PiaK

Er der en leder/chef herinde?

28 indlæg i dette emne

Måske lidt off-topic, men jeg ved ikke hvem jeg ellers skal gå til...

Jeg står i en situation, hvor jeg er i tvivl om, hvor ærlig jeg skal være overfor min gruppeleder så har lige brug for et godt råd, fra en der enten er eller har været leder eller chef.

- Tak!

Redigeret af PiaK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

nu bliver jeg helt nysgerrig, jeg vil også gerne vide, hvad det handler om, er dog ikke hverken leder eller chef, men kan da sagtens komme med mit bud

Ja, det bliver jeg også :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af M&S
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu bliver jeg helt nysgerrig, jeg vil også gerne vide, hvad det handler om, er dog ikke hverken leder eller chef, men kan da sagtens komme med mit bud
nu bliver jeg helt nysgerrig, jeg vil også gerne vide, hvad det handler om, er dog ikke hverken leder eller chef, men kan da sagtens komme med mit bud

Ja, det bliver jeg også :pokey:

.... Mon ikke det drejer sig om en graviditet? :(
.... Mon ikke det drejer sig om en graviditet? :bearhug:

Også mit bud :cheerleader3:

Så skulle man måske høre hende, der har prøvet at stå som gravid 3 gange - og har en del erfaring og stærk mening om hvad man skal og ikke skal :unsure:

Griner! Hvor er I dejlige Zillaer!!

Men nej, det handler desværre ikke om en graviditet. Har dog kolleger herinde, så vil ikke afsløre hvad det er om - desværre...

Hvis Jesper er chef så er jeg ihvertfald også (er chef for et skatterådgivningsfirma ved siden af men der er godt nok kun én ansat)

He he he - elsker jeres interne "konkurrencer" - har dog fået den hjælp jeg havde brug for :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fint. En leder er så heller ikke nødvendigvis den rigtige at spørge (man kan sagtens være leder uden at have noget personalemæssigt ansvar og have med personaleforhold at gøre). Uden at kende problemstillingen vil jeg dog sige "at med åbenhed kommer man længst" holder i langt de fleste situationer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kan I få jeres nysgerrighed stillet :thumbsupsmileyanim:

Jeg har i dag sagt mit job op, da jeg har fundet et andet.

Min problemstilling bestod I, at jeg havde det meget dårligt ved at lyve/holde det hemmeligt at jeg var i gang med at søge væk, da der gik over 1½ måned mellem første og anden jobsamtale. På mit arbejde blev der langt mange planer om, hvad jeg skulle have ansvaret for hen over efteråret og vinteren - og det var ikke spor sjov at snakke om, da jeg vidste jeg højst sandsynlig ikke ville være ansat på det tidspunkt.

Jeg endte dog ikke med at sige noget, da jeg blev enig med mig selv om, at min kollega (som er gruppeleder, men ikke for mig) ikke skulle vide noget, da det ikke ville gøre noget godt.

Nu kommer problemstilling 2 så i stedet for, da vi jo er i gang med projekt baby... Jeg er lidt ambivalent mht det - jeg har PÅ INGEN MÅDE lyst til at udskyde det, men synes jo heller ikke det er fedt at komme inden for de første 3-6 måneder og sige man er gravid...

Redigeret af PiaK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis dit spørgsmål gik på hvorvidt du skulle holde det hemmeligt eller være åben om jobsøgningen så ville mit svar klart være det samme som I besluttede jer for; ikke at sige noget.

Hvad det andet angår så har jeg selv været ude for noget tilsvarende. Ja altså ikke graviditet :thumbsupsmileyanim: Men at ansætte en pige som så blev gravid 3 måneder efter. Nogle af de andre i ansættelsesudvalget følte sig lidt snydt men vi var også nogle der sagde at når man ansætter en pige i fast parhold (og her taler vi så om én der lige er blevet gift) der ikke har nogle børn, så må man påregne at børn og barselsorlov kan blive et tema indenfor kort tid.

Herved finder man også ud af om det er en seriøs arbejdsgiver. Tænker de langsigtet vil de jo sige tillykke og glæde sig til du kommer tilbage. Er det noget du har talt med dom om i forbindelse med ansættelsessamtalerne ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så kan I få jeres nysgerrighed stillet :thumbsupsmileyanim:

Jeg har i dag sagt mit job op, da jeg har fundet et andet.

Min problemstilling bestod I, at jeg havde det meget dårligt ved at lyve/holde det hemmeligt at jeg var i gang med at søge væk, da der gik over 1½ måned mellem første og anden jobsamtale. På mit arbejde blev der langt mange planer om, hvad jeg skulle have ansvaret for hen over efteråret og vinteren - og det var ikke spor sjov at snakke om, da jeg vidste jeg højst sandsynlig ikke ville være ansat på det tidspunkt.

Jeg endte dog ikke med at sige noget, da jeg blev enig med mig selv om, at min kollega (som er gruppeleder, men ikke for mig) ikke skulle vide noget, da det ikke ville gøre noget godt.

Nu kommer problemstilling 2 så i stedet for, da vi jo er i gang med projekt baby... Jeg er lidt ambivalent mht det - jeg har PÅ INGEN MÅDE lyst til at udskyde det, men synes jo heller ikke det er fedt at komme inden for de første 3-6 måneder og sige man er gravid...

Tillykke med dit nye job!!

