mhahm85

Mette & Eilif ♥ 18. Juni 2011 ♥

1,376 posts in this topic

Så blev det min tur til at oprette en tråd.

Har jo kigget i alle jeres andre, er godt nok imponeret, og hvor har det bare været en stor hjælp

Indhold

Lidt om os

Datoen

Kirken

Tidsplan

Receptionen

Feststedet

Kjolen

Sløret

Håret

Smykkerne

Brudebuketten

Forlover og Brudepiger/børn

Tema

Invitationerne

Skoene

Bordpynt

Strømpebånd

Toiletkurv

Drinkspinde

Gaveæsker/bordkort

Servietter med monogram

Blomsterdekrotioner

Hårpynt

Topfigur

Kirkehæfter

Gæstebogen

Lokalerne

Diademer

Undertøjet

Kjolen med mig

Parfume og makeup

Personlig chokolade

Menu

HUSKELISTE

Sort = Mangler

Lilla = I orden

Blå = Er i gang!

7 måneder til 1 år før:

Fastsæt bryllupsdato - 18.06.2011

Vælg vielsestype - Kirke

Reserver kirken - Sct. Bendts Kirke

Lav bryllupsbudget - Vi har sparet 55.000 op. Har et max der hedder 60.000

Lav gæsteliste - Er færdig 60 personer skal inviteres

Reserver lokale til festen - Odd Fellow Logens i Ringsted

Bestil overnatning til brudeparret og evt. gæster - B & B bestilt til mine forældre, vi overvejer stadig hvor vi skal sove

Ringene - Vi bruger vores forlovelsesringe, så får vi graveret nye datoer i også. Er afleveret hos guldsmeden

Bestil fotograf- Er bestilt en gave fra Mine Svigerforældre

Bestil underholdning til festen - Er bestilt

Udarbejde bordkort - Er lavet,

Udarbejde Invitationer - Er færdig

4-6 måneder før:

Bestil bryllupskørsel - Den klare Svigerforældrene

Bestil bryllupskage - En af mine kollegaer laver den

Bestil tid til make-up - Har en aftale med en veninde

Bestil tid til frisør - Har en aftale med en veninde

Køb brudekjole - Klaret, hænger hos Svigerforældrene

Køb brudesko - Har to par, skal bare lige vælge....

Køb tøj til gommen - Er købt, bukserne hos skræderen

Køb ringe - Er hos guldsmeden for at blive graveret

Vælg forlover - Min H2b bedste ven

Vælg toastmaster - Min onkel

Vælg brudepiger - Min veninde, hendes datter og vores to kusiner

vælg gavekoordinator - onskeseddelen.dk og imerco. Til festen bliver det min veninde

Udsend invitationer

Arrangere serveringspersonale - Klare vores kok

Bestil bryllupsrejse - Regner med vi skal til Rom, men først til efteråret

2-3 måneder før:

Bestil manicure/pedicure

Bestil blomster

Gennemgå aftalen med fotograf/videofotograf - møde på onsdag

Gennemgå aftalen med musikerne - klaret

Giv toastmasteren en kort beskrivelse af gæsterne

Vælg salmer til kirken - klaret, skal bare lige godkendes af præsten

Vælg udsmykning af kirke - vi skal have levende lys

Lav et program over dagen med tider

Forbered navneskift - afleveret og godkendt

Indhent og udfyld ægteskabserklæring - aflevertet og godkendt

Tjek at pas er gyldige til rejsen

Lav menukort - Det udvendige er lavet, mangler indmaden

Bed om fri fra arbejde i dagene omkring brylluppet

Begynd at gå brudeskoene til

1 måned før:

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet - Den er på kirkekontoret

Få de endelige tilbagemeldinger fra gæsterne

Lav bordplan (den endelige)

Lav risposer - Klare min mor og svigermor

Bestil tilretning af brudekjole - ikke nødvendigt, den passer perfekt

Bestil tilretning af gommens tøj

Gennemgå vielsen med præsten - Bliver desværre først d. 9. juni

Hent vielsesringene hos guldsmeden

Køb morgengave - klaret

Skriv tale

Veksle penge til bryllupsrejsen - Vi er i Danmark ugen efter, tager først på bryllupsrejse i uge 40

Aftal detaljer med transporten - klare Svigerfar, når han får tidsplanen fra os

Kontakt avisen hvis der skal indrykkes en bryllupsannonce

Øv brudevals - Ihhh vi skal så meget igang

1-2 uger før

Afstem festens forløb med toastmasteren

Gennemgå festen med feststedet

Tjek bordplanen

Pak en taske med tøj til dagen derpå

Prøv tøjet en sidste gang

Der kan nu danses brudevals

Dagen før

Aflevere festprogram til feststed og personale

Pynt feststedet op

Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign.

Sørg for at kagen kommer til feststedet

Sørg for at blomsterpynten er klar til feststedet og kirken

Sørg for at pakke hårpynt til frisøren

Tjek at kammen er syet på sløret

Husk at slappe af (gå evt. i biffen, tivoli eller andet)

Gå tidligt i seng

Edited by mhahm85
0

Annonce ♥

Lidt om os

Jeg er 25, og min kommende mand er 33. Vi har været kærester i snart 5 år, og boedet sammen i 4,5 år. Vi har kendt hinanden som venner siden jeg var 12 år. Så vores forhold har været længe undervejs. Men det har kun været en fordel, da vi så kendte hinanden rigtig godt inden vi begyndte at komme sammen. Og et andet meget stort plus, er at vores forældre også er venner, så der har ikke været noget kikset møde med svigerforældrene... Vi har mødt hinanden på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, hvor vi begge to er aktive. Og for at det ikke skal være løgn, har både mine forældre og svigerfoældre også mødt hinanden der. (så hvis i kender nogen der er singel, sender i dem bare til os "hihi)

Vi bor i Ringsted.

Jeg er i gang med at uddanne mig til pædagog og er færdig til februar, og derfor ville jeg gerne vente med brylluppet til når jeg var færdig.

Det må være det.

post-40403-1280079361.jpg

Edited by mhahm85
0

Annonce ♥

Datoen

Først havde vi valgt en dato i Maj 2011, men så fandt vi drømme lokalerne, men der var der optaget. Så valgte vi den 18. juni i stedet. Så det bliver den dag. Det er også en rigtig god dag, og det er min bedstefars fødselsdag, og vi har altid haft et meget specielt forhold, og han var meget beæret da jeg spurgte om vi måtte bruge hans fødselsdag. Nu håber jeg bare han lever til at kunne opleve vores store dag, da han er 86 år, og har været en del syg. Men krydser alt hvad jeg har. :)

Edited by mhahm85
0

Kirken

Da vi jo bor i Ringsted og derved hører til Sankt bendts kirke har vi valgt at blive gift der. Har godt nok altid sagt at jeg aldrig ville giftes i det store skrummel, men så en dag kom jeg ind i kirken og jeg var bare solgt. Det er den flotteste kirke og så har den en fantastisk historie. Kirken er fra middelalderne. Det er Danmarks næststørste begravelseskirke for kongefamilien (Selvfølgelig kun overgået af Roskilde) Det er her man engang har fundet Dagmarkorset. (Så det skal jeg jo selvfølgelig have på), og sidst men ikke mindst, der er et fantastisk langt kirkegulv, glæder mig til at gå op af det med min far. Ikke mere om kirken. Kan kun sige hvis I en dag kommer til Ringsted, så SKAL i gå ind og se vores kirke.

post-40403-1280081000.jpg

post-40403-1280081010.jpg

post-40403-1280081021.jpg

Edited by mhahm85
0

Annonce ♥

Tidsplan for brylluppet

Den foreløbige tidsplan for vores bryllup er:

Kl. 13.00: Vielse

Kl. 14.30: Vores reception starter. Vores forældre er værter, mens vi bliver fotograferet.

Kl. 15.00: Vi ankommer til receptionen.

kl. 16.30: Receptionen slutter.

Kl. 17.15: Velkomstdrink i festlokalet

kl. 17.45: Vi går til bords

Inden midnat: Brudevals.

Denne plan er selvfølgelig med forbehold, men det er sådan nogenlunde rækkefølgen, og så er der lavet god til mellem hver ting. Elsker at have overblik. hehe

0

Reception

Da vi begge er medarbejdere på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, har vi vagt at holde receptionen der. Vi har vagt at holde reception, da vi har en stor bekendtskabskreds, som vi gerne vil dagen med, men som vi ikke har plads til til selve festen. Meningen er at vi skal have en let buffet og bryllupskage, samt øl, sodavand og selvfølgelig champange...

post-40403-1293634258.jpg

Edited by mhahm85
0

Feststedet

Vi havde først valgt et forsamlingshus i en nærliggende landsby, men ville hellere have noget mere centralt. Så skete der det at vores kok blev ansat i Odd Fellow logen i Ringsted, og de har nogle festlokaler, som ligger stortset midt i byen. Så ringde til dem, og det fik vi så den 18. juni. "Jubii" Det er bare så flotte lokaler, lige i vores stil, med høje perneler, lysekroner, billeder af kongefamilien mm. Rigtig stilede lokaler, hvor vi bare skal koncentrere os om at dække bordet, og så ellers nyde vores fest. "Dejligt."

Skal nok ligge nogle billeder ind når jeg får dem taget.

