Nitzen1987

♥ Lidt royal har man vel lov at være ♥ Anita & Jesper ♥ 7. August 2010 ♥

334 posts in this topic

Efter en forlænget weekend med min dejlige mand, er jeg nu klar til at lade startskudet gå til min beretning :lol:

Jeg er gået i gang med at uploade billeder, så jeg er klar til at starte på min bryllupsberetning i morgen :cheerleader3:

Jeg vil lige starte med at fortælle hvorfor overskriften lyder som den gør...

Det er velkendt i størstedelen af Jespers og min familie og vennekreds, at JEG er royalist med stort R Dette blev også nævnt flere gange undervejs i de forskellige taler (bl.a præstens). Der er ingen tvivl om, at min mand og jeg begge havde set meget frem til vores bryllup. Men for mig var det noget ganske særligt! Det var min prinsessedrøm, der gik i opfyldelse! Dette har nok også et langt stykke hen ad vejen skinnet igennem i min/vores planlægning, hvor jeg til tider har ladet mig rive med, mens manden har forsøgt at holde det mere nede på jorden.....

Vores bryllup blev holdt med respekt for hinandens ønsker og følelser, og blev derfor den perfekte eventyrlige (næsten royale) og afslappede dag...

Jeg glæder mig meget til at genopleve vores store dag gennem min beretning... Og er glad for, at jeg gennem billeder og fortælling kan dele vores store dag med de eventuelle interesserede læsere :)

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg vil starte med et kort oprids af hvad der skete i ugen op til brylluppet :cheerleader3:

Vi havde mandens børn hele ugen op til DAGEN (Han har to drenge og en pige fra et tidligere ægteskab)

Om mandagen var jeg og drengene en tur ved frisøren - de blev klippet og jeg fik lavet lyse reflekser. Samme dag havde min mand børnene med ude at fiske ved en put'n take sø - rygtig hygge :)

Tirsdag stod dagen mest på hygge og afslapning her hjemme. Om eftermiddagen mødtes min bonusdatter og jeg med min mor i Viborg, hvor vi fik hentet min brudekjole :(

Onsdag Var jeg ved negledesign i Randers, hvor jeg fik ordnet negle og plukket bryn og farvet bryn og vipper :bearhug: Efterfølgende tog vi så turen til Århus for at hente vores vielsesringe, hvorefter vi kørte til Kalø slotsruin, og spiste de sandwiches, som jeg havde smurt til os hjemmefra, det var så meningen at vi ville haveværet gået derud, men der var mere køligt end vi havde regnet med, og børnene havde shorts på og frøs, så det endte med at vi kørte hjem efter at vi havde spist. Da vi kom hjem kørte manden for at hente sit tøj til brylluppet, som var blevet færdigtilrettet.

Torsdag blev mest brugt på afslapning - det regnede lidt, så vi brugte eftermiddagen på at spille Monopoly Disney udgave (som vi var startet på at spille aftenen i forvejen) Manden var ved frisør for at blive klippet, og vågnede så lige op med at han havde glemt at købe skjorte, slips/butterfly til brylluppet :lol: så det måtte han lige ud at have anskaffet sig... Jeg fik i øvrigt pakket tøj til mig og de to af børnene, da planen var, at vi skulle sove hos mine forældre, mens min tilkommende skulle sove i vores lejlighed, med den yngste af drengene, natten op til brylluppet....

Og nu kan den egentlige beretning så begynde.....

Edited by Nitzen1987
0

Som I (læsere) måske kan fornemme var der ikke noget stres og jag op til brylluppet, vi havde fået lavet det der skulle laves, og kunne egentlig bare slappe af og holde ferie i ugen op til brylluppet....

Fredag stod vi tidligt op for at køre til mine forældre, der bor i den by, hvor brylluppet skulle holdes. Vi kørte hjemmefra kl. 8.30 og købte rundstykker og morgenkage med op så vi lige kunne hygge os lidt hos mine forældre :( Få hundrede meter inden vi ankom til mine forældres hus tikker der en sms ind på min mobil.... Det var barnepigen, der skulle passe børnene om aftenen til brylluppet, der meldte afbud af personlige årsager, vi tror måske at der har været et dødsfald i hendes familie, men det kan vi jo ikke vide. I hvert fald stod vi pludselig uden nogen barnepige :blink:

Hjemme hos mine forældre blev der rettet an til morgenmad , hvor vi var os selv, børnene, mine forældre og min mands søster og hendes mand (der var kommet til DK i anledning af brylluppet, de bor i England) Børnene var vildt glade for at se deres faster og onkel igen, og det var da lige med til at geare en stemning op hos børnene, der holdt ved resten af dagen :cheerleader3:

Under morgenmaden fik vi heldigvis løst krisen med barnepige - redningen blev min afdøde fætters 15 årige datter.... :thumbsupsmileyanim:

Efter morgenmaden skulle vi op og aflevere drikkevarer, bordpynt mv. i forsamlingshuset. Så det begyndte vi at pakke sammen, men vi var nødt til at pakke det sammen i to biler, da min mor sagde, at vi ikke kunne bruge traileren, da der var NOGET i..... Hmmm... :) Nå men vi fik pakket drikkevarer og bordpynt sammen i vores egen bil og mine forældres bil...

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0005.jpg

Og bordpynten blev sat ind på bagsædet

IMG_0006.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Vi kørte ca. 500 meter op til forsamlinghuset :lol:

Mine svigerforældre var i køkkenet i forsamlingshuset, hvor de var i gang med at samle bryllupskagen....

IMG_0008.jpg

IMG_0007.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0019.jpg

Vi gik i gang med at slæbe drikkevarerne ind....

IMG_0010.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0017.jpg

IMG_0016.jpg

Tina - forsamlingshusets forpagter var gået i gang med at stille bordene klar til festen

IMG_0018.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Så var der egentlig ikke mere vi skulle lave den dag, andet end at slappe af og mærke forventningens glæde.....

Vi tilbragte dagen hos mine forældre.

Her sidder vi på skyggesiden ved mine forældres hus og får eftermiddagskaffe....

IMG_0020.jpg

IMG_0023.jpg

Et billede af den store af drengene...

IMG_0025.jpg

Jeg forsøgte at tage et ordentligt billede af mine negle

IMG_0027.jpg

IMG_0028.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Jesper og jeg havde lovet at lave mad, som kom til at bestå af kartoffelsalat, grilpølser og barbecuemarinerede kyllingefileter... Vi skulle dog spise SENEST kl. 17.45, da mine forældre havde en aftale om aftenen..... Mine svigerforældre og min svigerinde og hendes mand var inviteret til at spise med.(Vi havde lånt et sommerhus til dem af en af min fars kollegaer, så de slap for at køre hjem til brylluppet, så de sov derude fra torsdag til søndag) Det var faktisk rigtig hyggeligt og meget afslappende at spise aftensmad sammen dagen før DAGEN....

DSC00968.jpg

DSC00969.jpg

DSC00970.jpg

DSC00971.jpg

DSC00973.jpg

DSC00974.jpg

DSC00975.jpg

Den yngste af drengene tog sig lige en gyngetur :lol:

DSC00972.jpg

Da vi var ved at være færdige med at spise fik vores forældre vores takkegaver, en Stig Rossen julekoncert billet til dem alle 4 - det blev de meget glade for :cheerleader3:

0

Hurraaaaaa, Anita, du er (allerede!) begyndt på din beretning!

Hvor skønt på sådan en kedelig mandag på jobbet! (BK på jobbet? :( )

Hvor dejligt at I havde så meget styr på det, at I bare kunne nyde de sidste dage, slappe af og gøre klar.

Venter spændt på mere... :lol::cheerleader3::)

Edited by Melin79
0

Hvor skønt på sådan en kedelig mandag på jobbet! (BK på jobbet? :bearhug: )

Hvor dejligt at I havde så meget styr på det, at I bare kunne nyde de sidste dage, slappe af og gøre klar.

Hihi, jeg sidder nu også på jobbet og læser - what better to do?? :bearhug: Og venter spændt på mere og flere billeder :(

Edited by SidselM
0

Annonce ♥

Ja nu er mandenjo taget på job, mens jegh har endnu en uges ferie, så hvad er mere oplagt end at brugelidt tid på min beretning :bearhug:

Venter spændt på mere... :(:bearhug::bearhug:

Hihi, jeg sidder nu også på jobbet og læser - what better to do?? :bearhug: Og venter spændt på mere og flere billeder :bearhug:

God tidsfordriv ;)

0

Efter aftensmaden tog mine forældre afsted, og kort tid efter kørte mine svigerforældre, svigerinde og hendes mand.... Så nu var min mand og jeg overladt alene med oprydningen efter maden.... Vi havde stadigvæk børnene, men det passede perfekt med, at der var Disney sjov, så vi havde fred og ro til at rydde op... Efter en times tid kom mine to nevøer for at være sammen med vores børn, og på mystisk vis forsvandt min bonusdatter med vores forældre.... Da vi var færdige med oprydningen kørte min tilkommende hjem til Randers for at sove i vores lejlighed sammen med den yngste af drengene. Så var jeg ladt alene tilbage med 3 drenge (to nevøer og en bonussøn)....

Lidt efter at min tilkommende var kørt hjem, ringede min mor for at bede mig om at sætte kaffe over og varme en kage, som hun havde taget op af fryseren....

0

Samme tid..... et andet sted.....

Efter aftensmaden mødtes vores forældre og søskende ved Visborg forsamlingshus, hvor festen skulle holdes...

DSC00977.jpg

DSC00978.jpg

DSC00979.jpg

Bryllup034-1.jpg

Bryllup035-1.jpg

Bryllup036-1.jpg

Bryllup037-1.jpg

Her fik de sammen lavet en æresport, der blev sat op i hoveddøren til forsamlinghuset....

