Guest Rebeccakbf

Min Rigtige Planlægningstråd

211 posts in this topic

Vi blev enige om, at vi godt ville giftes hurtigt, da vi også gerne vil have nummer 2 og jeg ikke gider være gravid til mit bryllup. Da min kæreste havde sagt "go" til planlægning, så gik jeg amok og bestilte det ene og det andet :) Og jeg ELSKER at planlægge fester... Så hvor vildt er det lige, at planlægge sit eget bryllup!?!

Vores bryllup bliver ikke et rigtigt "etikettebryllup". Vi har f.eks. frabedt os taler fra alle pånær min far. Invitationen er lavet som en brochure, hvor afsenderen er vores 2-årige søn. Desuden er det (vist) kun forresten der bliver anrettet og serveret, resten skal være buffet, hvilket tog noget tid at overbevise min kæreste om. Vi holder "omvendt reception" og inviterer de ikke-nære til kl 23, hvor bandet skal starte med at spille. Så kan de være med til resten af festen. Jeg har "hyret" min veninde fra seminariet og hendes kæreste, til at stå i baren, hvor jeg har tænkt mig at lave drinkskort... :-)

Jeg tror det bliver en fin fest og jeg GLÆDER mig hver dag og nat til det her...

Vi skal giftes i Haslev kirke.

Festen skal holdes i Strøby Forsamlingshus

Vi har bestilt en kok, som følger med

Bandet er booket - og KÆFT de er fede!

Serveringspersonale og bartendere er desuden også fundet :)

Jeg håbede jeg kunne vedhæfte invitationerne, men de er åbenbart for store... I får i stedet midtersiderne, som ikke har nogen billeder på... Og dem får I her:

Hej

I næsten tre år, har jeg gået og hørt på brok fra min mor… ”Stakkels far”, har jeg tænkt, for han har virkelig haft det hårdt.

Nu er far endelig blevet overtalt til, at jeg ikke skal leve i skam længere, så nu skal der være fest!

Jeg må ikke selv komme til festen, da alle under 18 ikke er inviteret, men jeg skal være fars forlover, så jeg SKAL med i kirken.

Far og mor skal giftes i Haslev kirke kl 15.

Herefter går turen til Strøby Forsamlingshus, hvor der vil være champagne, frisk frugt og lidt sødt indtil vi skal spise stor og lækker buffet.

Kl 23 kommer der et band og spiller musik og der kommer to friske bartendere, som nok skal sørge for, at I ikke tørster.

Omkring kl 2 bliver der serveret natmad og herefter spilles musikken fra en computer.

Festen slutter når de sidste går!

Da jeg skulle døbes, var vi igennem det samme… Min mor bliver såååå stresset op til disse arrangementer, så hun vil gerne vide om I kommer allerede en måned før, dvs. d.30. september. Hendes telefonnummer er 12345678 og ellers kan I sikkert finde hende på facebook i tide og utide.

Far og mor er blevet enige om, at de gerne vil frabede sig taler… Morfar er den eneste, der må sige noget!! Festlige indslag og sange er velkomne.

Nå, men jeg håber I kan komme og fejre dagen med DEM og jeg vil også rigtig gerne se jer i kirken.

Kærlig hilsen

Daniel Efternavn

Nyttige adresser: Haslev Kirke, Kirklepladsen 10, 4690 Haslev

Strøby Forsamlingshus, Strøby Bygade 37, 4671 Strøby

Dette er så kun invitationerne til gæsterne som skal spise middag... De andre har jeg endnu ikke lavet, men de bliver først uddelt, når jeg starter på arbejde efter sommerferien.

Ellers ved jeg ikke helt hvad jeg mangler... Men nu har jeg da fået en RIGTIG planlægningstråd :balloons:

Edited by Rebeccakbf
0

Annonce ♥

Ej hvor lyder det bare som et rigtigt festligt og afslappet bryllup :balloons: Jeg er lidt vild med jeres invitationer, de er dejligt uformelle - men håber I skrev dato på til gæsterne :)

Det øverste kjole med blomsten er bare vildt flot - glæde rmig til at se hvad du finder på:-)

0

Så fik jeg købt kjolen!!!!!!!! Jeg tror det er den bedste dag i mit liv!!!!

Jeg kan ikke huske om jeg skrev om mit sidste kjolebesøg, men jeg besøgte en polak i Fakse, som importerede en masse færdigsyede kjoler, som kostede mellem 1500 og 2000... Er lidt en tilbudsjærger og det passede fint i mit hoved, for TÆNK hvis jeg passede dem... Det gjorde jeg bare ikke... Hun sagde KONSTANT til mig, at jeg skulle tage mine bryster op, hvor de egentlig skulle sidde, for ellers kunne kjolen ikke sidde rigtigt... Suk... Jeg har født et barn og ja, de er dalet syd på, men der er vel ingen grund til at gnide salt i såret!? Anyway... Det foregik også hjemme i hendes (meget) lyserøde og satinbelagte soveværelse med plastik"diamanter" hængende ned fra loftet og det var bare ikke lige mig...

