AmalieAmalie

Amalies ultimative skønhedskur...

14 posts in this topic

post-39686-1280919089.jpg

-AMALIES ULTIMATIVE SKØNHEDSKUR-

Vil lige dele denne FANTASTISKE skønhedskur med jer allesammen..

I skal starte 2 uger før jeres bryllup, men man kan ALDRIG gå for tidligt igang med den..

Skønhedskuren er opbygget af nemme råvarer, som næsten intet koster, og den er kanon effektiv..

De ingredienser i kommer til at bruge er:

* VAND

* BABYOLIE (uden parfume - Mandelolie kan også bruges... og olivenolie)

* KAFFEGRUMS

* PEELING-SVAMP TIL ANSIGTET FRA BODY SHOP

* FINT SALT

* HONNING

* BANAN

* HAVREGRYN

* ÆBLER (VED UREN HUD)

*JORDNØDDER (USALTEDE, MAN SELV KNÆKKER)

* KAMILLETHE (kommet på flaske eller i en dåse med låg i køleskabet).

FREMGANGSMÅDE:

Dag nr. 1:

Drik vand vand vand (ca. 1½-2 liter over hele dagen) - Men husk også salt, Du må aldrig drikke en masse vand uden også at indtage salt. Hvis du drikker for meget vand uden at indtage salt forskubber du din saltbalance, og det er meget usundt!

Salt kan du få ved f.eks. at spise selvpillede jordnødder og drysse med en smule salt. Købt ikke færdigristede peanuts, da de gode fedtsyrer er smadret ved ristningen.

HUSK at rense dit ansigt inden du går i seng! og skyld med kold kamillethe.

Dag nr. 2:

Her skal du igang med peelingen - Metoden bruges morgen og aften, når du alligevel renser dit ansigt.

Her skal du bruge svampen fra Body Shop (den koster 25 kr.). Kom rensemælk, eller babyolie på svampen og brug cirkelbevægelser i ansigtet - pas på du ikke trykker for hårdt.

Vask dit ansigt, skyld det i kold kamillethe og smør det ind i en god dagcreme.

(HUSK AT DRIKKE VAND OG SPISE JORDNØDDER).

Dag nr. 3:

Rens dit ansigt med rensemælk eller babyolie.

Herefter skal du lave en ansigtsmaske.

Tør/alm. hud (Bananmaske):

½ banan

1 spsk. flydende honning.

2 spsk. havregryn.

Mos blandigen, og læg den på huden (undtaget øjne og læber).

Lad blandingen sidde i 10 min.

Vaske herefter ansigtet, skyl i kold kamillethe og kom en god dagcreme på.

Ved uren hud (æblemaske):

Kog 1 æble der er skåret i både (uden skræl og kernehus) med lidt vand.

Lav det til mos og lad det køle af til det er lunken - læg det på ansigtet (ikke øjne og læber).

Lad virke i 10 min.

Vask ansigtet, skyl med kold kamillethe og kom en god dagcreme på.

HUSK!!! At rense huden morgen og aften!!!

(HUSK AT DRIKKE VAND OG SPISE JORDNØDDER).

Dag 4:

Så skal fødder og hænder have en omgang!

Lav en god kop kaffe - smid kaffen ud og gem kaffegrumset ;)

det skal vi nemlig bruge nu!

Tag et fodbad i lunken vand med babyolie i - og kom dine hænder derned også - ca. 15 min.

Giv så hænder og fødder en omgang massage med kaffegrumsen.

Vask kaffegrumset af og smør ind i en fed creme.

Inden sengetid smører du fødderne ind i fed creme igen, tager bomulds-strømper på og sover med det om natten.

Dag 5:

Så er det kroppens tur.

Bland fint salt og babyolie til du har en lind konsistens - masser dig i badet med blandingen i cirkelbevægelser - HUSK! især baller og lår, da denne scrub også forebygger appelsinhud og afhjælper det, hvis man har noget i forvejen.

Vask blandingen af og smør dig ind i en god bodylotion.

Husk vand, jordnødder og, kold kamillethe i ansigtet.

Dag 6:

Så er det ansigtets tur igen.

lav en blanding af fint salt, babyolie og lidt flydende honning - og masser det blidt rundt i ansigtet, men tryk ikke for hårdt og undgå læber og øjne...

Skyl ansigtet i kold kamillethe bagefter og smør en god creme på.

Dag 7:

Hårets tur.

Her skal du blande babyolie og honning - jo længere hår, jo større portion...

Kom blandingen i TØRT hår og lad den virke i 15 min.

Vask herefter med lunken vand... hvis håret stadig føles fedtet, så vaske med shampoo en gang.

Husk at rense huden, drikke vand, spise jordnødder og skylle med kold kamillethe ;)

****KUREN GENTAGES IGEN I UGEN OP TIL BRYLLUPPET****

Edited by AmalieAmalie
0

Annonce ♥

rigtig dejlige gode fif der kan gøre alle kvinder lidt mere lækre end de i forvejen er!!

jeg har bare et personligt råd, babyolie?? hvorfor? der er ofte tilsat lavandel og camille essentielledråber til babyolie for at få de små puds til at slappe af og derudover er mange babyolier på marked er kemiske... sørg for at få fat i en naturlig, altså med base af mandel, jojoba, eller anden lækker olie. ikke sådan en natusan fra supermarked.....

0

Annonce ♥

rigtig dejlige gode fif der kan gøre alle kvinder lidt mere lækre end de i forvejen er!!

jeg har bare et personligt råd, babyolie?? hvorfor? der er ofte tilsat lavandel og camille essentielledråber til babyolie for at få de små puds til at slappe af og derudover er mange babyolier på marked er kemiske... sørg for at få fat i en naturlig, altså med base af mandel, jojoba, eller anden lækker olie. ikke sådan en natusan fra supermarked.....

Hun skriver netop babyolie uden parfume :thumbsupsmileyanim:

Lyder som en skøn kur den må prøves

0

Annonce ♥

Juldahls 100% abrikoskerne olie er fantastisk.... jeg bruger den som øjenmakeup fjerner!!! Tåler ikke kemi og for meget parfume. Den tager AL vandfast makeup i en snuptag, skyl med varm vand og huden er efterladt blød og lækker. Ingen grund til at købe diverse makeupfjernere... madolie kan for den sags skyld også klare sagen. Juldahls er dog duftløs og lidt mere "delikat" synes jeg - og billig i længden!!!

0

:cheerleader3:

Tak for en masse gode råd til billig pleje

:unsure:

Jeg vil dog lige tiføje til hårkuren:

Vil man have olie ud af sit hår (også babyolie), så putter man shampoo i FØR man skyller håret med vand, ellers risikerer man fedtet hår i flere dage

0

Annonce ♥