Sign in to follow this  
Followers 0
Frk R

"diamanter"/ Rhiensten / Små Krystaller I Tyl - Hvordan?

9 posts in this topic

Jeg vil gerne have nogle små glimtende sten i min tylssky/ sjal men jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvordan man gør. Dem jeg kan finde skal alle limes på og det har jeg svært ved at forestille mig fungerer. Er der nogen som kan hjælpe?

Jeg havde for mange år siden nogen man lige som kunne klemme ind i en slags fatning og sætte igennem stoffet men det lader det ikke til jeg kan finde nogen steder.

Så gode råd om hvordan jeg gør og hvor jeg køber stenene modtages meget gerne

KH frk R

0

Annonce ♥

Jeg ville lime med limpistol

0

man kan også få nogen der skal stryges på.. Det har jeg brugt. Jeg har købt schwarowsky (staves?) krystaller med lim-bagside. De holdt udmærket og limen var den disket farve (har set nogle med GRØN lim!!)

0

Jeg vil gerne have nogle små glimtende sten i min tylssky/ sjal men jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvordan man gør. Dem jeg kan finde skal alle limes på og det har jeg svært ved at forestille mig fungerer. Er der nogen som kan hjælpe?

Jeg havde for mange år siden nogen man lige som kunne klemme ind i en slags fatning og sætte igennem stoffet men det lader det ikke til jeg kan finde nogen steder.

KH frk R

Enig, limpistol. Det virker. Har selv lavet rigtig mange slør, både med perler, sten, satinblomster og andet der blev sat på med limstift og det holdt bare

0

Annonce ♥

KH frk R

Enig, limpistol. Det virker. Har selv lavet rigtig mange slør, både med perler, sten, satinblomster og andet der blev sat på med limstift og det holdt bare

Jeg havde egentlig tænkt at sy dem på, men det andet er måske hurtigere og holder bedre? Men det er tanken at de skal være ret små og det har jeg lidt svært ved at se hvordan skal fungere med en limpistol?

0

man kan også få nogen der skal stryges på.. Det har jeg brugt. Jeg har købt schwarowsky (staves?) krystaller med lim-bagside. De holdt udmærket og limen var den disket farve (har set nogle med GRØN lim!!)

Smelter tyllet ikke?

0

Nej så varm er den ikke... Har ikke prøvet det at lime disse sten på tyl, men har siddet med en limpistol og lavet små "stofcollager" på dimser og dutter og der brugter vi tyl - og limpistol!

Det havde jeg også gjort, hvis det var mig...

0

Hvis man klatter lidt lim fra limpistolen ud på noget papir og så derefter tager en lille træpind til at komme en mini klat på rhinstenen, så fungerer det fint - gjorde det med vores risposer

0

Annonce ♥

Nej tyllet smelter ikke. Du stryger med et stykke stof over og under tyllen - under for at tage rester af limen, over for at beskytte, bare for en sikkerheds skyld... Det kan man sagtens. Jeg var ikke fedtet med varmen på mit ;D

0