I dag var jeg så i Brudedesign i Køge... Hun spurgte hvad jeg var til og jeg sagde "smalt for oven, snører i ryg, ingen slæb og masser af TYL!"... Og så fandt hun bare kjolen!! Den koster 6000 alt i alt, hvilket var max i vores budget, så det var ok... Desuden var der fine brudesko til 250 kr, så sådan et par fik jeg også købt... Min kæreste er kun 5 cm højere end mig, så det kunne ikke være alle slags sko :)

Nå, men kjolen er her

post-43506-1278590105.jpg

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er pga mine brede hofter, men der er meget mere tyl ved min kjole... Måske har modellen ikke underskørt på, men det skal jeg også have... :):o

Bagefter tog mig og min veninde i Tigerbutikken og fandt sådan et båthorn, som toastmasteren skal have... Desuden var der også stearinlys i de rigtige farver samt sugerør... I loooooove Tiger!!!

0

Rigtig flot kjole og skønt det kunne holdes inden for budgettet. Kan sagtens forestille mig det er flot hvsi skørtet fylder endnu mere. Synes ikke du skal bekymre dig så meget om skoene, har aldrig helt forstået bekymringen om at være højere end manden. Hvis det er en fed sko, så køb den :-)

KH frk R

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Så blev invitationerne sendt.... De blev printet på fotopapir, billeder yderst og tekst inderst.... Jeg må ikke vedhæfte dem, da billedet er for stort, men må få taget et billede en af dagene :-)

Men dejligt de er blevet sendt afsted...endnu et hak på listen.. :ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Jeg begynder at overveje, at binde min brudebuket selv for HOLD da op det er dyrt... Min kæreste er sådan lidt :iloveyou: :iloveyou: :) over det, for det er jo lækkert nok at få det gjort, men det ser bare virkelig nemt ud!!

Hvis man da ønsker sådan en buket, og det gør jeg! :thumbsupsmileyanim:

I dag fik vi også bestilt vielsesringe... Ikke noget vildt og fancy, da vi simpelthen ikke har pengene til det, men to titaniumringe til små 3000 kr blev det til... Min med sådan nogle sten i - ret fine :denmarkflag:

Og så skal I da have et billede af min forlovelsesring, som endelig er kommet i den rigtige størrelse, efter de har holdt ferie i lav-ringen-større-afdelingen af sølvsmeden. Ringen fik jeg af min mor et par dage før hun døde. Jeg var 6 år og kunne derfor ikke passe den i en alder af 27, men nu passer den! Sølvsmeden grinede nærmest hånligt da jeg kom med min sølvring for at få lavet den større og sagde, at jeg kunne få en ny til samme pris, hvis ikke billigere ,men det SKULLE være den, som skulle være forlovelsesringen... :denmarkflag: Blev der sagt!!

post-43506-1279651366.jpg

0

Annonce ♥

Så er projekt 'rose under vand' startet!!

I dag var jeg ved blomsterhandleren og købte en stor stor rose til 25 kr... Hun sagde yderligere, at når jeg skulle bruge dem til brylluppet, ville de formentlig koste 30, da det var i oktober... Shit!

Nå, men jeg købte den + to lodder, som blev bundet fast på rosen, så den kunne holde sig selv nede.

Det er denne dekoration, som jeg gerne vil have på bordene. Vi skal have runde borde og kunne forestille mig at lave fire høje på hvert bord og så med noget bloklys i midten eller en 2-armet lysestage, som de har på feststedet.

post-43506-1279708984.jpg

Edited by Rebeccakbf
0

Min dekoration kom dog til at se sådan her ud, men det er jo kun en prøve :thumbsupsmileyanim: Planen er, at jeg prøver med de "billige" roser fra Super best (ikke de der små slatne, men når de har de store) og så vil jeg se forskellen. Desuden skal der enten sten eller glas i bunden, men ved ikke hvilken farve... Måske hvid, tror jeg.

På øverste billede kan man se vægtene på roserne (som iøvrigt koster 10 kr stk og skal bruge over 40!!). Her har jeg bundet sammen med en elastik, da jeg ikke lige havde noget bast/flowertape...

Jeg fik et tip af min blosmterhandler. Hun sagde, at jeg skulle putte to dråber klorin i, da det ville holde vandet rent. Det har jeg ikke gjort denne gang, men tippet her hermed givet videre.

post-43506-1279709230.jpg

post-43506-1279709244.jpg

Edited by Rebeccakbf
0

:thumbsupsmileyanim::denmarkflag: Ja dem kan vi lide!! :denmarkflag::iloveyou:

Ja, vægtene er fra blomsterhandleren... Hun viste mig også nogen klemmer som man kunne sætte på stilken og så binde en sten i, men det blev pludselig endnu dyrere.

De der vægte koster normalt 15, men fordi jeg skulle bruge så mange, så ville hun sælge mig dem for 10 kr stykket... Men hvad skal jeg med 48 vægte efterfølgende!? Tror jeg tager en tur i Jem og Fix og ser om der er noget tilsvarende, som man kan binde fast....

Ellers bliver altså kun én vase på hvert bord, i stedet for fire!

0