Bryllup038-1.jpg

Bryllup039-1.jpg

DSC00981.jpg

Her var vi (min tilkommende/mand og jeg) selvfølgelig ikke med, men synes at man ud fra billederne kan fornemme den hyggelige stemning der må have været :lol:

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Da vores forældre og søskende havde overstået deres "hemmelige" projekt kom de alle hjem i mine forældres stue hvor der blev serveret kaffe og kage... Der var tid til lidt hyggelig snak og ved 22-tiden smuttede folk hjem. Min bonusdatter tog med mine svigerforældre ud i sommerhuset for at sove, mens at min anden bonussøn tog med min søster og hendes søn hjem for at sove... Det var ellers planen, at de skulle have sovet hos mine forældre sammen med mig, men sådan gik det nu en gang ikke og det var godt det samme, for min mor var godt træt i hovedet, og det skal lige siges at alle tre børn have været godt oppe at køre den dag - pga. forventning og spænding....

Nå men kl. 22 var vi så kun mine forældre og mig tilbage, og det passede mig rigtig fint at kunne tilbringe natten alene hos mine forældre....

0

Jeg havde glædet mig til at sove i min "egen" seng på mit gamle værelse den sidste nat som ugift, men det kunne jeg da godt glemme alt om....

Årsagen ses her....

IMG_0030.jpg

Min brudekjole fyldte det hele....

Kjole og slør var hængt op i loftslampen

IMG_0035.jpg

Skørtet hang på skabslågen

IMG_0036.jpg

og slæbet var bredt ud på et bord og min seng...

IMG_0033.jpg

Så jeg måtte i stedet sove på sovesofaen i computerværelset....

0

"Mit" værelse havde været låst af hele dagen (altså om fredagen), så der ikke kunne komme nogen derind udover mig og mine forældre.... Og gardinet var trukket helt for så den vordende brudgom ikke kunne lure kjolen af ude fra terassen af ;)

Dog opstod der lidt drama om formiddagen, da vi pludselig ikke kunne låse døren op ind til mit værelse :cheerleader3: der panikkede min mor nok lige..... Jeg måtte så lige joke med, at så måtte jeg jo kravle ind og ud af vinduet i brudekjolen.... Men på magisk vis fik min tilkommende lavet låsen uden at få åbnet døren, som jeg vogtede over som en anden høg :lol:

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Mine forældre og jeg sad og hyggede og snakkede lidt ude foran mine forældres hus inden vi gik i seng, der var det mest perfekte vejr :lol: Kl. ca. 23 gik vi i seng, dog måtte jeg lige et hurtigt smut på BK :cheerleader3: inden at jeg ville lægge mig til at sove...

Her er de indlæg som jeg skrev i min planlægningstråd inden jeg gik i seng....

1. indlæg

Så.... nu sidder jeg som den sidste oppe hjemme hos mine forældre.... oprindeligt skulle mine to bonusbørn have sovet her, men nu er den ene taget ud til min søster for at sove og den anden er taget med Jespers forældre hjem for at sove.... Så i morgen tidlig er vi kun min mor far og mig :) dejligt at jeg kan få en rolig start på dagen.... Dog lader det til at huset bliver invaderet omkring middagstid, hvor mine søstre kommer med 5 børn, der skal klædes om.... Derudover kommer Jesper med den yngste af vores drenge også forbi mine forældres hus, for at blive klædt om :bearhug: der skal vist en god strategi til for at vi undgår at se hinanden i morgen :bearhug:

2. indlæg

Nu vil jeg for sidste gang gå i seng som frøken Nielsen....

I morgen hedder jeg fru Schøler Nielsen :(

Godnat :bearhug:

Kl. 23.30 slukkede jeg lyset og lagde mig til at sove :bearhug:

Edited by Nitzen1987
0

Så nu vil jeg lige holde en lille pause, så computeren lige kan køle lidt af ;)

Men hvor er det skønt at genopleve at forberedelserne op til dagen....

Jamen jeg har også snart fri, så det er da ok :P Så kan jeg kigge videre imorgen! Skal lige være med - så I hinanden på dagen, der hvor I ikke kunne komme ind på værelset...? :lol:

0

Så nu vil jeg lige holde en lille pause, så computeren lige kan køle lidt af ;)

Men hvor er det skønt at genopleve at forberedelserne op til dagen....

Jamen jeg har også snart fri, så det er da ok :P Så kan jeg kigge videre imorgen! Skal lige være med - så I hinanden på dagen, der hvor I ikke kunne komme ind på værelset...? :lol:

Ja. Men det var jo dagen før DAGEN

0

Jeg vågnede første gang kl. 5, da jeg hørte at en af mine forældre var oppe på toilet... Faldt i søvn, men vågnede igen kl. 6... og kl. 7 :cheerleader3: måske var det de berømte bryllupsnerver der meldte sig :) Kl. 7.30 hørte jeg at mine forældre var stået op, så der stod jeg også op...

Her et par billede af udsigten jeg vågnede op til :(

Billede0015-1.jpg

Det var jo det mest fantastiske vejr :lol:

Og et billede at den (noget trætte) vordende brud

Billede0016-1.jpg

0