Jeg synes bare I skal fortsætte med projekt baby. Som Diskobilen skriver, så er det jo en "risiko" der følger med, når et firma ansætter en kvinde i den fødedygtige alder. Og skulle du blive gravid i løbet af 3 måneder, jamen så går der jo 8 måneder mere inden du skal fra på barsel! Så har du næsten været der et år. Det synes jeg ikke du skal have dårlig samvittighed over.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så kan I få jeres nysgerrighed stillet :thumbsupsmileyanim:

Jeg har i dag sagt mit job op, da jeg har fundet et andet.

Min problemstilling bestod I, at jeg havde det meget dårligt ved at lyve/holde det hemmeligt at jeg var i gang med at søge væk, da der gik over 1½ måned mellem første og anden jobsamtale. På mit arbejde blev der langt mange planer om, hvad jeg skulle have ansvaret for hen over efteråret og vinteren - og det var ikke spor sjov at snakke om, da jeg vidste jeg højst sandsynlig ikke ville være ansat på det tidspunkt.

Jeg endte dog ikke med at sige noget, da jeg blev enig med mig selv om, at min kollega (som er gruppeleder, men ikke for mig) ikke skulle vide noget, da det ikke ville gøre noget godt.

Nu kommer problemstilling 2 så i stedet for, da vi jo er i gang med projekt baby... Jeg er lidt ambivalent mht det - jeg har PÅ INGEN MÅDE lyst til at udskyde det, men synes jo heller ikke det er fedt at komme inden for de første 3-6 måneder og sige man er gravid...

Tillykke med dit nye job!!

Jeg synes bare I skal fortsætte med projekt baby. Som Diskobilen skriver, så er det jo en "risiko" der følger med, når et firma ansætter en kvinde i den fødedygtige alder. Og skulle du blive gravid i løbet af 3 måneder, jamen så går der jo 8 måneder mere inden du skal fra på barsel! Så har du næsten været der et år. Det synes jeg ikke du skal have dårlig samvittighed over.

TAK! I besvarede også lige et af mine store spørgsmål, sidder nemlig i samme båd mht. job skifte eller ej pga. projekt baby er sat i gang!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal med til historien at hende vi ansatte tog forældreorlov efterfølgende. Så var hun på arbejde et halvt år og så var hun gravid igen. Hvad der så er sket efterfølgende ved jeg ikke for der var jeg stoppet :thumbsupsmileyanim:

Man kommer langt med åbenhed når vi taler om børn. Det at man taler åbent om det viser jo at man tager del i og føler et ansvar for virksomheden, herunder hvad der skal ske når man har barselsorlov.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det nye job, Pia :biggrin:

Jeg kan fuldt ud forstå ambivalensen omkring jobskifte og projekt baby. Jeg har ikke selv prøvet situationen, men har da en mening alligevel ;)

Først og fremmest er jeg enig med de øvrige i, at det er en "risiko" ved at ansætte kvinder i den fødedygtige alder. Dertil kommer heldigvis, at flere og flere mænd også tager barsel, så det på den måde så småt bliver mindre "ulempe" ved at ansætte kvinder ( :thumbsupsmileyanim: til mændene).

Derudover vil jeg mene, at hvis din nye arbejdsgiver synes, at du er den helt rigtige for dem, så er de glade for deres valg - også selv om du skulle blive gravid nu. Der vil jo stadig være nogle måneder til din barsel. En af mine tidligere kolleger fortalte til en samtale, at hun var gravid og skulle på barsel 4 måneder efter start, og hun fik jobbet alligevel!!!

Held og lykke med både job og projekt baby :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Så kan I få jeres nysgerrighed stillet :thumbsupsmileyanim:

Jeg har i dag sagt mit job op, da jeg har fundet et andet.

Min problemstilling bestod I, at jeg havde det meget dårligt ved at lyve/holde det hemmeligt at jeg var i gang med at søge væk, da der gik over 1½ måned mellem første og anden jobsamtale. På mit arbejde blev der langt mange planer om, hvad jeg skulle have ansvaret for hen over efteråret og vinteren - og det var ikke spor sjov at snakke om, da jeg vidste jeg højst sandsynlig ikke ville være ansat på det tidspunkt.

Jeg endte dog ikke med at sige noget, da jeg blev enig med mig selv om, at min kollega (som er gruppeleder, men ikke for mig) ikke skulle vide noget, da det ikke ville gøre noget godt.

Nu kommer problemstilling 2 så i stedet for, da vi jo er i gang med projekt baby... Jeg er lidt ambivalent mht det - jeg har PÅ INGEN MÅDE lyst til at udskyde det, men synes jo heller ikke det er fedt at komme inden for de første 3-6 måneder og sige man er gravid...

Hej Pia,

Tillykke med dit nye job:) God beslutning med ikke at sige det...

Den anden problemstilling har jeg meget svært ved at svare på. jeg har igen lyst til at sige man er sig selv nærmest, men jeg står selv i samme situation og vil ikke være bekendt at komme indenfor 3-6 mdr. og sige jeg er gravid. På den anden side passer det jo aldrig ind.... Jeg er virkelig også i delimma der....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal slet ikke have dårlig samvittighed over at skulle have børn - PUNKTUM! Og de arbejdsgivere, der forsøger at give en det, bør få slag i rumpen, og så flytte deres virksomhed til et eller andet u-land, hvor de ikke behøver at overholde etiske regler efter dansk standard.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Man skal slet ikke have dårlig samvittighed over at skulle have børn - PUNKTUM! Og de arbejdsgivere, der forsøger at give en det, bør få slag i rumpen, og så flytte deres virksomhed til et eller andet u-land, hvor de ikke behøver at overholde etiske regler efter dansk standard.

Du har fuldstændig ret!!!!!! Men.... alligevel får jeg dårlig samvittighed!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer