M&R

Hvordan fortalte i jeres familier..

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min mand ringede til min far og spurgte om "lov" :balloons: så mine forældre vidste det jo så. Mine svigerforældre blev inviteret på mad og så fortalte vi det bare stille og roligt. Ikke så meget spas der...

Men en god ide med et eller andet bryllupsagtigt (også selv om I ikke har børn). Jeg har en ide om, hvordan vi skal fortælle forældrene det, når vi en gang venter os: købe krus, hvor der står "Verdens bedste morfar/mormor/farfar/farmor" eller et eller andet sjovt, hvor de selv skal regne det ud - det må vi så se om de kan. Måske kunne man finde på noget lignende med noget bryllupsrelateret... :)

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min far vidste det allerede, fordi min forlovede havde været på besøg og "spørge om lov" :balloons:

Min mor fik det at vide, ved at jeg kom ud for at vise min "julegave" (han friede julemorgen), og resten af min familie fandt så ud af det ved at jeg havde ringen på juleaften. :)

Ved faktisk ikke helt hvordan min svigerfamilie fik det at vide. De vidste det alle før mig (altså at han ville fri). Jeg kunne forestille mig at min svigermor har fået det at vide over en kop kaffe, og at min svigerfar fik det at vide over telefonen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste havde planer om at spørge min far om lov til min fætters konfirmation ca. 4 dage før frieriet, men han fik hold i ryggen og måtte blive hjemme. Han var fuldstændig knust over ikke at kunne komme med til den konfirmation, til min store undren ;) Nå, men han friede, jeg sagde ja, og så holdt vi det ellers hemmeligt i en uges tid inden at hele familien kom til min 30 års fødselsdag, hvor gemalen bød velkommen og fik sagt det på en sjov måde, som vi havde aftalt ;) Til forældre og bedsteforældres store (og højlydte) glæde :balloons::)

Det var super sjovt, og jeg var helt nervøs over det, underligt nok ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sagde det til mine forældre i julen.

Midt i julemiddagen sagde jeg at Husband to Be i øvrigt havde fået ordnet sit dårlige knæ. Min mor sagde at hun slet ikke vidste der var noget galt med det. Hvorefter jeg sagde at han ikke havde kunnet bøje det i flere år, men nu var det blevet ordnet så han havde været nede på knæ med en buket blomster.

Der gik lige lidt inden det gik op for dem hvad det egentlig var jeg sagde :-)

Hvordan han gjorde ved jeg ikke, for vi holder ikke jul sammen og han friede lillejuleaften.

KH frk R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde jo snydt lidt og været hemmeligt på rådhuset og siden gået med vores ringe, men det var der ingen ( :) !!) der havde opdaget. Egentlig havde vi snakket om, at ingen skulle vide noget, før vi sendte STD (save the date) kort ud præcis et år før brylluppet, men gik og overvejede, om det var lidt "luset" over for forældrene...

En dag havde vi inviteret min mor og hendes kæreste til eftermiddagshygge og helt tilfældig kom svigerforældrene forbi. Nu var vi samlet, så vi blev enige om at det var nu...

Da vi startede med at sige, vi havde noget at fortælle, havde de alle kigget på min løse bluse og havde troet, tvillingerne skulle have en søster/bror :balloons:

De blev selvfølgelig alle super glade, især min søde svigerfar blev helt berørt. Det ER noget stort at viderbringe, overgås kun af da jeg var gravid!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi er blevet enige om at når de skal vide det inviterer vi dem på middag sammen begge hold og så fortæller vi det. Jeg er dog lidt bange for hans forældres reaktion, de er ikke selv gift, og jeg tor lidt de synes, at det er noget pjat.

Mens jeg helt bestemt regner med, at mine forældre bliver glade :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har helt ærligt svært ved at tro på det, men på den anden side kan jeg jo kun blive positivt overrasket.

En gang vi have været til bryllup ved nogle venner fortalte jeg min svigermor om det og hendes kommentar var:

"Jeg har aldrig hørt noget så åndsvagt som at bruge så maneg penge på den slags. Et bryllup er fuldstændig overflødigt og spild af penge."

Og det var altså et low-key bryllup som ikke kostede en formue... Så er ret spændt på hendes reaktion. Hans far er nok bare mere ligeglad.

Men jeg ved at hans mormor bliver rigtig glad! :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desuden så er mine svigerforældre heller ikke sociale mennesker, i de snart fire år jeg har været sammen med mine kæreste har de ALDRIG været sammen med andre mennesker end mormor, morfar og onkel. Når de ser andre mennesker end det er det fordi de skal gå med af pligt som f.eks. ved begravelser og lignende.

De var med til mine forældres indflytterfest, hvor de bare stod i et hjørne og tog tidligt hjem. Mine forældre og resten af min familie forsøgte forgæves at snakke med dem, men der var intet at komme fter især fra hans mors side. Som hun sagde 'så bryder de sig ikke om fester'

Så at de skulle glæde sig til det kan jeg ikke forestille mig. Desværre, ville sgu gerne have hende med inde over på lige fod med min mor..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter at "chokket" over frieriet (som foregik over tlf, da min kæreste var sømand) kørte jeg direkte hjem til mine forældre med en flaske asti (og det skal siges at de bor 1½ times kørsel væk, og det var på en hverdag).

Først blev de lidt bange, da jeg ligepludselig stod i deres køkken en tirsdag eftermiddag. Men så sagde jeg, at jeg havde en god nyhed og da jeg jo havde Asti med, så var det ikke fordi jeg var gravid - men jeg skulle GIFTES!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var på ferie i Spanien, da min kæreste friede. Vi holdt det for os selv mens vi var dernede, og inviterede så forældrene på midag dagen efter vi kom hjem. Vi lavede spansk tema med tapas og det spanske flags farver, og lige da vi satte os til bordet bød min kæreste velkommen og sagde at han havde friet til mig, og vi skulle giftes. Både min mor og svigermor fik tårer i øjnene og blev meget glade. Fædrene var stolte og glade på deres egen stille facon. Min svigerfar havde regnet det ud, så han havde sagt til svigermor, at de da skulle have en gave med, når de nu skule til forlovelsesmiddag, men hun havde slået det hen... Han var faktiskk ret snu ham svigerfar... :balloons: Så gik snakken ellers på bryllup det mest af aftenen. Det var faktisk en helt speciel og fed følelse:-) Dagen efter ringede jeg til de nærmeste veninder og mine søskende, og ellers var det vist også bare mund til mund samt facebook til sidst...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at "chokket" over frieriet (som foregik over tlf, da min kæreste var sømand) kørte jeg direkte hjem til mine forældre med en flaske asti (og det skal siges at de bor 1½ times kørsel væk, og det var på en hverdag).

Først blev de lidt bange, da jeg ligepludselig stod i deres køkken en tirsdag eftermiddag. Men så sagde jeg, at jeg havde en god nyhed og da jeg jo havde Asti med, så var det ikke fordi jeg var gravid - men jeg skulle GIFTES!!

Det er så sødt, at forældre straks tænker "Hun er gravid" når der er den mindste alvor og skjult smil i stemme eller ansigt.

Da vi fortalte om Martins frieri kom det prompte fra hans farmor: "Er hun gravid?" :) Det er nu meget sødt.

Ja, min kæreste ringede også til hans far og sagde det. Faren var så rigtig "ond" og svarede kun a la "nej hvor vildt!" "Tillykke" osv - altså uden at sige hvad det var om - men så moren kunne høre, at det var stort. Min kæreste kunne så høre sin mor i baggrunden: "ER HUN GRAVIIIID????" :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede i Grækenland så vi sendte postkort hjem til vores forældre og til enkelte venner. Resten af familien fik det at vide under en fødselsdag hvor min kæreste lige rejste sig og sagde det :balloons:

Redigeret af metteholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede ca. 2 uger før vi skulle på ferie i DK, så vi blev enige om at holde det hemmeligt indtil vi kunne fortælle vores familier det face to face.

Jeg gik dog med min nye ring, der var ingen som opdagede noget.

Da vi kom til DK sad vi og skulle ha' lidt sushi hos mine forældre hvor vi boede, så stak jeg hånden frem og sagde vi havde noget at fortælle, at han havde friet til mig.

Der var egentlig ikke den vilde reaktion, det var faktisk lidt øv, og jeg ved ikke rigtig hvordan mine forældre har det med det.

Hans mor blev ellevild da vi fortalte hende det. :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skulle fortælle det, der spurgte jeg bare min far om han havde lyst til at følge mig op af kirkegulvet inden for et år :balloons:

så fik han tårre i øjene og sagde Kæmpe stort tillykke og at selvfølgelig ville han meget gerne det, og min mor var også rigtigt glad og der var rigtigt god stemning :):)

Da vi fortalte min svigemor det så sagde hun bare ligeså stille tillykke og ikke så meget andet, sener fandt vi så ud af at hun slet ikke havde fattet at vi skulle giftes, men at hun "bare" troede at vi var blvet forlovet og ikke andet, det var lidt en flad fornemmelse at hun slet ikke fattede det.

min mormor fattede det heller ikke før en at min mor skar det ud i pap for hende, og da hun endelig forstå det ja så troede hun helt bestem at jeg var gravid :)

Men den væreste reaktion vi har fået var af min farmor, hendes svar var "tillykke, hvis det da er lykke" :)

Må indrømme at jeg blev lidt ked da jeg hørte min farmors reaktion, men blev enig med mig selv om at hun ikke skulle spoler VORES lykke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer