NatasjaW

Bryllup på drømmedatoen <3 23/7-2011

868 posts in this topic

Alle I SKØNNE zillaer!!

Jeg har nu været på BK i noget tid og er nu blevet udvævn superbruger, så har I nogle spørgsmål til siden (eller andet) så skriv eller send en PM :cheerleader3:

Nå.. lidt om os..

Min kommende mand Kasper og jeg mødte hinaden da jeg som 16 årig begyndte som fritidsmedarbejder på sunset boulevard i København hvor han arbejdede. Efter ca. 6 mdr flirten og fjolleri blev vi kærester og har været det lige siden.

Vi bor nu i vores anden lejlighed sammen med vores to skønne misser, Silver og Maldini

post-38078-1281697008.jpg post-38078-1281696998.jpg

Om mig: Jeg er den boglige af os, jeg læser på universitetet i Odense og elsker bøger og ny viden

Om ham: han er den praktiske der arbejder fuldtid og forsørger os. Han er den klassiske sportsnørd der elsker fodbold (og basket og amr fodbold og hockey osv) Og så er han pladderromantisk og min eneste ene :griner:-

post-38078-1281983282.jpg

Projekt slank!

Startvægt: 61,5

Idealvægt: 51,5

Nuværende vægt: 58,5

Tab i cm:

Start mave (på det tykkeste sted med håndtag): 92 cm

Start talje:72 cm

Start lår: 59 cm

Start overarme: 28 cm

Vægt og mål pt:

D. 3/10

Vægt: 59,1 kg

Mave: 88 cm

Talje:72 cm

Lår: 57 cm

Overarme: 28 cm

Frieriet er fortalt HER

Og SÅ til planlægningen!

Selvom jeg kun er nyligt forlovet har jeg gjort mig tanker om det meste forinden, så jeg er godt igang!

Inspirations liste:

Servietter til kirkehæfter og 1. udkast til invitationerne

Toiletkurve

STD kort

Øreringe og gæstebog

Endeligt udkast til invitationerne

Modelbillede af min kjole

KJOLEN

Ringe, taske, invitationer, sjal og gæstebog

De endelige øreringe

HUSKELISTE

Lilla = færdig

Rød = mangler

Turkis = godt i gang

7 måneder til 1 år før -- Altså senest december

Fastsæt bryllupsdato <3 23/7 2011 <3

Vælg vielsestype Kirkelig

Reserver kirken - Frihavnskirken kl 14.00 Billeder af kirken her

Lav bryllupsbudget

Lav gæsteliste - Done

Reserver lokale til festen - Done - Sonnerupgaard Gods

Reserver lokale til receptionen - Hvis det bliver aktuelt er forældrenes gård booket

Bestil overnatning til brudeparret og evt. gæster Feststed er inkl overnatning

Bed om fri fra arbejde i dagene omkring brylluppet (kun gommen, da bruden har ferie fra studiet)

Bed om fri fra arbejde til bryllupsrejsen (kun gommen)

Begynd at se på vielsesringe og kjoler - 1. Kjoleprøvning med snigerbilleder 2. prøvning med snigerbilleder :)

Bestil tid til make-up

Bestil tid til frisør Fundet frisør som kommer om morgnen

Bestil fotograf – Jens Kristian (onkel)

Bestil underholdning til festen

Prøvelav bordkort Ok - HER

Prøvelav Invitationer - Ok

4-6 måneder før --Altså senest starten af april

Bestil bryllupskørsel

Bestil bryllupskage

Bestil prøveopsætning af hår - Det gør vi løbende da hun skal øve sig :)

Bestil prøvelægning af makeup

Bestil kok/kogekone - Vi har nu booket en kok, så vi mangler bare at få menuen helt på plads..

Køb brudekjole - den er købt og kan ses i #33 :thumbsupsmileyanim:

Køb brudesko Ok-Her

Køb tøj til gommen

Køb ringe

Lav invitationer

Vælg forlover - Steffen

Vælg toastmaster - Maiken

Vælg brudepiger - Rikke, Birgit og Cæcilie

Vælg gavekoordinator - på brudens side: brudes mor. På gommens side: gommens bror (forloveren)

Udsend invitationer

Lav bordkort

Arrangere serveringspersonale

2-3 måneder før -- Altså senest starten af maj

Bestil tid til at få farvet hår

Bestil manicure/pedicure

Bestil tid til ansigtsbehandling

Bestil blomster

Gennemgå aftalen med fotograf

Gennemgå aftalen med musikerne

Giv toastmasteren en kort beskrivelse af gæsterne

Vælg salmer til kirken

Vælg udsmykning af kirke

Forbered navneskift

Lav et program over dagen med tider

Indhent og udfyld ægteskabserklæring

Tjek at pas er gyldige til rejsen

Vælg menu og prøvesmag den

Lav menukort

1 måned før -- Altså senest juni

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet

Få de endelige tilbagemeldinger fra gæsterne

Lav bordplan (den endelige)

Lav risposer

Afgiv den endelige bestilling af mad

Afgiv den endelige bestilling af overnatning til gæsterne

Bestil tilretning af brudekjole

Bestil tilretning af gommens tøj

Begynd at gå brudeskoene til

Gennemgå vielsen med præsten

Hent vielsesringene hos guldsmeden

Køb morgengave

Skriv tale

Veksle penge til bryllupsrejsen

Aftal detaljer med transporten

Øv brudevals

1-2 uger før -- Altså senset d. 10. juli

Afstem festens forløb med toastmasteren

Gennemgå festen med feststedet

Tjek bordplanen

Pak en taske med tøj il dagen derpå

Prøv tøjet en sidste gang

Der kan nu danses brudevals

Dagen før -- Altså senset d. 22. juli

Aflevere festprogram til feststed og personale

Pynt feststedet op

Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign.

Sørg for at kagen kommer til feststedet

Sørg for at blomsterpynten er klar til feststedet og kirken

Sørg for at pakke hårpynt til frisøren

Tjek at kammen er syet på sløret

Husk at slappe af (gå evt. i biffen, tivoli eller andet)

Gå tidligt i seng

Edited by NatasjaW
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

glæder mig til at følge din planlægning.. min søster kommer til at dele sin bryllupsdag med dig kan jeg se.. det vil dog være hendes 17. af slagsen.. så er sikker på det ikke gør noget.

kan godt forstå skoene betyder meget for dig. det er da også rigtig søde.

0

glæder mig til at følge din planlægning.. min søster kommer til at dele sin bryllupsdag med dig kan jeg se.. det vil dog være hendes 17. af slagsen.. så er sikker på det ikke gør noget.

17??!?!! Har hun været gift 17 gange?!??!? Og jeg synes min far har været igang med hans 5 ægteskaber!!!!!!!!!!!

0

Annonce ♥

17??!?!! Har hun været gift 17 gange?!??!? Og jeg synes min far har været igang med hans 5 ægteskaber!!!!!!!!!!!

nej nej hun har bare 17 års bryllupsdag.....

0

Annonce ♥

Stort velkommen til :cheerleader3:

Dine sko er bare super-flotte :)

Og så fine katte :thumbsupsmileyanim: Jeg har også to dejlige katte - se dem i min tråd ;)

Ihh Tak altså.. :griner:-

Har lige været inde og smugkigge på dine misser.. årh de er da bare skønne :)

0

Har nu formået at sidde i en biograf og helt uskyldigt tænke tanken; "ihh jeg glæder mig til at komme hjem til computeren og BK.." - kan mærke en seriøs afhængighed på vej :cheerleader3:

Tænkte at jeg lige ville smide lidt brudekjole inspiration ind..

