Louise.Eriksen

At Sy I Papir..

4 indlæg i dette emne

Kære piger,

Jeg ved, at der er en del af jer, der har syet forskellige ting sammen i papir (altså på maskine), og jeg har nogle meget lavpraktiske spørgsmål, som jeg håber, i kan svare på:

- Hæfter i tråden? Og i så fald hvordan, det er vel lige lovlig hårdt ved papiret og køre flere gange hen over det?

- Hvis ikke i hæfter tråden fra start, hvordan starter man så? Og slutter?

- Skal man bruge en bestemt nål?

Hmm.. andet kan jeg ikke lige komme på. Jeg skal bare hæfte 1 stk alm. papir til 1 stk karton, men det skal gerne være fra top til bund, og jeg er ikke vild med snor-metoden ;)

Gode råd søges :thumbsupsmileyanim:

Ha' en dejlig søndag :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores invitationer er syet og det gik ikke problemfrit! Min mors veninde, som syede dem først, hæftede ikke og klippede tråden af meget kort, så vi ikke kunne binde en knude. Resultatet var at nogen af dem begyndte at travle :denmarkflag:

Min mands søster tog sig så af dem, hvorefter hun syede dem igen med en lang snor, så vi kunne binde knude på og klippe af - det blev fint!

Så det er altså anbefalingen herfra; fortsæt "ud over" papiret, så der er lang tråd i overskud til at binde en knude. Alt efter hvor rustikt, det må se ud, kan du vælge at lade trådene hænge eller klippe dem mere af. Tror helt klart den løsning er pænere end at hæfte, som jeg tænker vil være alt for hård ved papiret.

De brugte vist bare en alm. nål i symaskinen.

Du får lige et billed af de endelige færdige resultat :thumbsupsmileyanim:

post-37330-1279452540.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer