Guest Rebeccakbf

Min Rigtige Planlægningstråd

211 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja for pokker hvor det løber op hurtigt - derfor jeg godt vil have en anden vægt.

De der bobler i vasen er ikke forsvundet endnu... Det må de altså godt!!

Nu spiller jeg lige klog ik'... er der ikke noget med, at hvis man bruger destilleret vand, så er der hverken kalk eller tendens til så mange luftbobler?

Det LYDER klogt...! :thumbsupsmileyanim: Men jeg aner det ikke! :denmarkflag: Håber lidt de er forsvundet i morgen... Shit hvor er det kedeligt at vente på blomster!! :denmarkflag:

0

Ja for pokker hvor det løber op hurtigt - derfor jeg godt vil have en anden vægt.

De der bobler i vasen er ikke forsvundet endnu... Det må de altså godt!!

Nu spiller jeg lige klog ik'... er der ikke noget med, at hvis man bruger destilleret vand, så er der hverken kalk eller tendens til så mange luftbobler?

Det LYDER klogt...! :thumbsupsmileyanim: Men jeg aner det ikke! :denmarkflag: Håber lidt de er forsvundet i morgen... Shit hvor er det kedeligt at vente på blomster!! :iloveyou:

Jeg håber ikke, du bare sidder og stirrer ind i vasen og venter...? ;)

Ej men det er tæt på! :denmarkflag: Er rigtig dårlig til varmen, så ligger bare på sofaen med den bærbare og kigger lidt op på vasen engang imellem :-)

Overvejer at finde et par vaser mere og prøve plan B og C af samtidig...

0

Annonce ♥

hej rebekka.

jeg vil foreslå dig at prøve at køre en tur på blomster torvet (ved grønttovet ) inde i kbh. der henter vi gerne blomster og det er bestemt til en helt anden pris end de kære blomsterhandlere tager. så tidligt op en hverdagsmorgen hvor de har åbent mellem 7 -8 for private eller lørdag mellem 8 og 9.

med hensyn til stene så ville jeg synes det var rigtigt flot med alm sten fundet på stranden... (det er også billigt)

men jeg kan godt lide din ide...

:thumbsupsmileyanim::denmarkflag::denmarkflag:

0

Nu har jeg været ved at søge lidt rundt på nettet efter nogen dugevægte og de eneste rimelig billige jeg kunne finde var de her:

Lidl har 4 for 20 kr., men det er frugter: Lidl - Dugvægte

Isabella Smith Shop har 4 for 29 kr. (tilbud lige nu), men det er små guldsmede: Isabella Smith Shop

Ellers kom min forlovede med en god idé, hvis vægten ikke skal være så synlig (nemmere at dække til med deko. sten) kan man jo bruge fiske vægtlodder. Der har jeg fundet nogen på en hjemmeside der hedder NAPNAP, hvor de fåes i 20, 30, 40 og 60 grams til 5-6 kroner stk: NAPNAP.dk

0

Fiskelodder eller noget beslag af en art kommer helt sikkert i spil, hvis der kommer sten i bunden af vasen!!

Lige mu kan jeg faktisk godt lide, at der ikke er andet end rosen under vand... Jeg fandt kæmpe bonderoser i Superbest i dag og skal også lige prøve med sådan nogen :-)

0

Jeg synes, at det ser supergodt ud med rosen i vand :denmarkflag:

Nu ved jeg jo ikke, hvor høje vaserne er, men jeg bliver altså lige nødt til at komme med et lille indskud.

Vi var til bryllup sidste år, hvor vi sad ved borde med høje borddekorationer på, og det var s...irriterende, for man kunne ikke se alle, der sad ved bordet.

Så måtte vi sidde og "kigge rundt om" borddekorationerne, hvis der var nogen på den anden side af bordet, der fortalte en historie.

Så hvis det var mig, ville jeg lige overveje højden på vaserne :denmarkflag:

Mvh. Tanja, der havde lave blomsterdekorationer på bordene til sit bryllup :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det er bare så fin en dekoration :thumbsupsmileyanim:

Hvis du gerne vil spare lidt på de vægte, så tænkte jeg på det her:

Hvad med at binde en sten fast om rosens stilk - evt med fiskesnøre, som jo næsten ikke ses - sådan, at stenen ligger på bunden af glasset og "holder fast" i rosen vha snoren?? Det var bare fordi jeg så, at du måske ville lægge sten i bunden af glassene, og så ville det se ud som om, at rosen ligesom "svæver" over stenene. Bare en idé ;)

Og sten koster jo ikke ret meget - især ikke, hvis man naller dem på stranden ;)

Glæder mig til at følge med i projektet.

0

Jeg overvejede også de der ko-sten... Altså dem der med huller i, men der er bare ikke andre sten, skaller eller muslinger (natur-ting), så noget tingeltangel ville klart være at foretrækker.

Dette er min egen vase og er ret høj... De vaser der er i forsamlingshuset er ikke nær så høje, så jeg tror ikke de bliver irriterende at sidde ved, men det skal da lige testes! Uh jeg bliver en zilla hvis det ikke kommer til at fungere!!!

0

Det er faktisk ikke nogen dum idé at bruge sten fra naturen, de koster jo ikke noget :thumbsupsmileyanim:

Og du behøver jo ikke at finde dem der er hul i; med et diamantbor (kan sættes på en ganske almindelig boremaskine og koster vist ikke alverden at købe) kan man jo selv bore hul i stenen eller muslingen, hvad man nu lige synes :denmarkflag:

Min tanke omkring det med højden af vaserne er at det skal være alm. cylinder drikkeglas der skal bruges, så de bliver i hvert fald ikke for høje til at de genere nogen, det var nemlig også en af min forlovedes store bekymringen omkring borddekorationen.

0

Annonce ♥

I dag har jeg været i super best og man kan faktisk bestille blomster der :help: Skønt!! Nu vil jeg lige holde øje med når de får de rigtige, og så tage fat i den blomsteransvarlige! :unsure:

I dag købte jeg en fin buket for 30 kr (10 stk) og har netop sat to under vand... En er sat under vandet med et viskelæder, en anden med tre skruer - begge bundet fast med en elastik, men det er ikke helt nok vægt... Nå, men de har bare at holde til i morgen eller søndag og så må jeg udtænke en anden plan for, hvilken vægt der skal sættes på.

0

I dag har jeg været i super best og man kan faktisk bestille blomster der :shooter: Skønt!! Nu vil jeg lige holde øje med når de får de rigtige, og så tage fat i den blomsteransvarlige! :help:

I dag købte jeg en fin buket for 30 kr (10 stk) og har netop sat to under vand... En er sat under vandet med et viskelæder, en anden med tre skruer - begge bundet fast med en elastik, men det er ikke helt nok vægt... Nå, men de har bare at holde til i morgen eller søndag og så må jeg udtænke en anden plan for, hvilken vægt der skal sættes på.

Ej hvor godt at man kan bestille blomster der, det gør da prisen noget mere overskuelig :unsure:

Husk nu at fotodokumentere, for vi æææælsker billeder :carrot:

0

Annonce ♥

Hvad med at lime stilken nederst fast på en fin rund sten fra stranden med en limpistol????? Og så ploppe den i vandet :D

Har lige lavet det i Publisher:

post-39686-1279798055.jpg

Sikke en god idé, den skal jeg i hvert fald lige have afprøvet :unsure:

0