Sidsel R

Brudekjole på rådhuset?

26 indlæg i dette emne

hej..

Ja vi skal giftes på rådhuset og jeg har gået og kigget på en masse fine brudekjoler... det nævner min kæreste så for sin mor der så siger at man da ikke kan/skal have brudekjole på på rådhuset... :cheerleader3:

jeg er ikke døbt eller konfirmeret og tror heller ikke på gud på den måde så jeg gerne vil giftes i kirke... vores døn er ikke døbt heller så jeg ser bestemt ikke nogen grund til at vi skal i kirke... jeg ville bare også gerne være lidt "prinsesse-agtig" på vores bryllupsdag alligevel...

men hvad synes i? kan man have en "rigtig" brudekjole på når man skal giftes på rådhuset?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

se det er jo også min mening... men man bliver da stadig lidt ked af at ens svigermor siger det...

Ja det kan jeg godt forstå, men engang imellem skal man nok lukke ørene lidt ;) Det er jeres bryllup og ikke svigermors eller andres ... så I skal gøre som i syntes og har drømt om ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er blevet gift på et rådhus og jeg havde en stor, hvid kjole på. Den var godt nok kort og polkaprikket, men det er bare min stil.

Da jeg først begyndte at snakke bryllup med min egen mor mente hun bestemt heller ikke at man kunne have hverken stor hvid kjole eller slør på, når man skulle giftes på et rådhus. Hun ændrede dog mening efterhånden og var helt overbevist, da hun så mig i min kjole... Jeg tror simpelthen, det er den generation, der rynker lidt på næsen af hvide kjoler på rådhuset.

Jeg synes det er synd og skam, at en vielse på rådhuset ofte bliver set som et anden rangs bryllup. Jeg synes vores bryllup var helt fantastisk og meget romantisk. Også selvom vielsen kun tog 5 minutter. Du kan læse min beretning ved at følge linket i min signatur :cheerleader3:

Jeg synes du skal prøve at forklare din svigermor, at nu til dags er der mange, der blive gift i store, hvide kjole på rådhuset. Der hører ikke kun kirken til. Og hvorfor skal det det? Bare fordi man ikke er kristen må man ikke få opfyldt sin drøm om, hvordan brylluppet skal være. Det synes jeg er noget PLADDER!!!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi er blevet gift på et rådhus og jeg havde en stor, hvid kjole på. Den var godt nok kort og polkaprikket, men det er bare min stil.

Da jeg først begyndte at snakke bryllup med min egen mor mente hun bestemt heller ikke at man kunne have hverken stor hvid kjole eller slør på, når man skulle giftes på et rådhus. Hun ændrede dog mening efterhånden og var helt overbevist, da hun så mig i min kjole... Jeg tror simpelthen, det er den generation, der rynker lidt på næsen af hvide kjoler på rådhuset.

Jeg synes det er synd og skam, at en vielse på rådhuset ofte bliver set som et anden rangs bryllup. Jeg synes vores bryllup var helt fantastisk og meget romantisk. Også selvom vielsen kun tog 5 minutter. Du kan læse min beretning ved at følge linket i min signatur :)

Jeg synes du skal prøve at forklare din svigermor, at nu til dags er der mange, der blive gift i store, hvide kjole på rådhuset. Der hører ikke kun kirken til. Og hvorfor skal det det? Bare fordi man ikke er kristen må man ikke få opfyldt sin drøm om, hvordan brylluppet skal være. Det synes jeg er noget PLADDER!!!

Jeg havde også hvid (lang) brudekjole på, da jeg blev gift på rådhuset for lidt over 2 år siden. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iøvrigt, hvis vi skulle giftes på rådhuset, så ville jeg stadig have taget en hvid kjole på. Jeg går ikke så meget op i alle de der bryllupstraditoner osv, men lige det med kjolen vil jeg altså gerne prøve.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil osse sige, at hvis vi skulle ha været på rådhuset (som det først var planlagt) så havde jeg stadig valgt en prinsessekjole.. Der er ingen grund til at holde sig tilbage på nogen måde på sin bryllupsdag - lige meget hvad sviger/familie siger..

