Jeg overvejer at sætte fire roser på hvert på....roser under vand... og så en to-tre armet i midten... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ELSKER også den dekoration!!!!! Jeg skal giftes til oktober hvor roserne kommer til at koste 15-20 kr stykket (i blomsterbiksen), så det render alligevel op, men det er vel stadig billigere end de der kæmpe dekorationer...

Jeg overvejer at sætte fire roser på hvert på....roser under vand... og så en to-tre armet i midten... :thumbsupsmileyanim:

Tænker lidt at vi vil købe roserne i bundter af 10 ved købmanden hvis de ikke er alt for grimme, men nu må vi se når tiden kommer, men det er stadig billigere end at skulle købe ind til de store blomsterdekorationer som vi ellers tænkte på.

Tror vi vil se om vi kan skaffe 2 eller 3 glas i forskellige højder (til hver bord) og så komme en rose i hver glas sammen nogle sten af art, lidt ligesom den længest til højre :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser også super godt ud!! Hvor finder du vaser i forskellige størrelser? Har du set Mjød glassene fra Ikea? Det er ikke så dyre... Vores forsamlingshus har heldigvis cylindervaser, men kun i én størrelse...

Jeg overvejede også lidt de der roser hos Super Best, som faktisk kan være både store og pæne, men tænker bare lidt, om det er et sats? Jeg tror måske også lige det skal testes inden, for det er måske ikke sikkert, at de holder lige så godt..?

Hm... Gad vide om Super Best har nogen indflydelse på hvad de får hjem af blomster... for så kunne man jo bestille X antal buketter med 10 i hver... De koster måske 50 kroner eller sådan noget, men du sparer så også på 6-7 blomster = kan sætte større buketter i vindueskarme/på buffet :-)

Tænke tænke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså Line hvis det er så er Henriks lillesøster SINDSYG god til at binde blomster.. Så hvis der er noget med blomster kan det være hun gerne vil give en hjælpende hånd uden at hun skal have en halv milliard..

Og forresten så er gartnerivej et godt sted at købe blomster, de er okay billige men en fin kvalitet....

Men wow nogle flotte borddekoration også.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og ang. brudebuketten så er jeg dælme også glad for at Henrik skal vælge selv om jeg har noget ret klare ønsker bla. fordi der er en hel masse blomster jeg ikke kan tåle en hel masse af blomsterne..

Fandt ud af igår jeg ikke kan tåle brudeslør heller.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer