Sign in to follow this  
Followers 0
k.østergaard

Quiz til vores gæster

9 posts in this topic

Hej alle BK'ere

Vi vil gerne lave en quiz til vores gæster som en slags underholdning, mens vi bliver fotograferet, men vi er lidt på bar bund mht. hvad der skal spørges om. Har I evt. nogle gode forslag? (jeg ved godt det er lidt svært, når I ikke kender os)

0

Annonce ♥

Bare lidt tanker

- hvor mødtes i?

- hvordan foregik frieret?

- hvor mange dage har i kendt hinanden?

- Hvem holder hånden øverst når kagen skæres for?

- Hvem scorede og hvem blev scoret?

- Hvad er det blå, det lånte, det nye og det gamle?

- Hvem har lånt det lånte ud?

0

Annonce ♥

Bare lidt tanker

- hvor mødtes i?

- hvordan foregik frieret?

- hvor mange dage har i kendt hinanden?

- Hvem holder hånden øverst når kagen skæres for?

- Hvem scorede og hvem blev scoret?

- Hvad er det blå, det lånte, det nye og det gamle?

- Hvem har lånt det lånte ud?

Mange tak :balloons: Vi har selv fundet frem til noget lignende:

- Hvor mange meter stof er der brugt til Kristinas kjole? (min mor syr den selv)

- Hvor mange knapper er der i ryggen af Kristinas kjole?

- Hvordan ser ringene ud?

- Hvor mødte Kristina og René hinanden?

- Hvornår blev Kristina og René kærester?

- Kristina har haft én stor kærlighed i sit liv ud over René. Hvem? (Backstreet Boys :) )

- Hvor mange tricks kan Sofus? (Vores hund)

- Hvor friede René til Kristina?

- Hvis Kristina og René skulle slå sig ned i et andet land, hvilket skulle det så være?

- Hvem skal vi takke for bryllupskagen?

- Kaster Kristina buketten senere?

Man kunne måske også lave det som en 'lær hinanden at kende'-quiz, hvor de skal svare på spørgsmål om hinanden - måske lidt som en tipskupon?

Ja det var da faktisk også en rigtig god idé!! :) Det er dog et noget større arbejde tror jeg, og det kan jeg ikke helt overskue :)

0

God ide med en quiz - og gode ideer til spørgsmål, jeg lurede lige med her... Jeg tænker også det kunne være hyggeligt med et lille kryds og tværs til de overnattende gæster (som jeg satser på bliver alle) morgenen efter... Det minder mig om at besøge mine bedsteforældre, hvor min farfar altid løste kryds og tværser søndag formiddag... det er så hyggeligt :)

0

Annonce ♥

Altså man kan jo gøre det som man har lyst til, men vi regner med at lave det som en slags "Tip en 13'er" eller hvad det hedder, med tre svarmuligheder. Og så stille det frem til receptionen, hvor vi gør opmærksom på at den er. Så kan folk lave den eller lade være, og så er det måske toastmaster eller en af brudepigerne, der står for at tælle rigtige svar op, og så er der en præmie til den der har flest rigtige. Og ja der er jo muligheden for at der er flere, der har samme antal rigtige, men så må vi have et ekstra spørgsmål klar. Så en anden tråd, hvor der var et godt et: Hvor mange ris har bruden i BH'en? :) Og den der så kommer tættest på vinder.

Men tror måske det hele skal afsluttes til receptionen, for går ud fra at der også kan komme nogle globryllupgæster, og det vil da være synd, hvis de ikke fik svarene :o

0