0

Kjolen

Uhh det allerbedste. Jeg har faktisk haft min kjole i et par måneder. Lige fra jeg fik den på var jeg bare wauu, det er ikke til at beskrive. Sammen med kjolen vil jeg gerne have en bolero også, da kirken godt kan være lidt kølig. :) Så nu hænger min kjole over hos mine svigerforældre. Jeg vedlægger nogle modelbilleder, da jeg ikke har nogle af migselv. Men har en aftale med min veninde, mor og svigermor, at jeg skal prøve den med skørt osv, så når det sker, så lægger jeg selvfølgelig billeder ud.

post-40403-1280083792.jpg

post-40403-1280083803.jpg

post-40403-1280083817.jpg

Edited by mhahm85
0

Annonce ♥

Sløret

Ja, jeg skal jo have slør på. Jeg har endnu ikke købt det. Jeg vil gerne have et slør med Broderier og evt. sten. Jeg lægger jo selvfølgelig billeder ind når jeg får det købt.

0

Annonce ♥

Håret

Da jeg har næsten skulderlangt hår, tænker jeg at jeg gerne vil have en stor knold, og så sløret oven på. Foran sløret vil jeg gerne have et diadem i guld. Lægger lidt billeder af hvad jeg har tænkt mig. Kan ikke huske hvor jeg har dem fra, tror nok nogle af dem er her fra BK så håber folk syntes det er okay, ellers fjerner jeg dem bare igen :)

post-40403-1280166846.jpg

0

Smykkerne

Som jeg har beskrevet under kirken, kan man låne en kopi af det orginale Dagmarkors, som blev fundet i kirken, så det har jeg tænkt mig, at jeg skal have om halsen. I ørene skal jeg låne et par øreringe som har tilhørt min svigerfars mor. Da jeg mistede min mormor som 5 årig, og stadig savner hende :) er det meget vigtig for mig at få noget fra hende med på min store dag, så jeg har fået en guldhalskæde, som min mor har arvet, og den vil jeg så bruge som armbånd. Til sidst skal jeg spørge min farmor, om jeg må låne et guld ur af hende, for hun har også betydet rigtig meget for mig, plus at hende og min bedstefar lige har haft 56 års bryllupsdag, så det kan vist kun betyde held at låne noget af hende.

Har kun et billede af dagmarkorset, så det vedlægger jeg.

post-40403-1280167703.jpg

post-40403-1280167710.jpg

0

Brudebuketten

Jeg ELSKER orkideer, så har en kæmpe drøm om en brudebuket som kun består af lyserøde orkideer. Meeeen sådan en er dyr, så syntes også det er mange penge, på nettet har jeg set dem til 2500kr, men vi har en lokal gartner der har sagt mellem 1500-2000kr. Har snakket meget om sådan en buket til min mor og svigermor, og de syntes også begge to at det var lidt voldsomt. hmmmmm. Men men men, så var vi sammen alle sammen sidste weekend, og lige pludselig siger min svigermor til min kæreste, at når han skal bestille brudebuket, så skal han snakke med min mor og svigermor, for de har valgt at de vil betale den sammen, så jeg kan få den buket som jeg gerne vil have, for de har nemlig set nogle billeder af en sådan buket, og de kan godt forstå mit store ønske... Kan man andet en holde af dem...... Nej....

Vedlægger lige et par billeder af det jeg har tænkt mig.

post-40403-1280168497.jpg

post-40403-1280168506.jpg

0

Annonce ♥

Forlover og Brudepiger/børn

Vi har et rigtig godt vennepar, så manden skal være forlover og kone brudepige sammen med deres datter på 2 år. Regner med at de skal gå ind før mig, og så har både Eilif og jeg en kusine på 14, og de to piger har bare snakket om i flere år, at når vi skulle giftes, så skulle de være brudepiger. Så var meget spændt, da vi så fortalte at vi skulle giftes, om de stadig gerne ville, da de begge er lidt generte. Men det vil de vildt gerne, og de snakker nærmest ikke om andet. (meget sødt) Tilgengæld kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad de skal have på, men det kommer nok, men hvis der er nogen der har nogle gode foreslag til tøj til to piger på 14, så sig endelig til. Sammen med de to piger har jeg en ide om at "låne" min nevø, som til den tid vil være 3½, skal bare lige have spurgt min søster først :)

Edited by mhahm85
0

Tak for hilsnerne. Er faktisk også selv imponeret over hvor godt jeg er med, men tror også det er fordi man er med i det her super forum, hvor man jo ikke kan blive andet end inspireret. Og så er det jo nok også fordi jeg har glædet mig til det her bryllup i llaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnggg tid, og jeg syntes det er super sjovt at lave. glæder mig mega til katonen kommer hjem, så jeg kan komme igang.

:cheerleader3:

0