Så syns bare du skal gi den gas med kjoleprøvningen :cheerleader3:

Redigeret af louisetina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes på rådhuset imorgen. Og jeg skal have en "rigtig" brudekjole på (dog uden slør) med strømpebånd, det blå, det lånte etc. :)

Jeg vil ikke lade mig nøjes, fordi det går imod hvad nogen mennesker mener. Dette er min (læs: vores) bryllupsdag og den skal være som vi ønsker det, lige meget hvad folk ellers mener.

Min mor mente heller ikke man kunne i starten, men er helt med på den nu. Hun glæder sig ligefrem :cheerleader3:

Så GO FOR IT!! Svigermor skal nok skifte mening!! :griner:-

Hilsen Tine

Redigeret af Fr. KR
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg blev gift første gang var det også på rådhuset. Jeg var i hvid brudekjole dog uden slør men med hårpynt. Jeg var overhovedet ikke i tvivl om at den skulle jeg have på. Så du skal bare gøre hvad du vil, og lade være med at tænke på andre.. det er jeres bryllupsdag uanset hvor det foregår.

Rigtig god dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min mening skal du da helt klart bære din drømmekjole til dit bryllup. Kjolen kender jo ikke forskel på kirke eller rådhus?!?!?! Synes kun det er fedt, at du står fast ved din grund til IKKE at blive gift i kirken, når der ingen tilhørsforhold er til det.

Det er heller ikke din svigermors bryllup, men Jeres!

Hilsen Joy

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også lidt, hvorfor skulle alle os som ikke ønsker et kirkebryllup ikke få lov at have en fin hvid kjole på og gøre noget særligt ud af det.

Vi har da lige så meget lov (og lyst) til at få lov at føle os som en prinsesse for en dag. Nå. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan man det..Sikke noget sludder der kan komme fra den gamle generation. nu er spaserdragten jo ligesom lidt passé som brudeklær´

Jeg har den mest perfekte rådhus-bryllypskjole til salg herinde som til og med er ny og ubrugt. Den er ikke marengs og prangende, men total romantisk og det ypperste luksus, som en pronovias nu er. :lol:

Jeg er meget villig til at give en fair pris. Butikken ville bare ikke have den tilbag,e fordi de havde givet en rabat på den..totalt latterligt, men sådan er det nu engang :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Selvfølgelig kan man det..Sikke noget sludder der kan komme fra den gamle generation. nu er spaserdragten jo ligesom lidt passé som brudeklær´

Jeg har den mest perfekte rådhus-bryllypskjole til salg herinde som til og med er ny og ubrugt. Den er ikke marengs og prangende, men total romantisk og det ypperste luksus, som en pronovias nu er. :lol:

Jeg er meget villig til at give en fair pris. Butikken ville bare ikke have den tilbag,e fordi de havde givet en rabat på den..totalt latterligt, men sådan er det nu engang :cheerleader3:

Det lyder da spændende.. :) hvad str er den i? og hvordan finder jeg den herinde? :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes helt sikkert du skal have den store hvide kjole på hvis det er det du har lyst til! Kan ikke se hvorfor du ikke "må" have den på fordi du har valgt en borgerlig vielse istedet for en kirkelig.... Det er da fuldstændig lige meget.

Jeg syntes alle piger skal have lov til at udleve deres prinsessedrømme bare én gang lige så GO FOR IT! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre vil jeg også mene, at man godt kan have brudekjole på til et rådhusbryllup.

