Sign in to follow this  
Followers 0
mibz

Jer Der Vil Holde/holdte Tale Til Jeres Mand..

9 posts in this topic

Hej tøser...

Jeg kunne godt tænke mig at høre de af jer der vil holde/holdte tale for jeres mand, hvordan i har/havde det med det? :griner:-

Jeg vil rigtig gerne gøre det for min mand, men jeg er bange for at min nervøsitet over det blir for stor og altoverskyggende...

og det ville jo være rigtig ærgeligt. Jeg har det med at blive meget nervøs til eksamner, og har det ikke synderligt godt med at skulle rejse mig op foran

en masse mennesker og snakke.. men jeg vil jo rigtig gerne holde en tale for min mand :cheerleader3:

Hvordan styrer i den eventuelle nervøsitet? Nogle gode råd måske?

Og til slut lige et spørgsmål mht til selve talen- hvordan slutter i af?

Slutter man af med en skål- altså "x længe leve... hurra..." ?

TAK :pokey:

0

Annonce ♥

Sørg for at trække vejret ordentligt ned i maven og stå ordentligt så du kan mærke du har jordkontakt. Det lyder måske dumt men når man har grounding (altså kan mærke jorden under fødderne) hjælper det på nervøsiteten. Så sørg for du står ordentligt.

Skriv talen ned på små kort med stor skrift så du nemt kan se hvor du er henne i teksten.

Hvis du mærker nervøsiteten så hold en pause og træk vejret dybt ned i maven. Et fantastisk triks er faktisk at sige "uh nu bliver jeg helt nervøs" for så har du er kendt det overfor dig selv og alle i lokalet og så skal din hjerne ikke arbejde med at prøve at skjule det. Og husk vær ikke bange for at holde en pause, typisk kan du holde pause tre gange længere end du tror før folk begynder at undre sig.

KH frk R

0

Det kunne være mig der havde skrevet dette indlæg :cheerleader3:

Jeg har sagt til alle, at jeg ikke vil holde tale, fordi jeg som dig er meget eksamensangst og ikke har det godt med taler.

Jeg har dog for en uge siden bestemt mig for, at jeg ikke vil gå glip at af at fortælle min mand hvor meget jeg elsker ham på netop denne dag. Jeg starter derfor min tale med at sige "Det havde I nok ikke regnet med" Det er kun toastmaster og min brudepige der ved det. (Af dem der kommer til brylluppet)

Jeg er kommet til det punkt, at hvis jeg bryder sammen, så gør jeg det og så er den ikke længere. JEG VIL HOLDE DEN TALE. Jeg har dog valgt at den ikke skal være særlig lang og så har jeg sat citater ind i den, som jo skal læses op og jeg derfor gerne må kigge ned på mit papir.

Jeg fik en kollega til at læse det den anden dag og hun begyndte at græde, hvilket kun bekræfer mig i, at jeg gør det rigtige. Jeg tror det kommer til at betyde ekstra meget for min mand at jeg gør det, når han ved hvor svært det er for mig.

Jeg har også tænkt mig at lave kort med store bogsatver, så jeg har noget at støtte mig til.

0

Sørg for at trække vejret ordentligt ned i maven og stå ordentligt så du kan mærke du har jordkontakt. Det lyder måske dumt men når man har grounding (altså kan mærke jorden under fødderne) hjælper det på nervøsiteten. Så sørg for du står ordentligt.

Skriv talen ned på små kort med stor skrift så du nemt kan se hvor du er henne i teksten.

Hvis du mærker nervøsiteten så hold en pause og træk vejret dybt ned i maven. Et fantastisk triks er faktisk at sige "uh nu bliver jeg helt nervøs" for så har du er kendt det overfor dig selv og alle i lokalet og så skal din hjerne ikke arbejde med at prøve at skjule det. Og husk vær ikke bange for at holde en pause, typisk kan du holde pause tre gange længere end du tror før folk begynder at undre sig.

KH frk R

Enig!

Lad dit motto være: det er IKKE farligt at holde pauser!!!!

Det har været væsentligt for mig at lære - det gør altså ikke noget med en pause! Hellere en pause og så ingen roden rundt end omvendt.

Og så er der jo altså ikke noget forgjort i at blive rørt på sådan en dag! Knækker stemmen, så handler det (igen) om ikke at være bange for en pause, hvor du lige kan trække vejret dybt. Selv gjorde jeg også det, at jeg indledte med at sige, at jeg havde skrevet talen ned (som en lille bog), hvis det var, at jeg ikke kunne holde den! På den måde kunne min mand stadig få den.

Held og lykke med det :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt på at lave den i god tid.... skrive det hele ned på papir og så bare læse den og læse den og læse den ;) Måske også holde talen for en god veninde nogle gange og så må det gå som det kan på selve dagen ;) Kommer jeg ikke helt igennem den jja så får han det papir jeg har skrevet talen ned på ;) Men øv dig mange gange og gerne foran nogen ...... det er sådan jeg vil gøre og mit råd til dig ;)

0

Jeg holdt tale for min dejlige mand, og det gik ganske fint :)

Havde troet at jeg ville være meget nervøs, men da jeg stod i det, tænkte jeg bare på at jeg jo kendte alle de her dejlige mennesker, som sad der kun for at fejre vores bryllup :cheerleader3: og det hjalp rigtig meget.

De kendte mig jo allesammen i forvejen, så det var ikke fordi jeg kunne chokere dem eller noget :griner:-

Min mand var meget, meget nervøs ved at skulle holde tale, og det holdt da også rigtig hårdt at komme igennem.

Men vores gæster forstod jo godt at det var svært for ham at sige alle de her ting, så der var bare opbakning fra alle.

Desuden havde vores toastmaster styr på situationen og sørgede for et par høje "skål" når det blev for meget for manden :pokey:

På den måde kom vi igennem og jeg er bare så stolt af at han kæmpede sig igennem det for min skyld :pokey:

Er sikker på at din mand vil blive vildt glad for din tale :shooter:

Edited by Jeppesen
0

Lad dit motto være: det er IKKE farligt at holde pauser!!!!

Det råd kan jeg kun tilslutte mig. Hold masser af pauser, herunder skålepauser, så kan folk også nå at fordøje indtrykkene og det bliver mindre formelt. Prøv også på at improviser fremfor at læse op. Husk hele tiden på at det allerhøjest kan gå galt (og hvad så) og at du ikke er til eksamen.

0

Annonce ♥

Ved godt at emnet er lidt gammelt, men kom til at tænke på at jeg da kun ville blive rørt hvis min mand gik i stå, evt græd og sådan

når han skulle holde tale. Ment på den måde at det ville vise en masse, netop at han gjorde det alligevel.

Og jeg er sikker på at gæsterne også ville blive rørte. Håber I forstår hvad jeg mener :thumbsupsmileyanim:

0