Havde min første kjoleprøvning meget spontant for ca. en uge siden. Den var spontan og derfor uden kamera. :griner:-

Den her har jeg endnu ikke prøvet, men det SKAL jeg

post-38078-1281733491.jpg

Denne her fra Enzoani var bare en drøm. SÅ smuk

post-38078-1281733506.jpg

Den her gav min kusine (som var eneste tilskuer) tårer i øjnene.. Skøn kjole som bare er absolut enkel

post-38078-1281733551.jpg

Men men men.. jeg har indset at jeg må prøve mange kjoler endnu, ikke mindst fordi det er sjovt og man føler sig som en prinsesse!! :)

0

Så Fandt jeg også lige lidt inspiration til håret :cheerleader3:

Kan dog ikke finde ud af om alt hår skal være oppe eller om noget skal være nede (manden kan bedst lide mig med løst hår) hmm :)

post-38078-1281811492.jpg

Edited by NatasjaW
0

Annonce ♥

Jeg må nok også hellere fortælle en smule om frieriet..

Kæresten og jeg var taget ned til en skøn villa med 6 venner for at holde sommerferie i år. Vi havde nydt solen, maden og den private pool i 5 skønne dage da vi (på min opfordring) tog ud og spise den næst-sidste aften. :lol:

Kasper havde forinden spurgt mig om ikke det var en god ide at holde en lille "takke-tale" for vores venner, bare for at afslutte en god (men hektisk) ferie. Jeg havde sagt at det var helt op til ham selv, men jeg tænkte at det egentlig var lidt fjollet og måske endda en lille smule pinligt hehe.

Vi finder en skøn restaurant hvor der var plads til os alle otte og da jeg får besked af kaspers gode ven hvor han synes jeg skal sidde, sætter jeg mig uden at tænke nærmere over det :cheerleader3:

Da vi alle er ved at være færdige med vores hovedret rejser Kasper sig så op for at sige noget, hvilket jeg jo udemærket er klar over og derfor ikke tænker videre over! Han siger tak til alle vores venner for en skøn ferie og siger så at han forventer at der kommer knald på fra nu af. Derefter begynder han at snakke om mig (i mit hoved alt for længe da jeg jo troede det var en tale til os alle sammen!) Han fortæller mig at han tror på os to, at han ved der skal være os to for altid og at intet kan skille os ad.

-- Så tager han pludselig noget op ad lommen!! en lille firkantet æske :bearhug:

Jeg kigger forvirret rund på de andre og da jeg igen kigger på ham er han gået på knæ og stiller så det store spørgsmål. :)

post-38078-1281982696.jpg

Det var bare helt perfekt og efter at have sagt ja sådan ca 50 gange får vi skålet, der bliver klappet på hele restauranten og tjeneren kommer med bobler på husets regning..post-38078-1281982803.jpg post-38078-1281982838.jpg

Efterfølgende tog de seks venner i byen mens htb og jeg to tilbage til villaen hvor romantikken blev skruet gevaldigt op med dans på terrassen, stjernekiggeri og smule :(

0

Så har vi kigget fest sted!!

Vi er lige kommet hjem efter at have kigget på Sonnerupgaard gods..

De var bare SÅ søde og svarede rigtig godt på vores spørgsmål.. vi er vist gået hen og et blevet lidt små-vilde med stedet. Men uhh det lå ikke helt i budgetet at skulle betale for lokale + gæsters overnatning!! (det bliver ca 30.000 kr) :cheerleader3:

Men så igen.. det SKAL bare være mit livs fest og vi har pengene på en opsparing (som dog skulle være gemt til andre ting i fremtiden)...

Hmm what to do ?? :lol:

0

Årh det lyder som et helt fantastisk frieri :cheerleader3: Puh kender alt for godt dillemaerne omkring valg af feststed - tror det vigtigste er at få talt igennem hvad man som par ønsker af festen (og budgettet), og hvis i begge to derefter stadig er hooked på Sonnerupgaard gods så er det da bar om at slå til :lol:

0