I øvrigt ser jeg det ofte når jeg komme forbi rådhuset om fredagen hvor der er vielser :lol:

Kærlig Hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Selvfølgelig kan man det..Sikke noget sludder der kan komme fra den gamle generation. nu er spaserdragten jo ligesom lidt passé som brudeklær´

Jeg har den mest perfekte rådhus-bryllypskjole til salg herinde som til og med er ny og ubrugt. Den er ikke marengs og prangende, men total romantisk og det ypperste luksus, som en pronovias nu er. :lol:

Jeg er meget villig til at give en fair pris. Butikken ville bare ikke have den tilbag,e fordi de havde givet en rabat på den..totalt latterligt, men sådan er det nu engang :cheerleader3:

Det lyder da spændende.. :( hvad str er den i? og hvordan finder jeg den herinde? :bearhug:

Det er en pronovias Lorna, den er bare så smuk. det er en str 10 engelsk. det svare til ca. en str 38 DK Den sad svøbt om mig og jeg vejede omkring 54 kg+ da jeg prøvedede. Der ville ikke blive noget med at gå og "hive den op" i løbet af dagen, da den sad stramt.

Den ligger under brudekjoler str. 38, jeg har sat den til salg for 6500kr, men jeg kan godt snakkes med på det punkt.

Den kunne goså blive en flot brudepige kjole, hvis du kender én der mangler noget luksus :)

Redigeret af Lenebj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Selvfølgelig kan man det..Sikke noget sludder der kan komme fra den gamle generation. nu er spaserdragten jo ligesom lidt passé som brudeklær´

Jeg har den mest perfekte rådhus-bryllypskjole til salg herinde som til og med er ny og ubrugt. Den er ikke marengs og prangende, men total romantisk og det ypperste luksus, som en pronovias nu er. :lol:

Jeg er meget villig til at give en fair pris. Butikken ville bare ikke have den tilbag,e fordi de havde givet en rabat på den..totalt latterligt, men sådan er det nu engang :cheerleader3:

Det lyder da spændende.. :( hvad str er den i? og hvordan finder jeg den herinde? :bearhug:

Det er en pronovias Lorna, den er bare så smuk. det er en str 10 engelsk. det svare til ca. en str 38 DK Den sad svøbt om mig og jeg vejede omkring 54 kg+ da jeg prøvedede. Der ville ikke blive noget med at gå og "hive den op" i løbet af dagen, da den sad stramt.

Den ligger under brudekjoler str. 38, jeg har sat den til salg for 6500kr, men jeg kan godt snakkes med på det punkt.

Den kunne goså blive en flot brudepige kjole, hvis du kender én der mangler noget luksus :)

det var sq ærgerligt men den er vidst liiige lille nok til mig.... jeg bruger en str 42 nu og jeg tror måske at jeg er for optemistisk hvis jeg tror at jeg kan tabe mig helt ned til en 38 inden brylluppet... desværre... :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min bedste veninde blev gift på rådhuset i KBH i brudekjole og hun var super smuk!! Og hun vakte selvfølgelig stor opsigt fordi, hun faktisk var den eneste i "rigtig" brudekjole. Hvis du synes det er rigtigt for dig, så er det da helt sikkert det du skal gøre - uden tvivl!! :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej..

Ja vi skal giftes på rådhuset og jeg har gået og kigget på en masse fine brudekjoler... det nævner min kæreste så for sin mor der så siger at man da ikke kan/skal have brudekjole på på rådhuset... :balloons:

jeg er ikke døbt eller konfirmeret og tror heller ikke på gud på den måde så jeg gerne vil giftes i kirke... vores døn er ikke døbt heller så jeg ser bestemt ikke nogen grund til at vi skal i kirke... jeg ville bare også gerne være lidt "prinsesse-agtig" på vores bryllupsdag alligevel...

men hvad synes i? kan man have en "rigtig" brudekjole på når man skal giftes på rådhuset?

Jeg er også gift på rådhuset og jeg kan da love dig for at jeg havde en vaskeægte brudekjole på! slæbte den hele vejen til New York City Hall og tilbage igen! Svigermødre og mødre for den sags skyld, de siger sg så meget ;) Gi den gas ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer